156 hankittu
Valvoja: Moderators
156 hankittu
Päiviä vaan kaikille, nyt on tuotu Saksasta -01 156 SW 2.4JTD, joka on ensimmäinen Alfani
Pari peruskyssäriä, jotta ei tarvitsisi kysellä typeriä kaiken aikaa, eli mistäs saisi suomen- tai enkunkielisen käyttöoppaan tuollaiseen, Deltastako?
Kyllä tuota saksankielistäkin manuaalia osaa tavata lyhyellä saksalla, mutta hiukan hitaanpuoleisesti.
Autossa on jokin vanhahtavan oloinen radio/gsm -soitin, jossa on c-nauhuri ( ) mutta ei cd-boksia takakontissa, mahtaakohan siellä olla vedettynä valmiiksi ohjainpiuha boksille, ja millainen boksi siihen kävisi?
Mankku tuntuu pelaavan muuten ihan ok, mutta loudness-toiminto ei mielestäni tee mitään, eli vaikka laitan sen tasoon 6, ja kytken sen asentoon ON, ei äänentoistossa tapahdu mitään muutosta. Laitteen resetointi ei auttanut mitään.
Niin ja mistäs tuon takakontin kansi kuuluisi avata, siis kun nykäisee sen avausvaijeria, niin kuuluisiko niiden kaasunestejousien nostaa kantta sen verran, että sen saisi helposti auki, nyt aukeaa vain sen verran, että just ja just saa sormenpäillä kiinni siitä luukun alareunasta? Kahvaa, tai muuta uloketta kun tuossa ei näyttäisi olevan, ehkä stailisyistä johtuen
Pari peruskyssäriä, jotta ei tarvitsisi kysellä typeriä kaiken aikaa, eli mistäs saisi suomen- tai enkunkielisen käyttöoppaan tuollaiseen, Deltastako?
Kyllä tuota saksankielistäkin manuaalia osaa tavata lyhyellä saksalla, mutta hiukan hitaanpuoleisesti.
Autossa on jokin vanhahtavan oloinen radio/gsm -soitin, jossa on c-nauhuri ( ) mutta ei cd-boksia takakontissa, mahtaakohan siellä olla vedettynä valmiiksi ohjainpiuha boksille, ja millainen boksi siihen kävisi?
Mankku tuntuu pelaavan muuten ihan ok, mutta loudness-toiminto ei mielestäni tee mitään, eli vaikka laitan sen tasoon 6, ja kytken sen asentoon ON, ei äänentoistossa tapahdu mitään muutosta. Laitteen resetointi ei auttanut mitään.
Niin ja mistäs tuon takakontin kansi kuuluisi avata, siis kun nykäisee sen avausvaijeria, niin kuuluisiko niiden kaasunestejousien nostaa kantta sen verran, että sen saisi helposti auki, nyt aukeaa vain sen verran, että just ja just saa sormenpäillä kiinni siitä luukun alareunasta? Kahvaa, tai muuta uloketta kun tuossa ei näyttäisi olevan, ehkä stailisyistä johtuen
Viimeksi muokannut Sautio, 13 Syys 2009, 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 156 hankittu
Mulla on ollut kolmessa autossa tehtaan jäljiltä lukittuna ne luukun alareunassa olevat mustat tatit. Tatin päästä kun pyöräyttää niin jousi vapautuu ja tatin pää tulee n. 30 mm ulos. Tattien on tarkoitus ponnistaa luukkua hiukan auki kun lukitus avataan.Sautio kirjoitti:, nyt aukeaa vain sen verran, että just ja just saa sormenpäillä kiinni siitä luukun alareunasta? Kahvaa, tai muuta uloketta kun tuossa ei näyttäisi olevan, ehkä stailisyistä johtuen
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
Re: 156 hankittu
Kiitokset, täytyypä tutkia onko omassanikin lukittuna ne tatit.Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti: Mulla on ollut kolmessa autossa tehtaan jäljiltä lukittuna ne luukun alareunassa olevat mustat tatit. Tatin päästä kun pyöräyttää niin jousi vapautuu ja tatin pää tulee n. 30 mm ulos. Tattien on tarkoitus ponnistaa luukkua hiukan auki kun lukitus avataan.
Tärkein kysymys jäi tietenkin esittämättä, eli löytyykö Alfaan sähköisessä muodossa olevia korjaamokäsikirjoja, ja varaosakatalogia, vai onko jokin Haynesin perusopas ainoa vaihtoehto?
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
ei tämä ihan korjaamokäsikirja ole mutta on tuolla kaikkia jänniä räjäytyskuvia ensihätään
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUN ... INDOW_ID=1
Edit: joku voisi näköjään opettaa mulle tuon linkin siistimisen
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUN ... INDOW_ID=1
Edit: joku voisi näköjään opettaa mulle tuon linkin siistimisen
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
156 hankittu
Hei Sautio!
Minkä verran autollasi ajettu? Itsellä vastaava peli sedanina.
Sulla saattaa olla vastaava soitin kuin omassani kts. albumini.
Keskikonsolin alta ja takapenkin alta vedetty piuha vaihtajalle joka kiinnitettynä vasempaan takakontin reunaan. Johto on siis jälkiasennus.
Itsellä Alpinen vaihtaja toimii moitteetta soittimen kanssa. Kait siihen sopii mikä tahansa käypä levynpyörittäjä.
Ilometrejä teille!
Minkä verran autollasi ajettu? Itsellä vastaava peli sedanina.
Sulla saattaa olla vastaava soitin kuin omassani kts. albumini.
Keskikonsolin alta ja takapenkin alta vedetty piuha vaihtajalle joka kiinnitettynä vasempaan takakontin reunaan. Johto on siis jälkiasennus.
Itsellä Alpinen vaihtaja toimii moitteetta soittimen kanssa. Kait siihen sopii mikä tahansa käypä levynpyörittäjä.
Ilometrejä teille!
Re: 156 hankittu
Moro, ja kiitos vaan.... autolla ajettu nyt noin 209tkm.Pomigliano kirjoitti:Hei Sautio!
Minkä verran autollasi ajettu? Itsellä vastaava peli sedanina.
Sulla saattaa olla vastaava soitin kuin omassani kts. albumini.
Keskikonsolin alta ja takapenkin alta vedetty piuha vaihtajalle joka kiinnitettynä vasempaan takakontin reunaan. Johto on siis jälkiasennus.
Itsellä Alpinen vaihtaja toimii moitteetta soittimen kanssa. Kait siihen sopii mikä tahansa käypä levynpyörittäjä.
Ilometrejä teille!
Soitin on erinäköinen kuin autossasi, nyt ei ole kuvaa siitä, mutta soitin näkyy hieman sivustapäin tuolla albumini kuvassa jonka otsikko on "sisustaa".
Se on tuollainen mikälie Alfa Radiophone, jossa on tuo Securitycard/GSM -korttihässäkkä... "korttikelkka" näkyy kuvan mankassa oranssina, sininen on luurinäppäin.
Muuten ihan asiallisen oloinen soitin (radio suht herkkä, löytää hyvin kanavat, jne) noinkin taivaan vanhaksi matolaatikoksi, kunhan saisi sen loudness-säädön pelaamaan.
Onkos 156:ssa edessä mitään nostopaikkaa josta koko keulan saisi keralla ylös? Peräpään saa nostettua vetokoukun alta, eli se ei ole probleemi.
http://www.alfa156.net/ -sivustolla näytti olevan asiallinen ohje etu-umpion irrottamiseksi, eikö niitä umpion alaruuveja tosiaan pääse irrrottamaan sieltä sisäloksun etuosan kautta, vaan pitää tiputtaa koko puskuria alaspäin?
Kuskin puoleisen umpion ulkoreuna on jotenkin irti, ts umpion reuna menee lian syvälle siihen loksuun nähden, ihan kuin sieltä olisi jokin muovikiinnike rikki tms.
Ja ehkä 1-2 ensimmäistä puskurin, ja etuloksun välistä kiinnikettä on irti/rikki, ja niiden välissä on keulan kohdalla jokin 5mm:n rako, onko nuo kiinnikkeet jotkin läpiruuvit, ja niiden vastinosa muovia?
http://www.alfa156.net/ -sivustolla näytti olevan asiallinen ohje etu-umpion irrottamiseksi, eikö niitä umpion alaruuveja tosiaan pääse irrrottamaan sieltä sisäloksun etuosan kautta, vaan pitää tiputtaa koko puskuria alaspäin?
Kuskin puoleisen umpion ulkoreuna on jotenkin irti, ts umpion reuna menee lian syvälle siihen loksuun nähden, ihan kuin sieltä olisi jokin muovikiinnike rikki tms.
Ja ehkä 1-2 ensimmäistä puskurin, ja etuloksun välistä kiinnikettä on irti/rikki, ja niiden välissä on keulan kohdalla jokin 5mm:n rako, onko nuo kiinnikkeet jotkin läpiruuvit, ja niiden vastinosa muovia?
Voikos ne pohjamuovit muuten jättää pois, ainakin toistaiseksi, tarkoitus olisi pestä konehuone kunon liuottimilla ja painepesurilla, ja tehdä autoon totaalisen täydellinen huolto:Jalamari kirjoitti:Jos ei ole pohjamuovia niin ne mutterit saa kyllä löysättyä, mutta valot ei mahdu tulemaan pois irroittamatta puskuria.
kaikki liemet (eli äkkiseltään tulee mieleen moottoriöljyt, lootan öljyt, jäähdytinnesteet, jarrunesteet, ja tehostimen nesteet), kaikki suodattimet, moniurahihna rullineen, ja uusi jakopään sarja, uudet hehkut, jnejne, pestä alusta, ja tehdä ruosteenestokäsittely, jolloin nuo muovit ovat kaiken aikaa tiellä (koska eihän sitä yhdessä eikä kahdessa illassa kaikkea ehdi tekemään), vai tukeeko ne pohjamuovit jotain muita muovirakennelmia, sisäloksuja tms?
Äkkiseltään konehuoneessa ei näyttänyt olevan mitään erityisen kosteusarkoja kohteita, sulake/relerasiaa lukuunottamatta, mahtanee voida pestä ihan ongelmitta?
Varottavia paikkoja koneen pesussa on ainakin:Sautio kirjoitti:Voikos ne pohjamuovit muuten jättää pois, ainakin toistaiseksi, tarkoitus olisi pestä konehuone kunon liuottimilla ja painepesurilla, ja tehdä autoon totaalisen täydellinen huolto:
...
Äkkiseltään konehuoneessa ei näyttänyt olevan mitään erityisen kosteusarkoja kohteita, sulake/relerasiaa lukuunottamatta, mahtanee voida pestä ihan ongelmitta?
- Tulpanreiät, joihin pääsevä vesi pilaa sytytyksen ja hapettaa tulpat
- K A I K K I liittimet, varsinkin koneen ohjauksen /tietokoneiden sadat piuhat, vaikka Boshin liittimiä ovatkin.
Itse en enään pese kuin liuottimilla ja pyyhkimällä
EDIT: Deltalla on muuten huolloissa ja takuukorjauksissa tapana repiä teippejä ja eristeitä auki ja jättää piuhat suojatta, jolloin peseminen on silkkaa tuhoa
nimim. kokemusta on
Siis koskeeko tämä varoituksesi myös dieselkonetta (oma siis 2.4), siis onko hehkutulpilla jokin syvennys johon vesi voi päästä?alfista kirjoitti:
Varottavia paikkoja koneen pesussa on ainakin:
- Tulpanreiät, joihin pääsevä vesi pilaa sytytyksen ja hapettaa tulpat
- K A I K K I liittimet, varsinkin koneen ohjauksen /tietokoneiden sadat piuhat, vaikka Boshin liittimiä ovatkin.
Itse en enään pese kuin liuottimilla ja pyyhkimällä
nimim. kokemusta on
Mutta konehuone on niin JÄRJETTÖMÄN likainen, että pakko se on pestä, avaan jokaisen konehuoneen sähköliittimen, jne, ja suihkutan niihin CRC.:tä, tms... ketuttaa huoltaa noin sikakuntoista tekniikkapakettia
Nyt alla 1,9 Jtdm, jonka pesin kerran. mm. koneen vasemmalla puolella olleet isot liittimet olikin delta kuorinut eristeistä ja kastelu aiheutti sekoilua. Sittemmin olen antanut pölyttyä vaikka harmittaakin.Sautio kirjoitti: Siis koskeeko tämä varoituksesi myös dieselkonetta (oma siis 2.4), siis onko hehkutulpilla jokin syvennys johon vesi voi päästä?
Mutta konehuone on niin JÄRJETTÖMÄN likainen, että pakko se on pestä, avaan jokaisen konehuoneen sähköliittimen, jne, ja suihkutan niihin CRC.:tä, tms... ketuttaa huoltaa noin sikakuntoista tekniikkapakettia
Sopivalla liuotin / kuivapesulla / räteilla voisi onnistua. Tai sitten vain annat mennä painepesurilla omistajan otteella.
Mitä kautta olette vetäneet lohkolämmittimen sisäpistokkeen kabiiniin, eli missäpäin siellä rintapellissä on läpivientipaikkoja?
Edestäpäin katsottuna vasemmalla, pakosarjasta vasemmallepäin näytti lohkossa olevan tyhjä pakkasproppu, siinä mahtanee muillakin olla asennettuna lohkiksen vastus 2.4-koneissa?
Edestäpäin katsottuna vasemmalla, pakosarjasta vasemmallepäin näytti lohkossa olevan tyhjä pakkasproppu, siinä mahtanee muillakin olla asennettuna lohkiksen vastus 2.4-koneissa?
Apukuskin jalkatilasta on perinteisesti löytynyt läpivientikumitulppa, mistä pääsee rintapellin läpi.Sautio kirjoitti:Mitä kautta olette vetäneet lohkolämmittimen sisäpistokkeen kabiiniin, eli missäpäin siellä rintapellissä on läpivientipaikkoja?
Edestäpäin katsottuna vasemmalla, pakosarjasta vasemmallepäin näytti lohkossa olevan tyhjä pakkasproppu, siinä mahtanee muillakin olla asennettuna lohkiksen vastus 2.4-koneissa?
Lämmitysvastus tulee siihen vieressä olevan vesiletkun väliin siten, että vastus menee lohkon sisään. Katso Defan ohjeita netistä.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
Ok, kiitoksia. Kuinka olette muuten vaihtaneet jakohihnan tuollaiseen 5-pyttyiseen pikikirnuun, kun koneen ja sivuaisan välissä on jotain ruhtinaalliset 1 tuuma väliä, oletteko irrottaneet koneen kiinnityksiä, ja pakottaneet moottoria hiukan kuskinpuolelle tms?JTD kirjoitti: Apukuskin jalkatilasta on perinteisesti löytynyt läpivientikumitulppa, mistä pääsee rintapellin läpi.
Lämmitysvastus tulee siihen vieressä olevan vesiletkun väliin siten, että vastus menee lohkon sisään. Katso Defan ohjeita netistä.
Vai vaaditaanko gynekologin kädet tuohon hommaan?
Ok, eli se isompi yläpyörä... onko sekin 13mm:n kannalla oleva 8mm:n pultti? Näköyhteyttähän sinne ei ole laisinkaan. Pitää varmaankin hitsaamalla modifioida sopivanoloinen lenkkiavain sinne paikkaan, ei ole noin matalaa räikkä/hylsy-yhdistelmääkään käytössä.Keltsi kirjoitti:Itse olen irroittanut sen apparinpuolen etukannakkeen pultin ja laskenut konetta hieman tunkin varassa alaspäin. Ikävin homma taitaa olla apulaitehihnan ylemmän kiristinrullan pultin irroittaminen.
Mitäs ne kampiakselin hihnapyörän 6kpl torx-pultteja oikein on, eikös jakohihnan vaihdossa riitä vain että irrottaa sen kampiakselin hihnapyörän keskipultin, ja vetää hihnapyörän ulos (siis eli kait hihnapyörä kuitenkin lienee kiilakiinnityksellä?)?
Niin ja kuuluuko jakohihnan ylä/sivureunan näkyä sieltä ylämoottorituen vierestä, jakopään muovikoteloiden välistä, vai puuttuukohan omasta kopastani jokin palanen sieltä??
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Muistelisin tämän olevan 13mm kuusiokannalla. 13mm räikkälenkki on erinomainen työkalu tässäSautio kirjoitti:Ok, eli se isompi yläpyörä... onko sekin 13mm:n kannalla oleva 8mm:n pultti? Näköyhteyttähän sinne ei ole laisinkaan. Pitää varmaankin hitsaamalla modifioida sopivanoloinen lenkkiavain sinne paikkaan, ei ole noin matalaa räikkä/hylsy-yhdistelmääkään käytössä.
EDIT: Saattoi kyllä olla joku 5 tai 6mm kuusiokolokin, ei pysty muistamaan
Nämä "torxit" ovat todellisuudessa Ribe-kantaisia pulteja. Aukeavat toki torx-avaimella, mutta se ei istu täydellisesti. Itse olen irroittanut aina sen apulaitehihnapyörän ja jättänyt tuon ison mutterin avaamatta. Akselissa on kyllä kiila, vai olikos se kiila sittenkin siinä hihnapyörässä... No, aivan sama, kyllä ne paikkansa löytääSautio kirjoitti:Mitäs ne kampiakselin hihnapyörän 6kpl torx-pultteja oikein on, eikös jakohihnan vaihdossa riitä vain että irrottaa sen kampiakselin hihnapyörän keskipultin, ja vetää hihnapyörän ulos (siis eli kait hihnapyörä kuitenkin lienee kiilakiinnityksellä?)?
Mielestäni omassa JTD:ssä ei näy jakohihnaa mistään välistä.Sautio kirjoitti:Niin ja kuuluuko jakohihnan ylä/sivureunan näkyä sieltä ylämoottorituen vierestä, jakopään muovikoteloiden välistä, vai puuttuukohan omasta kopastani jokin palanen sieltä??
"No smoke => no power => no hope"
kiitokset Keltsille neuvoista!
Mistä löytyisi sähkökaaviot tuollaiseen -01 156 SW 2.4JTD:hen?
Lähinnä koetan poistaa edellisen omistajan ranetuksia konehuoneen sähköistä. Omassani on mm. napattu rosvoliittimellä virta ja maa vasemmanpuoleiselta sumuvalolta oikeanpuoleiselle, jne muuta järjetöntä.
Löytyi jo umpeenteipattu toisen sumuvalon johtokin (oli hyvin piilotettu), pitäisi vaan nähdä mihin sen johdot menevät, jotta pääsisi mittaamaan onko jotain häikkää siellä johtosarjassa, vai miksi on moinen viritys tehty.
Ei kukaan muistaisi missä sijaitsee korin ja moottorin/lootan välinen maadoitus? Korin maadoituspisteet on paikallistettu ja puhdistettu jo (ja olivat aikas huonossa kunnossa, ihme että sähköt toimivat ihan kunnolla ilman mitään vikavaloja tms).
Mistä löytyisi sähkökaaviot tuollaiseen -01 156 SW 2.4JTD:hen?
Lähinnä koetan poistaa edellisen omistajan ranetuksia konehuoneen sähköistä. Omassani on mm. napattu rosvoliittimellä virta ja maa vasemmanpuoleiselta sumuvalolta oikeanpuoleiselle, jne muuta järjetöntä.
Löytyi jo umpeenteipattu toisen sumuvalon johtokin (oli hyvin piilotettu), pitäisi vaan nähdä mihin sen johdot menevät, jotta pääsisi mittaamaan onko jotain häikkää siellä johtosarjassa, vai miksi on moinen viritys tehty.
Ei kukaan muistaisi missä sijaitsee korin ja moottorin/lootan välinen maadoitus? Korin maadoituspisteet on paikallistettu ja puhdistettu jo (ja olivat aikas huonossa kunnossa, ihme että sähköt toimivat ihan kunnolla ilman mitään vikavaloja tms).
Sori jatkuva kyseleminen
Mutta pari ylimääräistä liitintä pitäisi selvittää konehuoneesta:
Siellä tööttien/pissapojan luona on ylimääräinen 2-napainen liitin ylimääräisenä, se on samanmallinen kuin mikä menee pissapojan moottorille, ja siihen menee vihreä ja musta johto, mikähän se mahtaa olla?
Ja toinen ylimääräinen on umpeenteipattu johto, joka lähtee suunnilleen samasta paikasta mistä sumareiden valot, siis sieltä paksusta johtonivaskasta, siihen menee valkoinen ja musta johto, ja liitin on samanlainen mikä mene sumuvaloille, sillekään ei löydy paikkaa.
Voisiko nuo molemmat liittimet liittyä jollain tavoin ajovalojen pesureihin (joita ei autossani ole)?
Nyt siis sumuvaloille menee sininen/musta johto, jotka on haaroitettu suht alkupäästään niin, että molemmille etusumareille menee sininen/musta johto, kuuluuko tuon kytkennän muka olla noin, vai onko jokin ranetus, ja toiselle sumarille kuuluisi mennäkin sininen/musta johto, ja toiselle valkoinen/musta?
Mutta pari ylimääräistä liitintä pitäisi selvittää konehuoneesta:
Siellä tööttien/pissapojan luona on ylimääräinen 2-napainen liitin ylimääräisenä, se on samanmallinen kuin mikä menee pissapojan moottorille, ja siihen menee vihreä ja musta johto, mikähän se mahtaa olla?
Ja toinen ylimääräinen on umpeenteipattu johto, joka lähtee suunnilleen samasta paikasta mistä sumareiden valot, siis sieltä paksusta johtonivaskasta, siihen menee valkoinen ja musta johto, ja liitin on samanlainen mikä mene sumuvaloille, sillekään ei löydy paikkaa.
Voisiko nuo molemmat liittimet liittyä jollain tavoin ajovalojen pesureihin (joita ei autossani ole)?
Nyt siis sumuvaloille menee sininen/musta johto, jotka on haaroitettu suht alkupäästään niin, että molemmille etusumareille menee sininen/musta johto, kuuluuko tuon kytkennän muka olla noin, vai onko jokin ranetus, ja toiselle sumarille kuuluisi mennäkin sininen/musta johto, ja toiselle valkoinen/musta?
Mitä tarkoittaa siinä akun päällä olevassa sulakekotelossa merkintä heat 70A, onko se hehkutusta varten vai mihin muualle noin isoa sulaketta voitaisin tarvita?
Mistä noita 4mm:n pulttikiinnityksellä olevia isoja sulakkeita löytää, ihan tavallisesta tarvikeliikkeestäkö?
Hitto kun olis sähkökaaviot, niin näkisi mihin virta lähtee siltä heat-sulakkeelta paksua punavalkoista johtoa pitkin
Mistä noita 4mm:n pulttikiinnityksellä olevia isoja sulakkeita löytää, ihan tavallisesta tarvikeliikkeestäkö?
Hitto kun olis sähkökaaviot, niin näkisi mihin virta lähtee siltä heat-sulakkeelta paksua punavalkoista johtoa pitkin
Varoituksen sana: kaikki liittimet eivät tuota CRC käsittelyä kestä. mm. lambdan liittimien kautta kulkee myös vertailuhappitieto, joka menee CRC:n avulla perseelleen. Korjaukseksi auttaa vain lambdan vaihto!Sautio kirjoitti:Mutta konehuone on niin JÄRJETTÖMÄN likainen, että pakko se on pestä, avaan jokaisen konehuoneen sähköliittimen, jne, ja suihkutan niihin CRC.:tä, tms... ketuttaa huoltaa noin sikakuntoista tekniikkapakettia
Cheer up, the worst is yet to come.
Kiitos vaan varoituksesta, mutta tuo lambdan liittimen sähkönjohtavuus nyt on pieni murhe, niitä lambdojahan löytyy kyllä mistä vaan, ja ainakin itse olen saanut vanhojakin lambdoja toimimaan ihan vain hopeatinalla juottamalla katkenneiden johtojen tilalle uusia..Tekijä kirjoitti:
Varoituksen sana: kaikki liittimet eivät tuota CRC käsittelyä kestä. mm. lambdan liittimien kautta kulkee myös vertailuhappitieto, joka menee CRC:n avulla perseelleen. Korjaukseksi auttaa vain lambdan vaihto!
Alfassa EI ole sähkövikoja vaan Alfa on itsessään yksi iso sähkövika
Oikeesti en halua provoilla tms, mutta kyllä aika lailla maisteissa on pitänyt olla sen joka nuo 156:n sähköt on suunnitellut, naurettavan ohuita johtoja vedetty epäloogisesti sinne tänne, ja sitten niitä on koetettu "suojata" halkaistuilla suojaputkilla, ja päälle on kiedottu hieman huonolaatuista kangasteippiä, huhhui Lopputuloksena on, tietty kuten tiedännettekin siellä täällä roikkuvia kangasteipinpaloja, ja johtojen kuoria puhkihinkkaavia suojaputkenpätkiä, jne muuta kivaa.
Siis oikeesti ei minkäänlaista järkeä ole noiden sähköjen suunnittelijalla ollut, totaalisen edesvastuutonta touhua, ihmekään jos noihin tulee jotain "Milano by Night" -ilmiöitä
Olen kolme iltaa koettanut selvittää edellisten turaajien sähkävirityksiä, ja nyt alkais jotain järkee jo niihin löytymään (tähän mennessä mennyt 8 rullaa itsevulkanoituvaa teippiä, erinäinen määrä tinaa ja kutistesukkia, jne).
http://www.freewebs.com/sautio/P1030769.JPG
Siis tuossa palaneen reiän kohdalla kuuluisi olla toinen pää Heat 70A -sulakkeesta.
Tuollainen näky pomppasi vastaan kun koetin irrtottaa nuo isot sulakkeet kantojen puhdistusta varten, ja eihän tuo ollut kiinni ollenkaan missään, vaan oli lämmittänyt jo reiän koteloonsa, ja johtokin oli jo lämmennyt lyhennyskuntoon.
Siis onko noissa lämmityslaitteen kennolla myös vastus, eli syöttääkö tuo sinne "valerintapeltiin" sulkeltava johto virtaa kabiinin lisälämmönlähteeksi tarkoitetulle vastukselle, vaiko koneen hehkuille?
En osaa sanoa oliko sulake ehjä vai rikki, se meni luultavasti rikki kun lähdin irrottamaan tuota sen 6mm:n kinnityspulttia, joka ei ollutkaan kiinni alapäästään tuon lämpeämisen vuoksi, kun sain sulakkeen irti, niin se meni palasiksi (siis sen muovikuret halkesivat,ja itse sulakeosa tuli ulos kahtena osana, ei näyttänyt mitenkään palaneelta kuitenkaan).
Kammottavan isoja sulakkeita laitettu noin huonosti suunniteltujen/toteutettujen sähköjen perään, 80A, 70A, 60A, jne
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Mikäs lambdan liittimen erottaa muista liittimistä? Siellä mitään vertailuhappitietoa kulje, tuo operaatio tapahtuu itse anturissa eikä mitään tuollasta siirry liittimen kautta... Jos anturin upotat crc:hen niin voi jotain tapahtua mutta epäilen sitäkin, eiköhän tuo kuumassa pakokaasussa opi olemaan...Tekijä kirjoitti:Varoituksen sana: kaikki liittimet eivät tuota CRC käsittelyä kestä. mm. lambdan liittimien kautta kulkee myös vertailuhappitieto, joka menee CRC:n avulla perseelleen. Korjaukseksi auttaa vain lambdan vaihto!Sautio kirjoitti:Mutta konehuone on niin JÄRJETTÖMÄN likainen, että pakko se on pestä, avaan jokaisen konehuoneen sähköliittimen, jne, ja suihkutan niihin CRC.:tä, tms... ketuttaa huoltaa noin sikakuntoista tekniikkapakettia
edit: Ei sillä että JTD:ssä lambda-anturia edes olisi...
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 12 Syys 2009, 20:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
^juu, eikä miun 11 vuotta vanhassa vessassa ole ollut juuri muuta sähkövikaa kuin noita ajovalo- ja parkkipolttimoita on palanut. Ja tuossa Gay Tee:ssä 10 tkm:n aikana olen vaihtanut 2 parkkipolttimoa ja yhden H7:n, siinä kaikki Alfojeni sähköviat.
Edit: lambda-anturi 156:een on myös vaihdettu kerran, lasketaanko se sitten sähköviaksi vai ei..
Onkohan Sautiolla joku maanantai-kipale..?
Edit: lambda-anturi 156:een on myös vaihdettu kerran, lasketaanko se sitten sähköviaksi vai ei..
Onkohan Sautiolla joku maanantai-kipale..?
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 13 Syys 2009, 12:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Itse kanssa aloin miettimään samaa, eli auton alla könytessäni ei ole lambda-anturia tullut vastaan, en tunne näitä yhteispaineruiskutteisia disuleita ollenkaan (hmm, olikohan -96 2.5TDI-Ducatossani sama systeemi, taisi ollakin?)... no ainakin bensakoneisissa on katkenneen lambdan johdon/johdot saanut juotettua takasin ongelmitta, ja värkki on vielä pelannutkin sen jälkeen, ja moottorivikaherja poistui.alfa 156 v6 kirjoitti:
Mikäs lambdan liittimen erottaa muista liittimistä? Siellä mitään vertailuhappitietoa kulje, tuo operaatio tapahtuu itse anturissa eikä mitään tuollasta siirry liittimen kautta... Jos anturin upotat crc:hen niin voi jotain tapahtua mutta epäilen sitäkin, eiköhän tuo kuumassa pakokaasussa opi olemaan...
edit: Ei sillä että JTD:ssä lambda-anturia edes olisi...
Tiedä sitten onko mitään lambdoja noissa tupajumikäyttöisissä maamoottoreissa, vai tuleeko ne vasta jonkin hiukkassuodattimien ohessa uudemmissa koneissa?
Siis varmasti nuo 156:n sähköt voivatkin toimia ihan ok, ja jostain ihmeen syystä omassakin ne toimivat, ainakin sen 1500km:n ajon ajan mitä sillä ehdin ajaa ennen "telakalle" nostoa, ainoastaan jarruvaloherja iski päälle, ja se poistui kun vaihdoin vasemmanpuoleisen jarruvalopolttimon.
Mutta edelleenkään mitään provoilematta niin kummaksun kuinka huolettomasti nuo sähköt on vedetty, niissä ei ole kunnollista vedenpitävää suojausta/tukea, vaan pääsevät vettymään ja keräämään kaiken kosteuden liittimiin/releisiin, jne.
Relekotelo siinä akun vieressä ei tod ole edes roiskevesitiivis, vaan releet olivat kannoistaan hapettuneet, lisäksi monet liittimistä on asennettu niinpäin että kaikki vesi pääsee niihin yläpuolelta, eikä pääse vuotamaan pois sieltä, vaan hapettaa kontaktipinnat, johdonpäät, jne muuta nerokasta.
No toivottavasti sähköt toimivat jatkossakin, etenkin nyt "huollon" jälkeen.
Monologian jatkaakseni, onkohan tuossa autossani jokin Webaston tyylinen lisälämmitin (tai sähkölämmitin tms)?
Rintapellin luona on tuollainen möltti
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975981
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975982
Jossa on kolme sytytystulppaa (tai ainakin näyttävät joltain sellaisilta), ja josta lähtee vesiletku lämppärin kennolle, ja toinen letku lähtee kohti imusarjan/termarikotelon alla/päässä sijaitsevaa mitälie lämmönvaihdinta tms, ja siinä lähtevässä letkussa on keskellä jokin lämpötila-anturi tms:
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975983
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975985
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975986
Lisäksi tuolta pakosarjalta lähtee tuollainen eristetty metalliputki, joka päätynee tuonne imusarjalle:
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975984
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975987
Eikös tuo systeemi liity EGR:ään, etenkin tuo imusarjassa oleva mikälie isokokoinen venttiili, ja tuolta pakosarjasta lähtevä pakoputkikin?
Vai onko tuossa jokin integroitu EGR/lisälämmitin, tms outoa (hitsi kun en tajua noista lämmityssysteemeistä höykäsen pöläystä ).
Edit: vaikuttaisi siltä, että nuo "sytytystulpat" on tuon alumiinimötikän (boilerin) vastuksia, ja että tuossa omassani kerätään EGR:n tuottama hukkalämpö talteen sen EGR:n "pakoputken" ympärillä olevalta lämmönvaihtimelta, ja sen "boilerin", ja EGR:n toimintaa ohjataan jossain hanskalokeron luona olevalla ohjainyksiköllä.
No hyvä että on jonkinmoinen lisälämmitin sentään
Rintapellin luona on tuollainen möltti
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975981
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975982
Jossa on kolme sytytystulppaa (tai ainakin näyttävät joltain sellaisilta), ja josta lähtee vesiletku lämppärin kennolle, ja toinen letku lähtee kohti imusarjan/termarikotelon alla/päässä sijaitsevaa mitälie lämmönvaihdinta tms, ja siinä lähtevässä letkussa on keskellä jokin lämpötila-anturi tms:
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975983
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975985
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975986
Lisäksi tuolta pakosarjalta lähtee tuollainen eristetty metalliputki, joka päätynee tuonne imusarjalle:
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975984
http://www.freewebs.com/sautio/apps/pho ... d=51975987
Eikös tuo systeemi liity EGR:ään, etenkin tuo imusarjassa oleva mikälie isokokoinen venttiili, ja tuolta pakosarjasta lähtevä pakoputkikin?
Vai onko tuossa jokin integroitu EGR/lisälämmitin, tms outoa (hitsi kun en tajua noista lämmityssysteemeistä höykäsen pöläystä ).
Edit: vaikuttaisi siltä, että nuo "sytytystulpat" on tuon alumiinimötikän (boilerin) vastuksia, ja että tuossa omassani kerätään EGR:n tuottama hukkalämpö talteen sen EGR:n "pakoputken" ympärillä olevalta lämmönvaihtimelta, ja sen "boilerin", ja EGR:n toimintaa ohjataan jossain hanskalokeron luona olevalla ohjainyksiköllä.
No hyvä että on jonkinmoinen lisälämmitin sentään
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ne lasinpesurin säiliön luona olevat liittimet, tai ainankin toinen, on lampunpesureiden pumpun liitin. Omassa JTD:ssäkin liitin on, vaikka pesurit puuttuu.
Sulla onkin tuo 140 hv JTD... Tuossa on jo alipaineella ohjattu VNT-ahdin ja erillainen EGR-venttiili. Tuossa koneessa taitaa syttyä vikavalo, jos tuon EGR:n menee tukkimaan. Vanhemmassa jää vaan vikakoodi, mutta valo ei syty
Rintapellissä oleva mötikkä on sähkötoiminen lisälämmitin joka on ollut käsittäkseni lisävaruste. Saattaa tosin kuulua vakiona johonkin pohjoismaiden vientimalleihin... Näitä tällaisia lämmittimiä löytyy diesel Opeleista ja klonkswagen-konsernin tuotteista.
Sumarin piuhat tulevat vasemman umpion kohdalta alas vasemmalle sumarille ja se on haaroitettu siitä oikealla sumarille. Tämä yhdysjohto on kiinnitetty puskurin sisäpuolelle.
Koneen/laatikon maadotuspiste on laatikon edessä, siinä ilmanputsarin takana. Yksi laatikon pulteista on hieman pidempi. Johto menee akun alapuolelle koriin.
Sulla onkin tuo 140 hv JTD... Tuossa on jo alipaineella ohjattu VNT-ahdin ja erillainen EGR-venttiili. Tuossa koneessa taitaa syttyä vikavalo, jos tuon EGR:n menee tukkimaan. Vanhemmassa jää vaan vikakoodi, mutta valo ei syty
Rintapellissä oleva mötikkä on sähkötoiminen lisälämmitin joka on ollut käsittäkseni lisävaruste. Saattaa tosin kuulua vakiona johonkin pohjoismaiden vientimalleihin... Näitä tällaisia lämmittimiä löytyy diesel Opeleista ja klonkswagen-konsernin tuotteista.
Sumarin piuhat tulevat vasemman umpion kohdalta alas vasemmalle sumarille ja se on haaroitettu siitä oikealla sumarille. Tämä yhdysjohto on kiinnitetty puskurin sisäpuolelle.
Koneen/laatikon maadotuspiste on laatikon edessä, siinä ilmanputsarin takana. Yksi laatikon pulteista on hieman pidempi. Johto menee akun alapuolelle koriin.
"No smoke => no power => no hope"
Kiitos paljon keltsiKeltsi kirjoitti:Ne lasinpesurin säiliön luona olevat liittimet, tai ainankin toinen, on lampunpesureiden pumpun liitin. Omassa JTD:ssäkin liitin on, vaikka pesurit puuttuu.
Sulla onkin tuo 140 hv JTD... Tuossa on jo alipaineella ohjattu VNT-ahdin ja erillainen EGR-venttiili. Tuossa koneessa taitaa syttyä vikavalo, jos tuon EGR:n menee tukkimaan. Vanhemmassa jää vaan vikakoodi, mutta valo ei syty
Rintapellissä oleva mötikkä on sähkötoiminen lisälämmitin joka on ollut käsittäkseni lisävaruste. Saattaa tosin kuulua vakiona johonkin pohjoismaiden vientimalleihin... Näitä tällaisia lämmittimiä löytyy diesel Opeleista ja klonkswagen-konsernin tuotteista.
Sumarin piuhat tulevat vasemman umpion kohdalta alas vasemmalle sumarille ja se on haaroitettu siitä oikealla sumarille. Tämä yhdysjohto on kiinnitetty puskurin sisäpuolelle.
Koneen/laatikon maadotuspiste on laatikon edessä, siinä ilmanputsarin takana. Yksi laatikon pulteista on hieman pidempi. Johto menee akun alapuolelle koriin.
Imusarja pitänee purkaa jossain vaiheessa, ja koettaa tiskata puhtaaksi, saa EGR olla paikallaan, kun sen hukkalämpöä näemmä koetetaan hyödyntää tuosa systeemissä. Ja muutenkin EGR-systeemi on ollut toiminnassa jo 209tkm:n ajan, niin eiköhän imusarjan, egr-venan, jne, komponenttien puhdistuksella mahtane toimia jatkossakin.
Mitä puutikulla sain ropellettua imusarjaa sieltä ilmaläpän jälkeen, niin ei se tuntunut ihan umpeenkarstoittuneelta, toki tikun päähän tarttui sellaista mustaa pikeä, muttei varsinaisia karstamöykkyjä.
Ihmettelinkin miksei autossa tuntunut mitään tutunoloista turboviivettä, vaan mokoma väänsi loistavasti ihan alhaalta saakka, tuo muuttuvageometrinen ahdin selittänee asian, luulin että ero 136/140-versioiden välillä olisi ollut vain softassa.
Vielä pitäisi saada selville mikä on siellä kuskinpuolen etuaisan luona majaileva ylimääräinen liitin (jonka pituus siitä etuaisan päästä mitattuna ehkä noin 30cm), jossa on kaksi johtoa (musta ja valkoinen), ja jonka liitin on samanlainen kuin sumareilla,.
Sen kun saa vielä selville niin voisi alkaa niputtamaan keulan osia takaisin paikoilleen, ja kokeilla toimiiko sähköt korjattuina enää ollenkaan, vai onko Alfa-sähkö jotenkin erilaista kuin muiden autojen sähkö
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Niin tuosta ERG:n hyvyydestä löytyy mielipiteitä puolesta ja vastaan... Itse tulppasin järjästelmän heti auton hommattuani. Jonkin verran oli imusarja nokinen sisältä, mutta se jäi putsaamatta, kun imusarja ei mahdu pois paikoiltaan Commonrail-pumpun ollessa kiinni. En viitsinyt juuri vaihdettua jakoremmiä ruveta irroittelemaan... Kohta pitää remmi vaihtaa jälleen, niin silloin on vuorossa imusarjan putsaus.
Samalla johdin huohotuksen ulkoilmaan(hyi hyi, laitonta), eipähän sekään sitten sotke ahtoputkia/imusarjaa.
136 ja 140hv versioiden väliset erot on lähinnä nuo yllämainitut. 140->150 hv on hoidettu ilmeisesti pelkällä softalla.
Kyllä VNT-ahtimillakin viivettä esiintyy, ainankin omassani koneen käytös on enemmän vanhanliiton meininkiä kuin nyky dieseleitä missä voima loppuu ennen 3000rpm Siis tuossa 136hv versiossa on VNT25-ahdin jossa siipiä ohjataan perinteisesti ylipaineella.
Samalla johdin huohotuksen ulkoilmaan(hyi hyi, laitonta), eipähän sekään sitten sotke ahtoputkia/imusarjaa.
136 ja 140hv versioiden väliset erot on lähinnä nuo yllämainitut. 140->150 hv on hoidettu ilmeisesti pelkällä softalla.
Kyllä VNT-ahtimillakin viivettä esiintyy, ainankin omassani koneen käytös on enemmän vanhanliiton meininkiä kuin nyky dieseleitä missä voima loppuu ennen 3000rpm Siis tuossa 136hv versiossa on VNT25-ahdin jossa siipiä ohjataan perinteisesti ylipaineella.
"No smoke => no power => no hope"
Tähän täytyy todeta että omassani lähes kaikki konetilan sähköliittimet oli karmeassa kunnossa jo ennen pesua, ja samoin myös ne sähköjohtojen suojausteippaukset, eli kaikki olivat irti.alfista kirjoitti:[
Varottavia paikkoja koneen pesussa on ainakin:
- Tulpanreiät, joihin pääsevä vesi pilaa sytytyksen ja hapettaa tulpat
- K A I K K I liittimet, varsinkin koneen ohjauksen /tietokoneiden sadat piuhat, vaikka Boshin liittimiä ovatkin.
Itse en enään pese kuin liuottimilla ja pyyhkimällä
EDIT: Deltalla on muuten huolloissa ja takuukorjauksissa tapana repiä teippejä ja eristeitä auki ja jättää piuhat suojatta, jolloin peseminen on silkkaa tuhoa
nimim. kokemusta on
Mutta kun pesin konetilan joskus about kuukausi sitten, enkä ole autoa sen jälkeen käyttänyt, niin Pineline Tehopesu (sumutinpullosta suihkutettuna) + painepesuri eivät tehneet hyvää ainakaan vaihteensiirrolle, vaan se toisen vaijerin liikkeen ylös-alas -liikkeeksi muuttavan akselin muovihelat näyttivät olevan nailonia, eli jumiutuivat ihan täysin kiinni akseliin, kun konetila oli painepesty, eikä autoa oltu käytetty sen jälkeen
Kaveri lupasi sorvata uudet helat teflonista, mutta pikakorjauksena tuntuisi toimivan ihan ok sekin, että lämmitin orkkisheloja kuumailmapuhaltimella noin 5min, ja sitten asensin ne paikoilleen vaseliinin kera, jäähdyttyäänkään eivät alkaneet ahdistamaan akselilla (kun taasen ennen lämmittämistä eivät menneet akselille hitollakaan)
Outoon paikkaan on osattu laittaa tuollaisia nailontuotteita?
Verhouksia on raotettava, että saa torxit molemmilta sivuilta pois.Zeitung kirjoitti:Mitenkä tuosta 156:sta saa takapuskurin irti? Ei viitti hajottaa. Yritin sitä sumplia ja tutkia, muttei se oiken edeistynyt. Kaikki mutterit ja ruuvit on irti. Eli siis siitä yläosasta on kiinni etten saa sitä irti. Onko takakontin sisäpuolella jotain kiinnityssysteemejä?
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
Onko kukaan vaihtanut 156:n konepellin salpaan uutta muovisuojaa? Siis siihen konepeltiin kiinnitettyyn (ilmeisesti hitsattu) pyöreäprofiiliseen about 6-7mm "neliäksi" taitettun teräsputken päälle?
Jos se terästanko-salpa (tms) on tosiaan hitsaamalla kiinni konepellissä, niin sitten taitaisi ainoa kelvollinen vaihtoehto koettaa löytää jostain kulutusta kestävää muoviputkea, jonka halkaisisi, ja "muovihitsaisi" sen rautatangon ympärille?
Omastani oli se muovikuori kulunut ihan riekaleiksi, jäljellä oli kaksi pientä palaa, jotka poistin, ja ilman sitä muoviputkea lukkolaite tuntuisi rämisevän kun konepeltiä painaa, ja muutenkin pellin sulkiessa sieltä kuuluu ilkeänoloinen rämähdys, eli kyllä sillä taitaa olla ihan tarpeellinen tehtävä siellä?
Jos se terästanko-salpa (tms) on tosiaan hitsaamalla kiinni konepellissä, niin sitten taitaisi ainoa kelvollinen vaihtoehto koettaa löytää jostain kulutusta kestävää muoviputkea, jonka halkaisisi, ja "muovihitsaisi" sen rautatangon ympärille?
Omastani oli se muovikuori kulunut ihan riekaleiksi, jäljellä oli kaksi pientä palaa, jotka poistin, ja ilman sitä muoviputkea lukkolaite tuntuisi rämisevän kun konepeltiä painaa, ja muutenkin pellin sulkiessa sieltä kuuluu ilkeänoloinen rämähdys, eli kyllä sillä taitaa olla ihan tarpeellinen tehtävä siellä?
Siis se rauta näytti ulevan hitsattu (kait) molemmista päistään kiinni konepeltiin, niin ei saa pujotettua mitään putkea siihen. Sen muovin seinämävahvuus oli jotain luokkaa 2mm, ja kutistesukkahan on sellaista tosi ohutta, ja heiveröistä, enkä ole ainakaan itse saanut halkaistua kutistesukkaa kutistumaan oikein johdon ympärillealfista kirjoitti:Eikö tuohon salpaan menisi joku sähkäreiden kutistesukka?
Jokin kulutusta kestävä, halkaistava, ja sulattamalla "hitsattava" muoviputki siihen kait täytyy jostain keksiä.
Tattis nopeasta vastauksestaPepperoni kirjoitti:Laseja ei saa erikseen, mutta uusi lyhty maksaa Motonetissa nelisenkymppiä.
EDIT: 38.
Mahtaakohan olla samanlainen kuin alkuperäinen, ja E-merkinnällä varustettu, kun ainakin valoumpioiden referenssiluvun pitää olla molemmilla puolilla sama?
Mietin vaan kun auto pitäisi viedä piakkoin rekisteröintikatsastukseen, niin kuitenkin kohdalle sattuu jokin virka-into-pii -katsari joka osaa tutkia auton liiankin hyvin?
Tietty voisihan nuo sumarit teipata umpeen katsastuksen ajaksi, ja vaikka poistaa niiden sulake. Mutta se sumari pitää kuitenkin uusia, kun uittaa vettä sisäänsä.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Hmm, pitänee tarkistaa nuo E-tiedot. Itse siis laitoin tuollaisen rikkoituneen tilalle (niinkuin melko moni muukin tällä foorumilla) ja ainakin kelpasi normikatsastuksessa. Linssi on muistaakseni päällepäin hieman eri näköinen, mutta valaisee paljalla silmällä katsoessa ihan samalla tavalla kuin toinenkin (joka on alkuperäinen). Mutta ymmärrän kysymyksesi, koetan muistaa kurkata.
Kiitokset, taidan ostaa molemmat sumuvalot, niin eivät ainakaan keksi narista asiasta
Onko kenelläkään kokemusta Goodyearin jakopään hihnasta? Kyselin paikallisesta tarvikeliikkeestä jakopääsarjaa 2.4JTD:hen, ja saisivat tilattua SKF:n kasaaman paketin, eli ohjainruulla, ja kiristin merkkiä SKF, ja hihna Goodyear, vesipumpun valmistajaa en huomannut kysäistä
Hinta olisi 200e, onko se paljon vai vähän?
Luulisi että noinkin hyvämaineinen valmistaja osaisi tehdä kestäviä hihnoja?
Onko kenelläkään kokemusta Goodyearin jakopään hihnasta? Kyselin paikallisesta tarvikeliikkeestä jakopääsarjaa 2.4JTD:hen, ja saisivat tilattua SKF:n kasaaman paketin, eli ohjainruulla, ja kiristin merkkiä SKF, ja hihna Goodyear, vesipumpun valmistajaa en huomannut kysäistä
Hinta olisi 200e, onko se paljon vai vähän?
Luulisi että noinkin hyvämaineinen valmistaja osaisi tehdä kestäviä hihnoja?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01