75:n ohjaustehostimen hihnan kiristinlaakeri

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

75:n ohjaustehostimen hihnan kiristinlaakeri

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tuntuu kylmäkäynnistyksen jälkeen hetken vinkuvan kyseinen laakeri. Onko kellään tietoa laakerin numerosta/mitoista. Luulisi löytyvän tavan laakerikaupasta, kunhan tietäisi mitä etsiä.

Ilmeisesti se on kuitenkin vaihdettavissa siihen kiristinrullaan?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

On se vaihdettava, ainakin vaihdettavissa, vaikka ei olisi tarkoitettu vaihdettavaksi, näin muistelen kun juteltiin aiheesta Kouvolan miitissä kerran tässä syksyllä.
Minun 75:ssä se pitää ääntä myös, kylmänä karkeampaa jurinaa ja lämmettyään vaimeampaa. Onhan kyllä mittarissa jo 300050km :wink:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
E.L.
Viestit: 149
Liittynyt: 31 Joulu 2004, 13:15
Car(s): 155 Q4, 75 1.8T
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja E.L. »

Laakeri on purettavissa, joten kokeile vaikka ensin puhdistaa se. Mulla ainakin oli aika paljon likaa siinä laakerissa ja puhdistamalla ja rasvaamalla parani. Tai sitten ottaa osat mukaan laakerikauppaan. On kuitenkin sen verran helppo irrottaa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ai se on purettava. Sitten pitää kokeilla puhdistusta ja rasvausta. Lämpimänä ei kuitenkaan pidä mitään ääntä ja klappia en huomannut.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tulipa purettua, putsattua ja rasvattua uudestaan tuo laakeri. Helppo homma kunhan uskalsi vaan vääntää pölysuojat meisselillä pois. Laakeri näytti olevan SKF:n tekele ja kyljestä löytyi seuraava numero: SKF 617546 / H122

Kitinä kylmänä väheni huomattavasti, mutta vieläkin jostain kuuluu pientä ylimääräistä ääntä. Muutaman minuutin lämmettyään kuitenkin loppuu. Vesipumppu, laturi?
Liitteet
12112009003.jpg
Kiristinlaakeri purettuna.
(127.77 KiB) Tiedosto ladattu 757 kertaa
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Altara
Viestit: 116
Liittynyt: 06 Loka 2007, 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Altara »

Tiige kirjoitti:Kitinä kylmänä väheni huomattavasti, mutta vieläkin jostain kuuluu pientä ylimääräistä ääntä. Muutaman minuutin lämmettyään kuitenkin loppuu. Vesipumppu, laturi?
Itselläni oli samanlaista vinkunaa tuon 75:n kanssa, ratkesi näin.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Tuota tarvitsee seuraavaksi kokeilla. Ilmeisesti et irroittanut koko jakajaa, vaan yläpuolelta pyörijän akselin juureen vassua?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Altara
Viestit: 116
Liittynyt: 06 Loka 2007, 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Altara »

Tiige kirjoitti:^Tuota tarvitsee seuraavaksi kokeilla. Ilmeisesti et irroittanut koko jakajaa, vaan yläpuolelta pyörijän akselin juureen vassua?
Juurikin näin. Kannattaa sitten katsoa miten ne muovikuoret on siinä ympärillä ennenkuin ottaa pois, mukavaa hommaa nimittäin taiteilla niitä takaisin kiinni.

Kovin pitkäikäinen tuo korjaus ei kyllä ollut, nimittäin vinkuu taas. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

Vastaa Viestiin