156 ABS/VDC merkkivalot palavat
Valvoja: Moderators
156 ABS/VDC merkkivalot palavat
Alfa romeo 156 2002 1,8 ts sportwagon abs ja vdc merkki valot palaa missä vika. autolla on ajettu kolarI kuskin puolen etu kulmaan ja kunnol melkein kaikki etu pyörän takaa meni uusiksi vaihde laatikkoa myöden nyt muuten korjattu paitsi edellä mainitut merkki valot palaa ja niiden pois kuittaaminen ei onnistu välil antaa kuitata pois mut ei ne kumminkaan sitten häviä valot jää palamaan delta auto tarjoaa viaksi abs ja ajonhallintajärjestelman ohjaus yksikköä joka on kuulemma monitoimi viiksien kanssa samassa paketissa ja maksaa vähän yli 500 euroa mut olen kuullut juttuja et meidän kylän delta kusettaa asiakkaita vaihtavat arpomalla osia ja laskuttaa kaikki vaikka se olisi ollut lopulta joku vitosen liitin mistä vika johtui et jos joku osais kertoa et mitä kannataisi tarkistaa vaihtaa korjata ennen ku vie deltaan NIIN JA JARRU POLJIN POTKII TAKAS ELI ABSIT KAIKEN JÄRJEN MUKAAN PELAA VDC PELAAMISESTA EI TIETOA TAITOA SANOA
Dragon84
tarpeeseen potkii ja uus abs anturi johtoineen on vaihdettu ja paikat putsattu täytyy hammas kehä tarkistaa et onko se ehjä mut luultavasti on ku sinne oo parilla tonnil vaihdettu osaa
Viimeksi muokannut immonen, 13 Syys 2009, 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itse asiassa nyt kun kävin kokeilemassa niin ei se potkikkaan takaisin mut ei myöskään mene asfaltilla lukkoon mut hiekalla menee ja oliko se niin että jos irrottaa anturi kerrallaan niin jos ehjä ja risa on samaan aikaa kiinni niin vika valo palaa mut sitten jos pelkkä risa on kiinni niin valo ei pala ku ei tule mitään sibgaalia
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
ei valo palaa aina kun vika vaikka jotta anturit irti yksin tai useimpia tai rikki vikaa aika vaikea saada ymmärrettyä koska teksti aika vaikea lukea tarvii testerin jolla lukee muutakin kuin vikakoodit eli parametrit eli renkaita pyörittämällä lukee nopeustietoa ja pyörittää rengasta tai sitten oskilloskoopilla tarkistaa signaali toimiiko nopeusmittariimmonen kirjoitti:itse asiassa nyt kun kävin kokeilemassa niin ei se potkikkaan takaisin mut ei myöskään mene asfaltilla lukkoon mut hiekalla menee ja oliko se niin että jos irrottaa anturi kerrallaan niin jos ehjä ja risa on samaan aikaa kiinni niin vika valo palaa mut sitten jos pelkkä risa on kiinni niin valo ei pala ku ei tule mitään sibgaalia
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Jep, ainakin vanhemman sukupolven (164 jne.) abs:n pystyi testaamaan noin. Eli yksi anturi kerrallaan kiinni ja testilenkille. Se anturi mikä ei sytytä valoa on rikki. Taitaa silti näissä uudemmissa olla mahdollisuus lukea vikakoodi suoraan testerillä?oliko se niin että jos irrottaa anturi kerrallaan niin jos ehjä ja risa on samaan aikaa kiinni niin vika valo palaa mut sitten jos pelkkä risa on kiinni niin valo ei pala ku ei tule mitään sibgaalia
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Njoo, periaatteessa kyllä. Jos Abs ei saa nopeustietoa muualta, kuin noista antureista, niin tuo menetelmä toimisi. Nykyään noissa on mukana myös vastuksen tarkistus, eli valo syttyy myös silloin, kun johto on irti.SiK kirjoitti:Jep, ainakin vanhemman sukupolven (164 jne.) abs:n pystyi testaamaan noin. Eli yksi anturi kerrallaan kiinni ja testilenkille. Se anturi mikä ei sytytä valoa on rikki. Taitaa silti näissä uudemmissa olla mahdollisuus lukea vikakoodi suoraan testerillä?oliko se niin että jos irrottaa anturi kerrallaan niin jos ehjä ja risa on samaan aikaa kiinni niin vika valo palaa mut sitten jos pelkkä risa on kiinni niin valo ei pala ku ei tule mitään sibgaalia
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.