Bosen subbari "röpöttää"

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasodoble
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Bosen subbari "röpöttää"

Viesti Kirjoittaja Pasodoble »

1,5 vuotta vanhan tehdasasennettun Bose kaiutinjärjestelmän subbari ns. röpöttää jo kohtuu volumeilla (n.35-40). Basson ja tremble asetukset on +3lla eikä musiikki ole bassovoittoista, vaan tuhtia progeheviä.

Onkohan tämä teistä normaalia? Auto on itselle uusi ja takuuta on vielä jäljellä.

Yritin kammeta takakontista niitä subbarinverhoiluja irti, mutta ovat todella tiukassa. En uskaltanut väellä niitä irrotella. Onko niiden mustien verhoilukiinnittimien irroitukseen joku systeemi? Nehän eivät ole kierteillä.

Mutta tuskimpa se katsomalla kummemmaksi muuttuu. Omia huomioitanne kaipaisin ennenkuin mainitsen asiasta Deltaan...
-onko pakko jos ei taho-

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

ne mustat klipsit (missä on se väännin päässä) pitää vääntää ~45 astetta niin irtoavat...

Mulla rupee röpöttää tasolla 45-50 ja silloinki on aika baassovoittoista.... mulla se tulee kyllä selvästi jostain verhoilusta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasodoble
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pasodoble »

Pasi kirjoitti:ne mustat klipsit (missä on se väännin päässä) pitää vääntää ~45 astetta niin irtoavat...
Näissä ei väännintä ole. Aivan tasaisia peukalonpään kokoisia levyjä ovat. Talttapääruuvarin niiden ja verhoilun väliin saa työnnettyä, mutta taittaminen painaa vaan verhoilun kasaan ja taittaa klipsin reunaa.

Mutta, täytyy kuulostella josko röpötys sittenkin tulis löysistä verhoiluista.

Kiitos!
-onko pakko jos ei taho-

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ai joo... ne on sitten niitä sellaisia toisenlaisia.... lähtevät irti väkivallalla yleensä...

Itse ostin Motonetistä sellaisen verhoilu klipsi irrotussarjan... kätevää ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Heitä se Bose mäkeen, ja tilalle tämä; :mrgreen:
http://www.hifikonex.fi/shop/products.p ... &g3=8c60b8

Avatar
Pasodoble
Viestit: 66
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pasodoble »

Kurko kirjoitti:Heitä se Bose mäkeen, ja tilalle tämä; :mrgreen:
http://www.hifikonex.fi/shop/products.p ... &g3=8c60b8
Heh, "hyvä korvaava" vaihtoehto. Ei taitas enää tuon kanssa koripallokaan mahtua takakonttiin...

Täytyy nyt vaan takuunaikana saada kaikki mahdollinen kondikseen. Edellinen omistaja ei näemmä nitinöistä ja natinoista välittänyt.

Nyt kylmempinä aamuina huomasin lisäksi, että alakierroksilla n. 1000-1500rpm joku resonoi etupäässä (moottorin pohjalevy tai jokin). Moottori kun on lämmennyt, resonointi loppuu. Näistä nyt vaan tekee mieli nostaa meteli ns. "hyvän sään aikaan". Vanhan opelin ex omistajana pikkutarkkuus kyllä tuntuu jo häiritsevältä...
-onko pakko jos ei taho-

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Pasodoble kirjoitti:Nyt kylmempinä aamuina huomasin lisäksi, että alakierroksilla n. 1000-1500rpm joku resonoi etupäässä (moottorin pohjalevy tai jokin).
Vilkaisepa pakosarjan lämpösuojan kiinnitys, omasta teeässästä oli repinyt osan kiinnikkeistä rikki ja piti ärsyttävää räminää.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Tänään aloin itse tarkemmin tutkimaan tuota samaista röpötystä.
Itse elementistä se ei lähtenyt, joten purin takapaksin verhoilut ja kiristelin hattuhyllyn ja bose-systeemien näkyvillä olevat ruuvit ja mutterit, mutta röpötys se vaan jatkui. Vaan kappas kehveliä, nyppäsin kaiutinpaikan päällä olevan suojan irti ja hop, pörinä katosi. Syylliseksi osoittautui suojan päälle pingotettu kangas joka elää äänenpaineen mukana täysin omaa elämäänsä. kiristin kankaan niin kireäksi kuin mahdollista ja sainkin lopputuloksen jossa pörinä tulee esiin vasta >55 volumeilla. Täysi äänettömyys vaatisi joko a) kankaan heivaamista mäkeen, joka ulkonäöllisistä seikoista johtuen on pois laskettu vaihtoehto, tai b) kankaan liimaus ritilään, niin että se ei enää siinä liiku. Vaan millähän liimalla tuon liimaisi niin että kangas ei mene pilalle, siinäpä kysymys :? Ideoita anybody?

Pörinän kun sain pois, niin jäljelle jäi vain eriasteista resonointia pitkin hattuhyllyä. Niiden poisto vaatisi varmaan koko hattuhyllyn purun ja uudelleen kasauksen erinäköisten tiiviste- ym vaimentavien materiaalien avulla, johon nyt ei inspiraatio riittänyt, koska tämäkin lopputulos jotakuinkin tyydytti.

Bonuskysymys koskee tuon radion irroitusrautoja? Minkälaisilla puikuloilla olette sitä irroitelleet jos alkuperäisiä ei ole ollut saatavilla? Tahtoo nimittäin sen radion eq:n käyttöön hetimiten.

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

EdotL kirjoitti:Bonuskysymys koskee tuon radion irroitusrautoja? Minkälaisilla puikuloilla olette sitä irroitelleet jos alkuperäisiä ei ole ollut saatavilla? Tahtoo nimittäin sen radion eq:n käyttöön hetimiten.
Biltema myy irrotusrautoja, joilla olen saanut sekä 147:sta että 159:stä radion irti. Molemmathan ovat Blaupunktin valmistamia. Eiköhän 156:kin aparaatti moisilla irtoa.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ Hyvä tietää. Vaikka nyt olikin hakusessa enemmänkin joku DIY-ratkaisu, koska olen keskellä-ei-mitään. :-D

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

EdotL kirjoitti:Vaikka nyt olikin hakusessa enemmänkin joku DIY-ratkaisu, koska olen keskellä-ei-mitään. :-D
Sopivan kokoisilla rautanauloilla yms. lähtee ainakin -05 156:den Blaupunkt nätisti.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ No hyvä! Niitä täältä ainakin löytyy. Ja eikun takaisin talliin. :-D

Edit: Job well done. Rautanauloilla irtosi ja eq pelittää.

Vastaa Viestiin