motor control system failure AR 156 2.5 2003

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

motor control system failure AR 156 2.5 2003

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

mitä tehdä?
huomenna varattu aamukahdeksalta lähtö viroon, lähteä vai eikö?
ajoin ihan normaalisti, välillä vähän kiihdyttelin, vika ilmentyi kesken rauhallisen matkan, pysähdyin, odotin vähän aikaa ja käyninstin uudestaan eikä auttanut, käynnistäessä näytti samaa.
Sitä ennen auto toimi ihan hyvin, ei mitään erikoista, ja toimii nytkin, kaikki kunnossa, mutta moottorihäiriövalo palaa vain.
autolla ajettu 160tkm

ps. käyntikierrokset ovat ihan normaalit, kiihdytyksissä ei poikkeavaa.
autolle ei tehty mitään remonttia yms. ennen valon syttymisestä
Viimeksi muokannut Backstroker, 09 Loka 2009, 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Näin ekana tulis mieleen joku liitin vika tai joku anturi antanut väärää lukemaa 1/1000 sekunnin ajan tms.

Minulla vilkutteli tuota 2.0 JTS:ssä aikoinaan vähänväliä ja ongelma johtui viallisesta liittimestä.

Selviää parhaiten käyttämällä auto vikakoodien luvussa jossain.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Vikakoodinlukijalla (OBD) näet, mikä koodi kyseessä - hommaa lukija (saatko kaverilt alainaksi tms?). Osahan noita koodeista voi olla ihan ohimeneviä ja kertaluontoisia ja osa taas ei. Biltemastaki saa OBD-lukijoita. Ite hommasin tuolta linkki

Voi olla mikä vika vain. Esmes. lambda, vettä sytystulpankolossa, joku tilapäinen häiriö...

Mulla vilkutteli vastaava auto viimetalvena taka-lambdan lämmityspiirin takia - lambdan liittimet on konepellin alla rintapellin lähellä mustassa muovirasiassa, jossa saranoitu kansi. Mulla vika oli kuiteski loppujen lopuksi ECUssa, joka meni vaihtoon. ECUja ei yleensö V6sista oo kulemma menny (paitsi mulla).
Viimeksi muokannut MP, 09 Loka 2009, 22:43. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
MP

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

mitkä liittimet kannattaa tarkastaa ensimmäisenä?
tulen päivystämään tätä keskustelua seuraavan 2 h ajan joten kaikki joilla tietoa olkaa hyvä ja levittäkää tietonne tähän keskusteluun, kiitos=))))
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kaasuläpän liitin oli kyseessä minuntapauksessa...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Clutch
Viestit: 44
Liittynyt: 16 Elo 2009, 17:57

Re: motor control system failure AR 156 2.5 2003

Viesti Kirjoittaja Clutch »

Onkohan tämä jokin globaali Alfa-virus... :shock: ? Mun 2,5-litraiseen (2004) ilmestyi nimittäin tänään tuo sama varoitus, kun käynnistin tankkauksen jälkeen.

Varoitus pysyi mittaristossa ja ajotietokoneessa puoli päivää useiden sammuttamisten ja käynnistämisten jälkeenkin, mutta sitten yhtäkkiä katosi.

Siitähän jää kyllä merkintä logiin (ohjekirja sivu 98) öh siis 98 ) eikä se tarkoita muuta "kuin" (?) vikaa sytytys- tai polttoainejärjestelmässä.

Turvatyynynkin varoitusvalo on ruvennut palamaan, mutta sammuu yleensä aina tarpeeksi pitkän ajon jälkeen. Deltassa sanottiin, että tämä vika ei tallennu logiin, joten pitäisi onnistua ajamaan huoltoon silloin, kun varoitusvalo palaa. Etupenkin liikuttelusta se sai alkunsa eli kyseessä on kontaktihäiriö, mutta häiritseehän sellainen punainen valo siinä nenän edessä. Ajon jatkuessa valo siis sammuu, eli voisivatko johtimet lämpölaajenemisen ansiosta päästä kosketuksiin...? Aikoinaan Lada 1200L teki samaa äänimerkin kanssa - kylmänä lähtiessä rääkkä ei toiminut, mutta kun sisälle tuli tarpeeksi lämmin, alkoi rääkkäkin toimia :crazyeyes:
Alfa ja Lada ne yhteen soppii... :drinking:

P.S. Hyvää Viron-matkaa - toivottavasti se kuitenkin onnistui!

P.S. II Ei kai me vain nähty tänään Helsingissä Fabianinkadulla ja eilen Pohjoisrannan ja Liisankadun risteyksessä...? Mulla on grafiitinharmaa sedan - onko sulla rehellisenpunainen farkku?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ymmärtääkseni Alfakin sammuttaa vikavalon, jos tarpeeks monta kertaa käynnistää tai ajaa tarpeeks monta kilometriä, jos vika oli vain hetkellinen. näin mulla ainakin kaasuläppäkotelon ja sylinterin sytytyshäiriön kanssa. kumpikin oli varmasti tollasia "anturi antanut väärää lukemaa 1/1000 sekunnin ajan". sytytyshäiriö oli sellanen hetkellinen tärinä ja kaasuläppäkotelo sellanen sekunnin kymmenyksen hetki jonka aikana tuntu kun läppä olisi mennut kiinni.

edit:
Saisivat sytyttää vikavalon samalla periaattella kun sammuttaakin, vasta kun vika on ollut pari kertaa :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

P.S omani on metallic hopea ja nyt takalaseilla tummennettu :silly:
joo, tulipa viron reissu tehtyä ja alfa käyttäytyi hyvin, arvosana 10, kaiken lisäksi takaisin tullessa virossa ajellessa supersuorilla ilman kuoppia olevilla teillä :twisted: tuo MOTOR SYSTEM CONTROL FAILURE valo sammui ja sen jälkeen uskalsin vaan painaa entistä enemmän kaasua ;)
seuraavaksi tilaan usb-obd2 kaapelin ja ostan lisenssin 60ella alfadiagilta niin pääsee keskustelee alfan kanssa piuhan välityksellä.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Backstroker kirjoitti: seuraavaksi tilaan usb-obd2 kaapelin ja ostan lisenssin 60ella alfadiagilta niin pääsee keskustelee alfan kanssa piuhan välityksellä.
Tuo homma kiinnostaisi itseäkin, tai siis ei läppärin kautta toteutettuna, vaan nimenomaan Scangauge kiinni OBD:hen, ja katsoa mitä arvoja sieltä saa ulos Alfasta?
Harmittaa kun 156:ssa ei ole edes mitään näyttöä tärkeille tiedoille kuten latausjännitteelle, keskikulutukselle, ja nimenomaan sille kuinka paljon kilomtreissä voi vielä ajaa ennen seuraavaa tankkausta... saakohan nuo tiedot edes esiin 156:sta tuolla laitteella?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

äsken istahdin autoon ja annoin lämmetä, ajoin rauhallisesti 1 km ja pysähdyin ja annoin auton käydä, kävi epätasaisesti ja arvatkaa mitä, Motor Control System Failure Go To Dealer ilmestyi näytölle jälleen.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Clutch
Viestit: 44
Liittynyt: 16 Elo 2009, 17:57

Division of work

Viesti Kirjoittaja Clutch »

Backstroker kirjoitti:äsken istahdin autoon ja annoin lämmetä, ajoin rauhallisesti 1 km ja pysähdyin ja annoin auton käydä, kävi epätasaisesti ja arvatkaa mitä, Motor Control System Failure Go To Dealer ilmestyi näytölle jälleen.
Jos kerran käy epätasaisesti, niin eiköhän se ilmoituskin ole aiheellinen - go to dealer :(

Noista vempeleistä ja piuhoista, joilla saa itse selville, missä se mättää; taidan ihan mielenkiinnosta hankkia sellaisen jos halvalla saa, mutta toisaalta en kyllä ole ajatellut ryhtyä itse säätämään ja korjaamaan. Eihän näihin saa vaihdettua edes ajovalojen lamppuja, kun ei saa sormia mahtumaan sinne niin.

Olen siis ajatellut ryhtyä ihan porvariksi ja teettää korjaustyöt ammattilaisilla, vaikka siitä pitääkin sitten maksaa ihmeellisiä summia :bad-words:

Tilde
Viestit: 23
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 02:25
Car(s): 159 3.2 JTS Q4
ex 156 SW 2.0 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Division of work

Viesti Kirjoittaja Tilde »

Masse-setä kirjoitti:
Backstroker kirjoitti:äsken istahdin autoon ja annoin lämmetä, ajoin rauhallisesti 1 km ja pysähdyin ja annoin auton käydä, kävi epätasaisesti ja arvatkaa mitä, Motor Control System Failure Go To Dealer ilmestyi näytölle jälleen.
Jos kerran käy epätasaisesti, niin eiköhän se ilmoituskin ole aiheellinen - go to dealer :(

Noista vempeleistä ja piuhoista, joilla saa itse selville, missä se mättää; taidan ihan mielenkiinnosta hankkia sellaisen jos halvalla saa, mutta toisaalta en kyllä ole ajatellut ryhtyä itse säätämään ja korjaamaan. Eihän näihin saa vaihdettua edes ajovalojen lamppuja, kun ei saa sormia mahtumaan sinne niin.

Olen siis ajatellut ryhtyä ihan porvariksi ja teettää korjaustyöt ammattilaisilla, vaikka siitä pitääkin sitten maksaa ihmeellisiä summia :bad-words:
Epätasainen käynti -> Go to dealer -> Delta -> "ammattilaisilla" :P
Esimerkkinä tästä on vähän tarinaa tuolla jakohihna poikki - myyjän vastuu aiheessa, mutta kertaan kuitenkin jos jollekin jotain apua/neuvoa. Eli helmikuussa auto hommattu, alkuun heti oli tuota epätasaista tyhjäkäyntiä, valitin pariinkin otteeseen, aluksi Hyvinkään Deltan "ammattilaiset" vaihtoivat yhden lambdan, mutta ei se tyhjäkäynti mihinkään muuttunut. Lahden Deltassa sain löysän tukivarren vaihdatettua kun vähän enemmän valittelin ja itse ravistelin, tähän siis Hyvinkäällä totesivat että ei siellä mikään ole väljää. Tukivarren vaihdon jälkeen tuo keltainen valo syttyi iloisesti näyttöön palamaan, joten takaisin deltaan. Pienten vääntämisen jälkeen sain katalysaattorin takuuvaihtona(ja yhden lambdan), koska vika oli jo ollut autossa ostohetkellä. Vetosin kuluttajansuojalakiin ja löysin tältä forumilta jo 2007 vuodelta edellisen omistajan kyselyitä tarvikekatista jne. nämä riittivät todisteiksi. Motor control system failure syttyi taas jonkun ajan jälkeen, ja tekivät Lahden Deltassa niille isommille lambdan liittimille ohituksen. Valo pysyi pitkään poissa, kunnes taas välillä syttyi ja kerran sammui kun siirsin yhden lamdan irti siitä koneen kyljessä olevasta pellin palasta tärisemästä. Jakohihnasanoi sopimuksen irti pari viikkoa sitten, hihnalla ikää 2v ja 53tkm. Hampaaton hihna, syitä saattaa olla monia ennenaikaiseen kulumiseen, mm. kampiakselin hammaspyörä, mitä ei oltu ekassa hihnan vaihdossa vaihdettu(pieni nyrkkipaja, eli delta), mikä vaihdetaan tarvittaessa jos on kulunut.

Pointti on siis se, että tyhjäkäynti on nyt uuden hihnan, hihnan kiristimen ja parin muun ylimääräisen osan vaihdon myötä taisainen niinkuin sen luulisi olevan. Jakopääremppa tehtiin Konalan Deltassa, Hyvinkään Deltan(myyjäliike) piikkiin meni kaikki muu(pakoventtiileitä, kannen koneistus...) paitsi hihnan vaihdon osat. Ainoat kokemukset itselläni AMMATTILAISISTA Delta-Autossa on siis KONALAN deltassa ja Delta Motor Groupin Paavo Heimosen toiminnasta, kuka hoitaa näitä asioita jos esim. jakohihna katkeaa ennen aikojaan.

Herää vaan kysymys, että onko tuo hihnan kuluminen yksi syy näihin motor control syst. failure valojen syttymisiin...? Ainakin tuohon tyhjäkäyntiin se näytti olevan syynä...

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

hihnallani on ajettu vasta 39tkm.. prkl ku toi paypal systeemi ei onnistu tuossa alfadiagin tilaamisessa
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Mulla sytytteli kans vikavaloa, koodinluku "seoskorjaus".
No, en sitten hätäpäissäni menny vaihteleen osia.
Syyskuus laitoin sitte jotain ruiskunpuhdistusainetta tankkiin,
eipä ole sen jälkeen valoa näkynyt, ajanut n.1000km ja kuukauden.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Entäs jos se saatanan valo jää vilkkumaan? Avariaa=konevika iski tauluun ja käski mennä diilerille. Lienee sama teksti kuin M.C.S.F. in italiano.

Ihmettelinkin kraapaillessa vähän epätasaista käyntiä ja kun istuin sisälle niin vilkutti murheellisesti mutta sammui kun kiroilin ja samoin katosi teksti. Ajossa ei mitään pulmia.

Viime talvena se vain syttyi palamaan jonkun kertaa mutta sammui kun käynnisti uudestaan ja mitään en oo asialle tehnyt. Vilkkunut ei lainkaan. Onko tää nyt sitten joku oikean vian oire?

Ts. onko vilkkumisella ja yhtäjaksoisella palamisella jotain eroa?

jukka22
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Mulla oli lamdamurheiden jälkeen myös tuo epätasainen tyhjäkäynti, korjaantui suuttimien puhdistusaineella eikä sittemin ole ilmaantunut.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

maybetomorrow kirjoitti:Entäs jos se saatanan valo jää vilkkumaan? Avariaa=konevika iski tauluun ja käski mennä diilerille. Lienee sama teksti kuin M.C.S.F. in italiano.

Ihmettelinkin kraapaillessa vähän epätasaista käyntiä ja kun istuin sisälle niin vilkutti murheellisesti mutta sammui kun kiroilin ja samoin katosi teksti. Ajossa ei mitään pulmia.

Viime talvena se vain syttyi palamaan jonkun kertaa mutta sammui kun käynnisti uudestaan ja mitään en oo asialle tehnyt. Vilkkunut ei lainkaan. Onko tää nyt sitten joku oikean vian oire?

Ts. onko vilkkumisella ja yhtäjaksoisella palamisella jotain eroa?


eilen käyttöohjekirjaa luetessa osuin kohtaan: jos häiriövalo alkaa vilkkumaan niin pysäytä auto ja lopeta ajo. Vilkkuminen on pahempi kuin yhtaikainen palaminen. About näin siinä luki.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Backstroker kirjoitti: eilen käyttöohjekirjaa luetessa osuin kohtaan: jos häiriövalo alkaa vilkkumaan niin pysäytä auto ja lopeta ajo. Vilkkuminen on pahempi kuin yhtaikainen palaminen. About näin siinä luki.
Perhana.. kuulosti niinkuin olis käyny kolmella mutta kun se valo sammui niin ajoin sitten kuitenkin ja olen jo sen jälkeen tehnyt kolme pientä pätkää eikä ole syttyillyt.. Itse ehdin sen verran vilaista käyttöohjekirjaa nyt että oli juttua jostain päästöarvojen heitosta, mikä voi särkeä katin. Luultavasti liian rikkaalla kävi hetken, säksättää tuo kone muutenkin kun ajoituksenmuunnin on rikki, tiedä siitä äänestä sitten.. No näillä mennään. Huomenna olis taas 350km siivu. Saa nähdä miten käy :roll:

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Oli kai jokutilapäinen häiriö, ku vilkutteli.
Jos se vilkkuu, kannattaa kyllä sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Voisi tietenkin koittaa ruiskun puhdistus ainetta, kun näemmä muutkin
saanut apua. On ainakin halpa korjaus jos toimii.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

okei, ja minkäs merkkisellä riuiskun puhdistusaineella on porukka saanut ongelman pojs?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Nuukana miehenä ostin halvimta mitä motonetis oli
MAG1 joku gas injection cleener. (MAG1 ruiskun/kaasuttimen puhdistusaine)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

noniin, taidanpa tietää mistä syystä MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE merkkivalo syttyy, tässä olisi ehkä FAQ ainesta.

Tässä lueteltuna muutamia faktoja joita yhdistelemällä tajusin syyn:

1. - Tiedättehän sen efektin että kun auto on käynnissä, etuvalot päällä ja ikkunat kiinni ja sit kun painaa lasinnostimen nappia silti ylös niin etuvalojen valokirkkaus heikkenee.

2. - Alfa156.net sivustolla topicissa Motor Control System Failureen liittyen oli juttua, että vaihtakaa akku niin vika korjaantuu, monet vaihtoi akkua ja vika myös korjaantui.

3. - Autossani on EI tehtaan, vaan Autostudiosta asennettu erillissarja eteen ja taakse plus tehtaan alkuperäinen BOSE-äänijärjestelmän subwoofer hattuhyllyn alla plus erillis vahvistin kaikelle tuolle. Popittaessa täysillä aina kun basso lyö niin tapahtuu tuo valonkirkkauden himmenemis efekti. Sama efekti pätee sisävaloihin kun oven avaa niin sisävalot himmenee vähän aina kun bassso lyö.

4. - Ennen kuin Motor Control System Failure merkkivalo syttyi ensimmäistä kertaa, laitoin subwooferin kiinni vahvariin, koska sitä ei oltu laitettu kiinni.

5. - Ensimmäisen kerran jälkeen kun syttyi tuo Motor Control System Failure valo niin auton virtoja oli laitettu monta kertaa päälle/pois koko ajan Alpinen soittimen olleena pois päältä kun teetättiin ikkunantummennukset.
Sen jälkeen valo häipyi.
Valo syttyi toista kertaa sen jälkeen, kun taas popitin ja sen jälkeen testasin, olenko oikeassa siitä, mistä ongelma johtuu. Ajoin Kouvola-Upinniemi väliä soitin pois päältä ja laitoin auton pois ja päälle muutamia kertoja sen jälkeen muutamia kertoja edelleen soittimen olleena pois päältä ja yhtäkkiä merkkivalo katosi.


Näitä asioita yhdistelemällä saamme tulokseksi sen, että äänimaailma autossani vie liian paljon energiaa akusta siihen verrattuna mitä pitäisi jolloin auton aivot käsittää että nyt on jotakin vialla.

tätä kannattaa kokeilla muidenkin, koska ei vaadi lompakon tyhjenemistä tuo testaaminen. I hope I'am right!!! :)
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Itsekin vaihdoin akun juuri, oli alkuperänen ja aikansa päässä.
Eli saattoi minullakin ainakin osasyy olla akussa, tosin se puhdistusaine
auttoi.
Tärkeintähän on vian poistuminen :lol:
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Pizzu
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Marras 2007, 17:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: motor control system failure AR 156 2.5 2003

Viesti Kirjoittaja Pizzu »

Masse-setä kirjoitti:Onkohan tämä jokin globaali Alfa-virus... :shock: ? Mun 2,5-litraiseen (2004) ilmestyi nimittäin tänään tuo sama varoitus, kun käynnistin tankkauksen jälkeen.

Varoitus pysyi mittaristossa ja ajotietokoneessa puoli päivää useiden sammuttamisten ja käynnistämisten jälkeenkin, mutta sitten yhtäkkiä katosi.

Siitähän jää kyllä merkintä logiin (ohjekirja sivu 98) öh siis 98 ) eikä se tarkoita muuta "kuin" (?) vikaa sytytys- tai polttoainejärjestelmässä.

Turvatyynynkin varoitusvalo on ruvennut palamaan, mutta sammuu yleensä aina tarpeeksi pitkän ajon jälkeen. Deltassa sanottiin, että tämä vika ei tallennu logiin, joten pitäisi onnistua ajamaan huoltoon silloin, kun varoitusvalo palaa. Etupenkin liikuttelusta se sai alkunsa eli kyseessä on kontaktihäiriö, mutta häiritseehän sellainen punainen valo siinä nenän edessä. Ajon jatkuessa valo siis sammuu, eli voisivatko johtimet lämpölaajenemisen ansiosta päästä kosketuksiin...?
Mulla palaa tuo turvatyyny valo säännöllisen epäsäännöllisesti, vikana on penkin turvatyynyn liitin kuskin penkin alla. Sitä kun heiluttelee niin valo sammuu. Vissiin vähän heikko kontakti????
Too fast to live, too young to die

tvat
Viestit: 10
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 20:23
Car(s): Alfa Romeo 156 V6 GTA
Paikkakunta: Vantaa

Failure sytty tännekin

Viesti Kirjoittaja tvat »

Tuli melkein kakka housuun ku kauppa matkalla sytty moottorin kuva tauluun, jätin kaupan välistä ja hain pari pulloa whiskyä. :-D
Onkos paras idea kiikuttaa kaara liikkeeseen vai "ajaa ja odotella" jos häviäis? Ajettu n.95tkm ja jakohihnalla alle 30tkm. Lukulaitetta ei oo eli ideoita mistä saa halvalla luetettua tai muuta ohjetta?
Oiskos kellään suomenkielistä ohjekirjaa tai tietoa mistä saa?

ps. Pizzulla näyttää olevan samanlainen! :) Onko punainen kanssa, jos on niin ajettu joskus vastaan.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^ja^^ laittakaahan nyt kuvia albumiin niin ei tarvii auton väriä arvuutella :wink: ja kyllä kuvat kiinnostaa muitakin :-D .

Sori, meni ohi aiheesta.

Vastaa Viestiin