156 ja puuttuva puhallus
Valvoja: Moderators
156 ja puuttuva puhallus
Tämä auto on kaunis katsella, ihana ajaa ja kypsä omistaa.
Mitä sanoo raati, mikä vipstaakkeli/vaijeri on irti kun puhallusta ei tule tuulilasille lainkaan? Säätönamiska liikkuu normaalisti ja muut puhallussuunnat toimivat. Autohan on 2002-mallia eli vanhalla kojelaudalla.
Nimim. Sumuinen tuulilasi.
Mitä sanoo raati, mikä vipstaakkeli/vaijeri on irti kun puhallusta ei tule tuulilasille lainkaan? Säätönamiska liikkuu normaalisti ja muut puhallussuunnat toimivat. Autohan on 2002-mallia eli vanhalla kojelaudalla.
Nimim. Sumuinen tuulilasi.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Morjens. Eikö kukaan osaa vastata tuohon kysymykseen? Ei sen puoleen, en minäkään. Onko niin, että kun suuntaat ilmavirran tuulilasille ja keski suulakkeille niin vain keskeltä tulee? Muistaakseni sellainen asento löytyy.
Mekaaninen ohjaus tuossa mallissa vielä ilmansuuntauksen osalta ilmeisesti on. Onko ollut muita häiriöitä pirssissä?
Mekaaninen ohjaus tuossa mallissa vielä ilmansuuntauksen osalta ilmeisesti on. Onko ollut muita häiriöitä pirssissä?
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia. Itsellä ei vaihda tuo puhallus naama-asennosta mihinkään. kun nuppia vääntää välillä se moottori ääntää, jonka pitäisi säätää läppiä sinne minne puhallusta haluaa. Missä tuo moottori sijaitsee? Tekisi mieli aukaista.
Ei muuta mutta kohta tulee ne &¤%#¤leen pakkaset ja lasit huurussa. Kyllä se nytkin pitää niitä auki siitä keskellä olevasta suulakkeesta, mutta saas nähdä ku iskee kunnon jäät lasiin.
Ei muuta mutta kohta tulee ne &¤%#¤leen pakkaset ja lasit huurussa. Kyllä se nytkin pitää niitä auki siitä keskellä olevasta suulakkeesta, mutta saas nähdä ku iskee kunnon jäät lasiin.
On kyllä tullut etsittyä useampaan kertaan, mutta ei ole vastaavuuksia oikein osunut kohdalleen.Keltsi kirjoitti:Hakutoiminnolla varmasti löytää juttua
Joo tuota itsekkin epäilin, mutta tarkistin asian ja se ei ota kiinni sinne. Tänään puran tuon keskikonsolin.Keltsi kirjoitti:mutta yksi vinkki on nypätä mankka pois ja kokeilla puhallussuuntien toimivuutta silloinMankan pohjatappi ei välttämättä mene oikeaan paikkaan ja tällöin se painaa puhallinkanavaa kasaan ja suuntausläppä jää jumiin...
Tosiaan sieltä kuuluu ääntä, kun kytkee virrat. Ääntä kuuluu n. puoli minuuttia ja sitten se loppuu. Aivain kuin se läppäkoneisto jumittaisi ja se yrittää siirtää niitä läppiä sinne minne kuuluisi. Outo vehje, tosin ei tuo ainut auto ole missä ongelmia sähköisten säätimien kanssa. Edellisen BMW:n kanssa samat ongelmat.
Tossa V6, kun on autom. ilmastointi niin siinä ei vaijeria ole ollenkaan. Hirmuinen piuhahässäkkä vaan..
Tuossa kun kojelautaa availin ja kontaktisprayllä liittimet putsasin ja potikat tuosta ilmastoinnin säätimestä laite vaihtoi itsensä tuulilasi ja jalkatila -asentoon. Nyt on siis haluamani asento päällä, mutta kismittää että se ei tee niin kuin haluan. Eli nyt jos vaihdan säätimen toiseen asentoon, mitään ei tapahdu.
Puhallin nopeus potikka toimii oikein, ja lämmönsäätö myös. Lisäksi huurteen poisto toimii moitteitta suulakesäätimessä, tosin puhaltaa täysiä sinne minne ne läpät on jumiutuneet, eli ei muuta puhallusta tuulilasille.
Tuossa kun kojelautaa availin ja kontaktisprayllä liittimet putsasin ja potikat tuosta ilmastoinnin säätimestä laite vaihtoi itsensä tuulilasi ja jalkatila -asentoon. Nyt on siis haluamani asento päällä, mutta kismittää että se ei tee niin kuin haluan. Eli nyt jos vaihdan säätimen toiseen asentoon, mitään ei tapahdu.
Puhallin nopeus potikka toimii oikein, ja lämmönsäätö myös. Lisäksi huurteen poisto toimii moitteitta suulakesäätimessä, tosin puhaltaa täysiä sinne minne ne läpät on jumiutuneet, eli ei muuta puhallusta tuulilasille.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Menee vähän jankkamiseksi, mutta itse tuli aikoinaan painittua puhalluksen säädön kanssa ja suurimmaksi osaksi ongelmat johtuivat tuosta säätöläpästä...
Muistaakseni se puhalluksen säätöläpän moottori(autom.ilmastointi) koittaa kalibroida itsensä, kun sille eken kerran lyö virrat päälle. Kannattaa ottaa se kojetaulun päällä oleva puhallussuutin irti ja katsoa vaikka peilin avulla että läppä liikkuu. Toinen vaihtoehto on irroittaa sen säätömoottori ja katsoa liikkuuko se säätöpotikan mukaan ja sitten kokeilla sen läpän liike.
Muistaakseni se puhalluksen säätöläpän moottori(autom.ilmastointi) koittaa kalibroida itsensä, kun sille eken kerran lyö virrat päälle. Kannattaa ottaa se kojetaulun päällä oleva puhallussuutin irti ja katsoa vaikka peilin avulla että läppä liikkuu. Toinen vaihtoehto on irroittaa sen säätömoottori ja katsoa liikkuuko se säätöpotikan mukaan ja sitten kokeilla sen läpän liike.
"No smoke => no power => no hope"
Joo, pääsinkin hieman tuon sielunelämään. Aiemmin se kalibroi itsensä siihen naama-asentoon jatkuvasti, nyt se kalibroi tuulilasi ja jaloille -asentoon. Muut asennot mykkiä. Jotenkin tuntuu siltä että se vika olisi muualla kuin säätöpaneelissa.
Purin myös sen keskellä olevan systeemin, mut ei siinä mitään erikoista näkynyt. Se läppä joka siinä näkyi, toimi oikein.
Onko kukaan ottanut sinä askelmoottoria käteen, joka noita läppiä heiluttelee. Hieman hankalassa paikassa, joten neuvot olisi tarpeen.
Purin myös sen keskellä olevan systeemin, mut ei siinä mitään erikoista näkynyt. Se läppä joka siinä näkyi, toimi oikein.
Onko kukaan ottanut sinä askelmoottoria käteen, joka noita läppiä heiluttelee. Hieman hankalassa paikassa, joten neuvot olisi tarpeen.
Vanhoissa ns. puoliautomaatti-ilmastoinneissa oli ongelmana sen yläläpän juuttuminen kotelon ahtauden johdosta puoliväliin, joka johtuu "liian pitkästä" radiosta, kuten tässä aiemmmin joku kirjoittikin. Läpän saa löystettyä sen kojelaudan päällä olevan suutinkotelon irroittamisen jälkeen, leikkaamalla läpän kumitiivisteet pois mattoveitsellä. Samalla on helppo tarkastaa liikkuuko läppä vapaasti. Tämän jälkeen ilmastointi on opetettava uudelleen, akku irti pariksi minuutiksi, akku kiinni ja virrat päälle autoa käynnistämättä joksikin aikaa. Tällöin ecu tarkastaa läppien ääriasennot, ja lopuksi asettaa ne säätimien määräämään asentoon. Vasta tämän jälkeen suutinkoppa takaisin. Jos vika on säätömoottorissa, on se toinen juttu, ja moottori on tietysti vaihdettava tällöin.