


Valvoja: Moderators
Kun toi Stilo oli uusi ja näin sen ekan kerran turun katukuvassa yllä mainittuna yksilönä sivulta päin & kadun toiselta puolelta, olin aivan pähkinöinä, autokoulun herrat kun olivat laittaneet 156:n pölykapselit Fiiattiin:) Kaunis laite sekin... Tää Turun lafka tai joku opettajista on muuten CARFin jäsen, joten sinne vaan jälkikasvut treenaamaan oikeaa ajamista!niki kirjoitti:Turun Easy Driverin kalustoon kuuluu mm. Alfa Romeo 147 ja 156 Sportwagon. Löytyy myös Fiat Stilo ja avo-beemeri.
Marjut kirjoitti:Kuopiossa on myöskin eräällä autokoululla sininen 156 2.0 jts. Melkein joka päivä töihin mennessä törmään tähän 156 ja ratin takana on aina iloinen kuski Itse ajoin viime kesänä kakkosvaiheen ja kyllä harmitti kun muutaman viikon päästä huomasin tämän 156 mainoksen lehdestä... no kyllähän Mondeollakin ajoi.
Samoin ajoin ykkös ja Kakkos vaiheen YD:s. Kakkos vaihees ei ajetaniki kirjoitti: no, mun pitäis vielä tuo toinen vaihe vetää läpi tässä lähiaikoina.
Kävisköhän visiitillä tossa puljussa
OT: Itse ajokoulun kävin Young Driversissä vm.2000 318i bemarilla. Opettaja on mahtava, mutta näin jälkikäteen vähän harmittaa miksei tullut silloin valittua lafkaa jossa olisi päässyt ajelemaan Alfalla.
Ihan täyttä rahastusta. Muistaakseni maksoi 1800mk. Oli aika kova hinta siitä, että opettaja suositteli hyppimään vaihteiden yli (2:lla kiihdytys neljäänkymppiin, vitonen niskaan) ja pitämään ratista kaksin käsin kiinni. Ai niin, saihan sitä vielä liottaa ukon Baijerilaista mäntysuovassa.GiuliaSuper kirjoitti:II-vaiheen ajoin marraskuus muistaakseni mun mielest ihan
rahastusta! Mikäs muiden mielipide asiasta?
Beemeriä en saanut hallittua tossa väistössä yli 65 km/h nopeudessa. Hiukan tuli "hirveä" kolhittua ja väistön jälkeen spinnattua... Vaikuttaisko, että alla oli kitkat ja takaveto?GiuliaSuper kirjoitti:
Radan pinta ei kuitenkaan vastaa jää olosuhteita! Vaikka sain Alfan
ainoana n. 75kmh vauhdis ulos ns.radalta traktoria tarvittiin piti kokeilla
rajoja heh! vauhdin piti olla 55kmh! n. 70kmh pysy handus hirvi väistön
ihan ok väkisin taittu keilojen välii!
EDIT= II-vaiheen hinta oli jotain n 400€ pimeän ajon kanssa!
Ja Scaniassa on sentään vielä hyvinkin lempeä poljinventtiili. Itse opettelin ilmajarruttelemaan pienellä Mersu-kuorma-autolla, siinä oli todella kamalat jarrut. Ei ole sittemmin osunut kohdalle yhtä hankalaa jarrutettavaa.Niko Tuomola kirjoitti:Täytyy sanoa ettei tunnu yhtään helpolta ajelu vm-83 Scanialla, kun ikänsä ajellu Italialaisilla autoilla joissa tuntuma tiehen kunnossa. Ilmajarrujen viive on aivan järkyttävän tuntuinen.