Huhhuh, nyt on alfa jätetty herran haltuun -koko päivä meni ajellessa ja soitellessa pitkin poikin Oulun autosähkörassaamoja. Mahto mennä kaverilta joka oli kuskina hermot...
Diagnooseja ja"ammattilaisten" mielipiteitä löytyi laidasta laitaan. Jätin auton kuitenkin virallisen BOSCH servicen Nikulan Autokorjaamon diagnosoitavaksi -testaavat vasta tiistaina(etukäteisarvio 1-2h töitä, n. 50-100 €, pelkkä diagnoosi)
Delta-autossa väitettiin että heillä ei oo Alfaan tarvinnu ikinä ohjausboksia vaihtaa; se ei kuulemma mee rikki... Äijillä ei aavistustakaan missä boksi lymyilee tarkalleen. Pelkkä kampiakselin anturin testaus ois maksanu 60 €!!! +uusi anturi järisyttävät 260 € + muu vianetsintä 100 €/h!!!!! tuossa vaiheessa juoksin jo kilometrin päässä kaljapulloa hamuillen kysymättä uuden ohjausboksin hintaa...
Motonetistä saapi tuon anturin 40 €:llä ja käytetyn Scuderialta ilmaseksi -KIITOKSIA KOVASTI! Ootetaan kuitenkin mikä on diagnoosi tuolla autosähkössä ja palataan asiaan; elä heitä vielä postiin saatikka roskiin
Tiippanan Arto tuumasi että mulla on toinen puola ollu rikki jo pidemmän aikaa ja nyt ois menny toinen jolloin kipinä katoaa. Noinkohan ois asiat -eikö autosta tuolloin häviä tehot jos ajelee yhellä puolalla?... uuet puolat onkin aika kalliita vehkeitä, motonetissäkin 99 €/KPL -varmaankin kuitenkin nopea testata onko vika niissä.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tsekkaa nyt kumminkin ensimmäisenä sen YKK-anturin johto. Tökkeli löytyy kampiakselin hihnapyörän vierestä, siihen tulee musta, jäykkä (suojattu) johto jonka päässä on musta kolminapainen moninapaliitin.
Tarkoititko "satunnaisilla tussahduksilla" sitä, että kone "aivastelee putkeen" samaan malliin kuin jos seos syttyisi ihan milloin sattuu? Viittaisi vahvasti tuohon anturiin.
Anturin johto on OK -itse anturi aika perkeleen ahtaassa paikassa; johdoissa ei kulkenut virtaa mihinkään suuntaan; kuuluu kuulemma asiaan -saavat tuolla autosähkössä varmasti mitattua hetkessä anturin kunnon kaleidoskoopeillaan..?

-Anturin ja rattaan välys kuulemma aika tärkeä juttu.
tussahteli hinatessa mutta ei pysynyt käynnissä -sittemmin yritetty käynnistää sähköllä eikä enää edes lupaile... Minkäänlaista kipinää ei tule mihikään kun muutama tulppa revittiin irti -sähkö kuitenkin saapuu puolille mutta ei katko oikein -oisko vika tosiaankin tuossa anturissa.
Vieläkään en kuitenkaan tiedä varmasti, ohjaako ruiskua & sytytystä yksi ainokainen boksi vai onko sytytykselle oma??? Kumpikin sai kannatusta soittokierroksen aikana, ja joku entinen alfisti Toppilassa sanoi että sytytykselle on oma. Missä se/ne sijaitsevat -löytyykö mankan takaa; pelkääjän jalkatilassa oleva elektroniikkaa täynnä oleva boksi ohjaa ilmeisesti kojetalun varoitusvaloja. Johtoja siitä kyllä lähtee niin pirusti.
ARPerformance kirjoitti:Jos sattuu et tarvit ohjausyksikön, Motronicin, niin mulla on ylimääräinen, eikä hinta päätä pitäisi huimata.
Paljollako tarjoat tuon ohjausyksikön? -voit laittaa mulle vaikka mailia jos et halua sitä julkisesti kaupitella:
turusen_janne@hotmail.com -voisin palailla asiaan ensi viikolla diagnoosin jälkeen?
No, vieläkin saa kertoa omia mielipiteitään -jään kauhulla odottamaan vikalistaa
