AUTTAKAA 164 TS KUOLI!?!
Valvoja: Moderators
AUTTAKAA 164 TS KUOLI!?!
Nyt se sitten pimahti lopullisesti tuo meikäläisen kuusnepa. Auto sammui liikennevaloihin enkä saanut sitä enää käyntiin. Ei oikein edes luvannut vaikka sitä yritettiin startata omalla sekä apuakulla ja hinaamalla. Mitään oireita kuten nykimistä ei ollut havaittavissa ennen tätä... Tankissa on pensaa ja litku tulee suuttimiin asti (revin irti bensaletkun ja käytin virtaa päällä -roiskui hyvin, onneks oli jo kylmä kone).
Auto hinattiin kaverin isän tallille jossa revittiin tulppia irti -mihinkään ei tule kipinää; siis kummastakaan puolasta. Valokynällä testattiin että puolille kyllä tulee virtaa mutta siihenpä se jääkin. Virranjakajat ovat kunnossa ja puhtaat. Voisi olettaa ettei kumpikin puola pimene yhtäaikaisesti??? Nyt on sormi perseessä mulla ja autoista tietävällä kaverin isälläkin… Pimeässä tutkittiin ettei mikään sulakekaan ole varmaankaan palanut. Nyt on tosiaan tilanne että kukaan ei tiedä missä se vika on!
Voiko kyseessä olla joku rele vai pitääkö kohdistaa epäilyt sytkän ohjauspoksiin??? –Onko se boksi siellä pelkääjän jalkatilassa oleva musta laatikko mistä tulee perkeleesti johtoja vai löytyykö se sieltä konetilan puolelta? Mitä tekevät ne konetilan etuosassa olevat neljä relettä (keskellä syylärin päällä) –voiko niiden pimahtaminen aiheuttaa tällaisen tilanteen? Kannattaisiko ensiksi kokeilla uusia ne? Mitenkäs tässä nyt kannattaa edetä, miten saan varmistettua ettei ohjausboksi ole seonnut. Onko ainoa vaihtoehto viedä auto Boschin ammattilaiselle testeriin ja maksaa 100 erkkiä(?) siitä tiedosta että boksi on pimeä ja että uusi boksi maksaa 500 €!?!
Auttakaa ihmiset ja kertokaa mitä kannattaa varmistaa ennen kuin alan itkemään. (työttömän yöunet menevät jos pitää ruveta budjetoimaan uutta ohjausboksia pennin tuloilla). Pitäisi huomiseksi saada jotain ideaa mitä tehdä tuolle rottelolle kun se seisoo tuolla Oulun teollisuusaluella ja pelottaa että joku sen sieltä varastaa???
Olen avoin neuvoille…
Auto hinattiin kaverin isän tallille jossa revittiin tulppia irti -mihinkään ei tule kipinää; siis kummastakaan puolasta. Valokynällä testattiin että puolille kyllä tulee virtaa mutta siihenpä se jääkin. Virranjakajat ovat kunnossa ja puhtaat. Voisi olettaa ettei kumpikin puola pimene yhtäaikaisesti??? Nyt on sormi perseessä mulla ja autoista tietävällä kaverin isälläkin… Pimeässä tutkittiin ettei mikään sulakekaan ole varmaankaan palanut. Nyt on tosiaan tilanne että kukaan ei tiedä missä se vika on!
Voiko kyseessä olla joku rele vai pitääkö kohdistaa epäilyt sytkän ohjauspoksiin??? –Onko se boksi siellä pelkääjän jalkatilassa oleva musta laatikko mistä tulee perkeleesti johtoja vai löytyykö se sieltä konetilan puolelta? Mitä tekevät ne konetilan etuosassa olevat neljä relettä (keskellä syylärin päällä) –voiko niiden pimahtaminen aiheuttaa tällaisen tilanteen? Kannattaisiko ensiksi kokeilla uusia ne? Mitenkäs tässä nyt kannattaa edetä, miten saan varmistettua ettei ohjausboksi ole seonnut. Onko ainoa vaihtoehto viedä auto Boschin ammattilaiselle testeriin ja maksaa 100 erkkiä(?) siitä tiedosta että boksi on pimeä ja että uusi boksi maksaa 500 €!?!
Auttakaa ihmiset ja kertokaa mitä kannattaa varmistaa ennen kuin alan itkemään. (työttömän yöunet menevät jos pitää ruveta budjetoimaan uutta ohjausboksia pennin tuloilla). Pitäisi huomiseksi saada jotain ideaa mitä tehdä tuolle rottelolle kun se seisoo tuolla Oulun teollisuusaluella ja pelottaa että joku sen sieltä varastaa???
Olen avoin neuvoille…
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Motonetin sivuilta löytyi vastaavat osat -voiko kyseessä olla joku tällainen, oma Alfanihan on vm. -89. Voisinko selvitä remontista näinkin "halvalla" vai pitääkö varautua maksamaan maltaita?
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT ALFA ROMEO 164
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
164 2,0-TS 88--92 Bosch (7 liitintä/Hall-ohjain) 24.00 €
164 2,0-TS 88--92 Bosch (4 liitintä/pääteaste) 44.90 €
164 2,0-TS 93-- Bosch (7 liitintä) 49.00 €
164 2,0-Turbo 88-- Marelli (7 liitintä) 29.00 €
Missäs nämä ohjausyksiköt fyysisesti sijaitsevat ja miten sen kunto testataan?
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT ALFA ROMEO 164
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
164 2,0-TS 88--92 Bosch (7 liitintä/Hall-ohjain) 24.00 €
164 2,0-TS 88--92 Bosch (4 liitintä/pääteaste) 44.90 €
164 2,0-TS 93-- Bosch (7 liitintä) 49.00 €
164 2,0-Turbo 88-- Marelli (7 liitintä) 29.00 €
Missäs nämä ohjausyksiköt fyysisesti sijaitsevat ja miten sen kunto testataan?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
kipinä
tuntuu tutulta,ite jäin tienpäälle lokakuussa,sammu kesken ajon mitään varottelematta,vika oli toisessa virranjakajan pyörijässä "sulanut", uusi pyörijä paikalle ja matka jatkuu !!
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
tuttu juttu...kävi joskus 75:en kans...pyörijä sit kiilasi ittensä jakajan akselin kulmaan ja alko pitään aivan hirveetä ääntä...mutta meno ei pysähtynyt sen myötä, tehot oli vaan hukassa...pyörijässä "sulanut",
siis TS 75:en...
Viimeksi muokannut jiiässä, 19 Maalis 2004, 04:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nuo Motonetin myymät kilkkeet ovat ilmeisesti sytkän pääteasteita eli niitä mutikoita, jotka asustavat virranjakajan kyljessä. Ei aivolaatikkoa karkkirahoilla saa.
Boksin lisäksi tulee mieleen pari muutakin vikakohdetta, nimittäin kampiakselin yläkuolokohtatunnistin ja Motronicille virtaa syöttävä rele. Tuo YKK-tunnisin on tietääkseni ainoa anturi, joka toppaa koneen käynnin kokonaan. Se, miten nuo saa kotikonstein testattua, onkin sitten eri juttu. Anturia voi olla paha tsekata ilman oskilloskooppia.
Boksin lisäksi tulee mieleen pari muutakin vikakohdetta, nimittäin kampiakselin yläkuolokohtatunnistin ja Motronicille virtaa syöttävä rele. Tuo YKK-tunnisin on tietääkseni ainoa anturi, joka toppaa koneen käynnin kokonaan. Se, miten nuo saa kotikonstein testattua, onkin sitten eri juttu. Anturia voi olla paha tsekata ilman oskilloskooppia.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu multa tosiaan tuo anturi levisi, galleriassa on todistusaineistoa. Oli jäänyt piuha sen verran otilleen että kiilahihna hankasi sen puhki ja sateella sitten veti oikariin.
On tuossa kaapissa se vanha anturikin, toimii kyllä vaikka onkin johtoa paikattu. Siitä sen saa testikäyttöön jos haluaa.
On tuossa kaapissa se vanha anturikin, toimii kyllä vaikka onkin johtoa paikattu. Siitä sen saa testikäyttöön jos haluaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Missäköhän tuo rele sijaitsee? Otin nimittäin sattumoisin tänään kaikki releet konehuoneen puolelta irti ja suihkin reikiin CRC:tä kun olivat niin pahasti hapettuneet. Ettei vain olisi jokin niistä neljästä konehuoneen etuosassa?Rasvis kirjoitti:Boksin lisäksi tulee mieleen pari muutakin vikakohdetta, nimittäin kampiakselin yläkuolokohtatunnistin ja Motronicille virtaa syöttävä rele
Nuo Motonetin myymät kilkkeet ovat ilmeisesti sytkän pääteasteita eli niitä mutikoita, jotka asustavat virranjakajan kyljessä. Ei aivolaatikkoa karkkirahoilla saa.
Onkos noissa virranjakajien kyljissä mitään mutkuloita?
HUOMATKAA myös että kone hieman korahteli silloin tällöin kun starttasi ja hinatessakin yritti hieman tussahdella.
Virrananjakajat ovat kumpikin kunnossa tai ainakin puhtaita. Moottorista ei lähde mitään outoa ääntä...SP kirjoitti:tuntuu tutulta,ite jäin tienpäälle lokakuussa,sammu kesken ajon mitään varottelematta,vika oli toisessa virranjakajan pyörijässä "sulanut", uusi pyörijä paikalle ja matka jatkuu !!
MISSÄ sijaitsee tuo YKK-anturi?? -Entäs tuo Ohjausboksi?
Ääh perkele kun en tajua noista oskillaattori/induktioantureista mitään -se onkin sitten eri juttu miten sen saa testattua...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Alla oleva kuva on 164LS:stä, mutta veikkaisin että noiden releiden paikat pitävät paikkaansa myös "suomi-kuusnepassa". Joku muu saa kyllä varmentaa
Testaa ottaa toisesta puolasta se moninapaliitin irti. Tietääkseni 164 ei käynnisty jos puolalle tulee virtaa mikä ei pääse purkautumaan mihinkään. Kuusnepan pitäisi käydä aika normaalisti toisellakin puolalla.
Edit: Siivosin quotet pois. Koko viestiä ei suotta kannata lainata jos asia tulee vähemmälläkin selväksi. -Rasvis
Testaa ottaa toisesta puolasta se moninapaliitin irti. Tietääkseni 164 ei käynnisty jos puolalle tulee virtaa mikä ei pääse purkautumaan mihinkään. Kuusnepan pitäisi käydä aika normaalisti toisellakin puolalla.
Edit: Siivosin quotet pois. Koko viestiä ei suotta kannata lainata jos asia tulee vähemmälläkin selväksi. -Rasvis
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)
Kiitti vinkistä + mainosta kuvasta -saapi vähän apua noihin relehärdäyksiin! -Pitää tulostaa kuva ja lähteä huomenna kaivelemaan!hrnt kirjoitti:Testaa ottaa toisesta puolasta se moninapaliitin irti. Tietääkseni 164 ei käynnisty jos puolalle tulee virtaa mikä ei pääse purkautumaan mihinkään. Kuusnepan pitäisi käydä aika normaalisti toisellakin puolalla.
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Nyt on tosiaan kusi sukassa tuon Alfan kipinättömyyden kanssa ja vianhakutarjouspyynnöt liikkuvat täällä Oulussa Boschin puljuissa & Deltassa järestään 50-100 €:n hujakoilla ellei enemmänkin.
SQUDERIA: (sori ei hotmail pelittäny)
Sulla vissiin olis semmonen kuusnepan ykk -anturi(?) joutilaana -minkä arvonen vempele se on? Onko se TS:stä eikä kutosesta? Mitä maksaa liikkeessä tai paljollako myyt? -Jos on arvokas voiko sitä jotenkin lainata ja testata onko vika siinä -voin maksaa kyllä vähän vaivanpalkkaa ja jonkun pantin jos tarvitsee?
Pitää lähteä vielä ite käpistelemään ja testaamaan onko vika jossain katkenneessa johdossa tai releissä. Voih, palaa hermot... palaillaan asiaan...
SQUDERIA: (sori ei hotmail pelittäny)
Sulla vissiin olis semmonen kuusnepan ykk -anturi(?) joutilaana -minkä arvonen vempele se on? Onko se TS:stä eikä kutosesta? Mitä maksaa liikkeessä tai paljollako myyt? -Jos on arvokas voiko sitä jotenkin lainata ja testata onko vika siinä -voin maksaa kyllä vähän vaivanpalkkaa ja jonkun pantin jos tarvitsee?
Pitää lähteä vielä ite käpistelemään ja testaamaan onko vika jossain katkenneessa johdossa tai releissä. Voih, palaa hermot... palaillaan asiaan...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
meikäläiseltäkin löytyy 1 kpl noita antureita, tosin se on kutosesta...
scuderia varmaankin muistaa onko noissa eroja silla meikäläisellä on tuosta melko hatara kuva...
jos käy niin voin lainata tästä kotokaupungista ei kuitenkaan ole kuin sadan kilsan matka ouluun, on siis vähän lähempänä kuin scuderian anturi...
scuderia varmaankin muistaa onko noissa eroja silla meikäläisellä on tuosta melko hatara kuva...
jos käy niin voin lainata tästä kotokaupungista ei kuitenkaan ole kuin sadan kilsan matka ouluun, on siis vähän lähempänä kuin scuderian anturi...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Se anturi on V6:sta mutta on samanlainen kuin TS:ssä, johdon pituuskin on sama. Eihän tuosta parsitusta yksilöstä kehtaa mitään ottaa, voin nakata postiin jos tarvitset.
Tsekkaa nyt kumminkin ensimmäisenä sen YKK-anturin johto. Tökkeli löytyy kampiakselin hihnapyörän vierestä, siihen tulee musta, jäykkä (suojattu) johto jonka päässä on musta kolminapainen moninapaliitin.
Tarkoititko "satunnaisilla tussahduksilla" sitä, että kone "aivastelee putkeen" samaan malliin kuin jos seos syttyisi ihan milloin sattuu? Viittaisi vahvasti tuohon anturiin.
Oletko viime aikoina kopeloinut jotain paikkaa konehuoneessa? Yleensä kun vikaa ilmaantuu siihen rekkulaan, jota viimeksi on peukaloitu.
Tsekkaa nyt kumminkin ensimmäisenä sen YKK-anturin johto. Tökkeli löytyy kampiakselin hihnapyörän vierestä, siihen tulee musta, jäykkä (suojattu) johto jonka päässä on musta kolminapainen moninapaliitin.
Tarkoititko "satunnaisilla tussahduksilla" sitä, että kone "aivastelee putkeen" samaan malliin kuin jos seos syttyisi ihan milloin sattuu? Viittaisi vahvasti tuohon anturiin.
Oletko viime aikoina kopeloinut jotain paikkaa konehuoneessa? Yleensä kun vikaa ilmaantuu siihen rekkulaan, jota viimeksi on peukaloitu.
- Epäkelpokeräilijä -
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Re: AUTTAKAA 164 TS KUOLI!?!
Jos sattuu et tarvit ohjausyksikön, Motronicin, niin mulla on ylimääräinen, eikä hinta päätä pitäisi huimata.
Huhhuh, nyt on alfa jätetty herran haltuun -koko päivä meni ajellessa ja soitellessa pitkin poikin Oulun autosähkörassaamoja. Mahto mennä kaverilta joka oli kuskina hermot...
Diagnooseja ja"ammattilaisten" mielipiteitä löytyi laidasta laitaan. Jätin auton kuitenkin virallisen BOSCH servicen Nikulan Autokorjaamon diagnosoitavaksi -testaavat vasta tiistaina(etukäteisarvio 1-2h töitä, n. 50-100 €, pelkkä diagnoosi)
Delta-autossa väitettiin että heillä ei oo Alfaan tarvinnu ikinä ohjausboksia vaihtaa; se ei kuulemma mee rikki... Äijillä ei aavistustakaan missä boksi lymyilee tarkalleen. Pelkkä kampiakselin anturin testaus ois maksanu 60 €!!! +uusi anturi järisyttävät 260 € + muu vianetsintä 100 €/h!!!!! tuossa vaiheessa juoksin jo kilometrin päässä kaljapulloa hamuillen kysymättä uuden ohjausboksin hintaa...
Motonetistä saapi tuon anturin 40 €:llä ja käytetyn Scuderialta ilmaseksi -KIITOKSIA KOVASTI! Ootetaan kuitenkin mikä on diagnoosi tuolla autosähkössä ja palataan asiaan; elä heitä vielä postiin saatikka roskiin
Tiippanan Arto tuumasi että mulla on toinen puola ollu rikki jo pidemmän aikaa ja nyt ois menny toinen jolloin kipinä katoaa. Noinkohan ois asiat -eikö autosta tuolloin häviä tehot jos ajelee yhellä puolalla?... uuet puolat onkin aika kalliita vehkeitä, motonetissäkin 99 €/KPL -varmaankin kuitenkin nopea testata onko vika niissä.
tussahteli hinatessa mutta ei pysynyt käynnissä -sittemmin yritetty käynnistää sähköllä eikä enää edes lupaile... Minkäänlaista kipinää ei tule mihikään kun muutama tulppa revittiin irti -sähkö kuitenkin saapuu puolille mutta ei katko oikein -oisko vika tosiaankin tuossa anturissa.
Vieläkään en kuitenkaan tiedä varmasti, ohjaako ruiskua & sytytystä yksi ainokainen boksi vai onko sytytykselle oma??? Kumpikin sai kannatusta soittokierroksen aikana, ja joku entinen alfisti Toppilassa sanoi että sytytykselle on oma. Missä se/ne sijaitsevat -löytyykö mankan takaa; pelkääjän jalkatilassa oleva elektroniikkaa täynnä oleva boksi ohjaa ilmeisesti kojetalun varoitusvaloja. Johtoja siitä kyllä lähtee niin pirusti.
No, vieläkin saa kertoa omia mielipiteitään -jään kauhulla odottamaan vikalistaa
Diagnooseja ja"ammattilaisten" mielipiteitä löytyi laidasta laitaan. Jätin auton kuitenkin virallisen BOSCH servicen Nikulan Autokorjaamon diagnosoitavaksi -testaavat vasta tiistaina(etukäteisarvio 1-2h töitä, n. 50-100 €, pelkkä diagnoosi)
Delta-autossa väitettiin että heillä ei oo Alfaan tarvinnu ikinä ohjausboksia vaihtaa; se ei kuulemma mee rikki... Äijillä ei aavistustakaan missä boksi lymyilee tarkalleen. Pelkkä kampiakselin anturin testaus ois maksanu 60 €!!! +uusi anturi järisyttävät 260 € + muu vianetsintä 100 €/h!!!!! tuossa vaiheessa juoksin jo kilometrin päässä kaljapulloa hamuillen kysymättä uuden ohjausboksin hintaa...
Motonetistä saapi tuon anturin 40 €:llä ja käytetyn Scuderialta ilmaseksi -KIITOKSIA KOVASTI! Ootetaan kuitenkin mikä on diagnoosi tuolla autosähkössä ja palataan asiaan; elä heitä vielä postiin saatikka roskiin
Tiippanan Arto tuumasi että mulla on toinen puola ollu rikki jo pidemmän aikaa ja nyt ois menny toinen jolloin kipinä katoaa. Noinkohan ois asiat -eikö autosta tuolloin häviä tehot jos ajelee yhellä puolalla?... uuet puolat onkin aika kalliita vehkeitä, motonetissäkin 99 €/KPL -varmaankin kuitenkin nopea testata onko vika niissä.
Anturin johto on OK -itse anturi aika perkeleen ahtaassa paikassa; johdoissa ei kulkenut virtaa mihinkään suuntaan; kuuluu kuulemma asiaan -saavat tuolla autosähkössä varmasti mitattua hetkessä anturin kunnon kaleidoskoopeillaan..? -Anturin ja rattaan välys kuulemma aika tärkeä juttu.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tsekkaa nyt kumminkin ensimmäisenä sen YKK-anturin johto. Tökkeli löytyy kampiakselin hihnapyörän vierestä, siihen tulee musta, jäykkä (suojattu) johto jonka päässä on musta kolminapainen moninapaliitin.
Tarkoititko "satunnaisilla tussahduksilla" sitä, että kone "aivastelee putkeen" samaan malliin kuin jos seos syttyisi ihan milloin sattuu? Viittaisi vahvasti tuohon anturiin.
tussahteli hinatessa mutta ei pysynyt käynnissä -sittemmin yritetty käynnistää sähköllä eikä enää edes lupaile... Minkäänlaista kipinää ei tule mihikään kun muutama tulppa revittiin irti -sähkö kuitenkin saapuu puolille mutta ei katko oikein -oisko vika tosiaankin tuossa anturissa.
Vieläkään en kuitenkaan tiedä varmasti, ohjaako ruiskua & sytytystä yksi ainokainen boksi vai onko sytytykselle oma??? Kumpikin sai kannatusta soittokierroksen aikana, ja joku entinen alfisti Toppilassa sanoi että sytytykselle on oma. Missä se/ne sijaitsevat -löytyykö mankan takaa; pelkääjän jalkatilassa oleva elektroniikkaa täynnä oleva boksi ohjaa ilmeisesti kojetalun varoitusvaloja. Johtoja siitä kyllä lähtee niin pirusti.
Paljollako tarjoat tuon ohjausyksikön? -voit laittaa mulle vaikka mailia jos et halua sitä julkisesti kaupitella: turusen_janne@hotmail.com -voisin palailla asiaan ensi viikolla diagnoosin jälkeen?ARPerformance kirjoitti:Jos sattuu et tarvit ohjausyksikön, Motronicin, niin mulla on ylimääräinen, eikä hinta päätä pitäisi huimata.
No, vieläkin saa kertoa omia mielipiteitään -jään kauhulla odottamaan vikalistaa
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä tuo kasivenainen TS toimii toisellakin puolalla sen verran hyvin, ettei äkkipoika huomaa autossa olevan mitään kummallista. Lähinnä kärsii alavääntö ja yläkierrosteho. Ei tuo Tiippanan diagnoosikaan mahdottomalta kuulosta, mutta vähän kyllä oudoksuttaa josko molemmat puolat olisivat tosiaan väsyneet. Itse en ole onnistunut rikkomaan vielä yhtäkään.pulukka kirjoitti:Tiippanan Arto tuumasi että mulla on toinen puola ollu rikki jo pidemmän aikaa ja nyt ois menny toinen jolloin kipinä katoaa. Noinkohan ois asiat -eikö autosta tuolloin häviä tehot jos ajelee yhellä puolalla?... uuet puolat onkin aika kalliita vehkeitä, motonetissäkin 99 €/KPL -varmaankin kuitenkin nopea testata onko vika niissä.
Häh, kuka noin on sanonut? Jos anturille ei tule virtaa niin ei varmasti kone puhu mitään. Muistaakseni sille tuli keltaista johtoa pitkin +12V, mustaa pitkin maa ja sitten siitä kolmannesta lähti katkottava +5V. Voin muistaa nuo jännitteet ja värit väärinkin, mutta virtaa se mötti tarvitsee, siitä ei mihinkään pääse.Pulukka kirjoitti:Anturin johto on OK -itse anturi aika perkeleen ahtaassa paikassa; johdoissa ei kulkenut virtaa mihinkään suuntaan; kuuluu kuulemma asiaan
Kyllä Motronicilla on vain yksi purkki, löytyy parhaiten kun poistat apparin jalkatilan vasemmanpuoleisen verhoilupaneelin. Siellä se peltilaatikko on kojelaudan alla keskikonsolin kohdalla.Pulukka kirjoitti:Vieläkään en kuitenkaan tiedä varmasti, ohjaako ruiskua & sytytystä yksi ainokainen boksi vai onko sytytykselle oma??? Kumpikin sai kannatusta soittokierroksen aikana, ja joku entinen alfisti Toppilassa sanoi että sytytykselle on oma.
- Epäkelpokeräilijä -
Scuderia tuumasi:
Ellei perkeles ongelman ydin ole siinä ettei moottori maadoitu -taisin pitää testimeisselin toista päätä koneessa kiinni... selittäisi myös kipinättömyyden. Missäköhän muualla se vika sitten on kun anturille ei tule mitään virtaa -sormi suussa...
hmm, en tosiaan koskenutkaan itse anturiin kun ei käsi mahtunut koloseen ja oli paksu topparotsi päällä -ois menny paskaan. Anturilta tulevassa johdossa on kuitenkin liitos siinä rengaskotelon päällä; avasin liitoksen ja kokeilin valokynällä jokaisen kolon (kolme johtoa -väreistä en tiedä kun on niin paksu eriste päällä) että tuleeko virtaa kaverin startatessa -tuloksena tyhjää. Mitään virtaa ei kulje mihinkään suuntaan.Häh, kuka noin on sanonut? Jos anturille ei tule virtaa niin ei varmasti kone puhu mitään. Muistaakseni sille tuli keltaista johtoa pitkin +12V, mustaa pitkin maa ja sitten siitä kolmannesta lähti katkottava +5V. Voin muistaa nuo jännitteet ja värit väärinkin, mutta virtaa se mötti tarvitsee, siitä ei mihinkään pääse.
Ellei perkeles ongelman ydin ole siinä ettei moottori maadoitu -taisin pitää testimeisselin toista päätä koneessa kiinni... selittäisi myös kipinättömyyden. Missäköhän muualla se vika sitten on kun anturille ei tule mitään virtaa -sormi suussa...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- ARPerformance
- Viestit: 38
- Liittynyt: 09 Tammi 2004, 20:43
- Paikkakunta: Lpr
Re: AUTTAKAA 164 TS KUOLI!?!
omakohtaisesta kokemuksesta, kokeilemalla kaverin autosta, kun poistaa toisen puolan käytöstä, niin t.s ie todellakaan käy hyvin josko ollenkaan, asia johtuu hyvin pitkälti polttoaineen virtauksesta palotilassa, koska t.s on n.s. laihaseosmoottori, yhdellä tolpalla se ei pala hyvin.
motronic ohjaa t.s.ssä kaikkea, ar75 t.s malleissa oli tyyppivikana erään liittimen hapettuminen (sijaitsi hansikaslokeron takana) jollon boxi ei saanut virtaa ja auto ei käynnistynyt.
Tuota textiä oli niin paljon jotten jalsanut lukea kaikkea niin kannattaa tietty tarkistaa tuleeko boksiin virrat, mulla on tiedot mihin nastaan, mutta ei juuri tässä, voin palata asiaan myöhemminkin.
osa motronicin releistä sijaitsee mittariston takana, muistaakseni vielä yksi tai kaksi on keskikonsolissa, käsijarrun etupuolella, voin toki sen tarkistaa, ruiskun kytkentäkaavio, diasnostiikka, sekä vianetsintä kaaviot löytyvät, suomenkielisinä tietty. jos tarviit niin ilmottele.
Sen motronic boxin hinta on 50e.
motronic ohjaa t.s.ssä kaikkea, ar75 t.s malleissa oli tyyppivikana erään liittimen hapettuminen (sijaitsi hansikaslokeron takana) jollon boxi ei saanut virtaa ja auto ei käynnistynyt.
Tuota textiä oli niin paljon jotten jalsanut lukea kaikkea niin kannattaa tietty tarkistaa tuleeko boksiin virrat, mulla on tiedot mihin nastaan, mutta ei juuri tässä, voin palata asiaan myöhemminkin.
osa motronicin releistä sijaitsee mittariston takana, muistaakseni vielä yksi tai kaksi on keskikonsolissa, käsijarrun etupuolella, voin toki sen tarkistaa, ruiskun kytkentäkaavio, diasnostiikka, sekä vianetsintä kaaviot löytyvät, suomenkielisinä tietty. jos tarviit niin ilmottele.
Sen motronic boxin hinta on 50e.
Re: AUTTAKAA 164 TS KUOLI!?!
Itse ajelin pelkästään toisella puolalla pari viikkoa (moninapaliitin irti puolasta, ja puolanjohto irti jakajasta), ja ainoa mistä sen huomasi oli vähän vähentynyt alavääntö ja epätasainen tyhjäkäynti.ARPerformance kirjoitti:omakohtaisesta kokemuksesta, kokeilemalla kaverin autosta, kun poistaa toisen puolan käytöstä, niin t.s ie todellakaan käy hyvin josko ollenkaan, asia johtuu hyvin pitkälti polttoaineen virtauksesta palotilassa, koska t.s on n.s. laihaseosmoottori, yhdellä tolpalla se ei pala hyvin.
Ja ajoittainen empiminen kiihdyttäessä.
edit: korostan siis sitä että siitä puolasta pitää todellakin ottaa se moninapaliitin irti. Jos puolan ottaa pois käytöstä nappaamalla vain puolan johdon irti, niin 164 ei välttämättä käynnisty - ja jos käynnistyy niin käy luultavasti huonosti.
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
VOI PERKELEEN PERKELEEEN PERKELE MIKÄ PASKALÄJÄ TUO MEIKÄLÄISEN AUTO ON!!!"!!!"!"#"#¤!)=#"¤)(!"=%#(
Saatana, tänään sain auton tuolta Boschilta poikkeen -se on taas kulkeva peli. Koko härdellin syynä oli kuin olikin se anturin johto, joka oli jostain eristeen sisältä sanonut sopimiksensa irti. Perkele mikä vika siitä ilosta sain pulittaa 113 € -katkenneesta helvetin johdosta ja sen paikkauksesta!!!
No, toisaalta hieman helpottuneena karautin kotiin, ja kun yritin lähteä kauppaan niin puhallin oli (taas kerran) pimennyt, eikähän sieltä paskaläjästä pian ulos nää kun ei sisälle pihise ilmaa mistään. Nyt sitä ei saanut enää kojelautaankaan potkimalla inahtamaankaan.
Voi vitunvitunvittu kun vika ei ole sulakkeessa vaan jossain johdossa sen ja puhaltimen moottorin välillä, sillä syötin moottoriin meneviin johtoihin virtaa ja puhallin huuti kuin syötävä.
Jumalauta saatana että nyt pitää purkaa koko kojelauta pillun päreiksi ja ruveta nussimaan taas noiden sähköpaskojen kanssa. Nyt on siis ongelmana: MITEN PÄÄSEN KÄSIKSI NOIHIN LÄMMITYKSEN SÄÄTÖKIEKKOJEN TAKANA OLEVIIN PIUHOIHIN; MITEN SEN KESKIKONSOLIN SAA PALASIKSI (huom. ei ilmastointia vaan pyöreät säätökiekot)? Sain jo keskikonsolin vasemman reunan listan helvettiin ja sen takaa löytyvät kaksi ruuvia mutta ei irtoa vaikka kuinka reuhtoisi... -tuntuu jo melko irtoinaiselta...
Mitä muuta on otettava huomioon kun irrotan potikoita; pitänee varmaan ottaa tuuletuksen ohjauksen säätövaijeri irti puhaltimen päästä mutta entäs muuta? Jos tästä on jo keskustelua, niin kertokaa ihmeessä linkki.
Ei kai tuohon puhaltimeen ole jotain relettä jossain kojelaudan syövereissä? Mitä luuletta, saattaisi olla parasta vetää tuohon puhaltimelle kokonaan uudet johdot säätöpotikan kautta kun se on jo reistannut vähän väliä; vaikkakaan ei näin pahasti. Nyt kun vaan saisin sen keskikonsolin purettua. Taitaa tuon auton johdot olla oikeasti jotain saatanan spagettia.
Vielä kerran -auttakaa ihmeessä ennenkuin poltan tuon paskarottelon ja hankin oikean auton. Itkettää...
Saatana, tänään sain auton tuolta Boschilta poikkeen -se on taas kulkeva peli. Koko härdellin syynä oli kuin olikin se anturin johto, joka oli jostain eristeen sisältä sanonut sopimiksensa irti. Perkele mikä vika siitä ilosta sain pulittaa 113 € -katkenneesta helvetin johdosta ja sen paikkauksesta!!!
No, toisaalta hieman helpottuneena karautin kotiin, ja kun yritin lähteä kauppaan niin puhallin oli (taas kerran) pimennyt, eikähän sieltä paskaläjästä pian ulos nää kun ei sisälle pihise ilmaa mistään. Nyt sitä ei saanut enää kojelautaankaan potkimalla inahtamaankaan.
Voi vitunvitunvittu kun vika ei ole sulakkeessa vaan jossain johdossa sen ja puhaltimen moottorin välillä, sillä syötin moottoriin meneviin johtoihin virtaa ja puhallin huuti kuin syötävä.
Jumalauta saatana että nyt pitää purkaa koko kojelauta pillun päreiksi ja ruveta nussimaan taas noiden sähköpaskojen kanssa. Nyt on siis ongelmana: MITEN PÄÄSEN KÄSIKSI NOIHIN LÄMMITYKSEN SÄÄTÖKIEKKOJEN TAKANA OLEVIIN PIUHOIHIN; MITEN SEN KESKIKONSOLIN SAA PALASIKSI (huom. ei ilmastointia vaan pyöreät säätökiekot)? Sain jo keskikonsolin vasemman reunan listan helvettiin ja sen takaa löytyvät kaksi ruuvia mutta ei irtoa vaikka kuinka reuhtoisi... -tuntuu jo melko irtoinaiselta...
Mitä muuta on otettava huomioon kun irrotan potikoita; pitänee varmaan ottaa tuuletuksen ohjauksen säätövaijeri irti puhaltimen päästä mutta entäs muuta? Jos tästä on jo keskustelua, niin kertokaa ihmeessä linkki.
Ei kai tuohon puhaltimeen ole jotain relettä jossain kojelaudan syövereissä? Mitä luuletta, saattaisi olla parasta vetää tuohon puhaltimelle kokonaan uudet johdot säätöpotikan kautta kun se on jo reistannut vähän väliä; vaikkakaan ei näin pahasti. Nyt kun vaan saisin sen keskikonsolin purettua. Taitaa tuon auton johdot olla oikeasti jotain saatanan spagettia.
Vielä kerran -auttakaa ihmeessä ennenkuin poltan tuon paskarottelon ja hankin oikean auton. Itkettää...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Relax man, tuolla temperamentilla tulee vielä sydänkohtaus
Eihän tuo nyt sitten iso vika ollutkaan, ajatteles jos olisi ollut vaikka Motronicin aivolaatikko pimeä. Tosin eipä ne juuri 164:sista taida hajota.
Puhaltimessa on moottorin lisäksi pari hajoavaa osaa, nimittäin etuvastuspaketti ja säätöpotikka. En nyt äkkiseltään muista missä tuo TS:n vastussatsi majailee, mutta luultavasti se on jossain itse puhaltimen vieressä. Potikka nyt ainakin löytyy helposti Noita kun sopivasti ohitat testijohdolla niin eiköhän se vika löydy. Auton johtosarjoja en missään nimessä lähtisi rusikoimaan, nehän ovat ihan asialliset ja tuskin muuttuvat itse tehden ainakaan paremmiksi.
Lämppärin ohjauspurkissa voi autosta riippuen olla kolmas kiinnitysruuvi oikeassa laidassa. Se mahdollinen ruuvi löytyy apparin jalkatilan sivupaneelin takaa. Sen kun irrotat niin purkki irtoaa kampeamalla, vasen reuna ensin. Vaijerihäkkyrät irtoavat siitä ohjauslaatikon päästä.
Eihän tuo nyt sitten iso vika ollutkaan, ajatteles jos olisi ollut vaikka Motronicin aivolaatikko pimeä. Tosin eipä ne juuri 164:sista taida hajota.
Puhaltimessa on moottorin lisäksi pari hajoavaa osaa, nimittäin etuvastuspaketti ja säätöpotikka. En nyt äkkiseltään muista missä tuo TS:n vastussatsi majailee, mutta luultavasti se on jossain itse puhaltimen vieressä. Potikka nyt ainakin löytyy helposti Noita kun sopivasti ohitat testijohdolla niin eiköhän se vika löydy. Auton johtosarjoja en missään nimessä lähtisi rusikoimaan, nehän ovat ihan asialliset ja tuskin muuttuvat itse tehden ainakaan paremmiksi.
Lämppärin ohjauspurkissa voi autosta riippuen olla kolmas kiinnitysruuvi oikeassa laidassa. Se mahdollinen ruuvi löytyy apparin jalkatilan sivupaneelin takaa. Sen kun irrotat niin purkki irtoaa kampeamalla, vasen reuna ensin. Vaijerihäkkyrät irtoavat siitä ohjauslaatikon päästä.
- Epäkelpokeräilijä -
EI EI EI tarvitse purkaa keskikonsolia. Uusi ohjausvirta tulemaan sieltä puhaltimen päästä ja samaten sinne uusi rele mistä virta puhaltimelle. Itsellä on jo pari vuotta aikaa kun loppui virta puhaltimelta ja tuon "ohitusoperaation" tein, mutta voin käydä vilkaisemassa autosta muistin virkistämiseksi, mistä virta mihin, jos et jo ehtinyt purkaa kojelautaa
huhhuijjaa, kyllä tosiaan meinaa jo hermot romahdella kun joka päivä imenee väh. yksi uusi sähkövika ja lompakossa on musta aukko...
No jooh, kävin purkamassa pimeässä kännykänvalossa puolet kojelaudasta mutta vikaa ei löytynyt AARGHHHH!!! Lämmityksen säätöpaneeli rusahteli suht vaivattomasti irti ja ratin alla olevan muovinkin pyörittelin "joutessani" irti. NYT SIIS sain tarkennettua ongelmaa -kun kytkin lämppärin moottoriin lähtevään johtoon (vihreä) säätöpotikan takaa sähköä, alkoi puhallin huutaa välittömästi. Vika ei siis ole moottorissa.
Nyt tullaankin siihen osioon jote EN tajua. Lämppärin pyörimisnopeuden säätimeen tulee tuon vihreän puhaltimeen menevän johdon lisäksi muistaakseni 4 johtoa (olisiko eri pyörimisnopeudet), mutta mihinkään niistä ei tule virtaa (ainakin olettaisin että pitäisi tulla) Nämä johdot kiemurtelevat mankan taakse ja sen alle ja tuntuvat häviävän vaihdekepin suuntaan eli keskikonsoliin eikä minnekään sulekeboksin suuntaan. MITÄS perkelettä ne sinne menevät ja miksi niitä on niin monta!?! Nyt menee tuon puhaltimen mekanismi ihan ula-aalloille.
Mitäs tässä nyt osaa tällainen sähkötampio??? Puhaltimen sulakkeelta siis lähtee virta eteenpäin mutta ei koskaan saavu säätöpotikalle. Miksi sinne potikalle sitten tuleekin neljä paksua johtoa; eikös tuolloin sulakkeelta lähtevän johdon luulisi päätyvän jonnekkin piilotettuun releeseen? josta tulevat nuo paksut johdot potikalle. Perse kun en osaa selittää enkä tajua miksi noin yksinkertainen juttu voi olla noin monimutkainen... Luulisi että potikkaankin tulee vain kaksi johtoa ja puhaltimelle menevää virtamäärää säädeltäisiin jollain vastuksilla... miksei näin?
Itse sulaketaulustahan lähtee biljardi johtoa enkä sille osaa mitään tehdä... toivottavasti vika ei ole siellä. Ideoita..?
No jooh, kävin purkamassa pimeässä kännykänvalossa puolet kojelaudasta mutta vikaa ei löytynyt AARGHHHH!!! Lämmityksen säätöpaneeli rusahteli suht vaivattomasti irti ja ratin alla olevan muovinkin pyörittelin "joutessani" irti. NYT SIIS sain tarkennettua ongelmaa -kun kytkin lämppärin moottoriin lähtevään johtoon (vihreä) säätöpotikan takaa sähköä, alkoi puhallin huutaa välittömästi. Vika ei siis ole moottorissa.
Nyt tullaankin siihen osioon jote EN tajua. Lämppärin pyörimisnopeuden säätimeen tulee tuon vihreän puhaltimeen menevän johdon lisäksi muistaakseni 4 johtoa (olisiko eri pyörimisnopeudet), mutta mihinkään niistä ei tule virtaa (ainakin olettaisin että pitäisi tulla) Nämä johdot kiemurtelevat mankan taakse ja sen alle ja tuntuvat häviävän vaihdekepin suuntaan eli keskikonsoliin eikä minnekään sulekeboksin suuntaan. MITÄS perkelettä ne sinne menevät ja miksi niitä on niin monta!?! Nyt menee tuon puhaltimen mekanismi ihan ula-aalloille.
Mitäs tässä nyt osaa tällainen sähkötampio??? Puhaltimen sulakkeelta siis lähtee virta eteenpäin mutta ei koskaan saavu säätöpotikalle. Miksi sinne potikalle sitten tuleekin neljä paksua johtoa; eikös tuolloin sulakkeelta lähtevän johdon luulisi päätyvän jonnekkin piilotettuun releeseen? josta tulevat nuo paksut johdot potikalle. Perse kun en osaa selittää enkä tajua miksi noin yksinkertainen juttu voi olla noin monimutkainen... Luulisi että potikkaankin tulee vain kaksi johtoa ja puhaltimelle menevää virtamäärää säädeltäisiin jollain vastuksilla... miksei näin?
Itse sulaketaulustahan lähtee biljardi johtoa enkä sille osaa mitään tehdä... toivottavasti vika ei ole siellä. Ideoita..?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
No juuri sen johtomäärän takia en itse edes saada sormia sopimaan kojelaudan alle. Harmi et toi oma 164 on nyt 6 km päässä, enkä jaksa lähteä katsomaan sitä varsin siistiä viritystä mikä sille on tehty. Aikaa meni muistaakseni 10 min ja siitä lähtien on puhallin pelannut. Jos et saa omaasi tänään kuntoon, niin huomisiltana osaan kertoa ainakin sen millä omani sain kuntoon
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
"Potikalle" tulee paljon johtoja siksi, ettei se ole mikään oikea säätövastus vaan käytännössä 4+0 -asentoinen kytkin jossa ei vaan satu olemaan mitään pykäliä eri asentojen välillä. Mötti kytkee sille tulevia virtoja (Vai maita? Riippuu kytkennästä) esivastuspaketin eri vastuksille niin, että katkaisijan eri asennoissa virta kiertää aina eri vastuksen kautta. Ne johdot menevät siis sille vastusköntille ja siitä sitten menee lämppärin moottorille yksi johto. Lisäksi moottorille tulee vielä "kuristamattomana" se puuttuva maa tai virta, kytkennästä riippuen.
Jos puhallin alkaa hönkäämään kun säätimen liittimiin antaa virtaa, on vika joko säätimessä tai sen syötössä. Jos yhteenkään napaan ei tule virtaa on vika muualla kuin säätimessä, todnäk siinä releessä. En vaan tiedä missä se on, mutta Alfisti tietänee?
Jos puhallin alkaa hönkäämään kun säätimen liittimiin antaa virtaa, on vika joko säätimessä tai sen syötössä. Jos yhteenkään napaan ei tule virtaa on vika muualla kuin säätimessä, todnäk siinä releessä. En vaan tiedä missä se on, mutta Alfisti tietänee?
- Epäkelpokeräilijä -
Scuderia arveli:
Jees; yhteenkään säätimen napaan ei tule virtaa, ja jos siihen vihreään säätimestä lähtevään johtoon lyö virtaa (mankan plussasta) puhallin pyörii (täysillä). Mihinkään muuhun napaan ei kannata virtaa syöttää kun mitään ei tapahdu... Minkäköhän värinen säätimelle tuleva piuha antaa plussaa (tai siis pitäisi antaa) ja mitkäköhän piuhat menevät vastuksille (missäköhän piilossa ne luuraavat kun johdot tosiaan katoavat mankan alle ja vihreä johto vissiin erkanee niistä ennen sitä?)Potikalle" tulee paljon johtoja siksi, ettei se ole mikään oikea säätövastus vaan käytännössä 4+0 -asentoinen kytkin jossa ei vaan satu olemaan mitään pykäliä eri asentojen välillä. Mötti kytkee sille tulevia virtoja (Vai maita? Riippuu kytkennästä) esivastuspaketin eri vastuksille niin, että katkaisijan eri asennoissa virta kiertää aina eri vastuksen kautta. Ne johdot menevät siis sille vastusköntille ja siitä sitten menee lämppärin moottorille yksi johto. Lisäksi moottorille tulee vielä "kuristamattomana" se puuttuva maa tai virta, kytkennästä riippuen.
Jos puhallin alkaa hönkäämään kun säätimen liittimiin antaa virtaa, on vika joko säätimessä tai sen syötössä. Jos yhteenkään napaan ei tule virtaa on vika muualla kuin säätimessä, todnäk siinä releessä. En vaan tiedä missä se on, mutta Alfisti tietänee?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Taitaa joku saada hyvän pelin halvalla kohtapuolen.pulukka kirjoitti:VOI PERKELEEN PERKELEEEN PERKELE MIKÄ PASKALÄJÄ TUO MEIKÄLÄISEN AUTO ON!!!"!!!"!"#"#¤!)=#"¤)(!"=%#(
No, ei nyt noi ongelmat niin pahoja ole esim. verrattuna taannoiseen 75:eeni
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Alfistipohjoosesta arveli:
Olisiko jollain rakkaalla palstalaisella tietoa tuon releen olinpaikasta ja siitä, minkävärisessä johdossa sen virran pitäisi saapua sieltä releeltä säätöpotikalle?
Hyvin ajateltu -nyt on kuitenkin ongelmana että sinne potikalle ei tule ollenkaan sähköä mistään johdosta vaikka sulake on ehjä. Tuon Hrntn:n ylempää löytyvän relekuvan mukaan näyttäisi että puhaltimen rele on jossain kojelaudan keskellä. Olisiko se joku niistä neljästä virtalukon takaa löytyvästä releestä???Toisaalta jos vastuksissa vika niin isoimman (suora yhteys), käsittääkseni pitäis toimia.
Olisiko jollain rakkaalla palstalaisella tietoa tuon releen olinpaikasta ja siitä, minkävärisessä johdossa sen virran pitäisi saapua sieltä releeltä säätöpotikalle?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Maa?
Itsellä 155 t.s meinasin myös suuttua samankaltaisen vian kanssa... Mutta sain ongelmaan apua kun lueskelin kytkentäkaaviota puuttui vaan maadoitus ---maadoitin etuvastuksen maan suoraan runkoon johan alkoi pelittää.. Kerkesin ostaa jo kytkimen, moottorin , etuvastuksen. Kokeilehan jos maadoitat suoraan moottorin navasta runkoon toimiiko täysillä-Tämä osoittaa että virtaa tulee moottorille asti, muttei sen jännitettä pysty säätämään. Tällöin vika on maadotuksessa kuten mulla.
Neljä johtoa tarkoittaa, että kolme on nopeuksia1,2ja3,4 virta tulee suoraan ei vastuksen kautta ja kytkimen neljäs on maa.
Tämä siis jos kytkentä samankaltainen. Onko?
Neljä johtoa tarkoittaa, että kolme on nopeuksia1,2ja3,4 virta tulee suoraan ei vastuksen kautta ja kytkimen neljäs on maa.
Tämä siis jos kytkentä samankaltainen. Onko?
KEKSIN KORJAUSEHDOTUKSEN; MITÄS TUUMAATTE:
Vika on nyt paikannettu siihen, että virta ei siirry sulaketaulusta eteenpäin. Säätöpotikalle eikä moottorille/vastuksille tulee missäkään piuhassa virtaa -ei kojetaulun sisältä eikä konepellin allakaan.
kokeilin muutamien mittausten jälkeen liittää säätöpotikkaan pinkkiin paksuun johtoon virtaa mankasta, jolloin puhallin alkoi toimia normaalisi ja säädötkin toimivat kuten pitää.
Saman asian sai toistettua konepellin alta; sama pinkki piuha meni siellä puhaltimeen (vastuksiin?), ja siihen kytkemällä virran puhallin toimi normaalisti + säädöt.
AJATTELIN SIIS RAKENTAA PINKILLE PIUHALLE OMAN UUDEN VIRTAJOHDON JA SULAKKEEN ELI KOKO KYTKENTÄ UUSIKSI. Kuulostaako mielipuoliselta? Käytännössä siis hankkisin paksuhkon puolen metrin johdon, johon liittäisin keskelle 25 A:n sulakkeen + sille oman tiiviin kotelon. Johdon toisen pään liittäisin tulipellistä löytyviin paksuihin plussajjohtoihin, sulakkeen koteloineen kiinnittäisin tulipeltiin, ja johdon toisen pään rosvoliittimellä tms. pinkkiin puhaltimeen menevään johtoon. Tämän jälkeen alkuperäisen sulakepaikan voisi jättää tyhjäksi ja puhaltimen rykiessä tarvitsisi kurkistaa vain konepellin alle ja todeta sulakkeen palaneen..?
Onko turvallista/ järkevää? kertokaapa mielipiteitänne?
Vika on nyt paikannettu siihen, että virta ei siirry sulaketaulusta eteenpäin. Säätöpotikalle eikä moottorille/vastuksille tulee missäkään piuhassa virtaa -ei kojetaulun sisältä eikä konepellin allakaan.
kokeilin muutamien mittausten jälkeen liittää säätöpotikkaan pinkkiin paksuun johtoon virtaa mankasta, jolloin puhallin alkoi toimia normaalisi ja säädötkin toimivat kuten pitää.
Saman asian sai toistettua konepellin alta; sama pinkki piuha meni siellä puhaltimeen (vastuksiin?), ja siihen kytkemällä virran puhallin toimi normaalisti + säädöt.
AJATTELIN SIIS RAKENTAA PINKILLE PIUHALLE OMAN UUDEN VIRTAJOHDON JA SULAKKEEN ELI KOKO KYTKENTÄ UUSIKSI. Kuulostaako mielipuoliselta? Käytännössä siis hankkisin paksuhkon puolen metrin johdon, johon liittäisin keskelle 25 A:n sulakkeen + sille oman tiiviin kotelon. Johdon toisen pään liittäisin tulipellistä löytyviin paksuihin plussajjohtoihin, sulakkeen koteloineen kiinnittäisin tulipeltiin, ja johdon toisen pään rosvoliittimellä tms. pinkkiin puhaltimeen menevään johtoon. Tämän jälkeen alkuperäisen sulakepaikan voisi jättää tyhjäksi ja puhaltimen rykiessä tarvitsisi kurkistaa vain konepellin alle ja todeta sulakkeen palaneen..?
Onko turvallista/ järkevää? kertokaapa mielipiteitänne?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Ei helvetti, imbesilli minä -jos teen tuon edellä mainitun patentin, puhallin on jatkuvasti päällä, myös silloin kuin olen kotona nukkumassa autonavaimet yöpöydällä.
Minun siis pitäisi nyt päädä käsiksi puhaltimen releeseen... KERTOKAA HYVÄT IHMISET MISSÄ SE TARKALLEEN ON JO MONESKO MISTÄKIN SUUNNASTA KATSOTTUNA..?
Minun siis pitäisi nyt päädä käsiksi puhaltimen releeseen... KERTOKAA HYVÄT IHMISET MISSÄ SE TARKALLEEN ON JO MONESKO MISTÄKIN SUUNNASTA KATSOTTUNA..?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Mikään imbesilli... Hemmetin viisas olet Sen verran ehdin kurkata oman autoni pellin alle, että nimenomaan se pinkki piuha oli kaapattu mukaan uuteen johdotukseen ja sillä hoidettiin juuri se ohjausvirta. Eikä puhallin toimi kuin virran ollessa päällä. Varmaankin olen kaapannut virran esim. lasinpyyhkijöiltä tai jostain mihin tulee virta vain virran ollessa päällä autossa yleensä. Samoin muuten minulla on uusi rele ja päävirtajohdotukset puhaltimen vieressä. Eli en ole lähtenyt lainkaan etsimään relettä vain laitoin uuden parempaan paikkaan. Huomenna otan kuvan ja kaikki speksit ylös operaatiosta, jos vaikka näitä ongelmia alkaa ilmaantua yleisemmin
Alfisti tuumaili:
Nyt jään odottelemaan kun käyttämäni rosvoliittimet hapettuvat/lahoavat päreiksi tai koko auto palaa kun joku uusista johdotuksista hinkkautuu puhki ja koko rottelo palaa. Relekin roikkuu kiinni nippusiteellä...
Laita ihmessä Alfisti kuvaa jos vaikka saisin hieman vinkkejä siistimpään asennukseen! Tattikset!
Joo, tosiaankin -kaappasin herätevirran kätevästi vasemmasta etuvalosta ja laitoin tulipeltiin kiinni uuden releen ja sulakkeen. Itse käyttövirran otin siitä tulipellistä löytyneestä Kahdesta paksusta johdosta (tulevatko kenties akulta) ja hoplaa, nyt paska pelittää kuin uusi!!!Mikään imbesilli... Hemmetin viisas olet Sen verran ehdin kurkata oman autoni pellin alle, että nimenomaan se pinkki piuha oli kaapattu mukaan uuteen johdotukseen ja sillä hoidettiin juuri se ohjausvirta. Eikä puhallin toimi kuin virran ollessa päällä. Varmaankin olen kaapannut virran esim. lasinpyyhkijöiltä tai jostain mihin tulee virta vain virran ollessa päällä autossa yleensä. Samoin muuten minulla on uusi rele ja päävirtajohdotukset puhaltimen vieressä. Eli en ole lähtenyt lainkaan etsimään relettä vain laitoin uuden parempaan paikkaan. Huomenna otan kuvan ja kaikki speksit ylös operaatiosta, jos vaikka näitä ongelmia alkaa ilmaantua yleisemmin
Nyt jään odottelemaan kun käyttämäni rosvoliittimet hapettuvat/lahoavat päreiksi tai koko auto palaa kun joku uusista johdotuksista hinkkautuu puhki ja koko rottelo palaa. Relekin roikkuu kiinni nippusiteellä...
Laita ihmessä Alfisti kuvaa jos vaikka saisin hieman vinkkejä siistimpään asennukseen! Tattikset!
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Laitoin jonkinmoisen kuvan selityksineen tonne mun albumiin mitä itse olen tehnyt. En sitten vissiin ollutkaan vetänyt uutta päävirtaa..? Mutta miksi se pinkki piuha vaatii niin hurjan sulakkeen(25A)??? Eikai sen läpi mene myös se virta millä puhallin pyörii? En millään jaksa enää muistella 3 vuoden takaisia puuhia ja niitä ahaa-elämyksiä mitä olen silloin virtakynä kädessä kokenut