156:sen vakio stereoista....
Valvoja: Moderators
156:sen vakio stereoista....
Eli auton on 156 2.0 jts sw ja streot eivät ole sitä Bose-tyyppiä (sellanen punanäyttönen perus cd-mankka). No kuitenkin stereot on aikas paskat ja ajattelin et joskos niihin sais lisää potkua asentamalla ulkoinen vahvistin. Mahtaako ko. stereoissa olla vahvistinlähtöä ja jos on niin onko se laadultaan mistään kotoisin? Sinänsä tuo ei auta laitteen ja antennin huonolle radioherkkyydelle, mut sentään ääni tulis paremmaksi...
Niin ja mahtaako mankka lähteä irti painamalla jotkut naulat etulevyn reikiin ja vetämällä vai meneekö hankalammaksi?
Niin ja mahtaako mankka lähteä irti painamalla jotkut naulat etulevyn reikiin ja vetämällä vai meneekö hankalammaksi?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Enemmän se saundi on niistä kaiuttimista kiinni, eli suosittelen aloittamaan laadukkaasta 2-tie sarjasta, ja jos ei riitä volyymi niin vahvistin, ja sit se soitin. Haku toiminnolla löytyy siihenkin vinkiä mitkä kaiuttimet oviin mahtuu vuolematta. Taitaa olla halvinkin tapa edetä.
En kyllä muista mitä lähtöjä niistä blaukkareista(?) löytyy, mutta googleta. Niitä mankan irroittimia saa kyllä ihan motonetistä jmv. Nauloillakin lähtee, mutta voi olla hankalaa kun pitäisi olla päissä pienet pykälät joilla tarttuu kiinni. Ja katso että on mankan koodi tallessa jos on sellaista tyyppiä että menee lukkoon.
En kyllä muista mitä lähtöjä niistä blaukkareista(?) löytyy, mutta googleta. Niitä mankan irroittimia saa kyllä ihan motonetistä jmv. Nauloillakin lähtee, mutta voi olla hankalaa kun pitäisi olla päissä pienet pykälät joilla tarttuu kiinni. Ja katso että on mankan koodi tallessa jos on sellaista tyyppiä että menee lukkoon.
Ayrton Senna da Silva forever
Joo siis kaiuttimet on jo vaihdettu Focalin korvaaviin malleihin. Ne on kyllä alkuperäistä parempi ääniset, mutta myös hiukan epäherkemmät. Siksi mankka tuntuu vielä alkuperäistäkin tuhnummalta.Wile E. Coyote kirjoitti:Enemmän se saundi on niistä kaiuttimista kiinni, eli suosittelen aloittamaan laadukkaasta 2-tie sarjasta, ja jos ei riitä volyymi niin vahvistin, ja sit se soitin. Haku toiminnolla löytyy siihenkin vinkiä mitkä kaiuttimet oviin mahtuu vuolematta. Taitaa olla halvinkin tapa edetä.
En kyllä muista mitä lähtöjä niistä blaukkareista(?) löytyy, mutta googleta. Niitä mankan irroittimia saa kyllä ihan motonetistä jmv. Nauloillakin lähtee, mutta voi olla hankalaa kun pitäisi olla päissä pienet pykälät joilla tarttuu kiinni. Ja katso että on mankan koodi tallessa jos on sellaista tyyppiä että menee lukkoon.
No tarvii kattoa jaksanko ruveta laittamaan vahvistinta jos ei edes linjalähtöjä löydy. Jokatapauksessa homma tarvis alottaa siis koodiavaimen ettimisellä joten kiitos siitä vinkistä.
Omaan laittelin hiukan laadukkaamman Pioneerin soittimen, ja kylläpä tulikin lisää potkua sointiin. Vanhalla JäteVesiCekoittimella alkoi jo 60km/h jälkeen jäädä musiikki rengasmetelin peittoon, jos halusi edes jokseenkin "puhdasta" ääntä. Klassisen musiikin kuuntelu ajon aikana oli utopistinen haave. Uudella soittimella jää rengasmeteli musiikin taakse vielä +120km/h nopeuksissa, vaikka renkaatkin vaihtui vakioista kovaäänisiin 235/40-18. Soitin antaa pienellä säröllä tehoa vähintään kaksinkertaisen määrän. Jo normaaleilla kuunteluvoimakkuuksilla sointi on paaaljon puhtaampi ja voimakkaampi, ja esimerkiksi klassisen musiikin kuuntelu onnistuu vielä hyvin tuolla 130km/h nopeuksilla.
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Sama huomio täällä, vaihdoin sen vakiomankan tilalle Pioneerin P88RS-II:n ja kylläpäs ääni paranikin, jopa siis noilla auton vakiokaiuttimilla (ei Boset). Toki tuolle soittimelle on jatkossa tulossa kunnon kaiuttimet ja vahvistimet, mutta yllätyin kyllä miten paljon enemmän (ja laadukkaampaa) soundia noista vakiokaiuttimistakin saa pelkällä soittimen vaihdolla. Vakiosetillä musiikin kuuntelu kävi aika äkkiä rasittavaksi, nyt kuuntelee jo ihan mielellään.. 
Ainiin ja jos alkuperäiseen viestiinkin vastaisi.. Radion irrottamiseen tarkoitetulla työkalulla homma käy varmasti helpommin, mutta omani irrottelin sähköjohdonpätkistä taivutelluilla patenteilla. Ja vakiomankassa ei ole linjalähtöä tarjolla.

Ainiin ja jos alkuperäiseen viestiinkin vastaisi.. Radion irrottamiseen tarkoitetulla työkalulla homma käy varmasti helpommin, mutta omani irrottelin sähköjohdonpätkistä taivutelluilla patenteilla. Ja vakiomankassa ei ole linjalähtöä tarjolla.
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Jos tuo originaali soitin on Blaukkarin tekele niin siihen löytyy sovitin jolla nuo kaiutin-lähdöt saa RCA:ksi.
Tässä esimerkkejä:
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=4727
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... cts_id=233
Tässä esimerkkejä:
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=4727
http://www.autostudio.fi/product_info.p ... cts_id=233
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
Ongelmahan on vain se, että tuon alkuperäisen Blaukkarin särö on melkosen korkea, eikä taajuusvaste ole lähimainkaan suora. Siispä se sama huono saundi muuttuu vain matalatasoiseksi. Toki tuommoinen muuntaja keventää soittimen kuormaa, jolloin särö pienenee ja taajuusvaste paranee, mutta hyvää siitä tuskin saa.
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Auts! Firman blaukkarin kanssa kävi samalla tavalla. Sen levyn sai ulos irroittamalla mankka ja työntämällä pienellä ruuvarilla (tmv) reikään joka vapautti mekanismin. En muista missä se sijaitsi tarkemmin, mutta kannattaa kokeilla jos löytyisi. Se soitin meni kyllä vaihtoon samalla kun se jätti levyihin myös jälkiä ladatessa ja poistaessa ja oli muutenkin niin kovin blaupunktMelka kirjoitti:Tänään tuo 2004 vuoden 156:sen cd-soitin imaisi levyn eikä levy siis enää tule ulos ja kuulostaa ainakin siltä, että joku moottori siellä vimmatusti pyörii nyt koko ajan. Onko kenelläkään mitään kikka kolmosta miten sen levyn sais mankasta ulos?

Ayrton Senna da Silva forever
Tere taas!
Tänään vaihdettiin akku muun huollon yhteydessä ja nythän se mankka (alfa 156 2004 perusmankka) vaatii neljänumeroisen koodin. Läpyskässä minkä olen saanut auton mukana on 5 numeroa ja nyt olen vähän ymmälläni mikä koodi siihen pitää oikein syöttää.
Voisiko joku neuvoa, että mistä muualta se koodi muka voidaan kastoa, kun tosiaan mukana tulleessa kortissa electronical koodi tms. on viisinumeroinen?
Tänään vaihdettiin akku muun huollon yhteydessä ja nythän se mankka (alfa 156 2004 perusmankka) vaatii neljänumeroisen koodin. Läpyskässä minkä olen saanut auton mukana on 5 numeroa ja nyt olen vähän ymmälläni mikä koodi siihen pitää oikein syöttää.
Voisiko joku neuvoa, että mistä muualta se koodi muka voidaan kastoa, kun tosiaan mukana tulleessa kortissa electronical koodi tms. on viisinumeroinen?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Ethän nyt sitä ajonestokoodilappua radiolle tarjoile? Siinä lukee electronic code (ja mechanical code) ja koodi on viisinumeroinen (pisteet välissä).
Radiolle pitäisi olla oma lappunsa jossa nelinumeroinen koodi. Näin ainakin mun blaukkareissa.
EDIT: ilmeisesti radion koodi pitäisi vielä olla sellainen jossa numerot 1...6 väliltä, muistaakseni syötettiin kanavanvalintanäppäimillä.
Radiolle pitäisi olla oma lappunsa jossa nelinumeroinen koodi. Näin ainakin mun blaukkareissa.
EDIT: ilmeisesti radion koodi pitäisi vielä olla sellainen jossa numerot 1...6 väliltä, muistaakseni syötettiin kanavanvalintanäppäimillä.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Pari kuukautta myöhässä mutta helpompi keino kuin irrottaa mankka on nappasta sulake vartiksi irti. http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... 6+cdsoitin Oma episoodi linkin takaa. Ei kannata muuten levyä ulostuttaa heti liikkeelle lähdön jälkeen jos on ollut kosteaa kesällä tai kylmää talvella niin ei imetä sisään.. Vartin päästä jo uskaltaa.Wile E. Coyote kirjoitti:Auts! Firman blaukkarin kanssa kävi samalla tavalla. Sen levyn sai ulos irroittamalla mankka ja työntämällä pienellä ruuvarilla (tmv) reikään joka vapautti mekanismin. En muista missä se sijaitsi tarkemmin, mutta kannattaa kokeilla jos löytyisi. Se soitin meni kyllä vaihtoon samalla kun se jätti levyihin myös jälkiä ladatessa ja poistaessa ja oli muutenkin niin kovin blaupunktMelka kirjoitti:Tänään tuo 2004 vuoden 156:sen cd-soitin imaisi levyn eikä levy siis enää tule ulos ja kuulostaa ainakin siltä, että joku moottori siellä vimmatusti pyörii nyt koko ajan. Onko kenelläkään mitään kikka kolmosta miten sen levyn sais mankasta ulos?
Totta, tuosta mainitsemastasi kortistahan mä sitä koodia katsoin. Mulla ei ainakaan mukana mitään muuta korttia tullut. Mistäköhän sen numeron saisi nyt hankittua?Pepperoni kirjoitti:Ethän nyt sitä ajonestokoodilappua radiolle tarjoile? Siinä lukee electronic code (ja mechanical code) ja koodi on viisinumeroinen (pisteet välissä).
Radiolle pitäisi olla oma lappunsa jossa nelinumeroinen koodi. Näin ainakin mun blaukkareissa.
EDIT: ilmeisesti radion koodi pitäisi vielä olla sellainen jossa numerot 1...6 väliltä, muistaakseni syötettiin kanavanvalintanäppäimillä.
Pienen etsinnän jälkeen tuo Blaukkarin lappu löyty, oli kyl hyvin piilotettu.

Viimeksi muokannut Melka, 12 Joulu 2009, 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.