GTA kirjoitti:Vikakoodeja ei kannata resetoida ennen korjausta
Ohje moottorinohjauksen resetointiin löytyi tuolta FAQ-osiosta ja ehdin jo tänä aamuna tehdä ohjeen mukaan. Ensin kuitenkin käynnistin moottorin: hyvin lähti käyntiin ja reagoi normaalisti kaasuun, mutta varoitusvalo paloi edelleen. Sitten buuttaus ohjeen mukaan, auto käyntiin ja - voilá - varoitusvalo oli sammunut. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan, valo pysyi poissa.
Varoitusvalo syttyi eilen seuraavanlaisessa tilanteessa: keli oli erittäin märkä ja tuhruinen. Olin menossa Euromarkettiin, jonka parkkialue on osittain myllerretty auki. Ajoin varovasti hiekkatöyssyn yli, jolloin auto selkeästi heilahti, mutta mielestäni pohja ei iskenyt mihinkään. Välittömästi tämän jälkeen valo mittaristossa syttyi. Moottorin käynti kuitenkin säilyi täysin muuttumattomana. Olin varma että valo sammuisi kun moottorin käynnistää uudelleen, mutta palamaan se jäi.
Onkohan näin, että 156:n moottorinohjauksen merkkivalo jää palamaan, jos vikamuistiin tulee yksikin merkintä, vaikka vika olisikin jo ohi?
Merkkivalo sammui kotikonstein, mutta valon syttyniseen johtanut vikatilanne on edelleen arvoitus. Satunnainen sähköhäiriö vai "oikea vika", joka palaa kohta takaisin..? Sikäli harmittavaa, että V6 on tähän asti toiminut moitteettomasti.