Tuo ensinmainittu on parempi polttoainetalouden, vetelyn, äänen, ja nopean ajon kannalta, kun rengas istuu vanteeseen tiukemmin. Kaikissa tietysti marginaalisesti.Keppis- kirjoitti:Mitäs mieltä olette kumpi rengaskoko olisi parempi tuohon 156:een, 215/40-18 vai 225/35-18? Vanteen leveys 8" ja ET 35.
Madallusta ei ole vielä mutta tulossa on.
Rengastopic
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Minä laittaisin 225/40/18.Keppis- kirjoitti:Mitäs mieltä olette kumpi rengaskoko olisi parempi tuohon 156:een, 215/40-18 vai 225/35-18? Vanteen leveys 8" ja ET 35.
Madallusta ei ole vielä mutta tulossa on.
Mahtaa näyttää hurjalta jos laitat alle ennen madallusta.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Itse tullut luotettua pari vuotta noihin syronin kumeihin.hyvät ovat http://www.syron.eu/Seiten/high/index.asp
getvosessa race1 plus
164:ssa N3000 ja kavereina laatuvanteet http://www.keskin-tuning.de/Seiten/High/kt7.asp
Tänään ostettu,kun suht halvalla sain kaverilta.
Kuhmoista sen verran,että kun käytetyt kumit viedään kierrätykseen,niin kuhmot oltava eri kontissa,niin paljon runkovammaisia löytyy
getvosessa race1 plus
164:ssa N3000 ja kavereina laatuvanteet http://www.keskin-tuning.de/Seiten/High/kt7.asp
Tänään ostettu,kun suht halvalla sain kaverilta.
Kuhmoista sen verran,että kun käytetyt kumit viedään kierrätykseen,niin kuhmot oltava eri kontissa,niin paljon runkovammaisia löytyy
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Syronin kumit on OK vaikkei ihan parhaita. ADAC testissä ne haukuttiin kyllä lyttyyn. Nexenillä on hyviä ja huonoja renkaita kuten useimmilla muillakin valmistajilla.
Keskinin vanteet on niin painavia että kelpaavat hyvin ankkureiksi. Se sanoi tekevänsä ne niin jötöiksi että kestävät pakuissakin. Hyötyä tuosta en tiedä.
Keskinin vanteet on niin painavia että kelpaavat hyvin ankkureiksi. Se sanoi tekevänsä ne niin jötöiksi että kestävät pakuissakin. Hyötyä tuosta en tiedä.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Kesäkissan takarenkaat tuntuvat olevan kuluvaa tavaraa varsinkin jos auto on pojalla lainassa..
Googlailin Pirellin P-ZEROA kokoa 285/30/20 ja http://www.nordenrengas.fi/ tuntui olevan melko kilpailukykyinen hintojen suhteen.
Onkos kukaan tuolta tilaillut, tuleeko tilattu tavara ilman hämminkejä?
Ja tietysti jos joku tietää mistä noita pirellejä saisi vielä edullisemmin niin vinkit kiinnostaa
Googlailin Pirellin P-ZEROA kokoa 285/30/20 ja http://www.nordenrengas.fi/ tuntui olevan melko kilpailukykyinen hintojen suhteen.
Onkos kukaan tuolta tilaillut, tuleeko tilattu tavara ilman hämminkejä?
Ja tietysti jos joku tietää mistä noita pirellejä saisi vielä edullisemmin niin vinkit kiinnostaa
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Joo, Pirellit p zerot on ollut myös jaggen ensiasennus valinta enkä näe mitään syytä muuttaa sitä. Sellaiset on nytkin alla ja ovat mielestäni erittäin hyvät tuon tyyppiseen autoon. Kestävä ei taida olla mikään rengas jos on 400 hevosvoimaa ja takaveto.... En osaa sanoa paljonko menee rengastuksen piikkiin mutta tolla xkr-r mallilla on saavutettu 1.2g(vakio 0.9g) kaarrevoimat ja yli 1g jarrutushidastuvuus.Varmasti Bremboilla ja madalletulla alustalla on myös vaikutuksensa..
Mutta mistä niitä kohtuuhintaan ja luotettavasti saisi. http://www.nordenrengas.fi onko joku törmännyt edullisempaan? Tuleeko tuolta tavara luotettavasti ja sovitulla tavalla?
Mutta mistä niitä kohtuuhintaan ja luotettavasti saisi. http://www.nordenrengas.fi onko joku törmännyt edullisempaan? Tuleeko tuolta tavara luotettavasti ja sovitulla tavalla?
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Koitappa noita, ei paljon sudi. Pitoa pitkittäin. Sivuttaiskiihtyvyys lääkkeeksi kannattaisi hankkia RZ. Sehän kuitenkin pystyy 1.4G sivuttaiskiihtyvyyksiin vanhoilla pirelleillä.fahlsjy kirjoitti: Kestävä ei taida olla mikään rengas jos on 400 hevosvoimaa ja takaveto....
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
P ZERO Asimmetrico 285/30 ZR20 99Y XL J .Näitä myy rengasonline n.365e/kpl kotiin toimitettuna.
285/30 ZR20 TL 99Y PI PZERO XL. Näitä taas nordenrengas n.303e/kpl kotiin toimitettuna
Tietääkö joku onko nuo samat renkaat kun mallimerkinnät nettisivuilla hieman poikkeavat toisistaan?? Tarkoitus nimen omaan hankkia tuollaiset asimmetricot. (Nykyisen renkaan kyljessä merkintät 285/30 ZR 20 99Y sekä asimmetrico pirelli p-zero tekstit)
285/30 ZR20 TL 99Y PI PZERO XL. Näitä taas nordenrengas n.303e/kpl kotiin toimitettuna
Tietääkö joku onko nuo samat renkaat kun mallimerkinnät nettisivuilla hieman poikkeavat toisistaan?? Tarkoitus nimen omaan hankkia tuollaiset asimmetricot. (Nykyisen renkaan kyljessä merkintät 285/30 ZR 20 99Y sekä asimmetrico pirelli p-zero tekstit)
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Ei ole varsinaista haittaa paitsi nelivetoihin ei saa laittaa kun se aiheuttaa rasitusta voimansiirtoon.tumbe kirjoitti:auttakaas tyhmää ja kertokaa onko haittaa jos laittaa esim eteen profiililtaan 45 kun takana on 50? ja siis edessä ennen ollut myös 50 profiili. Pitäis eturenkaat uusia ja sais 225 45 17 tutun kaupalla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Kun korkeampi rengasprofiili on takana on mahdollista, että syttyy Absin varoitusvalo. Ei välttämättä, mutta mahdollisesti näin käy .gYdEbUh kirjoitti:Ei ole varsinaista haittaa paitsi nelivetoihin ei saa laittaa kun se aiheuttaa rasitusta voimansiirtoon.tumbe kirjoitti:auttakaas tyhmää ja kertokaa onko haittaa jos laittaa esim eteen profiililtaan 45 kun takana on 50? ja siis edessä ennen ollut myös 50 profiili. Pitäis eturenkaat uusia ja sais 225 45 17 tutun kaupalla.
"Too much ain't enough"
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
ABS ei mene pienestä sekaisin. Jos halkaisijassa on eroa niin toinen pää saa pikkaisen enempi jarruvoimaa mutta tuosta ei ole haittaa.
ESP saattaa tuottaa ongelmia. Ne on monissa pirsseissä ohjelmoitu reagoimaan pienillä luistoilla. Alfasta en tiedä. Muissa ajamissani autoissa tämä kyseinen ero vielä futaa.
ESP saattaa tuottaa ongelmia. Ne on monissa pirsseissä ohjelmoitu reagoimaan pienillä luistoilla. Alfasta en tiedä. Muissa ajamissani autoissa tämä kyseinen ero vielä futaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
"Uuden" lintan mukana ei tullut talvikumeksia joten niitä pitäisi kohtapuoleen alkaa metsästelemään. Hommaa hankaloittaa erikoisemmanpuoleinen koko, 205/60-16.
Löytyykös mistään ulkomailta noita Pohjolan oloihin aiottuja kumeksia? Misukka XI2 kitka on tähtäimessä mutta noita ei näyttäisi löytyvän kuin Ameriikasta, ja se alkanee olla vähän turhan pitkä matka kuljetella kumeja. Saksalaiset tahtovat ajaa kolmeasataa talvirenkaillakin joten sikäläisten nettikauppojen kumpat eivät oikein taida olla täällä parhaimmillaan.
Löytyykös mistään ulkomailta noita Pohjolan oloihin aiottuja kumeksia? Misukka XI2 kitka on tähtäimessä mutta noita ei näyttäisi löytyvän kuin Ameriikasta, ja se alkanee olla vähän turhan pitkä matka kuljetella kumeja. Saksalaiset tahtovat ajaa kolmeasataa talvirenkaillakin joten sikäläisten nettikauppojen kumpat eivät oikein taida olla täällä parhaimmillaan.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mitään en tiedä, mutta rengasalan puoli-ammattilaisena sanoisin että jollei tuota Misukkaa ole Eurooppaan lanseerattu, se ei ole sen kummempi kuin Saksan kitkat. Omaan Lanzaankaan ei ollut mikään helpoin koko talvikumeille, 205/50-15. Muistaakseni. Mutta korvaavia kokoja toki löytyy.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:"Uuden" lintan mukana ei tullut talvikumeksia joten niitä pitäisi kohtapuoleen alkaa metsästelemään. Hommaa hankaloittaa erikoisemmanpuoleinen koko, 205/60-16.
Löytyykös mistään ulkomailta noita Pohjolan oloihin aiottuja kumeksia? Misukka XI2 kitka on tähtäimessä mutta noita ei näyttäisi löytyvän kuin Ameriikasta, ja se alkanee olla vähän turhan pitkä matka kuljetella kumeja. Saksalaiset tahtovat ajaa kolmeasataa talvirenkaillakin joten sikäläisten nettikauppojen kumpat eivät oikein taida olla täällä parhaimmillaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tarkoitin oikeastaan ettei tuota tunnu löytyvän nettikaupoista kuin Jenkeistä, ovat kyllä Suomessa yleisessä myynnissä mutta täällä kun on tuo hintataso aika reipas. Se XI2 tuli TM:n viime talvirengasvertailussa kitkasarjan kakkoseksi ja oli hyvä just niissä ominaisuuksissa jotka itseä eniten kiinnostaa eli kuivan tien ajettavuudessa ja melutasossa.gYdEbUh kirjoitti:ollei tuota Misukkaa ole Eurooppaan lanseerattu, se ei ole sen kummempi kuin Saksan kitkat
Testivoittaja-Contia ei näytä edes saavan 205/60-16-kokoisena. Harmi sinänsä, Pösössä oli tuollaiset ja ihan asialliset kumpparit ne olivat.
Enhän nyt sentään voi lähteä tekemään tyhjäksi amerikkalaisten miljoonia euroja maksanutta ja vuosikausia kestänyttä kehitystyötä äärimmäisten ajo-ominaisuuksien viimeistelemiseksiRolle kirjoitti:Vaikka kor..amerikkalaiset ovatkin tarkkaan tuota rengaskokoa harkinneet, niin löytyykö yhtään paremmin 215/55x16" tai 215/60x16" renkaita?
Se taitaa olla tuo kehänpituuden muutos karvan verran "normaalista" ylöspäin mikä pompsauttaa hintaa, 205/55-16 normikaura on selvästi edullisempaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Iltaa, osaisko kokeneemmat Alfistit hiukan neuvoa talvirengasvalinnan suhteen?
Eli 156 SW:hen olisi hakusessa uudet nastarenkaat, ja käytetyt aluvanteet, vaihtoehtoja olisi kaksi, ja molemmilla seteillä hinnaksi tulisi suunnilleen sama, eli:
Vaihtoehto 1: Käytetyt 156:n 15" orkkisalut, joihin päälle 195/65R15 Michelin X-icet (mitä ilmeisemmin versio1, ainakin jos hinnasta voi päätellä),
Vaihtoehto 2: Käytetyt Alfan 16" orkkisalut (vanteiden kunto ilmeisesti parempi kuin 15" vanteiden, mutta sillä ei nyt kamalsti ole merkitystä kuitenkaan), joihin päälle uudet Hakkapeliitta 2:set kokoa 205/50R16.
Renkaana mielestäni X-ice on Hakkis2:ta parempi kaikilta ominaisuuksiltaan, mutta onhan se 15" vannekoko hiukan pienen näköinen 156:n alla
Lueskelin täältä käyttökokemuksia 16" talvirenkaista, ja ne ilmeisesti toimisivat 156:n alla ihan hyvin, tai siis oikeammin pitäisi kait mieluummin kirjoittaa että 205-leveys ja 50(tai 55) -profiili toimii myös talvirenkaassa 156:n alla?
Vaikea valintatilanne, pitää varmaan heittää lanttia ja antaa sen ratkaista asia, molempi parempi
Eli 156 SW:hen olisi hakusessa uudet nastarenkaat, ja käytetyt aluvanteet, vaihtoehtoja olisi kaksi, ja molemmilla seteillä hinnaksi tulisi suunnilleen sama, eli:
Vaihtoehto 1: Käytetyt 156:n 15" orkkisalut, joihin päälle 195/65R15 Michelin X-icet (mitä ilmeisemmin versio1, ainakin jos hinnasta voi päätellä),
Vaihtoehto 2: Käytetyt Alfan 16" orkkisalut (vanteiden kunto ilmeisesti parempi kuin 15" vanteiden, mutta sillä ei nyt kamalsti ole merkitystä kuitenkaan), joihin päälle uudet Hakkapeliitta 2:set kokoa 205/50R16.
Renkaana mielestäni X-ice on Hakkis2:ta parempi kaikilta ominaisuuksiltaan, mutta onhan se 15" vannekoko hiukan pienen näköinen 156:n alla
Lueskelin täältä käyttökokemuksia 16" talvirenkaista, ja ne ilmeisesti toimisivat 156:n alla ihan hyvin, tai siis oikeammin pitäisi kait mieluummin kirjoittaa että 205-leveys ja 50(tai 55) -profiili toimii myös talvirenkaassa 156:n alla?
Vaikea valintatilanne, pitää varmaan heittää lanttia ja antaa sen ratkaista asia, molempi parempi
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^^Onhan noissa eroa jonkin verran. Mikäli olet tottunut esimerkiksi kesällä ajamaan 17" sarjalla saattaa 15" rengastus tuntua talvellakin löysälle. Tai no olet jo ainakin tottunut isomman vanteen mukanaan tuomaan lievään epämukavuuteen... Itselläni (siis autossani) on kesällä 17" ja talvella 16".
Et maininnut misukoiden kuntoa? Kyllähän uusi rengas on aina uusi.. eikä nuo hkpl 2:t ole huonot vielä tänäkään päivänä.
Et maininnut misukoiden kuntoa? Kyllähän uusi rengas on aina uusi.. eikä nuo hkpl 2:t ole huonot vielä tänäkään päivänä.
Senza cuore saremmo solo macchine
Niin siis Misukat olisivat myöskin tuliterät, niitä X-ice:n edellisiä versioita näyttää olevan poistomyynnissä siellä täällä, ja toisessa kotterossani on sellaiset, ja olen pitänyt niitä oikein asiallisina.hagger16 kirjoitti:^^Onhan noissa eroa jonkin verran. Mikäli olet tottunut esimerkiksi kesällä ajamaan 17" sarjalla saattaa 15" rengastus tuntua talvellakin löysälle. Tai no olet jo ainakin tottunut isomman vanteen mukanaan tuomaan lievään epämukavuuteen... Itselläni (siis autossani) on kesällä 17" ja talvella 16".
Et maininnut misukoiden kuntoa? Kyllähän uusi rengas on aina uusi.. eikä nuo hkpl 2:t ole huonot vielä tänäkään päivänä.
Pitäisikö muuten 156:n nastarenkaan koon olla se 205/50R16 vaiko 205/55R16, Alfassani on nyt alla kesärenkaina nuo 205/55r16, ja tuli mieleen että mahtaakohan lumi pakkautua kuinkakin herkästi kaariin, kun rengas on suht lähellä sisäloksuja ainakin etupuolella?
Joo eli ei ole 17" renkaita Alfassa, ja 16" Pirellin kesärenkaat tuntuivat hieman liian pehmeiltä
Ei vaan ole minkäänlaista ajokokemusta Alfasta talviolosuhteissa, niin vaikea tietää kuinka se vetelee esim 205/50R16 -nastarenkailla verrattuna vaikkapa 195/65R15 -kokoisiin? 185/65R15 taitaa mennä jo liian kapeaksi, ja autosta tulee turhan kiikkerä niillä, kun painoa autossa on kuitenkin lähemmäs 1500kg (ainakin tankattuna?), ja 185/65R15-renkaiden painoluokituskin taitaa jäädä hiukan pieneksi, eli on muistaakseni yleensä 88kun senttiä leveämmissä se on 91?
Eipä äkkiseltään löytynyt netistä hintoja niille Pirellin Carvingeille, aiemmin Rengaslasin sivuilla oli tiedot niistä, mutta eipä nyt löytynyt. Kaveri oli kuitenkin ostanut jokin aika sitten sieltä sellaiset hintaan 340e asennettuna vanteille, ja kokona oli 195/65R15, eli ei kait kamalan paha hinta kuitenkaan?
Onko kukaan ajanut tuollaisilla renkailla, kaverikaan ei ole niitä vielä laittanut alle niin ei pääse utelemaan miltä tuntuivat?
Renkaiden pitää olla uudet, ja niissä tulee olla erittäin hyvä pito, koska vaimo etupäässä Alfalla ajelee, ja ajotapasa on miten sen nyt sanoisi, "huoleton", eli ei minkäänlaista ennakointia missään lumisohjossakaan, vaan viime tipassa ennen rysäystä tehdyt jarrutukset on kova sana, jne
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Sen verran rohkenen neuvoa, että minulla on ollut neljä talvea 156:ssa tuo vaihtoehto ykkönen käytössä, ja tuo on ollut erittäin hyvä setti ko. autoon. Muita talvikumeja en tosin ole siihen kokeillut, mutta niin tyytyväinen olen ollut että ostin samanlaisen setin laitettavaksi neljäseiskaan tulevaksi talveksi.Sautio kirjoitti:
Vaihtoehto 1: Käytetyt 156:n 15" orkkisalut, joihin päälle 195/65R15 Michelin X-icet (mitä ilmeisemmin versio1, ainakin jos hinnasta voi päätellä),
Renkaana mielestäni X-ice on Hakkis2:ta parempi kaikilta ominaisuuksiltaan, mutta onhan se 15" vannekoko hiukan pienen näköinen 156:n alla
Hakkapeliittoja olen käyttänyt aiemmissa Alfoissani, nekin ovat olleet ihan hyviä, mutta X-Ice on kyllä parempi, vaikkei näin saisi vertailla kun on eri autoissa käytetty.
Ja kesärengas on 156:ssa 16", ja siihen verraten tuo 15" on talvella oikein käypänen rengaskoko.
EDIT: pitää nyt vielä varalta tarkistaa se renkaan leveys...palaan illemmalla asiaan.
EDIT2: tarkistettu...195/65R15
Viimeksi muokannut Pepperoni, 08 Loka 2009, 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
156:sta on taidettu myydä eri leveyksillä olevilla 15" renkailla. Muistelen varhaisempien neloskoneellisten olleen tuolla 185 leveällä renkaalla, kun taas jo FL-mallin 1.8:a myytiin 205/60R15 renkaalla (ainakin myyntiesitteen mukaan). Samaisessa esitteessä on muuten V6:lle mainittu 205/55R15 renkaat. Liekkö virhe...?
Eli ihan hyviä vaihtoehtoja ovat nuo peruskoot, eli 195/65R15 ja 205/55R16.
Juu ei ole huonompi tuo vaihtoehto yksikään, jos renkaat ovat uusia. Se on mahdollisesti mukavampi ja hiljaisempi vaihtoehto, eikä näytä yhtään hullummalle madaltamattomassa autossa. Lumen pakkautumisen kanssa ei ole ollut ongelmia edes madalletussa autossa. Vetelystä en tiedä. Kun kesän on ajellut 225 rengastuksella, niin eipä tuota talvellakaan enää niin ajattele...
Eli ihan hyviä vaihtoehtoja ovat nuo peruskoot, eli 195/65R15 ja 205/55R16.
Juu ei ole huonompi tuo vaihtoehto yksikään, jos renkaat ovat uusia. Se on mahdollisesti mukavampi ja hiljaisempi vaihtoehto, eikä näytä yhtään hullummalle madaltamattomassa autossa. Lumen pakkautumisen kanssa ei ole ollut ongelmia edes madalletussa autossa. Vetelystä en tiedä. Kun kesän on ajellut 225 rengastuksella, niin eipä tuota talvellakaan enää niin ajattele...
Senza cuore saremmo solo macchine
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Minulla on 1.8 156:ssa X-Ice nastat 195/65/15 ja onhan ne hyvät tuohon autoon. Mielestäni hiljaiset ja ei mitenkään erityisen löysät, vaikka varmaan ovat kuitenkin:)
Sunnuntaina vaihdoin Nokian kesägummien tilalle nastat ja meteli ohjaamossa väheni, ohjaus parani ja muutenkin auto tuntuu taas Alfalta. Hullulta tuntuu että näin päin.
Sunnuntaina vaihdoin Nokian kesägummien tilalle nastat ja meteli ohjaamossa väheni, ohjaus parani ja muutenkin auto tuntuu taas Alfalta. Hullulta tuntuu että näin päin.
Kiitokset kaikille neuvoista, taidan tosiaan hankkia ne 15" X-ice -nastarenkaat, ja 15" alut, on ne Hakkis 2:et vaan hiukan jo vanhanaikaiset kuitenkin, ja ite kanssa olen pitänyt noita X-iceja erittäin pätevinä renkaina, ainakin Saapin alla
Niitä Hakkis 2:sia myydään näemmä poistohintaan kokona 205/50R16 suht edullisesti: http://www.vannetukku.fi/hakkapeliitta- ... -4142.html
Mutta 65-profiiliset ja 15-tuumaiset lienee mukavammat, ja voi mm. tärskäyttää lujempaa jäätyneen lumivallin yli kotipihaan (olen tavannut tehdä lumityöt vasta ihan äärimmäisen pakon edessä, eli luokkaa 4-5 kertaa/talvi, pirun aura-autot vaan puskevat sisäänajoväylälle kinokset, joista sitten pitää ajaa yli vauhdilla )
Niitä Hakkis 2:sia myydään näemmä poistohintaan kokona 205/50R16 suht edullisesti: http://www.vannetukku.fi/hakkapeliitta- ... -4142.html
Mutta 65-profiiliset ja 15-tuumaiset lienee mukavammat, ja voi mm. tärskäyttää lujempaa jäätyneen lumivallin yli kotipihaan (olen tavannut tehdä lumityöt vasta ihan äärimmäisen pakon edessä, eli luokkaa 4-5 kertaa/talvi, pirun aura-autot vaan puskevat sisäänajoväylälle kinokset, joista sitten pitää ajaa yli vauhdilla )
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Minin mukana tulivat ihan uudet saksan kitkat,goodride (hyvä vitsi) jotkut...Noh sen verran voin ilmaista mielipiteeni että mini ei pysy suorassa metriäkään...ei sit niin minkäännäköistä pitoa,paitsi jarruttaessa pysähtyy kyllä...luojan kiitos edes siitä...hieman selasin rengastukkua tms niin hinnaksi ilmoittivat ruhtinaalliset 44,??/kpl...eipä olleet liikkeelle tulleet kovinkaan kalliiksi.en vaan tajua miten joku kehtaa työntää noin v...un huonot renkaat mukaan...olisin mielummin ollut ilman.
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Kesä on tulossa Vaikkei ehkä siltä ihan vielä näytä ..
GTA tarvitsee uudet kesäkumit koossa 225/45/17.
Toivotut ominaisuudet renkaalle:
- hyvä kuivapito ja suuntavakavuus
- pehmeä ja hiljainen kulku
- kohtuu hinta, ei halpismerkkejä kuitenkaan
- kulutuskestävyydellä ei ole niin väliksi, kilometrejä tulee vähän
Mitä raati suosittelee?
GTA tarvitsee uudet kesäkumit koossa 225/45/17.
Toivotut ominaisuudet renkaalle:
- hyvä kuivapito ja suuntavakavuus
- pehmeä ja hiljainen kulku
- kohtuu hinta, ei halpismerkkejä kuitenkaan
- kulutuskestävyydellä ei ole niin väliksi, kilometrejä tulee vähän
Mitä raati suosittelee?
http://www.camskill.co.uk/products.php? ... 0s16p15216
just syyskuussa tilasin tollaset ja tuli kotiovelle 320eurolla
parin kuukauden käyttökokemuksella oon ihan tyytyväinen eikä ole hinnalla pilattu..
Suomessa alle laitettuna hinnat oli jotain 600e kieppeillä
just syyskuussa tilasin tollaset ja tuli kotiovelle 320eurolla
parin kuukauden käyttökokemuksella oon ihan tyytyväinen eikä ole hinnalla pilattu..
Suomessa alle laitettuna hinnat oli jotain 600e kieppeillä
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Samaa voisin itsekin alkaa pohdiskelemaan. Muutama ero tai korostus. Löytyykö 215 leveää paremmin ja mahtaako hinnoissa olla eroa? Mahdoton yhtälö hiljainen ja kestävä?Monza kirjoitti:Kesä on tulossa Vaikkei ehkä siltä ihan vielä näytä ..
GTA tarvitsee uudet kesäkumit koossa 225/45/17.
Toivotut ominaisuudet renkaalle:
- hyvä kuivapito ja suuntavakavuus
- pehmeä ja hiljainen kulku
- kohtuu hinta, ei halpismerkkejä kuitenkaan
- kulutuskestävyydellä on väliksi, kilometrejä tulee paljon
Mitä raati suosittelee?
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Pitääpä tutustua näihinkin. Mulla oli tosin Superissa Pirellin nastacarvingit ja niitä ei ikinä saatu kunnolla tasapainoon. Päätin karttaa tuotetta. Tosin tämä Italialainen "laatuhan" tiedetään, niin että jos hyvä tuuri käy, niin joskus voi saada priimaakinEpezi kirjoitti:Tähän on selkeä vastaus, Italialainenhan sen pitää olla eli Pirelli P Zero Nero.Monza kirjoitti:GTA tarvitsee uudet kesäkumit koossa 225/45/17.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Sillontällön renkaassa on tehtaalta valuvika, jolloin se ei ole ihan pyöreä jolloin tasapainotuksen jälkeen pyörä muljahtee jatkuvasti vähän ajossa jolloin se on aina epätasapainossa. Tai kuviopinta on jostain korkeammalla, eli pystyheitto mikä pitäisi näkyä jo tasapainotuskoneessa. Kahden painotuksen jälkeen pitäisi jo tietää ettei kumi ole ihan tikissä jos täristää.Monza kirjoitti:Pitääpä tutustua näihinkin. Mulla oli tosin Superissa Pirellin nastacarvingit ja niitä ei ikinä saatu kunnolla tasapainoon. Päätin karttaa tuotetta. Tosin tämä Italialainen "laatuhan" tiedetään, niin että jos hyvä tuuri käy, niin joskus voi saada priimaakin
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Pystyheittoa noissa ainakin oli, yhdessä niin paljon, että vaihdettiin takuuseen. Jäljelle jäänyt setti sitten täristi satunnaisesti milloin mistäkin kulmasta riippuen mille akselille niitä renkaita laittoi. Toki myös vannesetti oli Italialaista laatua, eli Alessiot, eli saattoi niissäkin jotain fibaa olla. Jokatapauksessa luovutin reklamoimasta jossain vaiheessa.gYdEbUh kirjoitti:Sillontällön renkaassa on tehtaalta valuvika, jolloin se ei ole ihan pyöreä jolloin tasapainotuksen jälkeen pyörä muljahtee jatkuvasti vähän ajossa jolloin se on aina epätasapainossa. Tai kuviopinta on jostain korkeammalla, eli pystyheitto mikä pitäisi näkyä jo tasapainotuskoneessa. Kahden painotuksen jälkeen pitäisi jo tietää ettei kumi ole ihan tikissä jos täristää.
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Silloin tällöin tulee renkaita jotka ei ole pyöreitä. Tai oikeastaan ne eivät ikinä ole pyöreitä mutta useimmiten toleranssien sisällä. Itse ole pariin otteeseen tavannut pahasti soikeita ja molemmat merkkirenkaita.
Renkaita ei valmisteta valamalla joten mikään valuvika se ei ole
Pirelleistä Nerot on ihan OK. Pienemmissä kooissa myös P6. P7 on sitten pahemman laatuinen suksi.
Alessioitahan on kahta tyyppiä. Ne joista on lähtenyt maali ja ne joista maali tulee lähtemään.
Renkaita ei valmisteta valamalla joten mikään valuvika se ei ole
Pirelleistä Nerot on ihan OK. Pienemmissä kooissa myös P6. P7 on sitten pahemman laatuinen suksi.
Alessioitahan on kahta tyyppiä. Ne joista on lähtenyt maali ja ne joista maali tulee lähtemään.
Barum Bravuris 2 on ollut Puntossa alla 205/50/16 koossa viime kesän ja n. 10tkm matkan. Tyytyväinen olen ollut. Mukava ja hiljainen rengas. Toki auto on ihan eri kuin GTA, mutta on tuo Bravuris 2 testeissäkin ihan kohtuudella pärjännyt. Voin siis omien kokemuksien perusteella suositella. Continentalin omistama merkki ja hinta/laatu -suhde on kohdillaan.Monza kirjoitti:Kesä on tulossa Vaikkei ehkä siltä ihan vielä näytä ..
GTA tarvitsee uudet kesäkumit koossa 225/45/17.
Toivotut ominaisuudet renkaalle:
- hyvä kuivapito ja suuntavakavuus
- pehmeä ja hiljainen kulku
- kohtuu hinta, ei halpismerkkejä kuitenkaan
- kulutuskestävyydellä ei ole niin väliksi, kilometrejä tulee vähän
Mitä raati suosittelee?
Tässä Huulilasin rengastesti juuri 225/45/17 kokoluokan renkaista, jos jotakuta kiinnostaa.