Viimeisin hankinta?
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Forte Engine Flush ja Gas Treatment.
Jostain pitäisi vielä haalia saman valmistajan Top End Treatment ja Injector Cleaner.
Viikonloppuna olisi tarkoitus vaihtaa öljyt niin että valutan vanhat öljyt pihalle, laitan uudet öljyt sisään tuon forten kanssa ja annan käydä sen 40 min tyhjäkäynnillä. Sitten valutan "puhdistusöljyt" pihalle, vaihdan suodattimen ja kaadaan taas uudet öljyt sisälle...
Vähän haaskausta, mutta sattuu olemaan Valvolinen 10W60 öljyä itsellä niin paljon että voi vähän tuhlatakkin
Jännä nähdä minkävärisenä tuo puhdistusvaiheen öljy valuu koneesta ulos. Pitäisi essonbaari juttujen mukaan olla pikimustaa
Jostain pitäisi vielä haalia saman valmistajan Top End Treatment ja Injector Cleaner.
Viikonloppuna olisi tarkoitus vaihtaa öljyt niin että valutan vanhat öljyt pihalle, laitan uudet öljyt sisään tuon forten kanssa ja annan käydä sen 40 min tyhjäkäynnillä. Sitten valutan "puhdistusöljyt" pihalle, vaihdan suodattimen ja kaadaan taas uudet öljyt sisälle...
Vähän haaskausta, mutta sattuu olemaan Valvolinen 10W60 öljyä itsellä niin paljon että voi vähän tuhlatakkin

Jännä nähdä minkävärisenä tuo puhdistusvaiheen öljy valuu koneesta ulos. Pitäisi essonbaari juttujen mukaan olla pikimustaa

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Purkissa lukee:
Jos ainetta käytetään joka huollossa (eli 20tkm välein 156:ssa) niin tyhjäkäynniksi riittää 15-20 min ja jos taas käytetään kertaluontoisena niin 30-40 min.
Ja ohjeessa lukee vain että "let idle" eli normi tyhjäkäynti riittää.
Voi kai sille aina sillon tällöin antaa vähän potkua (2000rpm) että öljyt kiertää paremmin.
Gas Treatmentin laitoin tänään tankkiin ... puolitankkia oli bensaa johon sen kaadoin, ajoin huoltamolle 500m ja pistin täyteen, niin on varmasti sekoittunut... sitten joku 20km ajoa ... jotenkin tuntui että liikkeelle lähtö ja alakierrokset olisivat vähän parantuneet... voi tosin olla mielikuvitustakin. Ainakin tuon ajon jälkeen kun käynnistin uudelleen niin kierrokset oli hetken aikaa korkeemmalla kuin normaalisti ja sitten tasaantuivat. Eli joku vaikutus sillä oli. Uudelleen en tuota korotettua tyhjäkäyntiä startin jälkeen saanut aikaiseksi.
Jos ainetta käytetään joka huollossa (eli 20tkm välein 156:ssa) niin tyhjäkäynniksi riittää 15-20 min ja jos taas käytetään kertaluontoisena niin 30-40 min.
Ja ohjeessa lukee vain että "let idle" eli normi tyhjäkäynti riittää.
Voi kai sille aina sillon tällöin antaa vähän potkua (2000rpm) että öljyt kiertää paremmin.
Gas Treatmentin laitoin tänään tankkiin ... puolitankkia oli bensaa johon sen kaadoin, ajoin huoltamolle 500m ja pistin täyteen, niin on varmasti sekoittunut... sitten joku 20km ajoa ... jotenkin tuntui että liikkeelle lähtö ja alakierrokset olisivat vähän parantuneet... voi tosin olla mielikuvitustakin. Ainakin tuon ajon jälkeen kun käynnistin uudelleen niin kierrokset oli hetken aikaa korkeemmalla kuin normaalisti ja sitten tasaantuivat. Eli joku vaikutus sillä oli. Uudelleen en tuota korotettua tyhjäkäyntiä startin jälkeen saanut aikaiseksi.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Forte Motor Flush

Käyttöohjeet: Lisää 400ml pullo 4 litran öljytilavuuteen ennen moottoriöljyn vaihtoa. Käytä moottoria , joka puhdistetaan säännöllisesti joka huollossa, korotetulla tyhjäkäynnillä 10-15min. Muissa tapauksissa 25-30min. Suorita normaali öljyn ja suodattimen vaihto. Suuremmille moottoreille: lisää 10% moottoriöljyn tilavuudesta.

^Itse muistelisin aivan samaa mitä Epezi tuohon lainaili. Töiden puolesta silloin tällöin tullut Forten kanssa pelailtua. Silloin on kyllä laitettu vanhojen öljyjen sekaan Forte ja sitten vaihdettu uudet tilalle. Varmaankin toimii vähintään yhtä hyvin jos tekee käsittelyn puhtailla öljyillä ja sitten vaihtaa vielä uudet.
Tein itse - säästin
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Uretaanipuslat...moottorin ylätukeen. 

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Heh, tätä on liikkeellä... jakoremmi tehty tosin jo 5000km sitten ja vaihteistoöljyt menee vaihtoon vasta alkuvuodesta ... ja roiskeläppien tilalle tulee Lesterin helmat, kunhan saan maalattua neIpi76 kirjoitti:Tilattu aika hiukan suurempaan huoltoon.
100 tonnin huolto, jakopääremppa, vaihteistoöljyjen vaihto, parit Forte käsittelyt, roiskeläppien asennus![]()

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
AR 156 2.5 v6 2003 ja nokia e66
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
n 1500+rpm on sopiva, tyhjäkäynti ei...Forte Motor Flush-purkin kyljessä se lukee Suomen kielellä.
Mikähän purkki sinulla oikein on? mega grin
Riippuu vähän moottoristakin mutta harva vehje antaa täyttä painetta tyhjäkäynnillä, paitsi esim mun yksisylinterinen mopo jonka ohjeellinen tyhjäkäynti on n 1500 eikä öljynpaine muutenkaan ole verrannollinen autojen paineisiin.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
...No näin on näköjään päässyt käymään! Vilpittömät onnittelutBackstroker kirjoitti:AR 156 2.5 v6 2003 ja nokia e66

Ja ei kun pizzalle bravoon. (en itse päse tällä kertaa, työreissun takia

Ja omana hankintana:
Talvivanteet uudessa maalissa ja uudet nokian rsi kitkat niillä. Tervetuloa talvi.
Ayrton Senna da Silva forever
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Viimeisin hankinta
Onnea! Onko millaisessa kunnossa?berliina kirjoitti:Ritmo 130 TC Abart
-Tazio
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Viimeisin hankinta
Voi että kun joskus saisi priimakuntoisen tuollaisen! 10p. hankinta-asteikolla.berliina kirjoitti:Ritmo 130 TC Abart
Re: Viimeisin hankinta
Kyllä se tekniikaltaan hyvä on, pari ruostekukkaa pelleissä. Pohja hitsattu Konin keltaset iskarit ei kolise alusta. Tänään hain p-kaasulapun katsastusta varten. Seissy 5 vuotta ja kesäkuussa katsatettu, nyt saa jo katsastaa uudestaan. Kulkee vähintään sen mitä entinen palanut Ritmo. Ostin 300m. erikoishöylättyä lautaa saa paneloitua keittiön valmiiks. 164 qw:n motin osittain purettuna muuten täydellisenä, mutta ilman kampuraa.Kannet ja nokat voin ehkä myydä.Tazio kirjoitti:Onnea! Onko millaisessa kunnossa?berliina kirjoitti:Ritmo 130 TC Abart
-Tazio
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Anteeksi, jos olen töykeä, mutta mitä maksoi? Itselläni on GT:ssä lähitulevaisuudessa sama operazione edessä...Arcar kirjoitti:GTA täysi huolto ml jakopääkamat, vesipumppu, moniurahihnakamat, öljyt etc etc Malminkartanon autohuollossa. Nyt taas ei muuta kuin ajoa ja nautintoatosin lompakko ohuempana... mutta paksumpana jos olisi ollut DA
Ammattina autokauppa
Ei kustannuksen tiedon jakaminen ongelma
Jos ja kun auttaa muita miettimään missä kannattaa tehdä ja sitä kautta lisää ehkä kilpailua huoltopaikkojen välillä...
GT 3.2 oli samaisessa paikassa heinäkuussa jakopään ja 60.000 (3 v huolto vaikka ajetettu 45.000) huollossa. Ja tietenkin vaihdettiin moniurahihna rullineen ja vesipumppu. Lisätyönä myös ilmastoinnin huolto. Koko homma vähän alle 1400. Tästä siis jakopään osuus 840 vesipumpun kanssa.
DA ko potti olisi ollut n. 2000...


GT 3.2 oli samaisessa paikassa heinäkuussa jakopään ja 60.000 (3 v huolto vaikka ajetettu 45.000) huollossa. Ja tietenkin vaihdettiin moniurahihna rullineen ja vesipumppu. Lisätyönä myös ilmastoinnin huolto. Koko homma vähän alle 1400. Tästä siis jakopään osuus 840 vesipumpun kanssa.
DA ko potti olisi ollut n. 2000...

Italia Zakassa Japaninmaalla: http://www.italiazakka.co.jp/shop/7228-0-en.html
Kiinnititkö pulteilla tuon logon pipoosi, vai tarkoittiko "pipa" sittenkin jotain muuta kuin pipoa?Verbaali kirjoitti:Italia Zakassa Japaninmaalla: http://www.italiazakka.co.jp/shop/7228-0-en.html

Musta Alfa Romeo -pipo (tai kaksi) olisi kova sana, jos moisia löytyis jostain

Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
No joo, toi linkki oli vähän huono, olipahan eka mikä selaimesta pulpahti. Mutta pistä haku tuolla sivulla, siellä on ihan oikeasti tekstiileitä vaikka kuinka. Pipa-osastossa löytyy juuri musta pipa Alfan logolla: http://www.italiazakka.co.jp/shop/10239-1-en.htmlSautio kirjoitti:Kiinnititkö pulteilla tuon logon pipoosi, vai tarkoittiko "pipa" sittenkin jotain muuta kuin pipoa?Verbaali kirjoitti:Italia Zakassa Japaninmaalla: http://www.italiazakka.co.jp/shop/7228-0-en.html![]()
Musta Alfa Romeo -pipo (tai kaksi) olisi kova sana, jos moisia löytyis jostain
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kiitoooos paremmasta linkistä, tuopssa "pipassa" on kyllä omaan makuuni ihan liian iso tuo logo, joten jää tilaamattaVerbaali kirjoitti: No joo, toi linkki oli vähän huono, olipahan eka mikä selaimesta pulpahti. Mutta pistä haku tuolla sivulla, siellä on ihan oikeasti tekstiileitä vaikka kuinka. Pipa-osastossa löytyy juuri musta pipa Alfan logolla: http://www.italiazakka.co.jp/shop/10239-1-en.html

Myykä Delta-auto noita Alfa-tuotteita edelleen, ja onko heillä ollut pipoa valikoimissaan (ja en tarkoita mitään liian upeeta DELTA-pipoa)?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Entäs tämä pipa?Sautio kirjoitti: Kiitoooos paremmasta linkistä, tuopssa "pipassa" on kyllä omaan makuuni ihan liian iso tuo logo, joten jää tilaamatta
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Viime ke uudet Continentalit mallia kesä, ehtihän niillä melkein 200 kilsaa ajaa, kun vaihdoin nastaa alle.
ContiPremiumContact2 tuli alle vaikka Misukan EnergySaverit oli tarkoitus. Mise loppu ja Contit sopivasti halvemmalla.
Selvästi on Conti renkaana jäykemmän oloinen Micheliniin verrattuna, mutta muuten tuntuu käypäseltä renkaalta, ei metelöi pahasti (ainakaan uutena) ja ohjautuu tarkasti, eikä huoju turhia.
haa, ostinhan mä uuden lumiharjankin, väittävät talven olevan tulossa.
ContiPremiumContact2 tuli alle vaikka Misukan EnergySaverit oli tarkoitus. Mise loppu ja Contit sopivasti halvemmalla.
Selvästi on Conti renkaana jäykemmän oloinen Micheliniin verrattuna, mutta muuten tuntuu käypäseltä renkaalta, ei metelöi pahasti (ainakaan uutena) ja ohjautuu tarkasti, eikä huoju turhia.
haa, ostinhan mä uuden lumiharjankin, väittävät talven olevan tulossa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola