164 V6 moottori --> 75 TS
Valvoja: Moderators
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
164 V6 moottori --> 75 TS
Eli mitä kaikkia osia täytyy vaihtaa, jotta 164 V6 12V koneen saa sopimaan 75 TS:ään? Takavetoisen vauhtipyörä, öljypumppu(?), öljypohja ja mitä muuta? Virranjakaja ei ilmeisesti sovi olemaan alkuperäisellä paikalla? Joutuuko moottorinkannake kohtia siirtämään autosta?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 164 V6 moottori --> 75 TS
164:n jakajan kanssa on todellakin ahdasta mutta takavetomallin jakaja sopii paikalleen öljypumpun vaihdon jälkeen..Sape kirjoitti:Eli mitä kaikkia osia täytyy vaihtaa, jotta 164 V6 12V koneen saa sopimaan 75 TS:ään? Takavetoisen vauhtipyörä, öljypumppu(?), öljypohja ja mitä muuta? Virranjakaja ei ilmeisesti sovi olemaan alkuperäisellä paikalla? Joutuuko moottorinkannake kohtia siirtämään autosta?
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
^Pussi housu onn kyllä. Eikös tuo olisi muutettavissa takaisin, kun säilyttää vanhan tekniikan itsellään?
Entä saisiko tämän systeemin poistettua jälkiä jättämättä.
No, teoreettista pohdiskelua tämä on minun osalta. Kevääseen mennessä olis tarkoitus saada 156:nen maalattua ja hihnan vaihtokin on edessä. Kesärenkaita tarviis molemmat Alfat. 75:sen rosso 130 on juuri siinä kunnossa täysikäisen Alfan punainen pinta on yleensäkin. Tavoite säästäjänä tässä saa olla.
Entä saisiko tämän systeemin poistettua jälkiä jättämättä.
No, teoreettista pohdiskelua tämä on minun osalta. Kevääseen mennessä olis tarkoitus saada 156:nen maalattua ja hihnan vaihtokin on edessä. Kesärenkaita tarviis molemmat Alfat. 75:sen rosso 130 on juuri siinä kunnossa täysikäisen Alfan punainen pinta on yleensäkin. Tavoite säästäjänä tässä saa olla.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no kyllähän se alkuperäiskuosiin palauttaminen aina onnistuu isommalla tai pienemmällä vaivalla riippuen muutosten määrästä ja jep jep
pussihousupa hyvinkin sillä jonkin sortin mobilismi kärpänen se on purrut allekirjoittanutta kun päässä pyörii vain 90 V6:n palauttaminen museokuosiin eli täysin alkuperäiseksi..
GTV6:n onkin sitten nykyjään jo aika kaukan orkkiskuosista..
ei muutakuin rengaskaupoille ja uuttamaalia vain siihen seiskafemman pintaan..
pussihousupa hyvinkin sillä jonkin sortin mobilismi kärpänen se on purrut allekirjoittanutta kun päässä pyörii vain 90 V6:n palauttaminen museokuosiin eli täysin alkuperäiseksi..
GTV6:n onkin sitten nykyjään jo aika kaukan orkkiskuosista..
ei muutakuin rengaskaupoille ja uuttamaalia vain siihen seiskafemman pintaan..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ihan erillaisethan ne öljypohjat on muodoltaan ja lisäksi takapotkun öljypohja on kaksiosainen kun taas 164.ssa se on yhtäpaskaa koko paketti, etupotkun pohja ei toimi alkuunkaan 75:ssa eikä missään takavetoisessa transaxle alfassa.
lisäksi:
moottorin korvakot hieman erikohdissa, lisäksi korvakot on ihan erillaiset joten eivät sovi mitenkään suoraan TS:n kiinnityspisteisiin..
öljypohjan sekä pumppun laittaisin ehdottomasti takavetoisesta niin saat takapotkun jakajan sille kuuluvaan paikkaan..menee toki 164:n jakajallakin mutta on todella vaikeassa paikassa rintapeltiä vasten kun moottori pyöräytetään poikittaisesta pitkittäin.. mutta kuten edellä mainitsin niin kantsii vaihtaa se jakajakin koska öljypohjan ja pumpun joudut vaihtamaan jokatapauksessa..
lisäksi:
moottorin korvakot hieman erikohdissa, lisäksi korvakot on ihan erillaiset joten eivät sovi mitenkään suoraan TS:n kiinnityspisteisiin..
öljypohjan sekä pumppun laittaisin ehdottomasti takavetoisesta niin saat takapotkun jakajan sille kuuluvaan paikkaan..menee toki 164:n jakajallakin mutta on todella vaikeassa paikassa rintapeltiä vasten kun moottori pyöräytetään poikittaisesta pitkittäin.. mutta kuten edellä mainitsin niin kantsii vaihtaa se jakajakin koska öljypohjan ja pumpun joudut vaihtamaan jokatapauksessa..