156 V6 ja tehot ja spoileri
Valvoja: Moderators
156 V6 ja tehot ja spoileri
Onko täällä tietoo mitä ne tehot OIKEESTI käytännössä kasvaa ku tollaseen V6:seen laittaa Novitecin putkiston katista taakseppäin?
Ku ne niin kovasti Auto Milanossa väitii että 16.8 HV!!!! Ei kai se vakioputken loppu katista taakseppäin niin paljoo ahdista...
Nii ja mitäs täällä tykätään Cadamuron korisarjasta tai lähinnä takaspoilerista joka löytyy sivuilta www.autovarusteet.com ja sieltä alfa korisarjat. Ja siellä on sitte semmonen punanen astetta tyylikkäämpi alfa...
Mielipiteitä???!!
Ps: Semmonen korisarja kohta tilauksessa...
Ku ne niin kovasti Auto Milanossa väitii että 16.8 HV!!!! Ei kai se vakioputken loppu katista taakseppäin niin paljoo ahdista...
Nii ja mitäs täällä tykätään Cadamuron korisarjasta tai lähinnä takaspoilerista joka löytyy sivuilta www.autovarusteet.com ja sieltä alfa korisarjat. Ja siellä on sitte semmonen punanen astetta tyylikkäämpi alfa...
Mielipiteitä???!!
Ps: Semmonen korisarja kohta tilauksessa...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri
Minusta tuo megasiipi on varsinkin helmattomassa autossa kamalan näköinen, näyttää ihan ostoskärryn kahvaltaJohtaja B. kirjoitti:Nii ja mitäs täällä tykätään Cadamuron korisarjasta tai lähinnä takaspoilerista joka löytyy sivuilta www.autovarusteet.com ja sieltä alfa korisarjat. Ja siellä on sitte semmonen punanen astetta tyylikkäämpi alfa...
Mielipiteitä???!!

Jos nyt muovia pitää laittaa niin mieluummin sitten jotain hyvin mietoa, 156:n elegantit muodot menevät mielestäni herkästi pilalle jos niitä aletaan jälkiasennuskuidunkappaleilla sorvaamaan.
Jokainen saa tietty omaa autoaan rakentaa niin kuin tykkää, mutta kun nyt mielipidettä kysyit...
- Epäkelpokeräilijä -
Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri
Johtaja B. kirjoitti:Onko täällä tietoo mitä ne tehot OIKEESTI käytännössä kasvaa ku tollaseen V6:seen laittaa Novitecin putkiston katista taakseppäin?
Ku ne niin kovasti Auto Milanossa väitii että 16.8 HV!!!! Ei kai se vakioputken loppu katista taakseppäin niin paljoo ahdista...
Nii ja mitäs täällä tykätään Cadamuron korisarjasta tai lähinnä takaspoilerista joka löytyy sivuilta www.autovarusteet.com ja sieltä alfa korisarjat. Ja siellä on sitte semmonen punanen astetta tyylikkäämpi alfa...
Mielipiteitä???!!
Ps: Semmonen korisarja kohta tilauksessa...
minusta tuohon riittää helmasarja ja se on siinä, jos spoileria ehdottomasti
tarvitsee

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri
Niin ja se putki nyt tuskin auttaa mitään yksikseen. Mutta taas kerran BSTR lainatakseni "kokonaisvaikutus" on se mitä kannattee lähtä hakeen.
Ajele T.Muukkoselle ja laitatuta chippi, putkisto ja ilmanottopuolelle CDA-kitti (carbon direct air kit). Eli chipillä vähäsen tehoa ja enemmän kuin vähän vääntöä, CDA:lla kylmää ilmaa pienellä ahtopaineella syylärin edestä, pakari sit poistaa kaiken vapaammin sekä antaa soundit. 25 hv lisää tai enemmän.
Kyllä mulle ainakin riitti noi muutokset. Tehoja on enemmän ja kone on kierrosherkkä. Hieman se tuntuu nyt tunnottomalta, mutta ku kyttää kylmästi nopeusmittaria niin se kelaa vain 10 km/t vähemmän kuin vakio Alfa 156 V6 2.5 3:n kilometrin kiihdytyksen jälkeen suoralla jolle kojotin 160km/t alkunopeudella.
Eli jos samat temput tekis V6:lle, niin kaippa V6 sais kulkeen about 230 km/h kitkarenkailla. Kesärenkailla ehkäpä 240 km/h??? Puhun sit todellisista nopeuksista, mittarithan saattaa näyttää vaikka 245-250 km/h
Mul ainakin tippui huiput 10km/t heti ku vaihdoin Hankookin kitkat. Olen tuossa laskelmassa ottanut huomioon, että kesäkieseillä mittari valehteli +3 ja kitkoilla +5. Seuraavissa kesäkieseissä pitäs olla +10 ylimääräistä mittarissa, mutta tuleepa sitten ajettua taloudellisesti ja mummojenkin mielestä sievästi.
Nyt vaan keskittys Alfan hyvien ajo-ominaisuuksien parantamiseen. Ai mitenkö? Vähän tuentaa ja superkevyet vanteet kunnon Falkkeneilla. Vakioiskarit tuntuu niin hyviltä, että en lähe niitä vaihtaan koneihin... ehkäpä vuoden parin päästä. Hieman tietty ne on pehmeet, mutta oikeestaa saavat ollakkin koska mad.jouset kovensivat alustaa.
Muukkosella toi kokonaisuus tulee maksaan arviolta: 500€ putki, 350€ ilmanotto, 400€ chippi. Varmaan antaa kok.alennusta ja 1200€ koko homma. Tietty jos ottaa huollon samaan, niin vieläkin edukkaampaa.
Ite ainakin kärrään tästä lähtien aina Muukkoselle, koska siel asennukset tehdään Alfaa kunnioittaen ja ei ole moittimista. Sit ku siel käy useammin niin alkaa alennuksetkin toimiin. En taho mitenkään hekumoida taikka mainostaa sen kummemmin, totean vaan että Rune ymmärtää hommat ja tekee asiat niin kuin pitääkin. Sekä pitää tiukasti kiinni siittä, että ruokatunti on 45 min.
Ajele T.Muukkoselle ja laitatuta chippi, putkisto ja ilmanottopuolelle CDA-kitti (carbon direct air kit). Eli chipillä vähäsen tehoa ja enemmän kuin vähän vääntöä, CDA:lla kylmää ilmaa pienellä ahtopaineella syylärin edestä, pakari sit poistaa kaiken vapaammin sekä antaa soundit. 25 hv lisää tai enemmän.
Kyllä mulle ainakin riitti noi muutokset. Tehoja on enemmän ja kone on kierrosherkkä. Hieman se tuntuu nyt tunnottomalta, mutta ku kyttää kylmästi nopeusmittaria niin se kelaa vain 10 km/t vähemmän kuin vakio Alfa 156 V6 2.5 3:n kilometrin kiihdytyksen jälkeen suoralla jolle kojotin 160km/t alkunopeudella.
Eli jos samat temput tekis V6:lle, niin kaippa V6 sais kulkeen about 230 km/h kitkarenkailla. Kesärenkailla ehkäpä 240 km/h??? Puhun sit todellisista nopeuksista, mittarithan saattaa näyttää vaikka 245-250 km/h
Mul ainakin tippui huiput 10km/t heti ku vaihdoin Hankookin kitkat. Olen tuossa laskelmassa ottanut huomioon, että kesäkieseillä mittari valehteli +3 ja kitkoilla +5. Seuraavissa kesäkieseissä pitäs olla +10 ylimääräistä mittarissa, mutta tuleepa sitten ajettua taloudellisesti ja mummojenkin mielestä sievästi.
Nyt vaan keskittys Alfan hyvien ajo-ominaisuuksien parantamiseen. Ai mitenkö? Vähän tuentaa ja superkevyet vanteet kunnon Falkkeneilla. Vakioiskarit tuntuu niin hyviltä, että en lähe niitä vaihtaan koneihin... ehkäpä vuoden parin päästä. Hieman tietty ne on pehmeet, mutta oikeestaa saavat ollakkin koska mad.jouset kovensivat alustaa.
Muukkosella toi kokonaisuus tulee maksaan arviolta: 500€ putki, 350€ ilmanotto, 400€ chippi. Varmaan antaa kok.alennusta ja 1200€ koko homma. Tietty jos ottaa huollon samaan, niin vieläkin edukkaampaa.
Ite ainakin kärrään tästä lähtien aina Muukkoselle, koska siel asennukset tehdään Alfaa kunnioittaen ja ei ole moittimista. Sit ku siel käy useammin niin alkaa alennuksetkin toimiin. En taho mitenkään hekumoida taikka mainostaa sen kummemmin, totean vaan että Rune ymmärtää hommat ja tekee asiat niin kuin pitääkin. Sekä pitää tiukasti kiinni siittä, että ruokatunti on 45 min.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri
Mitkä vanteet oot laittamassa kun puhut superkevyistä? Kerro sitten kokemuksia Falkenista, mikä malli on muuten kyseessä? Itse mietin samoja sitten/jos kun on varaa ostaa uudet vanteet (kevyet myösSkyhorse kirjoitti:superkevyet vanteet kunnon Falkkeneilla

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri
Annappa sitten mielipiteesi noista??? Koko setti hintaan 1680€
Kevyet ne ainakin on kun kattelin jostain paikasta niiden painoa ja olivat vertailussa ihan hyvissä asetelmissa. Toki oikeat racing vanteet on paljon kevyemmät, mutta ne onkin sit tehty jostain muusta kuin alumiinista ja maksaa painonsa verran kultaa.
Kosei RT Double Racer 17x7
http://www.konig.fi/konig?action=wheel& ... ID=3&WID=7
Falken FK-451 215/40/R17
http://www.falkentire.com/html/products/grbfk451/#
Kevyet ne ainakin on kun kattelin jostain paikasta niiden painoa ja olivat vertailussa ihan hyvissä asetelmissa. Toki oikeat racing vanteet on paljon kevyemmät, mutta ne onkin sit tehty jostain muusta kuin alumiinista ja maksaa painonsa verran kultaa.
Kosei RT Double Racer 17x7
http://www.konig.fi/konig?action=wheel& ... ID=3&WID=7
Falken FK-451 215/40/R17
http://www.falkentire.com/html/products/grbfk451/#
Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri
Jos saan minäkin oman mielipiteeni antaa niin jotenkin nuo eivät ole omaan silmääni kauhean alfamaiset. Ensimmäisistä ainakin sen keskiölogon korvaisin jollain.Skyhorse kirjoitti:Annappa sitten mielipiteesi noista??? Koko setti hintaan 1680€
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Leggareitako
Leggarit ei oikeen mielyttäny silmää. Liian tavalliset, niitä näkee joka DX:ssä. No mutta mää muutenkin tykkään aina aivan eri asioista kuin muut. Makuasiahan se on ihan puhtaasti.tv kirjoitti:Eikös ainakin newsseissä monet vannoneet OZ:n Superleggeroitten nimeen?
Musta ainakin alla oleva kuva säväytti, kun siin titanium lookkiset Koseit. Onko ne muka rumat?
http://217.136.242.145/foto/auto/mgzr.JPG
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Joo perkuleen kevyet. Garrett meni jo ostamaan joten joutui etsimään jotain muuta. Painoa muuten 7kg 17" vanne kun normaali 17" painaa about 11kg. Ja jos kilo jousittamatonta vastaa 14 kg autossa niin jokainen voi laskea että kyllä sillä on eroa.. (huom. luettu yhden vannevalmistajan sivuilta, taisi olla vielä jenkkitv kirjoitti:Eikös ainakin newsseissä monet vannoneet OZ:n Superleggeroitten nimeen?

Skyhorse: Ei yhtään paha. Mitään painoa en vanteille löytäny mutta tuskin ne nyt mahdottomia painaa, sen verran siron näköiset. Mistä meinasit ostaa ja paljon tulee renkaille hintaa? Itse kyselin juuri samaa kokoa ja Islassa niillä oli hintaa 550e jos ostaa vanteet samalla. Mallia en tiedä mutta tuskin olivat ZE-512 vai mikä se uusi malli oli, lienee kuitenkin kalliimpi.
Miksi muuten olet yhtäkkiä noin pientä rengasta ostamassa? eikös sulla ollut 235/45 maastonakit aikaisemmin ja nyt 215/40, aikamoinen heitto

Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri
Periaatteessa siin on kaksi kovaa merkkiä yhdessä, niin pitää katsoa että lähtiskös niitä peitteleen.tv kirjoitti: Jos saan minäkin oman mielipiteeni antaa niin jotenkin nuo eivät ole omaan silmääni kauhean alfamaiset. Ensimmäisistä ainakin sen keskiölogon korvaisin jollain.
Vaikka puhutaankin japsimerkistä, niin taitaapi koseit olla parhainta laadullista kamaa mitä vannemarkkinoilta saa? Samaa kastia kuin Kensei joka tulee saksasta muistaakseni. Team Dynamicsin lukisin ainakin joidenkin mallien osalta samaan kastiin.
Millä ne sit peittäs? En ainakaan niitä joka marketista löytyviä Alfa logoisia tarroja kelpuuta, keräävät viel kosteutta allensa ja syövyttävät Koseit.
Re: Leggareitako
Voisivat olla 147:aan aika räyhäkkäät, varsinkin kun sullahan taisi pientä spoileria ja helmaa?Skyhorse kirjoitti:Musta ainakin alla oleva kuva säväytti, kun siin titanium lookkiset Koseit. Onko ne muka rumat?
http://217.136.242.145/foto/auto/mgzr.JPG
156:een en ehkä laittaisi.
Paljos hintaa moisilla?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Prkl kaverit puhuu niin perkeleesti että uusia viestejä tulee kaksikin ennenkuin saan omani kirjoitettua
Superleggeroita nyt ei ihan dexteristä löydy mutta suht yleiset kuitenkin koska ovat niin halvat verrattuna siihen miten kevyet ovat.
Team Dynamics Racingin vanteita olen itse ostamassa, tai sitten kilon painavemmat Oz Superturissimot. Ja kuten Skyhorsekin niin erilaisuuden nimissä vanteet tulevat olemaan VALKOISET.
Nyt saa haukkua.

Superleggeroita nyt ei ihan dexteristä löydy mutta suht yleiset kuitenkin koska ovat niin halvat verrattuna siihen miten kevyet ovat.
Team Dynamics Racingin vanteita olen itse ostamassa, tai sitten kilon painavemmat Oz Superturissimot. Ja kuten Skyhorsekin niin erilaisuuden nimissä vanteet tulevat olemaan VALKOISET.
Nyt saa haukkua.
Hinta
Koko setti hintaan 1680€
Ouluun toimitettuna alle nakattavassa kunnossa.
Ei oo helmaa ja en laita. Mietin sitä asiaa ekaks 6 kk ja lopulta päätin, että ei ei mitään muovinpalasia enään.
Rauta kyllä kelpaa ja mieluiten jousien maastoon sekä pellin alle.
Ouluun toimitettuna alle nakattavassa kunnossa.
Ei oo helmaa ja en laita. Mietin sitä asiaa ekaks 6 kk ja lopulta päätin, että ei ei mitään muovinpalasia enään.
Rauta kyllä kelpaa ja mieluiten jousien maastoon sekä pellin alle.
TOSISSAAN???
Ookko nää ihan pöpi!!!Rolle kirjoitti:Prkl kaverit puhuu niin perkeleesti että uusia viestejä tulee kaksikin ennenkuin saan omani kirjoitettua![]()
Superleggeroita nyt ei ihan dexteristä löydy mutta suht yleiset kuitenkin koska ovat niin halvat verrattuna siihen miten kevyet ovat.
Team Dynamics Racingin vanteita olen itse ostamassa, tai sitten kilon painavemmat Oz Superturissimot. Ja kuten Skyhorsekin niin erilaisuuden nimissä vanteet tulevat olemaan VALKOISET.
Nyt saa haukkua.
Valkoiset??? Toivottavasti edes valkoiseen autoon.
Ku aletaan puhuun noista laatuvanteista, niin ei tarvi ku vähän vinkata valmistajaan ma malliin päin niin muistaa heti, että minkä malliset ne on.Rolle kirjoitti: Superleggeroita nyt ei ihan dexteristä löydy mutta suht yleiset kuitenkin koska ovat niin halvat verrattuna siihen miten kevyet ovat.
Team Dynamics Racingin vanteita olen itse ostamassa, tai sitten kilon painavemmat Oz Superturissimot.
Eli taitaapi Alfistit katella aika pitkälti samoja vannesivuja ja nettailla samojen valmistajien sivuilla

Re: Hinta
Harmittaa vähän kun ei tullut kallistuksenvakaajia laitatettua silloin samalla hankin Novitecin iskarit, olisi voinut tuoda vielä tarkkuutta lisää. Väittivät vaan Automilanossa tuolloin että tukivarret eivät yleensä kestä irroitusta (ruostuvat?) vaan menevät poikki tuossa toimenpiteessä, ei sitten huvittanut maksaa ylimääräistä niistä enää.Skyhorse kirjoitti: Rauta kyllä kelpaa ja mieluiten jousien maastoon sekä pellin alle.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Re: TOSISSAAN???
Punaiseenhan nuo sopivat todella hyvin.Skyhorse kirjoitti:Ookko nää ihan pöpi!!!
Valkoiset??? Toivottavasti edes valkoiseen autoon.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: TOSISSAAN???
En ole ikinä väittäny olevani kovinkaan fiksuSkyhorse kirjoitti:Ookko nää ihan pöpi!!!
Valkoiset??? Toivottavasti edes valkoiseen autoon.

Siinä Chubsterin photoshoppaamat leggerat.

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri
Joo minäkin kuvittelin Koseita suht laadukkaaksi valssiksi, olihan se ainakin ennen Königin listoilla ja siellä eivät taida ihan halvinta shittiä myydä. Sitten kun tilasin omaan autooni Kosei Sniperit ja tutkin valulaatua, niin eipä voi kehua.Skyhorse kirjoitti:Vaikka puhutaankin japsimerkistä, niin taitaapi koseit olla parhainta laadullista kamaa mitä vannemarkkinoilta saa? Samaa kastia kuin Kensei joka tulee saksasta muistaakseni. Team Dynamicsin lukisin ainakin joidenkin mallien osalta samaan kastiin.
Ei sillä että asialla olisi mitään merkitystä, rillat eivät koskaan ole niin puhtaat että pienet valuvirheet näkyisivät. Ajattelin vaan, että jos nuo ovat hienoa työtä, niin mitkä mahtavat olla huonoa?

- Epäkelpokeräilijä -
http://www.steelduck.com/public/alfa/alfa07.htm
Täysin noviisina olin ajatellut laittaa "pelkästään ulkonäön vuoksi" tulevaan 156 2.5 v6:seen 17" Alession Eurot.
Eli tälläiset:

Onko nuo sitten ihan "hanurista"?
Eli tälläiset:

Onko nuo sitten ihan "hanurista"?
-Kristian - 156 2.5 V6
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Alessiot ovat olleet erittäin suosittuja enkä ole juuri haukkuja kuullut joten varmaan hinta/laatusuhteeltaan parhaimpia valintoja. Ulkonäköhän on aina makuasia joten niistä en jaksa kommentoida ellet erikseen haluasteelduck kirjoitti:Täysin noviisina olin ajatellut laittaa "pelkästään ulkonäön vuoksi" tulevaan 156 2.5 v6:seen 17" Alession Eurot.
Eli tälläiset: http://www.steelduck.com/public/alfa/alfa07.htm
Onko nuo sitten ihan "hanurista"?

Täältä kannattaa katsoa hintoja, ovat halvimpia mitä olen nähnyt!
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kommentoinpa kuitenkin
Alession Euro ei ole mielestäni niiin onnistunut malli eikä ole varmaan niin helppo pitämään puhtaana. Alession F1 on hieno ja helppo pitää puhtaana joskin on melkein suora kopio Mille Miglian EVO 5:sta joka on suht tavallinen vanne. On myös satasen kalliimmat kuin Eurot ja Alaskat. Alaska näyttää myös hyvältä, tässä kuva 18" 45mm madalluksella.

Alession Euro ei ole mielestäni niiin onnistunut malli eikä ole varmaan niin helppo pitämään puhtaana. Alession F1 on hieno ja helppo pitää puhtaana joskin on melkein suora kopio Mille Miglian EVO 5:sta joka on suht tavallinen vanne. On myös satasen kalliimmat kuin Eurot ja Alaskat. Alaska näyttää myös hyvältä, tässä kuva 18" 45mm madalluksella.
Tuollahan oli gaziljoona vannetta
LOL Nyt kun aloin tuijottamaan tuota kuvaa, niin en ole enää yhtään varma sopiiko nuo 156:seen vai pitäisiköhän silti laittaa tälläiset vai tuleeko liian "kolmenkympinkriisiraaseri"
:

Saa kommentoida...
EDIT: Heh... tuli kuva samasta autosta. Meillä on käsinpesijät firman autohallissa jotan puhtaana pito ei ole minun ongelma.
Tuonne olen keräille muutaman 156 kuvan: http://www.steelduck.com/public/alfa

LOL Nyt kun aloin tuijottamaan tuota kuvaa, niin en ole enää yhtään varma sopiiko nuo 156:seen vai pitäisiköhän silti laittaa tälläiset vai tuleeko liian "kolmenkympinkriisiraaseri"


Saa kommentoida...
EDIT: Heh... tuli kuva samasta autosta. Meillä on käsinpesijät firman autohallissa jotan puhtaana pito ei ole minun ongelma.

Tuonne olen keräille muutaman 156 kuvan: http://www.steelduck.com/public/alfa
Viimeksi muokannut steelduck, 04 Huhti 2003, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Kristian - 156 2.5 V6
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jeps Kristerin vanha Alfa, eli sama kuin tuo spolerivehje jonka kuva sullakin oli.
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa tuolta löytyy jonkun verran kuvia.
PS. Tuolla puhtaana pito jutulla oli tarkoitus sanoa hienovaraisesti että ei hyvä
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa tuolta löytyy jonkun verran kuvia.
PS. Tuolla puhtaana pito jutulla oli tarkoitus sanoa hienovaraisesti että ei hyvä

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
IMHO nuo näyttävät huomattavasti paremmalta kuin ne Alessiot joita ensin ehdotit. Tietysti, kun mulla on vähän samantyylisetsteelduck kirjoitti:LOL Nyt kun aloin tuijottamaan tuota kuvaa, niin en ole enää yhtään varma sopiiko nuo 156:seen vai pitäisiköhän silti laittaa tälläiset vai tuleeko liian "kolmenkympinkriisiraaseri":

- Epäkelpokeräilijä -
No jatkampa tähän samaan aiheeseen.
Nuo vanteet sopiva minun mielestä yksviiskuupaan hyvin. Yksinkertaisen selkeät pienellä puola hässäkällä.
Kori sarjassa on jotain hyvää ja rumaa. ( eri asia erivärisessä Alfassa )
Sisustanväri onkin sitten aivan suolesta ja syvältä.
http://www.storm.com.br/tuningcorner/al ... ender.html
Tuollaiset rinkulat vois myös olla käypäset.
http://www.konigwheels.com/catalog_prod ... &ss_id=202
Nuo vanteet sopiva minun mielestä yksviiskuupaan hyvin. Yksinkertaisen selkeät pienellä puola hässäkällä.
Kori sarjassa on jotain hyvää ja rumaa. ( eri asia erivärisessä Alfassa )
Sisustanväri onkin sitten aivan suolesta ja syvältä.
http://www.storm.com.br/tuningcorner/al ... ender.html
Tuollaiset rinkulat vois myös olla käypäset.
http://www.konigwheels.com/catalog_prod ... &ss_id=202
Tuossa on Alession Eurot aika rankasti madalletussa 147:ssa.. Ei ne nyt ihan kamalat ole... On tää kyllä vaikeeta
kohta laitan peltivanteet ... hehe

EDIT: LOL tai on toi sittenkin aika "keravatuning"
hehe... tulee mieleen vanha suomalainen iskelmä:" Tuuliviiri rauhaton....." Ei tästä tule mitään
Pitikin iskeä silmänsä Alfaan...

EDIT: LOL tai on toi sittenkin aika "keravatuning"
hehe... tulee mieleen vanha suomalainen iskelmä:" Tuuliviiri rauhaton....." Ei tästä tule mitään

-Kristian - 156 2.5 V6
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 V6 ja tehot ja spoileri
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Minusta tuo megasiipi on varsinkin helmattomassa autossa kamalan näköinen, näyttää ihan ostoskärryn kahvalta![]()
Pistetääs vanhaan topicciin kalluppia, kumpi parempi:
tämä:

vai tämä:

Tuli vaan tosta ostoskärrystä mieleen että kumpi muistuttaa vielä enemmän...

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Automilanossa Luigihan tuota väitti. Tarina kertoo, että asiakas oli mittauttanut tehot ennen ja jälkeen putken vaihdon. Eroa mittauksille tuli tuo 16.8hv. Uskoo ken haluaa... Omasta mielestä, ainakin perstuntumalta tuntui tuon putkenvaihddon jälkeen, että kaasun painallukseen auto reagoi vähän vikkelämmin. Tiedä sitten.Seiska5mma kirjoitti:Tietämättä asiaa olen ihan oikeasti sitä mieltä, että 16,8 hevosvoimaa pelkästään katista taaksepäin vaihtamalla on innokkaan myyntimiehen puhetta. On tainut kehujalta jäädä pakoputken esitteestä lukematta jokin kohta, esim. "With the XXX-chip".
Ei enää Alfaa... eipä
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Toisaalta kun katsoo tota alkuperästä putkistoo, niin ei se voi olla kyllä ahdistamatta... kun väliputkesta meni vaimennin mulla puhki niin se puski semmosella paineella ilimaa siitä reiästä että tuntu ettei päästä tuu mitään...Maho kirjoitti:Automilanossa Luigihan tuota väitti. Tarina kertoo, että asiakas oli mittauttanut tehot ennen ja jälkeen putken vaihdon. Eroa mittauksille tuli tuo 16.8hv. Uskoo ken haluaa... Omasta mielestä, ainakin perstuntumalta tuntui tuon putkenvaihddon jälkeen, että kaasun painallukseen auto reagoi vähän vikkelämmin. Tiedä sitten.Seiska5mma kirjoitti:Tietämättä asiaa olen ihan oikeasti sitä mieltä, että 16,8 hevosvoimaa pelkästään katista taaksepäin vaihtamalla on innokkaan myyntimiehen puhetta. On tainut kehujalta jäädä pakoputken esitteestä lukematta jokin kohta, esim. "With the XXX-chip".

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
0,68hv lisäyksen uskon.Maho kirjoitti:Automilanossa Luigihan tuota väitti. Tarina kertoo, että asiakas oli mittauttanut tehot ennen ja jälkeen putken vaihdon. Eroa mittauksille tuli tuo 16.8hv. Uskoo ken haluaa... Omasta mielestä, ainakin perstuntumalta tuntui tuon putkenvaihddon jälkeen, että kaasun painallukseen auto reagoi vähän vikkelämmin. Tiedä sitten.

Mä ainakaan mitään eroa huomannut..
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Klassisesti taas dynotettu ensin jossain dynossa ja sitten menty toiseen..Maho kirjoitti:Tarina kertoo, että asiakas oli mittauttanut tehot ennen ja jälkeen putken vaihdon. Eroa mittauksille tuli tuo 16.8hv.
Sittenhän se on ihan sama vaikka olisi tullut 50 heppaa lisää jos sitä ei kuitenkaan sen kummemin huomaaOmasta mielestä, ainakin perstuntumalta tuntui tuon putkenvaihddon jälkeen, että kaasun painallukseen auto reagoi vähän vikkelämmin. Tiedä sitten.

Kyllä se aik hurjalta kuullostaa mutta kuulin suurin piirtein samanlaisia arvoja Ruotsalaiselta spider omistajalta joka jarrupenkissä oli mitannut 11kW tehonlisäys vaihtmalla putkea. Tosin aika härskit putket kaveri teettikin,Seiska5mma kirjoitti:Tietämättä asiaa olen ihan oikeasti sitä mieltä, että 16,8 hevosvoimaa pelkästään katista taaksepäin vaihtamalla on innokkaan myyntimiehen puhetta. On tainut kehujalta jäädä pakoputken esitteestä lukematta jokin kohta, esim. "With the XXX-chip".
http://www.alfapower.nu/albums/albun78/aaq.jpg
______________________________________
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Kyllä noi ainakin mun silmään sopii. Pisti ihan miettimäänsteelduck kirjoitti:Tuollahan oli gaziljoona vannetta![]()
LOL Nyt kun aloin tuijottamaan tuota kuvaa, niin en ole enää yhtään varma sopiiko nuo 156:seen vai pitäisiköhän silti laittaa tälläiset vai tuleeko liian "kolmenkympinkriisiraaseri":

Ammattina autokauppa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori