Kaasuun reagointi
Valvoja: Moderators
Kaasuun reagointi
Missä mahtaa olla vika kun 156 2.0 ei ehdi reagoimaan kunnolla jos tyhjäkäynniltä painaa kaasun pohjaan eli talla pohjaan nopeasti ja heti ylös? Vastaavan kun tekee esim. Fiat Bravolla kierrokset nousevat heti ylös. Ihan kuin meinaisi tukehtua tms. Ilmi pari vuotta sitten vaihdettu ja koneen toiminnassa ei tapahtunut muutosta. Imuvuotoja en ole havainnut.
Autossa ei ole vikakoodeja ja ainut anturi mikä on vaihtamatta on lambda, voiko hidas lambda aiheuttaa, että moottori ei reagoi kaasuun nopeasti.
Auton käyttäytymistä tullut tarkemmin seurattua kun tuo kiihtyvyys 80-120 ei luonnistu sitä vauhtia kuin pitäisi.
Autossa ei ole vikakoodeja ja ainut anturi mikä on vaihtamatta on lambda, voiko hidas lambda aiheuttaa, että moottori ei reagoi kaasuun nopeasti.
Auton käyttäytymistä tullut tarkemmin seurattua kun tuo kiihtyvyys 80-120 ei luonnistu sitä vauhtia kuin pitäisi.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- JiiTeeÄssä
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
No mulla ainakin tuo jts tekee ainakin joskus noin jos tarkoituksella noin polkaisee, normaaliajossa ei huomaa mitään. Sama myös edellinen 1.6l Rellu.
Tietysti sitten jos epäröinti kestää yhtään pitempään kuin esim. 1s. tai meinaa todella tukehtua niin voi olla jossain vikaa. Tai jos osakaasun painallus tekee samaa.
Mutta onko tuo siis mikään ongelma normaaliajossa? Don't fix it if it's not broken...
Tietysti sitten jos epäröinti kestää yhtään pitempään kuin esim. 1s. tai meinaa todella tukehtua niin voi olla jossain vikaa. Tai jos osakaasun painallus tekee samaa.
Mutta onko tuo siis mikään ongelma normaaliajossa? Don't fix it if it's not broken...
Toinen mielenkiintoinen juttu on jos painan ihan vähän kaasua tyhjäkäynniltä 1000 kierrokseen asti niin auto meinaa tukehtua tms.
Ilmavuotoja olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt. Ainut huomio on ollut koneesta tulevan huohotusletkun päälle laitettu toinen kumiletku, en tiedä onko jonkinlainen korjaus vaiko ihan tehtaalta lähtenyt? Pitäisi vielä tarkemmin tutkia ettei vaan vuoda sieltä. Siis se huohotusletku joka menee siihen öljynerotusventtiiliin. Venttiilikin oli kuin uusi.
Ilmavuotoja olen yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt. Ainut huomio on ollut koneesta tulevan huohotusletkun päälle laitettu toinen kumiletku, en tiedä onko jonkinlainen korjaus vaiko ihan tehtaalta lähtenyt? Pitäisi vielä tarkemmin tutkia ettei vaan vuoda sieltä. Siis se huohotusletku joka menee siihen öljynerotusventtiiliin. Venttiilikin oli kuin uusi.
Kun pelkkä teho ei riitä!
Samat oireet oli täällä, ECUn ja kaasuläpän resetointi auttaa.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7679
Poistui kaikki oireet ja tuli perstuntumalla 25 heppaa lisää.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7679
Poistui kaikki oireet ja tuli perstuntumalla 25 heppaa lisää.
^^ Tein täysin JiiPeen ohjeiden mukaisesti.
Ensin tein kaasuläppäresetin. 2 minuuttia virrat päällä, avain pois 5 sekunniksi, samantien auto käyntiin ja pieni ajolenkki.
Sitten tein ECUn nollauksen:
Akkukaapeli irti 45 minuutiksi, sitten kaapeli paikoilleen. Jätin Italiattaren käymään pihalle 15 minuutiksi tyhjäkäyntiä. Sitten 10 minuutiksi sammuksiin ja lähdin ajoon.
Olin puolisen tuntia ajelulla, ei ole vielä kertaakaan pelannut niin hyvin niinkuin nyt.
On muuten mulla vielä alkuperäinen akkukin -99 Alfassa.
Ensin tein kaasuläppäresetin. 2 minuuttia virrat päällä, avain pois 5 sekunniksi, samantien auto käyntiin ja pieni ajolenkki.
Sitten tein ECUn nollauksen:
Akkukaapeli irti 45 minuutiksi, sitten kaapeli paikoilleen. Jätin Italiattaren käymään pihalle 15 minuutiksi tyhjäkäyntiä. Sitten 10 minuutiksi sammuksiin ja lähdin ajoon.
Olin puolisen tuntia ajelulla, ei ole vielä kertaakaan pelannut niin hyvin niinkuin nyt.
On muuten mulla vielä alkuperäinen akkukin -99 Alfassa.