Maserati-Perheellisen valinta
Valvoja: Moderators
Mulla oli äsken lomalla alla vuokra Maserati. (kuva albumissa)
2008 Quattroporte Executive GT. Sillä automaatti lootalla eli ei F1.
Auto on edelleen mun mielestä ihan uskomattoman hyvän näkönen. Myös ajettavuus ja soundimaailma toimii todella hyvin. Ehdottomasti makein neliovinen mitä on tullut ajettua. Ja vaikken sitä sillä alkuperäsellä laatikolla ole ajanutkaan ni väittäisin että toi tavallinen automaatti sopii varmaan paremmin.
Tuli kyllä mieleen aika paljon 166/alfa muistoja:
motarilla ilmoitus "Active Suspension Control Failure, Drive to Dealer SLOW!" jep. auto siis vuoden vanha ja 10.000mailia ajettu. Kuittaantui uudelleen käynnistyksellä. Myös "Engine Control Failure" vilahti kerran sekä "Alarm System Failure" kerran. Miinuksena myös ihan uskomattoman paska navi, nyttemmin 2009 malliin se on näköjään päivitetty.
Keskikulutus oli noin 16l/100KM joka on mielestäni erittäin kohtuullinen kys. autolle, ja jenkeissä sillähän ei oo mitn väliä.
2008 Quattroporte Executive GT. Sillä automaatti lootalla eli ei F1.
Auto on edelleen mun mielestä ihan uskomattoman hyvän näkönen. Myös ajettavuus ja soundimaailma toimii todella hyvin. Ehdottomasti makein neliovinen mitä on tullut ajettua. Ja vaikken sitä sillä alkuperäsellä laatikolla ole ajanutkaan ni väittäisin että toi tavallinen automaatti sopii varmaan paremmin.
Tuli kyllä mieleen aika paljon 166/alfa muistoja:
motarilla ilmoitus "Active Suspension Control Failure, Drive to Dealer SLOW!" jep. auto siis vuoden vanha ja 10.000mailia ajettu. Kuittaantui uudelleen käynnistyksellä. Myös "Engine Control Failure" vilahti kerran sekä "Alarm System Failure" kerran. Miinuksena myös ihan uskomattoman paska navi, nyttemmin 2009 malliin se on näköjään päivitetty.
Keskikulutus oli noin 16l/100KM joka on mielestäni erittäin kohtuullinen kys. autolle, ja jenkeissä sillähän ei oo mitn väliä.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Maserati-bongausketjua ei löytynyt, joten laitetaan tähän. Kesälomareissulla Oulussa törmäsin melkoiseen "Masaan" ainakin suomalaisessa mittapuussa. Erään taloyhtiön autokatoksessa nökötti Maserati Ghibli, ja kyseessä oli tietysti I-malli 1960-70-luvun taitteesta, vastaava kuin linkissä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Ghibli_I.jpg
Oli pakko käydä ottamassa kuvakin, joka ei valitettavasti onnistunut auringonpaisteessa kovin hyvin. Autossa oli jostain uitettu eurokilvillä, tosin alkuperäisiä maahantuotuja yksilöitä tuskin löytyykään, onko kellään tietoa? Onko auto muuten Oulun suunnalla tuttu, luulisi erottuvan katukuvasta?
Edit. Linkki korjattu.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Ghibli_I.jpg
Oli pakko käydä ottamassa kuvakin, joka ei valitettavasti onnistunut auringonpaisteessa kovin hyvin. Autossa oli jostain uitettu eurokilvillä, tosin alkuperäisiä maahantuotuja yksilöitä tuskin löytyykään, onko kellään tietoa? Onko auto muuten Oulun suunnalla tuttu, luulisi erottuvan katukuvasta?
Edit. Linkki korjattu.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Toissa kesänä oon ton kerran kaupungissa pörräämässä bongannu. Hieno peli, ei voi muuta sanoa.Farina kirjoitti:Maserati-bongausketjua ei löytynyt, joten laitetaan tähän. Kesälomareissulla Oulussa törmäsin melkoiseen "Masaan" ainakin suomalaisessa mittapuussa. Erään taloyhtiön autokatoksessa nökötti Maserati Ghibli, ja kyseessä oli tietysti I-malli 1960-70-luvun taitteesta, vastaava kuin linkissä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Ghibli_I.jpg
Oli pakko käydä ottamassa kuvakin, joka ei valitettavasti onnistunut auringonpaisteessa kovin hyvin. Autossa oli jostain uitettu eurokilvillä, tosin alkuperäisiä maahantuotuja yksilöitä tuskin löytyykään, onko kellään tietoa? Onko auto muuten Oulun suunnalla tuttu, luulisi erottuvan katukuvasta?
Edit. Linkki korjattu.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Malli on 4.24v. Avaudun sitten urakalla kun prosessi saa jonkinlaisen päätöksen. Tässä vaiheessa kerrottakoon, että merkkihuollossa eräässä suuressa eteläsuomalaisessa kaupungissa totesivat koeajon jälkeen että auto on juuri sellainen kuin pitääkin. Täkäläisellä korjaamolla sitten mitattiin viidestä sylinteristä 40-80% ohivuodot. Hollantilaiselle myyjäliikkeelle lähti tänään vaatimus kaupan purusta tai koneremontista. Muuten on oikein tervepeltinen ja siistin oloinen yksilö.
Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
Tarinan pätkää voi tähän jatkaa:
Olen käynyt Maseratin tehtaalla, tehdas sinänsä oli varsin valaiseva mutta se mikä oli mielenkiintoista oli se mitä tehtaan parkkihallissa oli:
Nämä on niitä oikeita perheautoja! (Lapset saavat ajokortin VASTA 18-vuotiaana.
)

(Henkilöt kuvasta poistettu, yksityisyyden suojan takia)


Tarinan pätkää voi tähän jatkaa:
Olen käynyt Maseratin tehtaalla, tehdas sinänsä oli varsin valaiseva mutta se mikä oli mielenkiintoista oli se mitä tehtaan parkkihallissa oli:
Nämä on niitä oikeita perheautoja! (Lapset saavat ajokortin VASTA 18-vuotiaana.


(Henkilöt kuvasta poistettu, yksityisyyden suojan takia)


- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Tämä setä olisi varmasti kanssasi samaa mieltä.unknown kirjoitti:Nämä on niitä oikeita perheautoja! (Lapset saavat ajokortin VASTA 18-vuotiaana.)
http://www.youtube.com/watch?v=FCm31-SqIjk
Tosin itse ehkä jättäisin tuon sohjossa leikkimisen sentään väliin. Mutta hyvä että erikoisempiakin autoja uskaltaa käyttää jos siihen on kerta varaa. Niin minäkin tekisin sen sijaan että ostelisin jotain tauluja kirjastooni.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tästä on pakko olla samaa mieltä! Kai kunnon autot on alun perin mietitty ajettaviksi eikä vahattaviksi.JiiTeeÄssä kirjoitti:Mutta hyvä että erikoisempiakin autoja uskaltaa käyttää jos siihen on kerta varaa. Niin minäkin tekisin sen sijaan että ostelisin jotain tauluja kirjastooni.
- Epäkelpokeräilijä -
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Tuli tästä vielä mieleen, ehkä jotkut ajattelevat Maseratin jollain tapaa liittyvän Alfa Romeoon, molemmathan ovat Fiatin omistamia, kuten Ferrari jonka Enzon kone tuossa MC12:ssakin on. Lamborginihan taas käsittääkseni kuuluu enemmän "vihollisleiriin", ainakin jos Ferrarin suunnasta asiaa katsotaan.unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
Lisäksi noista vanhoista Maserateista taitaa löytyä vielä inhimillisen hintaisia malleja, joita himoita talliin, vs. Lambot jotka taitaa olla kaikki aika kalliita ehkä niitä traktoreita lukuunottamatta.
No ei niitä ainakaan monella ole, eikä tähänkään ketjuun kovin moni kirjoita.unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
Minua Maseratissa kiinnostaa erikoisuus ja harvinaisuus, mutta silti ostettavissa sellaisella summalla, joka minulta harrasteautoon löytyy. "Bi-turbot" ovat mukavan vaatimattoman näköisiä, että sellaisen uskaltaa parkkeerata kadunvarteen. Ja se sisustus eroaa massatuotantoautojen sisustuksesta. Ja ne äänet ja tehot.
Uudemmat Maset ovat vielä minulta tavoittamattomissa. Sellainenkin kiinnostaa, jos oma talous lähtee nousuun.
Nää tuli ekana mieleen.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
En osaa järjellä selittää kovin hyvin, ehkä järjellä ei ole kovin suurta sijaa yhtälössä? Kai samasta syystä kuin Lamborghini, Ferrari, Alfa Romeo ja muutama muukin= Se sydämellä ja sielun palolla asioiden tekeminen ja upea muotoilu niin sisältä kuin päältäkin. Useimpia ei juuri viitsi kuolata kun niihin ei ikinä tule olemaan varaaunknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?

Omaan budjettiin voisi nippa nappa vielä joskus sattua joku näitä 90-luvun lopun Ghiblejä. Se on vaan järjettömän hieno omaan silmään. Hillityn tyylikäs viimeistä piirtoa myöden.
Ayrton Senna da Silva forever
Viimeisin on sitten niin osuva.PP kirjoitti:Kaikissa Italialaisissa autoissa on sitä jotain selittämätöntä ja sykähdyttävää, jopa Lamboissa!
Bi-Turbo Maseratit edusti Italialaisuutta parhaimmillaan, sykähdyttävä, tyylikäs, mutta jotenkin kuitenkin niin "tavallisen" näköinen ettei herätä asiaa tuntemattomissa mitään mielenkiintoa.

..ammattina autoslalom..
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nykyisten asuntojen hintojen perusteella kuva on varmaan otettu Klaukkalassa?unknown kirjoitti:Ferrari kuskit asuu isommassa talossa ja Maserati kuljettajat vähän pienemmässä?
Itse ottaisin kyllä mieluusti Lamborghinin mutta vanhat Maseratit ovat hintansa puolesta vähän lähempänä omaa todellisuutta. Ei se Ferrarikaan pahasti tökkisi mutta niissä on vähän sitä "jos ois rahaa niin ostaisin Bemarin, jos ois enemmän rahaa niin ostaisin Ferrarin" -perusratkaisun makua.
Ja tuo viimeisimmän korin Quattroportehan on törkeän hieno auto.
- Epäkelpokeräilijä -
Paljon on tehty remonttia ja aika sopivasti olisi myynnissäkin.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Poikkeuksellinen lähestymistapa aiheeseen.
-
- Viestit: 371
- Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
- Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09 - Viesti:
Veikkaan että kuva on otettu Kaivopuiston läheltä. Ettei jopa olisi Italian konsulaatin läheltä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Nykyisten asuntojen hintojen perusteella kuva on varmaan otettu Klaukkalassa?unknown kirjoitti:Ferrari kuskit asuu isommassa talossa ja Maserati kuljettajat vähän pienemmässä?
Itse ottaisin kyllä mieluusti Lamborghinin mutta vanhat Maseratit ovat hintansa puolesta vähän lähempänä omaa todellisuutta. Ei se Ferrarikaan pahasti tökkisi mutta niissä on vähän sitä "jos ois rahaa niin ostaisin Bemarin, jos ois enemmän rahaa niin ostaisin Ferrarin" -perusratkaisun makua.
Ja tuo viimeisimmän korin Quattroportehan on törkeän hieno auto.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kiitos tästä! Aivan fantastista että joku osaa ja jaksaa(eikä turhia nipota). Sinne meni pari tuntia ja nyt olen myöhässäScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Poikkeuksellinen lähestymistapa aiheeseen.

Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
En voi puhua muiden kuin omasta puolestani, mutta Maserati vetoaa brandina minuun niin kovasti, että uskon ostavani sellainen seuraavan 24kk sisällä.unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
Seuraavaksi yksityisajattelua joistain Italo-ekso-brandeistä...
Ferrari: Yleensä Pinifarinan klassisen kaunis design (puhutaan klassikko ikäisistä, ja poikkeuksiakin löytyy). Laaja skaala - halvimmat mallit melko helppo hankkia, ja yläpäähän on niin kallista kun vaan autot voi olla. Hieman ilmeinen valinta, johon liittyy F1-teamin toiminta niin negatiivisine (Todt, Shumi, jne), kuin positiivisine aspekteineen (Villeneuve, jne). Todennäköisesti paras auto kokonaisuutena.
Lamborghini: Ei introverteille. Huippumallit aina aikakautensa näyttävimpiä autoja. Valitettavasti helpommin lähestyttävät mallit eivät välttämättä ole harrastajan kannalta kovinkaan onnistuneta kokonaisuuksia ( Urraco - mielenkiintoinen design, mutta haastava moottori suorituskykyyn nähden. Jalpa - Muotoilu ei iske vaikka suorituskyky on jo parempi. Espada ei ole enään helposti lähestyttävä, ainakaan jos ei ole aivan pommi kyseessä - muotoilu on haastava (itse pidän kovastikkin) moottori on yksi parhaista koskaan, mutta ei kovin halpa ylläpidettävä). Ennen Audin aikakautta Lambon syömähammas on ollut malliston huipulla, ja se rajoittaa harrastajien mahdollisuuksia. Gallardo tulee olemaan todella suosittu, mikäli polttomoottorilla varustetun auton omistaminen on sallittua vuonna 2025..
Maserati: Klassinen brandi yhdistettynä houkuttelevaan pääsylipun hintaan. Vaikka 80/90-luvun mallit eivät olekkaan kadunmiehen silmään näyttäviä, niin ainakin minuun niiden klassisen hillitty muotoilu vetoaa kovastikkin (lähinnä Ghibli GT ja QP IV). Ghibli cupin suorituskyky on verrannollinen Ferrari 348aan, vaikka kyseessä on hyvin varusteltu 2+2 paikkainen auto. Ehkä hillityn ulkonäön ja eksoottisen sisällön yhdistelmässä on myös jotain Suomalaiseen vetoavaa - ei haluta brassailla, että naapurit ei suutu..
De Tomaso, Iso Rivolta, Bizzarrini, jne: Mielenvikaisille erikoisuuden tavoittelijoille, joilla on enemmän rahaa ja joutilasta aikaa, kuin järkeä...
Itse päädyin nykyiseen autooni valikoimasta Alfa Montreal, De Tomaso Longchamp, Ferrari 308 GT/4, Ferrari 400, Iso Rivolta Lele ja Maserati Kyalami
-J
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Vähän ajettu Maserati paaliin. Siinä olisi ollut aivan unelma projekti...http://www.youtube.com/watch?v=jiORhKnwXF4
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Jotta pysytään oikeassa aiheessa...kiinnostaisi hakea esim Saksasta tai Ruotsista (jopa halvemmalla) 80-lukuinen Biturbo. Halvimmillaan suoraan ajosta kun noita saa muutamalla tonnilla. Verot ei olisi paljon mitään. Eihän se päästöperustainen verotus pure noihin vanhoihin tuontiautoihin vielä, vai?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
http://www.blocket.se/skaraborg/Maserat ... ?ca=11&w=3
Halvan puoloinen Maserati. Tiedä sitten syytä miksei ruotsin puolella saa rekisteriin....
Halvan puoloinen Maserati. Tiedä sitten syytä miksei ruotsin puolella saa rekisteriin....
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tuohon yksilöön en kyllä rahojani laittaisi, sen verran rotansyömältä vaikuttaa koko laite. Kannentiivisteet menneet? Tarjoaa varaosiksi...
Tämä taas olisi minun mielestä parempi, alle 4000€.
http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=1
Tehty jopa jakoremmin vaihto, tosin jo 5 vuotta sitten, vaikka ajettu noin 3tkm sen jälkeen. Turbojen kuntohan noissa kiinnostaa, ajomäärä kun on noin 100 tkm.
Tämä taas olisi minun mielestä parempi, alle 4000€.
http://www.blocket.se/stockholm/Maserat ... ?ca=11&w=1
Tehty jopa jakoremmin vaihto, tosin jo 5 vuotta sitten, vaikka ajettu noin 3tkm sen jälkeen. Turbojen kuntohan noissa kiinnostaa, ajomäärä kun on noin 100 tkm.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Maserati polttelee edelleen, eikä nää foorumilaiseten hankinnat helpota yhtään. Vaikka rouva pärjäs hyvin talvellakin 3.0 seiskavitosella, hieman hirvittäisi hänelle antaa tuollaista tykkiä. Milloin ja mistä mallista alkaen Maseratiin on saanut luistoneston?pitkämies kirjoitti:Pitkä lenkki Maseratilla kylillä ja maantiellä.....Kaupungissa melko monet tuijottaa.....Yrittävät ilmeisesti prosessoida että mikä tuo on...Joku jopa tunnistaa, kun siinä valoissa seisoin ja editse kulki pariskunta ja mies sanoi selvästi: " kato hei Maserati! V...Tun komee!" ......Melkein olin salaa tyytyväinen......Maantiellä auto suorastaan huutaa vauhtia, 120 km/h lasissa ja tuntuu et 200 olis sopiva...Tuskaa ja puhdasta nautintoaMuutenkin saa jatkuvasti hiukan varoa.....En meinaan ole koskaan ajanut autoa, joka ottaa puolella kaasulla piiitkän luiston moottoritien rampissa kuivalla asfaltilla
Malttia malttia.......
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
^ Kyllä se mamma sillä masellakin oppii ajamaan! Rehellisesti sanottuna ainoa asia jota kannattaa varoa on liiallinen kaasunkäyttö mutkissa tai suurissa nopeuksissa. Jos kaasun nappaa pohjaan esim. moottoritien rampissa ja pyörät eivät ole suorassa kun kone alkaa ahtaa, on syytä olla vikkelät kädet ja vastaohjaus hanskassa! Muuten menee hienosti ja sivistyneesti. Ohjaus on tunnokas, mutta hitaahko ja kaikkiaan mikään räyhääminen ei sovi k.o autoon. Auto ikäänkuin "kouluttaa" ajajaansa.....Itse keräsin rohkeutta vuosia ennen kuin hankin....olen tyytyväinen hankintaani. Auto vaatii luonnollisesti paljon harrastuneisuutta ja ymmärtämystä, mutta verrattuna vastaavan ikäiseen Alfaan, tuntuu jotenkin "laadukkaammalta"....Omani on nyt n.19 vuotias ja siitä puuttuu täysin kaikki nitinät, natinat ja kolahdukset! Voin vain suositella.....
PS: Paradise cars:lla olis yks 425....Hae pois ja liity kerhoon
PS: Paradise cars:lla olis yks 425....Hae pois ja liity kerhoon

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Jaha tähän on pakko kommentoida. Hienon hieno Foorumi tämä!unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?
Tarinan pätkää voi tähän jatkaa:
Olen käynyt Maseratin tehtaalla, tehdas sinänsä oli varsin valaiseva mutta se mikä oli mielenkiintoista oli se mitä tehtaan parkkihallissa oli:
Nämä on niitä oikeita perheautoja! (Lapset saavat ajokortin VASTA 18-vuotiaana.)
Joo itse sain prsslaagin viime vuoden kesän loppupuolella, kun erään parkkipaikan autorivistöstä pilkotti MC12:sen keula.

Ei siinä sitten auttanut kuin ottaa kuvia ja ottaa niitä todella kerralla niin paljon, ettei jää harmittamaan kuten erään mustan Italialaisen kohdalla on käynyt.
No joo joka tapauksessa; MC12 tapaus on Suomessa sen verran rare case; onhan niitä tehty vähemmän kuin super kalliita McLaren F1 katuautoja, että piti sitten seuraavana aamuna eksyä paikalle. Ajoissa, kahvin ja aamupalan kera tarkasti laskelmoiden. Ja tarpeeksi kun odotin, aurinko alkoi paistaa todenteolla. Uskaltauduin juttusille ja enemmän kuin kiitollinen olen firman työntekijöille luvasta ottaa sisäkuva sekä kauan himoittu kuva moottorista.
Se oli kyllä yksi viime kesän kohokohdista, nähdä tuo laite, saada nuo kuvat ja kaupan päälle kuulla tuon hienon V12:sen käyntiääni.
Kuvia on Kuvablogissani, mutta se on näköjään ollut nurin koko päivän, joten mene ja tiedä koska se taas palautuu käyttöön.
Kuten Maserati-kerhon sivuilla todetaan - monet arvostavat Maseratia siksi, ettei niitä seiso rivissä jokaisella taksitolpalla, eikä Maserati-lippiksiä tule vastaan jokaisessa kadunkulmassa.unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?

"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
Ei joo, mutta silti ne bongaa liikenteestä pahassakin ruuhkassa.Satta kirjoitti:Kuten Maserati-kerhon sivuilla todetaan - monet arvostavat Maseratia siksi, ettei niitä seiso rivissä jokaisella taksitolpalla, eikä Maserati-lippiksiä tule vastaan jokaisessa kadunkulmassa.unknown kirjoitti:Maserati on jostain kumman syystä tämän palstan kirjoittaijien suosiossa, miksi näin?

Niin, kyllä tällaisen bongaa...oli sitten ruhkaa tai ei 

- Liitteet
-
- Maserati-GranCabrio-0.jpg
- (50.75 KiB) Tiedosto ladattu 6503 kertaa
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
Tosiaan; tässä tuo viime kesänä bongaamani MC12.
Oli kyllä aika häkellyttävä ilmestys. 550 Maranello on vähän köyhän näkönen tossa vieressä.





http://kuvablogi.com/blog/1949/153/
Itse nostan tämän MC12:sen Enzon edelle ja aika pitkälle. Johtuen ihan puhtaasti siitä, että autolla on voitettu aimo läjä FIA GT sajran kisoja, monena eri vuotena. Se antaa autolle enemmän mun silmissä arvoa kuin slippattu Enzo, joka on varmasti loistava laite ja aavistuksen tehokkaampi; mutta vailla minkäänlaista kilpailu-historiaa.
Se merkitsee ainakin itselle erittäin paljon.
"In 5 September 2004, the MC12 made its competition debut at Imola, and in the next two years collected four international titles (one Constructors', one Drivers' and two Team), 10 wins, 21 podiums and two consecutive wins at the 24 Hour of Spa-Francorchamps."

Oli kyllä aika häkellyttävä ilmestys. 550 Maranello on vähän köyhän näkönen tossa vieressä.






http://kuvablogi.com/blog/1949/153/
Itse nostan tämän MC12:sen Enzon edelle ja aika pitkälle. Johtuen ihan puhtaasti siitä, että autolla on voitettu aimo läjä FIA GT sajran kisoja, monena eri vuotena. Se antaa autolle enemmän mun silmissä arvoa kuin slippattu Enzo, joka on varmasti loistava laite ja aavistuksen tehokkaampi; mutta vailla minkäänlaista kilpailu-historiaa.
Se merkitsee ainakin itselle erittäin paljon.
"In 5 September 2004, the MC12 made its competition debut at Imola, and in the next two years collected four international titles (one Constructors', one Drivers' and two Team), 10 wins, 21 podiums and two consecutive wins at the 24 Hour of Spa-Francorchamps."
