Kattia 156 V6
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Kattia 156 V6
No perkule - ei sitten enää mennyt läpi päästöistä. HC ja CO korkealla. Toinen kierroksilla ja toinen joutokäynnillä. Melkein meni, mutta ei - kalkkiviivoille hyytyi. Mistä siis uutta tilalle?
Toinen juttu oli se, että vasemman pyörän käsijarru jumissa / ei kiristy. Varsi näytti olevan etuasennossa ja vaijeri kireellä. Kuinkas tätä hoitamaan? Öljyä kehiin?
Toinen juttu oli se, että vasemman pyörän käsijarru jumissa / ei kiristy. Varsi näytti olevan etuasennossa ja vaijeri kireellä. Kuinkas tätä hoitamaan? Öljyä kehiin?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Alkuperäisen saanti taitaa olla kortilla puhumattakaan hinnasta, niin tarviketta vain tilalle. Oma hoituis sellaisella ja niitä saa esim. motonet n. 100e. Fennosteel Parkanosta noita valmistaa/toimittaa. Tosiaan hiemat hitsaushommia vaatii sopiakseen. Muistelisin että jossain olisi puhuttu alk. peräisen katin olevan lähempänä 1000e.
Ennen katin asennusta kannattaa selvittää mikä tuon nykyisen on tuhonnut. Eli onko moottorinohjaus kunnossa. Lähinnä lambda ja ilmamassamittari.
Jos kone käy rikkaalla ja sitä ei korjata ei uusikaan katti sielä kauaa kestä.
Takasatulasta taitaa olla se mekanismi tiensä päässä joka säätää jarruja. Itse tuossa tilanteessa laittaisin uutta satulaa tilalle. Niiden sisälmysten uusiminen kun taitaa olla lähes mahdotonta, kun korjaussarjakin sisältää pelkkiä tiivisteitä eikä esim. sitä kierreholkkia joka siellä monesti kanittaa.
Ainut korjaussarja jossa olen nähnyt tuon osan on Pösön 406 takajarrusatulaan. Tuskin menee Alfan vastaavaan.
Ennen katin asennusta kannattaa selvittää mikä tuon nykyisen on tuhonnut. Eli onko moottorinohjaus kunnossa. Lähinnä lambda ja ilmamassamittari.
Jos kone käy rikkaalla ja sitä ei korjata ei uusikaan katti sielä kauaa kestä.
Takasatulasta taitaa olla se mekanismi tiensä päässä joka säätää jarruja. Itse tuossa tilanteessa laittaisin uutta satulaa tilalle. Niiden sisälmysten uusiminen kun taitaa olla lähes mahdotonta, kun korjaussarjakin sisältää pelkkiä tiivisteitä eikä esim. sitä kierreholkkia joka siellä monesti kanittaa.
Ainut korjaussarja jossa olen nähnyt tuon osan on Pösön 406 takajarrusatulaan. Tuskin menee Alfan vastaavaan.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kattia 156 V6
Alkuperäisessä katissahan on mukana äänenvaimennin. Sitä ei tarvita, joten tarvike katti ja pätkä putkea, niin asia on reilassa. Itse olen jo ajellut vuosia tarvike katilla ja päästöt on aina olleet ok. Muistaakseni katti olisi telttamyyntinä ollut reilusti yli tonnin!
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Katissa on osat irti - kolisi aikansa ja nyt on sitten ohivuotoa. Taitaapi olla aika tyypillistä - valitettavasti...
Vai noin on satulan laita...
Ja toinen vakiovika - uudet vaijerit, niin taas mennään
Miten olette väsenneet uuden katin liitokset? Entisestä laipat irti ja uuteen hitsaaminen vai putkiklemmareilla suoraan putkeen?
Vai noin on satulan laita...
Ja toinen vakiovika - uudet vaijerit, niin taas mennään

Miten olette väsenneet uuden katin liitokset? Entisestä laipat irti ja uuteen hitsaaminen vai putkiklemmareilla suoraan putkeen?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla ainakin hitsattiin uuteen ne entisestä otetut laipat. Ehkä hygienisempi kuin putkiklemmarit.Kirkinen kirjoitti:Katissa on osat irti - kolisi aikansa ja nyt on sitten ohivuotoa. Taitaapi olla aika tyypillistä - valitettavasti...
Vai noin on satulan laita...
Ja toinen vakiovika - uudet vaijerit, niin taas mennään
Miten olette väsenneet uuden katin liitokset? Entisestä laipat irti ja uuteen hitsaaminen vai putkiklemmareilla suoraan putkeen?

- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
No nyt taas skulaa käsijarru
Vasen vaijeri jumissa kuten arvelinkin
Niin ne sävelet ilman keskivaimenninta?
Onko kukaan tilannut rengas-onlinen tavaraa? Sieltä saisi katin
Ei jaksanut alkaa hitsailemaan - uutta kattia tulossa onlinesta 170 €.


Niin ne sävelet ilman keskivaimenninta?
Onko kukaan tilannut rengas-onlinen tavaraa? Sieltä saisi katin

Ei jaksanut alkaa hitsailemaan - uutta kattia tulossa onlinesta 170 €.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Hyvä homma, ettei sitten ollut satulavammaa. Itsellä lahaa hieman oikea taka satula ja tänään rassaan, jos vaikka auttais.Kirkinen kirjoitti:No nyt taas skulaa käsijarruVasen vaijeri jumissa kuten arvelinkin
Onko tuo katti kopio alkuperäisestä? Toivottavasti istuu hyvin.Kirkinen kirjoitti:Niin ne sävelet ilman keskivaimenninta?
Onko kukaan tilannut rengas-onlinen tavaraa? Sieltä saisi katin
Ei jaksanut alkaa hitsailemaan - uutta kattia tulossa onlinesta 170 €.
Se katin vaimennin ei merkittävästi vaikuta ääniin.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Nyt on uus alla - tuli to DHL-kyydillä. Näytti, että ei sovi, mutta menikin sitten heittämällä. Paljon alkuperäistä pienempi - lyhyempi.
Avasin entisen - jäljellä oli 1/3 katalysaattorimateriaalia: alku- ja loppupää. Keskellä ei mitään. Ilmeisesti nämä menee sitten aikaa myöten.
Perstuntumalla tehot laskivat uuden myötä. Lisäksi sointiin tuli sellainen "ahistava viheltävä" soundi yläpäässä... Muuten metallisemmat.
Entinen tyhjänä paikalleen katsastuksen jälkeen
Avasin entisen - jäljellä oli 1/3 katalysaattorimateriaalia: alku- ja loppupää. Keskellä ei mitään. Ilmeisesti nämä menee sitten aikaa myöten.
Perstuntumalla tehot laskivat uuden myötä. Lisäksi sointiin tuli sellainen "ahistava viheltävä" soundi yläpäässä... Muuten metallisemmat.
Entinen tyhjänä paikalleen katsastuksen jälkeen

ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Mulla ollut tälläisiä:
68tkm 77tkm 88tkm 96tkm 102tkm
CO 0 /0 0 /0 0 /0.02 0 /0 0.02 /0.02
HC 0 /0 11/12 8/11 8/11 27/27
Lambda 1.00 1.01 1.02 1.02 1.02
CO2 15.10/15.10 14.90/15.00 15.00/14.90 15.80/15.70 15.50/15.30
O2 0.08/0.08 0.27/0.35 0.18/0.43 0.16/0.57 0.40/0.42
No joo, toi oli kyllä paljon fiksumman näkönen viestin kirjoitusvaiheesssa
Näyttää tasaavan noi tekstit vasempaan reunaan. Lukemat on siis allekkain ja ensin joutokäynti / yli 2000RPM
Noi on katsastus lapusta ja aina samalla asemalla samanlaisella mittalaitteella mitatut arvot, ei kuitenkaan sama mittalaite yksilö. Eli vuosi on aikaa aina mittauskertojen välissä ja noi merkityt kilsat
Kone on mielestäni täydessä tikissä eikä siihen ole normi huoltojen lisäksi tarvinnut vaihtaa kuin termari. Ei edes ilmiä... (koputtaa puuta)
68tkm 77tkm 88tkm 96tkm 102tkm
CO 0 /0 0 /0 0 /0.02 0 /0 0.02 /0.02
HC 0 /0 11/12 8/11 8/11 27/27
Lambda 1.00 1.01 1.02 1.02 1.02
CO2 15.10/15.10 14.90/15.00 15.00/14.90 15.80/15.70 15.50/15.30
O2 0.08/0.08 0.27/0.35 0.18/0.43 0.16/0.57 0.40/0.42
No joo, toi oli kyllä paljon fiksumman näkönen viestin kirjoitusvaiheesssa

Noi on katsastus lapusta ja aina samalla asemalla samanlaisella mittalaitteella mitatut arvot, ei kuitenkaan sama mittalaite yksilö. Eli vuosi on aikaa aina mittauskertojen välissä ja noi merkityt kilsat
Kone on mielestäni täydessä tikissä eikä siihen ole normi huoltojen lisäksi tarvinnut vaihtaa kuin termari. Ei edes ilmiä... (koputtaa puuta)
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Mun on 29.12.2000 käyttöönotettu 141kW versio mutta montako kattia?? Kun ei ole mitään ongelmia ollut niin enpä ole asiaa miettinyt enkä varsinaisesti tutkinut mutta sen verran kuitenkin nysvätessä auton alla ryöminyt että olettaisin/muistaisin/arvelisin yhdellä katilla olevan.
Öljyjä vaihdellessa uskoisin että olisin kyllä huomannut ja pannut merkille useamman katin, nyt muistukuva kertoo että yksi löytyy.
Olen kyllä ollut väärässä ennenkin....
Öljyjä vaihdellessa uskoisin että olisin kyllä huomannut ja pannut merkille useamman katin, nyt muistukuva kertoo että yksi löytyy.
Olen kyllä ollut väärässä ennenkin....
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
HC:t on kasvaneet sinullakin - samanlaista oiretta...
Samalla O2 ja toisaalta CO2 pienentynyt. Lambda kanssa kasvanut. Viittaa, että kynät alkaa olla finaalissa ja kaikki ei pala tehokkaasti.
Mulla joutokäynnin arvot oli kortilla - kierroksilla menee samaan mitä sinulla viimeisillä kerroilla
Jos uudet tulpat, oma olisi varmaan mennyt läpi kerralla. Pitää katsella puolia kanssa.

Mulla joutokäynnin arvot oli kortilla - kierroksilla menee samaan mitä sinulla viimeisillä kerroilla

Jos uudet tulpat, oma olisi varmaan mennyt läpi kerralla. Pitää katsella puolia kanssa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI