164 V6 moottori --> 75 TS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

164 V6 moottori --> 75 TS

Viesti Kirjoittaja Sape »

Eli mitä kaikkia osia täytyy vaihtaa, jotta 164 V6 12V koneen saa sopimaan 75 TS:ään? Takavetoisen vauhtipyörä, öljypumppu(?), öljypohja ja mitä muuta? Virranjakaja ei ilmeisesti sovi olemaan alkuperäisellä paikalla? Joutuuko moottorinkannake kohtia siirtämään autosta?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 164 V6 moottori --> 75 TS

Viesti Kirjoittaja 90 »

Sape kirjoitti:Eli mitä kaikkia osia täytyy vaihtaa, jotta 164 V6 12V koneen saa sopimaan 75 TS:ään? Takavetoisen vauhtipyörä, öljypumppu(?), öljypohja ja mitä muuta? Virranjakaja ei ilmeisesti sovi olemaan alkuperäisellä paikalla? Joutuuko moottorinkannake kohtia siirtämään autosta?
164:n jakajan kanssa on todellakin ahdasta mutta takavetomallin jakaja sopii paikalleen öljypumpun vaihdon jälkeen..

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Mitenkäs käy kampiakselin tasapainon kanssa jos vaihtaa vain vauhtipyörän, eikös noissa hihnapyörissäkin ole painot.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Entä 24 v, jossa on 45mm imuputket? Omaan 192 heppaiseen 75:seen kaipaan jo lisätehoa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Savo kirjoitti:Entä 24 v, jossa on 45mm imuputket? Omaan 192 heppaiseen 75:seen kaipaan jo lisätehoa.
^Ja 100mm putket sopii ainakin sen sisään.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Savo kirjoitti:Entä 24 v, jossa on 45mm imuputket? Omaan 192 heppaiseen 75:seen kaipaan jo lisätehoa.
elä nyt hyvä mies mene sitä pilaamaan... :shock:

noita kun ei suomessa ole muutenkaan hirveästi, säilyy edes yksi alkuperäiskuosissa..

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Pussi housu onn kyllä. Eikös tuo olisi muutettavissa takaisin, kun säilyttää vanhan tekniikan itsellään?

Entä saisiko tämän systeemin poistettua jälkiä jättämättä.

No, teoreettista pohdiskelua tämä on minun osalta. Kevääseen mennessä olis tarkoitus saada 156:nen maalattua ja hihnan vaihtokin on edessä. Kesärenkaita tarviis molemmat Alfat. 75:sen rosso 130 on juuri siinä kunnossa täysikäisen Alfan punainen pinta on yleensäkin. Tavoite säästäjänä tässä saa olla.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kyllähän se alkuperäiskuosiin palauttaminen aina onnistuu isommalla tai pienemmällä vaivalla riippuen muutosten määrästä :) ja jep jep
pussihousupa hyvinkin sillä jonkin sortin mobilismi kärpänen se on purrut allekirjoittanutta kun päässä pyörii vain 90 V6:n palauttaminen museokuosiin eli täysin alkuperäiseksi..

GTV6:n onkin sitten nykyjään jo aika kaukan orkkiskuosista.. :-D

ei muutakuin rengaskaupoille ja uuttamaalia vain siihen seiskafemman pintaan.. :wink:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Saahan sen palautettua alkuperäiseksi, mutta muistoksi otteeseen jää muutosprosentit joita joku voisi museoautossa pitää pienenä kauneusvirheenä :?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niinpä.. prosentithan ne on ja pysyy aina.. :?

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Mitä eroa 75 V6 ja 164 öljypohjissa on? Onko öljypumpun vaihtaminen pakollinen, jos saa jollakin konstilla jakajan sopimaan alkuperäiselle paikalle? Onko V6 ja TS konehuoneessa moottorin kiinnikkeet samalla kohdalla?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös ne öljypohjat ole ihan eri malliset, pitkittäis- ja poikittaiskoneilla kun on vähän eri muotoinen elintila. Öljypumpun kaulan pitää sitten olla käytettävään öljypohjaan nähden sopivan pituinen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ihan erillaisethan ne öljypohjat on muodoltaan ja lisäksi takapotkun öljypohja on kaksiosainen kun taas 164.ssa se on yhtäpaskaa koko paketti, etupotkun pohja ei toimi alkuunkaan 75:ssa eikä missään takavetoisessa transaxle alfassa.

lisäksi:
moottorin korvakot hieman erikohdissa, lisäksi korvakot on ihan erillaiset joten eivät sovi mitenkään suoraan TS:n kiinnityspisteisiin..
öljypohjan sekä pumppun laittaisin ehdottomasti takavetoisesta niin saat takapotkun jakajan sille kuuluvaan paikkaan..menee toki 164:n jakajallakin mutta on todella vaikeassa paikassa rintapeltiä vasten kun moottori pyöräytetään poikittaisesta pitkittäin.. mutta kuten edellä mainitsin niin kantsii vaihtaa se jakajakin koska öljypohjan ja pumpun joudut vaihtamaan jokatapauksessa..

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Ei ole oma projekti, vaan minulle jäi vain selvitettäväksi että mitä kaikkia osia menee vaihtoon.

Vastaa Viestiin