eli onko kenelläkään vastaavia kokemuksia kuin sattui juhannus matkalla itselle?
Ohitus tilanteessa kolmonen pesään ja lämä pohjaan. Sinne se sitten jäikin, eli rajoitinta vasten paukutti niin kauan kunnes rullasin jarruttaen tien sivuun ja sammutin auton. Uudelleen käynnistyi normaalisti, mitä nyt hetken aikaa pölläytteli putkistosta hiukan palanutta paskaa ulos.
Siis, onko kenelläkään muulla käynyt vastaavasti. Ei kovin mukavaa itse asiassa, ja aiheuttaa pienen pelon selkänahkaan, että koska tapahtuu uudestaan ja miksi
Mulla on tapahtunut kaksikin kertaa vastaavaa. Ja yllättäen aina ohitettaessa, kun olen iskenyt polkimen pohjaan. Poljin on tosin aina palannut kun olen hätäpäissäni jalalla sitä koputellut. Tuntuu että se jää sinne jotenkin jumiin ja kyse olisi nimenomaan polkimesta. Koitin asiaa tutkia eri näkökulmista (jäikö jotenkin maton taakse ym.) mutta en löytänyt mitään selkeää aiheuttajaa. Tämän toisen tapahtuman jälkeen ruiskein sinne vähän rasvaa, eikä uudestaan ole tapahtunut... Onko vaan tuuria vai auttoiko rasvaaminen, vaikea sanoa.
On kokemusta, nousee pois varpaan kärjellä - en ole viitsinyt sen paremmin tutkia. Vaikuttais mekaaniselta ongelmalta polkimessa, eli jokin naksahtaa yli ja jää jumiin.
Laku kirjoitti:On kokemusta, nousee pois varpaan kärjellä - en ole viitsinyt sen paremmin tutkia. Vaikuttais mekaaniselta ongelmalta polkimessa, eli jokin naksahtaa yli ja jää jumiin.
Hmm. Voiskohan tämä liittyä omaan mysteeriooni, eli kaasupoljin napsahtaa kun sen painaa aivan pohjaan. Ei tosin ole koskaan jäänyt jumiin, vaan palaa vapaaehtoisesti napsahtaen takaisin ylös.
Laitoin maton polkimen ja lattiassa olevan rajoittimen väliin, niin ei mene poljin enää yli. Saisikohan sitä rajoitinta jotenkin ruuvattua ylemmäksi...
Ilmiö ei ole muutoin tuttu mutta kun kävin pari kk sitten koeajamassa 159:n (2.2l), tapahtui koeajoyksilössä täsmälleen sama juttu. Kaasu hirtti kiinni ajaessa ja huusi rajoittimella todella pitkään kunnes palautui takaisin. Myyjä sanoi että kyse olisi luultavimmin maton jäämisestä polkimen väliin, mutta en kyllä itse moista ainakaan huomannut.
Jostain syystä ei tapahdu joka kerta - on sen verran usein tullut talla potkastua pohjaan rekkoja ohitellessa - siksi viittaa mekaaniseen vikaan kaasupolkimen akselilla tai ms.
Siellähän voi olla vaikka joku seger-rengas tai muu vastaava joka pyörii ja välillä ottaa kiinni johonkin - ei o vaan huvittanu mennä möyriin sinne.
Jos nyt sitten lomalla vihdoin vaihdan noi Momon polkimet, jotka on lapsenmielisellä ollu toista vuotta tallissa hyllyllä, niin kerron, jos jotain keksin.
Mulla hirtti viime kesänä joku 5-6 kertaa kaasu kiinni epäilen että johtuu siitä kun mulla on novitecin poljinpinnat, ja se kaasupolkimen pinta tulee n. puol senttiä alemmas kun orkkis poljin, niin se jää maton reunan taakse jumiin tänä kesänä ongelma on yllättäen poistunu kokonaan kun laitoin uudet alfisti.netistä tilatut kangasmatot
Kerran on käynyt, epäilen että poljin jäi maton reunan alle. Selkäydin viestitti välittömästi että tästäkin on palstalla ollut juttua ja käski tehdä varvastempun . Ei ehtinyt paniikki iskeä ennenkuin tilanne meni jo ohi.
PJS kirjoitti:eli onko kenelläkään vastaavia kokemuksia kuin sattui juhannus matkalla itselle?
Ohitus tilanteessa kolmonen pesään ja lämä pohjaan. Sinne se sitten jäikin, eli rajoitinta vasten paukutti niin kauan kunnes rullasin jarruttaen tien sivuun ja sammutin auton. Uudelleen käynnistyi normaalisti, mitä nyt hetken aikaa pölläytteli putkistosta hiukan palanutta paskaa ulos.
Siis, onko kenelläkään muulla käynyt vastaavasti. Ei kovin mukavaa itse asiassa, ja aiheuttaa pienen pelon selkänahkaan, että koska tapahtuu uudestaan ja miksi
Jäikö sulla siis poljinkin pohjaan vai pelkästään kierrokset?!? GTAssa ja V6ssa on sähköinen kaasulääppä kun taas nelimukisissa menee vaijeri (selessä sähkölnen kans). Et voisko olla joku softakupru?
Mulla on meinannut pari kertaa käydä hassusti kanssa. Kun putsaa matot ja laittaa ne takaisin niin aina pitää muistaa tarkistaa se ettei matto ole jotenkin huonosti.. alkuperäiset matot eli suunnittelu moka.
täältähän se ongelma taas hakemalla löytyi. Luulin jo olevani ainoa jolla matto siirtyy aina niin, että kaasu jää jumiin (joskus jopa kytkinkin vähäks aikaa). Pitänee pistää matot remonttiin.
onko muilla ollu ongelmana myös vaihdekepin-nupin käteen jääminen. Minulla se ei meinaa kestää millään paikallaa, pitäisköhän siihenkin tilata uusi
kerrankin ois hyviä syitä tilata pikkuhipleitä autoon ja helppo perustella hallitukselle.
Kaikenlaista hassua tulee vastaan kun vanhoja juttuja joutessaan lueskelee...
Itselle sattui sama juttu heinäkuussa pari viikkoa auton hankinnasta ja ensimmäistä kertaa pidemmällä reissulla: rekkaa maantiellä ohittessa kolmonen sisään, kaasu pohjaan ja siellä se myös pysyi. Vähän tuo ehti kylmätä kun alkoi seuraavat takavalot jo lähestymään huolestuttavan nopeasti, en ole edes ihan varma palautuiko itsekseen vai ehtikö siinä jalalla vähän auttaa. Maton paikka on tuon jälkeen tullut tarkistettua ajoon lähtiessä.
Joka tapauksessa rekka jäi riittävän kauas taakse.