motor control system failure AR 156 2.5 2003
Valvoja: Moderators
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
motor control system failure AR 156 2.5 2003
mitä tehdä?
huomenna varattu aamukahdeksalta lähtö viroon, lähteä vai eikö?
ajoin ihan normaalisti, välillä vähän kiihdyttelin, vika ilmentyi kesken rauhallisen matkan, pysähdyin, odotin vähän aikaa ja käyninstin uudestaan eikä auttanut, käynnistäessä näytti samaa.
Sitä ennen auto toimi ihan hyvin, ei mitään erikoista, ja toimii nytkin, kaikki kunnossa, mutta moottorihäiriövalo palaa vain.
autolla ajettu 160tkm
ps. käyntikierrokset ovat ihan normaalit, kiihdytyksissä ei poikkeavaa.
autolle ei tehty mitään remonttia yms. ennen valon syttymisestä
huomenna varattu aamukahdeksalta lähtö viroon, lähteä vai eikö?
ajoin ihan normaalisti, välillä vähän kiihdyttelin, vika ilmentyi kesken rauhallisen matkan, pysähdyin, odotin vähän aikaa ja käyninstin uudestaan eikä auttanut, käynnistäessä näytti samaa.
Sitä ennen auto toimi ihan hyvin, ei mitään erikoista, ja toimii nytkin, kaikki kunnossa, mutta moottorihäiriövalo palaa vain.
autolla ajettu 160tkm
ps. käyntikierrokset ovat ihan normaalit, kiihdytyksissä ei poikkeavaa.
autolle ei tehty mitään remonttia yms. ennen valon syttymisestä
Viimeksi muokannut Backstroker, 09 Loka 2009, 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Näin ekana tulis mieleen joku liitin vika tai joku anturi antanut väärää lukemaa 1/1000 sekunnin ajan tms.
Minulla vilkutteli tuota 2.0 JTS:ssä aikoinaan vähänväliä ja ongelma johtui viallisesta liittimestä.
Selviää parhaiten käyttämällä auto vikakoodien luvussa jossain.
Minulla vilkutteli tuota 2.0 JTS:ssä aikoinaan vähänväliä ja ongelma johtui viallisesta liittimestä.
Selviää parhaiten käyttämällä auto vikakoodien luvussa jossain.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Vikakoodinlukijalla (OBD) näet, mikä koodi kyseessä - hommaa lukija (saatko kaverilt alainaksi tms?). Osahan noita koodeista voi olla ihan ohimeneviä ja kertaluontoisia ja osa taas ei. Biltemastaki saa OBD-lukijoita. Ite hommasin tuolta linkki
Voi olla mikä vika vain. Esmes. lambda, vettä sytystulpankolossa, joku tilapäinen häiriö...
Mulla vilkutteli vastaava auto viimetalvena taka-lambdan lämmityspiirin takia - lambdan liittimet on konepellin alla rintapellin lähellä mustassa muovirasiassa, jossa saranoitu kansi. Mulla vika oli kuiteski loppujen lopuksi ECUssa, joka meni vaihtoon. ECUja ei yleensö V6sista oo kulemma menny (paitsi mulla).
Voi olla mikä vika vain. Esmes. lambda, vettä sytystulpankolossa, joku tilapäinen häiriö...
Mulla vilkutteli vastaava auto viimetalvena taka-lambdan lämmityspiirin takia - lambdan liittimet on konepellin alla rintapellin lähellä mustassa muovirasiassa, jossa saranoitu kansi. Mulla vika oli kuiteski loppujen lopuksi ECUssa, joka meni vaihtoon. ECUja ei yleensö V6sista oo kulemma menny (paitsi mulla).
Viimeksi muokannut MP, 09 Loka 2009, 22:43. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
MP
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mitkä liittimet kannattaa tarkastaa ensimmäisenä?
tulen päivystämään tätä keskustelua seuraavan 2 h ajan joten kaikki joilla tietoa olkaa hyvä ja levittäkää tietonne tähän keskusteluun, kiitos=))))
tulen päivystämään tätä keskustelua seuraavan 2 h ajan joten kaikki joilla tietoa olkaa hyvä ja levittäkää tietonne tähän keskusteluun, kiitos=))))
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: motor control system failure AR 156 2.5 2003
Onkohan tämä jokin globaali Alfa-virus... ? Mun 2,5-litraiseen (2004) ilmestyi nimittäin tänään tuo sama varoitus, kun käynnistin tankkauksen jälkeen.
Varoitus pysyi mittaristossa ja ajotietokoneessa puoli päivää useiden sammuttamisten ja käynnistämisten jälkeenkin, mutta sitten yhtäkkiä katosi.
Siitähän jää kyllä merkintä logiin (ohjekirja sivu 98) öh siis 98 ) eikä se tarkoita muuta "kuin" (?) vikaa sytytys- tai polttoainejärjestelmässä.
Turvatyynynkin varoitusvalo on ruvennut palamaan, mutta sammuu yleensä aina tarpeeksi pitkän ajon jälkeen. Deltassa sanottiin, että tämä vika ei tallennu logiin, joten pitäisi onnistua ajamaan huoltoon silloin, kun varoitusvalo palaa. Etupenkin liikuttelusta se sai alkunsa eli kyseessä on kontaktihäiriö, mutta häiritseehän sellainen punainen valo siinä nenän edessä. Ajon jatkuessa valo siis sammuu, eli voisivatko johtimet lämpölaajenemisen ansiosta päästä kosketuksiin...? Aikoinaan Lada 1200L teki samaa äänimerkin kanssa - kylmänä lähtiessä rääkkä ei toiminut, mutta kun sisälle tuli tarpeeksi lämmin, alkoi rääkkäkin toimia
Alfa ja Lada ne yhteen soppii...
P.S. Hyvää Viron-matkaa - toivottavasti se kuitenkin onnistui!
P.S. II Ei kai me vain nähty tänään Helsingissä Fabianinkadulla ja eilen Pohjoisrannan ja Liisankadun risteyksessä...? Mulla on grafiitinharmaa sedan - onko sulla rehellisenpunainen farkku?
Varoitus pysyi mittaristossa ja ajotietokoneessa puoli päivää useiden sammuttamisten ja käynnistämisten jälkeenkin, mutta sitten yhtäkkiä katosi.
Siitähän jää kyllä merkintä logiin (ohjekirja sivu 98) öh siis 98 ) eikä se tarkoita muuta "kuin" (?) vikaa sytytys- tai polttoainejärjestelmässä.
Turvatyynynkin varoitusvalo on ruvennut palamaan, mutta sammuu yleensä aina tarpeeksi pitkän ajon jälkeen. Deltassa sanottiin, että tämä vika ei tallennu logiin, joten pitäisi onnistua ajamaan huoltoon silloin, kun varoitusvalo palaa. Etupenkin liikuttelusta se sai alkunsa eli kyseessä on kontaktihäiriö, mutta häiritseehän sellainen punainen valo siinä nenän edessä. Ajon jatkuessa valo siis sammuu, eli voisivatko johtimet lämpölaajenemisen ansiosta päästä kosketuksiin...? Aikoinaan Lada 1200L teki samaa äänimerkin kanssa - kylmänä lähtiessä rääkkä ei toiminut, mutta kun sisälle tuli tarpeeksi lämmin, alkoi rääkkäkin toimia
Alfa ja Lada ne yhteen soppii...
P.S. Hyvää Viron-matkaa - toivottavasti se kuitenkin onnistui!
P.S. II Ei kai me vain nähty tänään Helsingissä Fabianinkadulla ja eilen Pohjoisrannan ja Liisankadun risteyksessä...? Mulla on grafiitinharmaa sedan - onko sulla rehellisenpunainen farkku?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
ymmärtääkseni Alfakin sammuttaa vikavalon, jos tarpeeks monta kertaa käynnistää tai ajaa tarpeeks monta kilometriä, jos vika oli vain hetkellinen. näin mulla ainakin kaasuläppäkotelon ja sylinterin sytytyshäiriön kanssa. kumpikin oli varmasti tollasia "anturi antanut väärää lukemaa 1/1000 sekunnin ajan". sytytyshäiriö oli sellanen hetkellinen tärinä ja kaasuläppäkotelo sellanen sekunnin kymmenyksen hetki jonka aikana tuntu kun läppä olisi mennut kiinni.
edit:
Saisivat sytyttää vikavalon samalla periaattella kun sammuttaakin, vasta kun vika on ollut pari kertaa
edit:
Saisivat sytyttää vikavalon samalla periaattella kun sammuttaakin, vasta kun vika on ollut pari kertaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
P.S omani on metallic hopea ja nyt takalaseilla tummennettu
joo, tulipa viron reissu tehtyä ja alfa käyttäytyi hyvin, arvosana 10, kaiken lisäksi takaisin tullessa virossa ajellessa supersuorilla ilman kuoppia olevilla teillä tuo MOTOR SYSTEM CONTROL FAILURE valo sammui ja sen jälkeen uskalsin vaan painaa entistä enemmän kaasua
seuraavaksi tilaan usb-obd2 kaapelin ja ostan lisenssin 60ella alfadiagilta niin pääsee keskustelee alfan kanssa piuhan välityksellä.
joo, tulipa viron reissu tehtyä ja alfa käyttäytyi hyvin, arvosana 10, kaiken lisäksi takaisin tullessa virossa ajellessa supersuorilla ilman kuoppia olevilla teillä tuo MOTOR SYSTEM CONTROL FAILURE valo sammui ja sen jälkeen uskalsin vaan painaa entistä enemmän kaasua
seuraavaksi tilaan usb-obd2 kaapelin ja ostan lisenssin 60ella alfadiagilta niin pääsee keskustelee alfan kanssa piuhan välityksellä.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo homma kiinnostaisi itseäkin, tai siis ei läppärin kautta toteutettuna, vaan nimenomaan Scangauge kiinni OBD:hen, ja katsoa mitä arvoja sieltä saa ulos Alfasta?Backstroker kirjoitti: seuraavaksi tilaan usb-obd2 kaapelin ja ostan lisenssin 60ella alfadiagilta niin pääsee keskustelee alfan kanssa piuhan välityksellä.
Harmittaa kun 156:ssa ei ole edes mitään näyttöä tärkeille tiedoille kuten latausjännitteelle, keskikulutukselle, ja nimenomaan sille kuinka paljon kilomtreissä voi vielä ajaa ennen seuraavaa tankkausta... saakohan nuo tiedot edes esiin 156:sta tuolla laitteella?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
äsken istahdin autoon ja annoin lämmetä, ajoin rauhallisesti 1 km ja pysähdyin ja annoin auton käydä, kävi epätasaisesti ja arvatkaa mitä, Motor Control System Failure Go To Dealer ilmestyi näytölle jälleen.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Division of work
Jos kerran käy epätasaisesti, niin eiköhän se ilmoituskin ole aiheellinen - go to dealerBackstroker kirjoitti:äsken istahdin autoon ja annoin lämmetä, ajoin rauhallisesti 1 km ja pysähdyin ja annoin auton käydä, kävi epätasaisesti ja arvatkaa mitä, Motor Control System Failure Go To Dealer ilmestyi näytölle jälleen.
Noista vempeleistä ja piuhoista, joilla saa itse selville, missä se mättää; taidan ihan mielenkiinnosta hankkia sellaisen jos halvalla saa, mutta toisaalta en kyllä ole ajatellut ryhtyä itse säätämään ja korjaamaan. Eihän näihin saa vaihdettua edes ajovalojen lamppuja, kun ei saa sormia mahtumaan sinne niin.
Olen siis ajatellut ryhtyä ihan porvariksi ja teettää korjaustyöt ammattilaisilla, vaikka siitä pitääkin sitten maksaa ihmeellisiä summia
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 02:25
- Car(s): 159 3.2 JTS Q4
ex 156 SW 2.0 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Division of work
Epätasainen käynti -> Go to dealer -> Delta -> "ammattilaisilla"Masse-setä kirjoitti:Jos kerran käy epätasaisesti, niin eiköhän se ilmoituskin ole aiheellinen - go to dealerBackstroker kirjoitti:äsken istahdin autoon ja annoin lämmetä, ajoin rauhallisesti 1 km ja pysähdyin ja annoin auton käydä, kävi epätasaisesti ja arvatkaa mitä, Motor Control System Failure Go To Dealer ilmestyi näytölle jälleen.
Noista vempeleistä ja piuhoista, joilla saa itse selville, missä se mättää; taidan ihan mielenkiinnosta hankkia sellaisen jos halvalla saa, mutta toisaalta en kyllä ole ajatellut ryhtyä itse säätämään ja korjaamaan. Eihän näihin saa vaihdettua edes ajovalojen lamppuja, kun ei saa sormia mahtumaan sinne niin.
Olen siis ajatellut ryhtyä ihan porvariksi ja teettää korjaustyöt ammattilaisilla, vaikka siitä pitääkin sitten maksaa ihmeellisiä summia
Esimerkkinä tästä on vähän tarinaa tuolla jakohihna poikki - myyjän vastuu aiheessa, mutta kertaan kuitenkin jos jollekin jotain apua/neuvoa. Eli helmikuussa auto hommattu, alkuun heti oli tuota epätasaista tyhjäkäyntiä, valitin pariinkin otteeseen, aluksi Hyvinkään Deltan "ammattilaiset" vaihtoivat yhden lambdan, mutta ei se tyhjäkäynti mihinkään muuttunut. Lahden Deltassa sain löysän tukivarren vaihdatettua kun vähän enemmän valittelin ja itse ravistelin, tähän siis Hyvinkäällä totesivat että ei siellä mikään ole väljää. Tukivarren vaihdon jälkeen tuo keltainen valo syttyi iloisesti näyttöön palamaan, joten takaisin deltaan. Pienten vääntämisen jälkeen sain katalysaattorin takuuvaihtona(ja yhden lambdan), koska vika oli jo ollut autossa ostohetkellä. Vetosin kuluttajansuojalakiin ja löysin tältä forumilta jo 2007 vuodelta edellisen omistajan kyselyitä tarvikekatista jne. nämä riittivät todisteiksi. Motor control system failure syttyi taas jonkun ajan jälkeen, ja tekivät Lahden Deltassa niille isommille lambdan liittimille ohituksen. Valo pysyi pitkään poissa, kunnes taas välillä syttyi ja kerran sammui kun siirsin yhden lamdan irti siitä koneen kyljessä olevasta pellin palasta tärisemästä. Jakohihnasanoi sopimuksen irti pari viikkoa sitten, hihnalla ikää 2v ja 53tkm. Hampaaton hihna, syitä saattaa olla monia ennenaikaiseen kulumiseen, mm. kampiakselin hammaspyörä, mitä ei oltu ekassa hihnan vaihdossa vaihdettu(pieni nyrkkipaja, eli delta), mikä vaihdetaan tarvittaessa jos on kulunut.
Pointti on siis se, että tyhjäkäynti on nyt uuden hihnan, hihnan kiristimen ja parin muun ylimääräisen osan vaihdon myötä taisainen niinkuin sen luulisi olevan. Jakopääremppa tehtiin Konalan Deltassa, Hyvinkään Deltan(myyjäliike) piikkiin meni kaikki muu(pakoventtiileitä, kannen koneistus...) paitsi hihnan vaihdon osat. Ainoat kokemukset itselläni AMMATTILAISISTA Delta-Autossa on siis KONALAN deltassa ja Delta Motor Groupin Paavo Heimosen toiminnasta, kuka hoitaa näitä asioita jos esim. jakohihna katkeaa ennen aikojaan.
Herää vaan kysymys, että onko tuo hihnan kuluminen yksi syy näihin motor control syst. failure valojen syttymisiin...? Ainakin tuohon tyhjäkäyntiin se näytti olevan syynä...
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
hihnallani on ajettu vasta 39tkm.. prkl ku toi paypal systeemi ei onnistu tuossa alfadiagin tilaamisessa
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Mulla sytytteli kans vikavaloa, koodinluku "seoskorjaus".
No, en sitten hätäpäissäni menny vaihteleen osia.
Syyskuus laitoin sitte jotain ruiskunpuhdistusainetta tankkiin,
eipä ole sen jälkeen valoa näkynyt, ajanut n.1000km ja kuukauden.
No, en sitten hätäpäissäni menny vaihteleen osia.
Syyskuus laitoin sitte jotain ruiskunpuhdistusainetta tankkiin,
eipä ole sen jälkeen valoa näkynyt, ajanut n.1000km ja kuukauden.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Entäs jos se saatanan valo jää vilkkumaan? Avariaa=konevika iski tauluun ja käski mennä diilerille. Lienee sama teksti kuin M.C.S.F. in italiano.
Ihmettelinkin kraapaillessa vähän epätasaista käyntiä ja kun istuin sisälle niin vilkutti murheellisesti mutta sammui kun kiroilin ja samoin katosi teksti. Ajossa ei mitään pulmia.
Viime talvena se vain syttyi palamaan jonkun kertaa mutta sammui kun käynnisti uudestaan ja mitään en oo asialle tehnyt. Vilkkunut ei lainkaan. Onko tää nyt sitten joku oikean vian oire?
Ts. onko vilkkumisella ja yhtäjaksoisella palamisella jotain eroa?
Ihmettelinkin kraapaillessa vähän epätasaista käyntiä ja kun istuin sisälle niin vilkutti murheellisesti mutta sammui kun kiroilin ja samoin katosi teksti. Ajossa ei mitään pulmia.
Viime talvena se vain syttyi palamaan jonkun kertaa mutta sammui kun käynnisti uudestaan ja mitään en oo asialle tehnyt. Vilkkunut ei lainkaan. Onko tää nyt sitten joku oikean vian oire?
Ts. onko vilkkumisella ja yhtäjaksoisella palamisella jotain eroa?
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
maybetomorrow kirjoitti:Entäs jos se saatanan valo jää vilkkumaan? Avariaa=konevika iski tauluun ja käski mennä diilerille. Lienee sama teksti kuin M.C.S.F. in italiano.
Ihmettelinkin kraapaillessa vähän epätasaista käyntiä ja kun istuin sisälle niin vilkutti murheellisesti mutta sammui kun kiroilin ja samoin katosi teksti. Ajossa ei mitään pulmia.
Viime talvena se vain syttyi palamaan jonkun kertaa mutta sammui kun käynnisti uudestaan ja mitään en oo asialle tehnyt. Vilkkunut ei lainkaan. Onko tää nyt sitten joku oikean vian oire?
Ts. onko vilkkumisella ja yhtäjaksoisella palamisella jotain eroa?
eilen käyttöohjekirjaa luetessa osuin kohtaan: jos häiriövalo alkaa vilkkumaan niin pysäytä auto ja lopeta ajo. Vilkkuminen on pahempi kuin yhtaikainen palaminen. About näin siinä luki.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Perhana.. kuulosti niinkuin olis käyny kolmella mutta kun se valo sammui niin ajoin sitten kuitenkin ja olen jo sen jälkeen tehnyt kolme pientä pätkää eikä ole syttyillyt.. Itse ehdin sen verran vilaista käyttöohjekirjaa nyt että oli juttua jostain päästöarvojen heitosta, mikä voi särkeä katin. Luultavasti liian rikkaalla kävi hetken, säksättää tuo kone muutenkin kun ajoituksenmuunnin on rikki, tiedä siitä äänestä sitten.. No näillä mennään. Huomenna olis taas 350km siivu. Saa nähdä miten käyBackstroker kirjoitti: eilen käyttöohjekirjaa luetessa osuin kohtaan: jos häiriövalo alkaa vilkkumaan niin pysäytä auto ja lopeta ajo. Vilkkuminen on pahempi kuin yhtaikainen palaminen. About näin siinä luki.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Oli kai jokutilapäinen häiriö, ku vilkutteli.
Jos se vilkkuu, kannattaa kyllä sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Voisi tietenkin koittaa ruiskun puhdistus ainetta, kun näemmä muutkin
saanut apua. On ainakin halpa korjaus jos toimii.
Jos se vilkkuu, kannattaa kyllä sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Voisi tietenkin koittaa ruiskun puhdistus ainetta, kun näemmä muutkin
saanut apua. On ainakin halpa korjaus jos toimii.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
okei, ja minkäs merkkisellä riuiskun puhdistusaineella on porukka saanut ongelman pojs?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
noniin, taidanpa tietää mistä syystä MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE merkkivalo syttyy, tässä olisi ehkä FAQ ainesta.
Tässä lueteltuna muutamia faktoja joita yhdistelemällä tajusin syyn:
1. - Tiedättehän sen efektin että kun auto on käynnissä, etuvalot päällä ja ikkunat kiinni ja sit kun painaa lasinnostimen nappia silti ylös niin etuvalojen valokirkkaus heikkenee.
2. - Alfa156.net sivustolla topicissa Motor Control System Failureen liittyen oli juttua, että vaihtakaa akku niin vika korjaantuu, monet vaihtoi akkua ja vika myös korjaantui.
3. - Autossani on EI tehtaan, vaan Autostudiosta asennettu erillissarja eteen ja taakse plus tehtaan alkuperäinen BOSE-äänijärjestelmän subwoofer hattuhyllyn alla plus erillis vahvistin kaikelle tuolle. Popittaessa täysillä aina kun basso lyö niin tapahtuu tuo valonkirkkauden himmenemis efekti. Sama efekti pätee sisävaloihin kun oven avaa niin sisävalot himmenee vähän aina kun bassso lyö.
4. - Ennen kuin Motor Control System Failure merkkivalo syttyi ensimmäistä kertaa, laitoin subwooferin kiinni vahvariin, koska sitä ei oltu laitettu kiinni.
5. - Ensimmäisen kerran jälkeen kun syttyi tuo Motor Control System Failure valo niin auton virtoja oli laitettu monta kertaa päälle/pois koko ajan Alpinen soittimen olleena pois päältä kun teetättiin ikkunantummennukset.
Sen jälkeen valo häipyi.
Valo syttyi toista kertaa sen jälkeen, kun taas popitin ja sen jälkeen testasin, olenko oikeassa siitä, mistä ongelma johtuu. Ajoin Kouvola-Upinniemi väliä soitin pois päältä ja laitoin auton pois ja päälle muutamia kertoja sen jälkeen muutamia kertoja edelleen soittimen olleena pois päältä ja yhtäkkiä merkkivalo katosi.
Näitä asioita yhdistelemällä saamme tulokseksi sen, että äänimaailma autossani vie liian paljon energiaa akusta siihen verrattuna mitä pitäisi jolloin auton aivot käsittää että nyt on jotakin vialla.
tätä kannattaa kokeilla muidenkin, koska ei vaadi lompakon tyhjenemistä tuo testaaminen. I hope I'am right!!!
Tässä lueteltuna muutamia faktoja joita yhdistelemällä tajusin syyn:
1. - Tiedättehän sen efektin että kun auto on käynnissä, etuvalot päällä ja ikkunat kiinni ja sit kun painaa lasinnostimen nappia silti ylös niin etuvalojen valokirkkaus heikkenee.
2. - Alfa156.net sivustolla topicissa Motor Control System Failureen liittyen oli juttua, että vaihtakaa akku niin vika korjaantuu, monet vaihtoi akkua ja vika myös korjaantui.
3. - Autossani on EI tehtaan, vaan Autostudiosta asennettu erillissarja eteen ja taakse plus tehtaan alkuperäinen BOSE-äänijärjestelmän subwoofer hattuhyllyn alla plus erillis vahvistin kaikelle tuolle. Popittaessa täysillä aina kun basso lyö niin tapahtuu tuo valonkirkkauden himmenemis efekti. Sama efekti pätee sisävaloihin kun oven avaa niin sisävalot himmenee vähän aina kun bassso lyö.
4. - Ennen kuin Motor Control System Failure merkkivalo syttyi ensimmäistä kertaa, laitoin subwooferin kiinni vahvariin, koska sitä ei oltu laitettu kiinni.
5. - Ensimmäisen kerran jälkeen kun syttyi tuo Motor Control System Failure valo niin auton virtoja oli laitettu monta kertaa päälle/pois koko ajan Alpinen soittimen olleena pois päältä kun teetättiin ikkunantummennukset.
Sen jälkeen valo häipyi.
Valo syttyi toista kertaa sen jälkeen, kun taas popitin ja sen jälkeen testasin, olenko oikeassa siitä, mistä ongelma johtuu. Ajoin Kouvola-Upinniemi väliä soitin pois päältä ja laitoin auton pois ja päälle muutamia kertoja sen jälkeen muutamia kertoja edelleen soittimen olleena pois päältä ja yhtäkkiä merkkivalo katosi.
Näitä asioita yhdistelemällä saamme tulokseksi sen, että äänimaailma autossani vie liian paljon energiaa akusta siihen verrattuna mitä pitäisi jolloin auton aivot käsittää että nyt on jotakin vialla.
tätä kannattaa kokeilla muidenkin, koska ei vaadi lompakon tyhjenemistä tuo testaaminen. I hope I'am right!!!
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Re: motor control system failure AR 156 2.5 2003
Mulla palaa tuo turvatyyny valo säännöllisen epäsäännöllisesti, vikana on penkin turvatyynyn liitin kuskin penkin alla. Sitä kun heiluttelee niin valo sammuu. Vissiin vähän heikko kontakti????Masse-setä kirjoitti:Onkohan tämä jokin globaali Alfa-virus... ? Mun 2,5-litraiseen (2004) ilmestyi nimittäin tänään tuo sama varoitus, kun käynnistin tankkauksen jälkeen.
Varoitus pysyi mittaristossa ja ajotietokoneessa puoli päivää useiden sammuttamisten ja käynnistämisten jälkeenkin, mutta sitten yhtäkkiä katosi.
Siitähän jää kyllä merkintä logiin (ohjekirja sivu 98) öh siis 98 ) eikä se tarkoita muuta "kuin" (?) vikaa sytytys- tai polttoainejärjestelmässä.
Turvatyynynkin varoitusvalo on ruvennut palamaan, mutta sammuu yleensä aina tarpeeksi pitkän ajon jälkeen. Deltassa sanottiin, että tämä vika ei tallennu logiin, joten pitäisi onnistua ajamaan huoltoon silloin, kun varoitusvalo palaa. Etupenkin liikuttelusta se sai alkunsa eli kyseessä on kontaktihäiriö, mutta häiritseehän sellainen punainen valo siinä nenän edessä. Ajon jatkuessa valo siis sammuu, eli voisivatko johtimet lämpölaajenemisen ansiosta päästä kosketuksiin...?
Too fast to live, too young to die
Failure sytty tännekin
Tuli melkein kakka housuun ku kauppa matkalla sytty moottorin kuva tauluun, jätin kaupan välistä ja hain pari pulloa whiskyä.
Onkos paras idea kiikuttaa kaara liikkeeseen vai "ajaa ja odotella" jos häviäis? Ajettu n.95tkm ja jakohihnalla alle 30tkm. Lukulaitetta ei oo eli ideoita mistä saa halvalla luetettua tai muuta ohjetta?
Oiskos kellään suomenkielistä ohjekirjaa tai tietoa mistä saa?
ps. Pizzulla näyttää olevan samanlainen! Onko punainen kanssa, jos on niin ajettu joskus vastaan.
Onkos paras idea kiikuttaa kaara liikkeeseen vai "ajaa ja odotella" jos häviäis? Ajettu n.95tkm ja jakohihnalla alle 30tkm. Lukulaitetta ei oo eli ideoita mistä saa halvalla luetettua tai muuta ohjetta?
Oiskos kellään suomenkielistä ohjekirjaa tai tietoa mistä saa?
ps. Pizzulla näyttää olevan samanlainen! Onko punainen kanssa, jos on niin ajettu joskus vastaan.