75:n alusta- ja voimansiirtoremonttia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Paljon kiitoksia!

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Onnea Abarthille jarrujen roplaamiseen.

Minulla on seuraavana rojektina watt-linkin puslat. Perä vispaa aika ikävästi kun yrittää olla urheilullinen ja mutkaan sattuu röykkyä. Taitaa mennä homma tosin ensi talveen, nyt ei viitsi.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

...sen verran herkulta tuntuu, että katselen jo uusia satuloita :)

Watt-linkin puslat ei ole paha projekti kunhan saa vanhat puslat pois. Ite vaihdoin kanssa Powerflexeihin.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Eikös V6:sissa ja turbossa ole samat kardaanin nivelet? Ja onko etummainen ja taaimmainen nivel identtisiä? KIIRE!!! :lol:

http://www.classicalfaparts.com/ <--- tuolta hankkimassa, mutta en löytänyt etummaista niveltä V6:see...
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

ei ole identtiset edessä ja takana. Turbossa ja V6:ssa on sama kardaani, itselläni V6:een oli asennettu tosin erilainenkin kradaani (ilmeisesti GTV6:n tai jonkin muun jossa keskirätti kapeampi ja pyöreä). Tuolla myyntiosastolla on pienen viillon saanut muuten uusi eturätti myynnissä.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Vähän offtopikkia, ettei sentään uutta topikkia.. Kun sakemannit ovat kuulemma melkein uutena vaihtaneet 75 TS:ni turbokoneen, niin ovatkohan vaihtaneet kardaaninkin? eivät varmaankaan hirveitä patentteja ole jaksaneet ruveta vääntämään ja kun tuo eturätti pitää vaihtaa niin tarttisin tiedon kardaanin koosta ettei tule hankittua väärää osaa? E: Sori epäselvyyteni, ideana oli juuri kysyä että mikä on turbon tai TS:n kardaanin halkaisija että saa mitattua :-D
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 15 Heinä 2007, 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kyllä se kannattaa ehdottomasti tarkistaa ennen kuin ostat uutta osaa. Mulla on just turbon kone, johon laitoin ts:n vauhtipyörän -> ts:n kardaani.

dr85
Viestit: 175
Liittynyt: 26 Tammi 2004, 19:05
Car(s): 155 2.0 ts 8v
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja dr85 »

Roadkill kirjoitti:Jarruissa on vielä rutkasti toivomisen varaa. Vaihdoin siis eteen ja taakse palat, taakse jarrulevyt ja toisen satulan. Ilmattu on kaksi kertaa, mutta silti saa ajella aika ennakoivasti. Poljin painuu vieläkin pohjaan... taisi tulla lukkiutumattomat jarrut. Pitää kai ilmata kolmannenkin kerran, jos se vaikka siitä.
Ookko saanu mitään tolkkua jarruihin?
Mulla sama ongelma vaikka ilmattu monta kertaa,niin silti on jarrupoljin ihan löysä eli menee ihan pohjaan. Pitääkö jatkaa vaan ilmaamista vai onko jotakin muuta hyväksi havaittua konstia tähän hommaan?

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

75:sen alusta ja voimansiirtoremonttia

Viesti Kirjoittaja berliina »

Voi olla pääsylinterissä ilmaa, ota kansi pois nestesäiliöstä ja ala painella jarrua kestää kyllä kauan, jos kaveri on mukana voi nopeuttaa hakemalla paineet ja avaamalla j-putkea p-sylinteristä,josta pitäis tulla ilmaa. Kaikkea ei yleensä saa näin pitää vaan pumpata poljinta, tietenkin kaikki paikat kiinni paitsi se kansi sieltä se loppu ilma tulee pois. Itsellä on tosin Motonetistä ostettu imevä j-nesteen vaihtaja, jolla saa ilmat aika hyvin pois.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Hei.. en kylläkään jaksa enää tätä asiaa selvitellä, menen hakkaamaan palokirveellä 75:n nivelen irti, mutta jos joku haluaa saa kertoa miten sen olisi ehjänä saanut irti.. E: Juujuu, aika hölmö rakenne, erilainen kun samanikäisessä Themassa, ei sitä ihan ehjänä olis tetoviisaanakaan saanut irti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

dr85 kirjoitti:
Roadkill kirjoitti:Jarruissa on vielä rutkasti toivomisen varaa. Vaihdoin siis eteen ja taakse palat, taakse jarrulevyt ja toisen satulan. Ilmattu on kaksi kertaa, mutta silti saa ajella aika ennakoivasti. Poljin painuu vieläkin pohjaan... taisi tulla lukkiutumattomat jarrut. Pitää kai ilmata kolmannenkin kerran, jos se vaikka siitä.
Ookko saanu mitään tolkkua jarruihin?
Mulla sama ongelma vaikka ilmattu monta kertaa,niin silti on jarrupoljin ihan löysä eli menee ihan pohjaan. Pitääkö jatkaa vaan ilmaamista vai onko jotakin muuta hyväksi havaittua konstia tähän hommaan?
Meilläkin oli tuossa Scuderian kanssa pieni ilmausharjoitus. Mulla oli myös takalevyt, takasatulat ja takajarruputket vaihdettu, sekä nyt tuli vaihdettua myös teräspunosletkut eteen. Auto pysähtyy ihan hyvin ja ainakin hiekalla menee joka pyörä lukkoon. Dynossa sitten näkee kunnolla.
Käsijarru on kyllä liian löysä. Vaijeri on uusi ja säädöt tapissa ja silti menee helposti 9-10 naksausta. Kyllä se vähän pitää, mutta lukkoon ei todellakaan mene, edes hiekalla. Jotain hämminkiä käsijarrussa on, mutta en vielä tajua, että mitä. Oonkohan mä voinu kiinnittää sen vaijerin jotenkin väärin sieltä takapäästä tai jotain...? :?
Palojen etäisyys tuli säädettyä 0.1mm:iin. Tuli tosin laitettua vanhat kuluneet palat kun uudet eivät ole vielä saapuneet.

Tossa ilmaamishommassa kannattaa olla sellanen avain, millä mahtuu kiertämään ruuvin kunnolla auki. Yli puoli kierrosta vähintään. Kolme varttia viiva kierros vois olla hyvä.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Tuli tänään haettua postista powerflexin puslat takapäähän ja muutama rättinivel.. ihanan kallista.. :? asennetaan huomenissa.. muutama kyssäri vanteista: mahtuuko tämänmoiset vanteet 75:seen taakse 9x16 ET 15, 225/40 ja eteen 7 1/2x16 ET 20, 205/45

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

dr85 kirjoitti:Ookko saanu mitään tolkkua jarruihin?
Myöhäinen vastaus loman takia. Tätä nykyä pitää jarrut ihan hyvin. Oli vissiin ilmaustekniikassa toivomisen varaa. Käsijarru on löysähkö kuten Abarthillakin, mutta katsastuksessa ei inssi sanonut mitään.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Juu, ei se enää löysä ole kun kiinnitin vaijerin kunnolla pohjaan kiinni niin, että se ei pääse liikkumaan käkkäriä päälle vedettäessä.

Onko sulla siis säädöt tapissa?
Vanha vaijeri?

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Milläs takajarrumännät saa aivan sisään? Sain vaivalla värkättyä molemmat männät aikalailla yhtä sisään, ja yhtälailla molemmat tyssäsi suht samaan pisteeseen. Uusien jarrupalojen kaveriksi ei ole vielä uusi levy mahtumassa ollenkaan, ja molemmat männät tarvisi näköjään saada aivan sisään että näin tapahtuisi. Sanokaa muuten pliis että säätöpultin kiristin on normaalilla kierteellä, sen kun väänsin puolen metrin jatkovarrella paskaksi.. ei ainakaan ole mitään selvää syytä miksi siinä olisi väärä kierre kun molempiin suuntiin säätyy.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Säätöpultin kiristin. :? Ne mutterit millä voi lukita ulompien mäntien säätimet?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Säätöpultin kiristin. :? Ne mutterit millä voi lukita ulompien mäntien säätimet?
Jesp. Jotenkin tuntuu että Alfa on niihin väärän kierteen halunnu vääntää, kun tähän mennessä kaikki aika siististi auennu.. E: outoa kyllä kierteet näyttäis olevan oikeat. Mutta miksi männät ei halua mennä kokonaan sisään? E: Homma selvä, säätöjä ränäämällä ja voimalla ne meni, nähtäväks jää pelaako enää.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Näitä keskusteluja selatessa vaikuttaa että on vain jäänyt ilmaa jarruihin niin poljin painuu syvälle, kummaa on vain se että kun vasen etujarru paloi niin poljin meni tälläiseksi mutta jarrut piti paljon paremmin kun nyt, mikäli inssi vaivautui kunnolla runnomaan jarrua. Onko mahdollista että kiehuva jarruneste on polttanut jarrupääsylinterin kumit yms. huonoksi? ensimmäisenä vastaan tulevat jarrupaineensäätimen kumit vaikuttivat kaikki silmämääräisesti ehjiltä. E: Jarrupoljin kovenee ekan polkaisun jälkeen jolloin paineetkin kasvavat, ja polkimesta kuuluu nopeammin painaessa mekaaninen pieruääni, proot. öljy ei auttanut. Jotain on mennyt vähän risaksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Onpas lähiaikoina tullut väkerrettyä niinkin raakaa projektia kun Suomi 75:n takajarrusatulan irroitusta.. Keräänpäs tähän 'maukkaimmat' palat tähän mennessä.
Satulan päädyn männänsäädön palikat muovisuoja mukaanlukien kovassa kiinni. No ei se mitään, satulan ilmeisesti molemmat männänsäädöt juntturassa, jarrupalat saa lyödä alakautta meisselillä irti.
Rupesin ottamaan satulan helpoinpaa mutteria irti ennen jarrulevyn irroitusta.
Mutteriin piti aina hakata vararalla kiinni milliä pienempi lenkki, ja liikkelle sai lähtemään lekalla. Mutteri oli koko matkalta pitkälti katkeamisen rajoissa jumissa, en viitsinyt avata kokonaan, vaan sahasin käytetyllä rautasahanterällä auton alla pultin poikki, että saa edes yhden mutterin kokonaan irti.. Sai hetken aikaa hinkuttaa.
Viisi vetarin kuusiokolopulttia kuudesta meni pyöreäksi. Pultteja ei oikein voi hitsata kun vetarin suojakumi sulaa.
Irroitin vetarin toisen pään kuusi pulttia irti, ja rälläköin nylppääntyneiden pulttien päät irti rälläkällä. Näin irtosi vetari.
Satulaa eikä jarrulevyäkään toki vielä saa irti, kun pitäisi saada kannattomat vetarinpultit ensin irti, ehdotuksia?
Kun vaihdoin bensafiltteriä, minkä operaation olen ruisku 75:n toimittanut kolme kertaa aiemmin, letkun irrotessa kun toisessa päässä oli lukkopihdit, eikä autoa ole viikkoihin käynnistetty, vasen silmä lensi täyteen bensaa, ja oikeaan kunnon roiskeita. onneksi sattui lavuaari juuri tuosta tallista löytymään suhteellisen läheltä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

No jopas on taas Alfa testannut hermoja. Oma pinna palaa yleensä niin helposti että jää hommat kesken. Propsit sulle.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

gYdEbUh kirjoitti:Satulaa eikä jarrulevyäkään toki vielä saa irti, kun pitäisi saada kannattomat vetarinpultit ensin irti, ehdotuksia?
Isoilla putkitongeilla saattaisi lähteä jos vaan saa kunnon otteen.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Ilmeisesti tuossa alfisti.netin etupään puslasarjassa tulee vain reaktiotankojen puslat? Vai tuleeko myös ylätukivarsien puslat?

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1072.html

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

gYdEbUh kirjoitti:Viisi vetarin kuusiokolopulttia kuudesta meni pyöreäksi. Pultteja ei oikein voi hitsata kun vetarin suojakumi sulaa.
Irroitin vetarin toisen pään kuusi pulttia irti, ja rälläköin nylppääntyneiden pulttien päät irti rälläkällä. Näin irtosi vetari.
Satulaa eikä jarrulevyäkään toki vielä saa irti, kun pitäisi saada kannattomat vetarinpultit ensin irti, ehdotuksia?
Itse olen myös(yllättäen) joskus taistellut nylpättyjen kuusiokolojen kanssa. Migillä varovasti tuikkasin jonkun "vääntiön" pultin kantaan kiinni ja näin sain pultit auki. Ei sulanut suojakumi ja hitsauksesta syntyvällä lämmöllä on myös positiivinen vaikutus pultin aukeamiseen.

Pystyiskö niihin sun nysiin hitsaamaan vaikka sopivan kokoiset mutterit kiinni?

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Sape kirjoitti:Ilmeisesti tuossa alfisti.netin etupään puslasarjassa tulee vain reaktiotankojen puslat? Vai tuleeko myös ylätukivarsien puslat?

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1072.html
Hinnasta päättelisin, että tulee molemmat. Kannattaa kuitenkin varmistaa kysymällä.

http://www.powerflex.co.uk/i/product_im ... etta75.pdf

Pelkät castertankojen puslat maksaa tuon hinnaston mukaan alle 11 puntaa puolelleen.

Täällä noita 75:n puslia onkin sitten kattavampi valikoima. http://www.sporttiauto.com/tuotteet/sup ... FI/alfa75/

Edit. Mikähän tuo superflexin SPF2941K-sarja (Torsion Bar Brace Mounts Replaces OE No 60724050) oikein on? Eikös tuossa puhuta vääntösauvan kiinnikkeistä. Löytyy tuolta superflexin sivuilta.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin