Forte Motor Flush
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Forte Motor Flush
Jatketaan aiheesta täällä, tuon hankintaketjun sijaan.
Eli eilen tuli vaihdettua öljyt ja tehtyä huuhtelu tuohon 156 V6:een
Ensin vanhat öljyt ulos ja valvoline VR1 10w60 sisään 2L sitten Forte Motor flush 400ml ja sitten loput öljyt (näin tehtiin että motor flush sekottuisi paremmin)
Sitten auto käyntiin ja 20-25min tyhjäkäyntiä korotetuilla kierroksilla 1500-1700rpm.
Aluksi kuului pientä kalkatusta koneesta joka vaihteli kierrosten mukaan (melkein dieselmäinen ääni) joka poistui muutaman minuutin jälkeen.
Käytön jälkeen noin 30min koneessa olleet öljyt ulos, suodattimen vaihto ja uudet VR1 sisään.
Ulosvalutettu huuhtelussa käytetty öljy oli täysin pikimustaa ja näytti kuin olisi ollut koneessa vähintään viimeiset 10tkm (Linkitän myöhemmin kuvan siitä).
Voi olla toiveajattelua, mutta mielestäni koneesta katosi parit sivuäänet.
Eli eilen tuli vaihdettua öljyt ja tehtyä huuhtelu tuohon 156 V6:een
Ensin vanhat öljyt ulos ja valvoline VR1 10w60 sisään 2L sitten Forte Motor flush 400ml ja sitten loput öljyt (näin tehtiin että motor flush sekottuisi paremmin)
Sitten auto käyntiin ja 20-25min tyhjäkäyntiä korotetuilla kierroksilla 1500-1700rpm.
Aluksi kuului pientä kalkatusta koneesta joka vaihteli kierrosten mukaan (melkein dieselmäinen ääni) joka poistui muutaman minuutin jälkeen.
Käytön jälkeen noin 30min koneessa olleet öljyt ulos, suodattimen vaihto ja uudet VR1 sisään.
Ulosvalutettu huuhtelussa käytetty öljy oli täysin pikimustaa ja näytti kuin olisi ollut koneessa vähintään viimeiset 10tkm (Linkitän myöhemmin kuvan siitä).
Voi olla toiveajattelua, mutta mielestäni koneesta katosi parit sivuäänet.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
niinhän se toimii... pers tuntumalla en itse ainakaan ole huomannu mitään eroa. mutta kun katsaa kuvia likaisista venttiileistä ja palotiloista ja vertaa niitä "jälkeen" otoksiin niin ainakin valmistajan kuvien mukaan jotain siistiytymistä on tapahtunnut.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Sori mutta tekee mieli kysäistä
Onko Alfojen moottoreissa jotain tunnettuja ja tiedostettuja voiteluhäiriöitä, vai miksi ihmeessä sitä öljyä pitää muka laimentaa jollain sytytysnesteen tapaisella litkulla?
Siis karstoittuvatko koneet sisältäpäin, muodostuuko niihin öljyliejua öljypohjaan tms?
Itse en ole koskaan havainnut minkäänlaista vaikutusta Fortén tai esim ihan vastaavan STP:n aineilla, paremmin kone on pysynyt puhtaana väliöljyn(+suodattimen) vaihdolla, eli tupaan uudet öljyt joilla ajaa esim 500km, ja sitten vaihtaa uusiin.
Koetin puhdistaa sisäisesti totaalisen karstoittunutta ja öljyliejuista Saabin b205-turbokonetta sekä Fortélla, että STP:n litkulla, ei mitään vaikutusta, karstapaakut eivät edes pehmenneet sillä.
Mielestäni paljon parempi vaihtoehto on vaihtaa öljyt tiheämmin, ja tehä välivaihtoja, kuin alkaa ohentamaan öljyä jollain 400ml annoksella sytytysnestettä, vaikutus olematon, ja voi vielä pilata koneen voiteluakin, koska seuraavatkin öljyt ovat väkisinkin hiukan laimennetut.
Hydraulisten venanpainimien naputuksen sain hetkeksi poi STP:n litkulla, mutta palasi pian, sensijaan yhteensä 3 kertaa vaihtamalla 10tkm:n aikana Bilteman (:D laatuöljy, ja hyvin pesevä sellainen), sain edellisen vääränmerkkisen painimet hiljaisiksi
Siis en halua provosoida ollenkaan, mutta itseni on todella vaikea uskoa noiden litkujen tehoon, kun itse tuli todettua että pahimmat karstapaakut ei lähde lohkon valusta, ja jakopään alumiinikopasta irti kuin moralla (tai taltalla) + vasaralla nakuttelemalla.
Meneekö muka Alfan koneiden öljynkierto niin tukkoon, että sitä on pakko koettaa elvyttää liuottimilla jo 159:eissäkin, en jaksaisi kyllä uskoa?


Onko Alfojen moottoreissa jotain tunnettuja ja tiedostettuja voiteluhäiriöitä, vai miksi ihmeessä sitä öljyä pitää muka laimentaa jollain sytytysnesteen tapaisella litkulla?
Siis karstoittuvatko koneet sisältäpäin, muodostuuko niihin öljyliejua öljypohjaan tms?
Itse en ole koskaan havainnut minkäänlaista vaikutusta Fortén tai esim ihan vastaavan STP:n aineilla, paremmin kone on pysynyt puhtaana väliöljyn(+suodattimen) vaihdolla, eli tupaan uudet öljyt joilla ajaa esim 500km, ja sitten vaihtaa uusiin.
Koetin puhdistaa sisäisesti totaalisen karstoittunutta ja öljyliejuista Saabin b205-turbokonetta sekä Fortélla, että STP:n litkulla, ei mitään vaikutusta, karstapaakut eivät edes pehmenneet sillä.
Mielestäni paljon parempi vaihtoehto on vaihtaa öljyt tiheämmin, ja tehä välivaihtoja, kuin alkaa ohentamaan öljyä jollain 400ml annoksella sytytysnestettä, vaikutus olematon, ja voi vielä pilata koneen voiteluakin, koska seuraavatkin öljyt ovat väkisinkin hiukan laimennetut.
Hydraulisten venanpainimien naputuksen sain hetkeksi poi STP:n litkulla, mutta palasi pian, sensijaan yhteensä 3 kertaa vaihtamalla 10tkm:n aikana Bilteman (:D laatuöljy, ja hyvin pesevä sellainen), sain edellisen vääränmerkkisen painimet hiljaisiksi

Siis en halua provosoida ollenkaan, mutta itseni on todella vaikea uskoa noiden litkujen tehoon, kun itse tuli todettua että pahimmat karstapaakut ei lähde lohkon valusta, ja jakopään alumiinikopasta irti kuin moralla (tai taltalla) + vasaralla nakuttelemalla.
Meneekö muka Alfan koneiden öljynkierto niin tukkoon, että sitä on pakko koettaa elvyttää liuottimilla jo 159:eissäkin, en jaksaisi kyllä uskoa?


Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Siis eihän tuota Fortea sinne öljyn sekaan jätetä. Eli vanhoihin öljyihin (tai uusiin) sekoitetaan se aine öljyn vaihdon yhteydessä -> käytetään konetta hetki -> "forte"-öljyt pihalle ja uudet koneeseen.Sautio kirjoitti:Sori mutta tekee mieli kysäistä ...
Ei ne litkut siellä koneessa ole kuin 20-30 minuuttia (vai mikä se aika nyt oli). Sitten puhtaat öljyt tilalle.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No ei tietenkäänHepa kirjoitti:Siis eihän tuota Fortea sinne öljyn sekaan jätetä. Eli vanhoihin öljyihin (tai uusiin) sekoitetaan se aine öljyn vaihdon yhteydessä -> käytetään konetta hetki -> "forte"-öljyt pihalle ja uudet koneeseen.Sautio kirjoitti:Sori mutta tekee mieli kysäistä ...
Ei ne litkut siellä koneessa ole kuin 20-30 minuuttia (vai mikä se aika nyt oli). Sitten puhtaat öljyt tilalle.

Asia alasi kiinnostamaan ihan oikeasti, eli mitä tuolla pesulla koetetaan saada aikaan, välttää jotain koneen karstoittumistako?? Jumittuuko Alfan koneista männänrenkaat, tai kertyykö jotain kuonaa johonkin venenvarsien tiivistekumien sisään tms, vai mikä niissä on vikana? Ja käytetäänkö esim jossain keski-euroopassakin niitä pesuaineita öljynvaihtojen ohessa?
Oma metodini on se, että seuraan öljyn likaantumista, ja kun on ihan mustaa, niin samantien vaihtoon (viimeistään kuitenkin 10tkm:n kohdalla, oli kyseessä mikä öljy tahansa).
Ja silloin tällöin väliöljynvaihtoja, niin koneessa oleva öljy pysyy aika kirkkaana.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
No eihän ne varmaan sitä hirveintä kertymää sieltä poista, mutta voisin kuvitella että säännöllisesti käytettynä (määräaikaishuolloissa) se vähentää ajankuluessa kertyvää "moskaa".
Ja kait se tuolla minunkin koneessa JOTAIN teki, kun 20min koneessa ollut öljy tuli ulos pikimustana.
Ja kait se tuolla minunkin koneessa JOTAIN teki, kun 20min koneessa ollut öljy tuli ulos pikimustana.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Niin no varmaan ne jotain sieltä saattavat poistaakin (ehkä), mutta eikait ehjän koneen kuuluisikaan pikeentyä/karstoittua/öljyliejoittua juuri ollenkaan, vaikka olisi ajettu esim 500tkm?Pasi kirjoitti:No eihän ne varmaan sitä hirveintä kertymää sieltä poista, mutta voisin kuvitella että säännöllisesti käytettynä (määräaikaishuolloissa) se vähentää ajankuluessa kertyvää "moskaa".
Ja kait se tuolla minunkin koneessa JOTAIN teki, kun 20min koneessa ollut öljy tuli ulos pikimustana.
Jotenkin oon ite 17,5v autoharrastaja-amatööriurallani vaan tullut siihen tulokseen (oli väärä tai ei), että ehjän koneen ei saa kuluttaa juuri ollenkaan öljyä öljynvaihtovälillä. Eli olen tsekkaillut aikas usein (luokkaa 2 viikon välein) öljytikun näyttämää, ja jos on alkanut yht'äkkiä laskemaan, niin kyllä öljytkin on näyttäneet tosi mustilta, ja tuntuneet sormenpäitä vasten tunnustellen tahmeilta.
Ainakin muunmerkkiset alkavat kuluttamaan suht yht'äkkiä öljyä mikäli öljynvaihtoväli pääsee liian pitkäksi, viimeksi moinen kardinaalimoka kävi Xsara 1,9TD:n kanssa, kun samoilla öljyillä tuli ajettua hurjat 15tkm (ja vaihtoväli on mukamas 20tkm), öljyä alkasi menemään ihan reippaasti, mutta sen kulutus loppui ihan tyystin uusilla öljyillä + suodatimella, eli ajotyylilläni kyseisen öljyjen vaihtoväli ylittyi, eli öljy pääsi jo laadultaan liian huonoksi.
Samaa tapahtui kerran yhden saapin turbokoneen kanssa, eli jotain 13tkm ajettu öljy alkoi maistumaan moottorille, ja senkin kulutus lakkasi uusilla öljyillä.
Siis jaari jaari, tsori, mutta jos vaikka Alfojenne öljynvaihtovälit on olleet liian pitkiä (valmistajan suosituksista viis, vaan puhutaan todellisuudesta), ja sen vuoksi on sitten alkaneet kuluttamaan öljyä, ja siksi on alkanut kertymään likaa koneen sisälle?
En kyllä ikinä maailmassa uskaltaisi ajaa 20tkm samoilla öljyillä, en vaikka öljytilavuus olisi 10l

Siis vaihtoehtojako on kaksi, ajaa valmistajan suositteleman vaihtovälin verran (ja mahdollisesti lisätä öljyä), ja pestä konetta välillä liian likaisten öljyjen aiheuttamasta törystä, tai sitten ajaa maks 10tkm (kuten meitsi, hölmö juttu varmaan), ja vaihtaa öljyjä ihan liian usein... öljyt ja suodatin kun ei kuitenkaan montaa kymppiä maksa, ja vaihdossa menee alle 30min ihan kevyesti.
Toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään, ite en vaan usko niihin LongLife-öljyihin, vaan pidän kiinni hautaan saakka siitä ihan maks. 10tkm:n vaihtovälistä

Edit: öö siis jäi kirjoittamatta että tietenkin sen öljyn "vanheneminen" riippuu erittäin paljon käyttöolosuhteista, jossain taksikäytössä, eli kun kone on jatkuvasti lämmin, voi öljy olla 30tkm:n kohdalla paremmassa kunnossa kuin esim meitsin ajoilla (joihin kuuluu aika paljon kylmäkäynnistyksiä) 10tkm:n kohdalla.
Nyt omassa 2.4jtd:ssä onsisässä Bilteman täyssynteettinen 5W-40 -öljy, sekä uusi suodatin (ei Biltema toki) ja tarkoitus olisi vaihtaa ne joskus 1000km:n päästä, eli väliöljynvaihto siis kysessä, edellisillä oli ajettu jo lähes 12tkm, niin oli syytä vaihtaa (ok, olivat suht puhtaat kuitenkin).
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Joo tätä meinasin kans, en vaan kehannut kirjottaa suoraan. Kun alkas vaan mietityttään että miten hemmetissä porukka alkaa laittamaan pesuaineita alle 100tkm ajettuihin koneisiin, tai jopa alle 50tkm ajettuihin... ainakaan mun 156:n manuskoissa ei ole mainintaa että kone pitäisi pestä koskaan millään oudolla pesulioksella.alfa164 kirjoitti:Ei kai alfan koneet sen helpommin karstoitu,kuin muutkaan ja luulisi puhtaampana pysyvän kun tykkäävät kierroksistakin.
Voipi olla vaan uusin rahastusmuoto,kun öljynvaihto välitkin on kasvaneet
Kuulostaa karseen humoristiselta, mutta kokeilkaa Bilteman öljyä Alfoihinkin (omalla vastuulla toki), :
sillä on ite tullut ajettua jo kahdenvuoden verran vääränmerkkisillä, ja toimii erinomaisemmin kuin mm. Mobil Synt S (5W-40), Valvoline max-life 5W-40 (maailmankaikkuden surkein öljy, laittoi mm. aiemmin hiljaiset hydrauliset venanpainimet naputtaan, ja laittoi moottorin kuluttamaan öljyä, ja on testattu kahdella koneella, niihin ei ainakaan sopinut), ja Shell Helixillä 5W-40, ei sekään sopinut.
Biltema taasen sopii kaikkiin moottoreihin, ja toimii erinomaisesti, ja on voimakkaasti pesevä öljy, eli sitten kait sopisi Alfoihinkin? (ainakin oman jtd 2,4:n koneessa on sellaiset sisällä

Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tjaaaa....
Edellisessä 156 2.0 JTS:ssä öljynkulutus oli sen 1l / 1000km kun ostin sen... seuraavassa huollossa vaihdettiin öljyt (shelliä meni sisään) ja kulutus loppui totaalisesti ja ennen seuraavaa huoltoa ei öljyä tarvinnut lisätä. Sitten taas seuraavan huollon jälkeen kun öljymerkki vaihtui (castrol), niin kulutus tuli takaisin. Oliko kone sitten ehjä tuon yhden huoltovälin ajan ja rikki taas seuraavan huollon jälkeen?
No oli miten oli, Sautio on ainakin tehnyt oman mielipiteensä selväksi
Edellisessä 156 2.0 JTS:ssä öljynkulutus oli sen 1l / 1000km kun ostin sen... seuraavassa huollossa vaihdettiin öljyt (shelliä meni sisään) ja kulutus loppui totaalisesti ja ennen seuraavaa huoltoa ei öljyä tarvinnut lisätä. Sitten taas seuraavan huollon jälkeen kun öljymerkki vaihtui (castrol), niin kulutus tuli takaisin. Oliko kone sitten ehjä tuon yhden huoltovälin ajan ja rikki taas seuraavan huollon jälkeen?
No oli miten oli, Sautio on ainakin tehnyt oman mielipiteensä selväksi

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
^Asiasta mitään tietämättä, tämä on tullut itsellekin mieleen. Eli jättäisin ne karstat sinne mihin ne on sattuneet tulemaan, ja seuraavaksi ne saa liikkeelle paalauskoneen hellä halaus...
Edit: ei karstaa kuitenkaan sellaisiin pintoihin tartu, missä voitelua tarvitaan, eli liikkuviin pintoihin, laakereihin, tiivistepintoihin yms.
Edit: ei karstaa kuitenkaan sellaisiin pintoihin tartu, missä voitelua tarvitaan, eli liikkuviin pintoihin, laakereihin, tiivistepintoihin yms.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Harvemmin sitä karstaa mihinkään kokkareittain kertyy jos on öljyt vaihdettu ajallaan, joten melko epätodennäköiseltä vaikuttaisi että sitä mistään merkittäviä kasoja lähtisi myöskään liikkeelle.
Pesulle suurin tarve on varmasti muualla kuin laakereissa ja tiivistepinnoissa. Kriittisempiä paikkoja on varmasti männänrengasurat ja hydraulinostajat joihin sitä sontaa pääsee kertymään.
Pesulle suurin tarve on varmasti muualla kuin laakereissa ja tiivistepinnoissa. Kriittisempiä paikkoja on varmasti männänrengasurat ja hydraulinostajat joihin sitä sontaa pääsee kertymään.
- lagamaggan
- Viestit: 41
- Liittynyt: 28 Heinä 2008, 13:35
- Paikkakunta: ESPOO
Ajattelin mainita tässä ketjussa omat kokemukseni:
Sekä motor flush että tankkiin laitettava tökötti kokeiltiin kuun alussa JTS:n.
Tuon käsittelyn jälkeen olen perstuntumalta huomannut seuraavaa:
1) tyhjäkäynti - kone ei enää tärise esim. valoihin pysähtyessä juuri ollenkaan.
2) liikkeellelähtö - ihan kuin vääntöä olisi tullut lisää!
3) ohitukset - myös vauhdissa ohittaminen (60-120 kmh/h alueella) on selkeästi nopeampaa ja vaivattomampaa
4) MCSF valo - HÄVINNYT eikä ole näkyny enää kuukauteen. Aiemmin tuo vilkutteli yleensä 3-5 päivää nollauksen jälkeen, vaan ei enää.
Ylipäätänsä kone toimii nyt hienostuneemmin, hiljaisemmin ja tehokkaammin.
En voi kuin suositella...
Sekä motor flush että tankkiin laitettava tökötti kokeiltiin kuun alussa JTS:n.
Tuon käsittelyn jälkeen olen perstuntumalta huomannut seuraavaa:
1) tyhjäkäynti - kone ei enää tärise esim. valoihin pysähtyessä juuri ollenkaan.
2) liikkeellelähtö - ihan kuin vääntöä olisi tullut lisää!
3) ohitukset - myös vauhdissa ohittaminen (60-120 kmh/h alueella) on selkeästi nopeampaa ja vaivattomampaa
4) MCSF valo - HÄVINNYT eikä ole näkyny enää kuukauteen. Aiemmin tuo vilkutteli yleensä 3-5 päivää nollauksen jälkeen, vaan ei enää.
Ylipäätänsä kone toimii nyt hienostuneemmin, hiljaisemmin ja tehokkaammin.
En voi kuin suositella...

Vaihdoin tänään Alfan öljyt ja tein Forte käsittelyn.
- Motor Flush pesu ja uusien öljyjen joukkoon Oil Fortifier.
- Bensatankkiin laitoin vielä pullollisen Gas Treatmentia.
Yhden päivän kokemuksella olen tyytyväinen, tyhjäkäynti tasaantui ja moottori muutenkin käy siistimmin. Kone tuntuu vastaavan kaasun painamiseenkin paremmin.
Tai sitten Alfa tykkäsi aurinkoisesta säästä.
- Motor Flush pesu ja uusien öljyjen joukkoon Oil Fortifier.
- Bensatankkiin laitoin vielä pullollisen Gas Treatmentia.
Yhden päivän kokemuksella olen tyytyväinen, tyhjäkäynti tasaantui ja moottori muutenkin käy siistimmin. Kone tuntuu vastaavan kaasun painamiseenkin paremmin.
Tai sitten Alfa tykkäsi aurinkoisesta säästä.
