v6:n moottorin kannatin
Valvoja: Moderators
- azzurro fantasia
- Viestit: 36
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21
v6:n moottorin kannatin
... oli korkannut, se vänkärin puolella ylänurkassa oleva. Onko nuo yleensä noin heikkoja et viidessä vuodessa menee? Moottori näyttää olevan niin hyvin tuettu, ettei välitöntä vaaraa ole, se ei lepää kyseistä kannatinta vasten. Onko kukaan vaihtanut pelkkää kumia silmukan sisään? Uusi sikafleksillä kiinni?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos se on samantyyppinen kuin 164:sten moottoreiden ylätuki (ohuet kumiset kannakset yhdistävät sisäholkin ulkoholkkiin) niin tilalle saa varmaan kestävämmän uretaanipuslan. Johtaa varmaan alkuperäistä enemmän värinöitä moottorista koriin, mutta eihän V6 luonnostaankaan kovasti tärise.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Hyvin yleinen vika. Kun kävin ostoaikeissa katsomassa noita 156 V6:a melkein jokaisessa oli ko. ylätuki korkannut. Omassa se kesti n. 160000 km ettei nyt kovinkaan paha. Osa maksaa n. 50€ ja osanumero on 60652740. On sellainen 15 min homma sen vaihtaa eli sikahelppo toimenpide 

ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- azzurro fantasia
- Viestit: 36
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
No, eihän tuo nyt niin paha ole, kaikki maksaa........... taisi joku sanoa että... ihanan kallistaazzurro fantasia kirjoitti:Kiitosta vaan osanumerosta, en itse sitä löytänyt enshätään. Viiskymppiä vaikuttaa sen verran paljolta, että täytynee etsiä jotain puslaa ensin tilalle.

ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: v6:n moottorin kannatin
Tuntuuko missään, kun tuki on väljä? Täriseekö kone ja siten myös kori tai jokin muu paikka, josta tuon huomasit?azzurro fantasia kirjoitti:... oli korkannut, se vänkärin puolella ylänurkassa oleva. Onko nuo yleensä noin heikkoja et viidessä vuodessa menee? Moottori näyttää olevan niin hyvin tuettu, ettei välitöntä vaaraa ole, se ei lepää kyseistä kannatinta vasten. Onko kukaan vaihtanut pelkkää kumia silmukan sisään? Uusi sikafleksillä kiinni?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Vaihdatutin laturin Auto-Pilaamossa Espoossa ja
tapahtuman jälkeen alkoi kuulua omituista naksuntaa
liikkeellelähdöissä. Eikun takaisin autoa näyttämään;
setä otti moottorin ylätuen auki ja kampesi moottoria
sorkkaraudalla...pultti kiinni eikä naksu enää. Tosin
3 vuotta sitten vaihdettu moottorin tuki on jo nyt sen
verran väljä että moottori pääsee heilumaan enemmän
kuin olisi tarkoitus. Laitoin tilaukseen vaihdettavat
uretaanipuslat joiden pitäisi olla jäykemmät kuin nuo
kumilelut. Hinta reilut 40e.
tapahtuman jälkeen alkoi kuulua omituista naksuntaa
liikkeellelähdöissä. Eikun takaisin autoa näyttämään;
setä otti moottorin ylätuen auki ja kampesi moottoria
sorkkaraudalla...pultti kiinni eikä naksu enää. Tosin
3 vuotta sitten vaihdettu moottorin tuki on jo nyt sen
verran väljä että moottori pääsee heilumaan enemmän
kuin olisi tarkoitus. Laitoin tilaukseen vaihdettavat
uretaanipuslat joiden pitäisi olla jäykemmät kuin nuo
kumilelut. Hinta reilut 40e.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Itse asiassa Heikan hinta on 40e, saatavissa viikolla 33.
Deltassa 185e.
Siis 156:seen.
Deltassa 185e.

Siis 156:seen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Onkohan itellä tää ns. vikana tällä hetkellä? Varsinkin kylmänä kun lähtee liikkelle kiihdyttäessä ja jarruttaessa kuuluu tommonen outo napsahdus jostain hansikaslokeron takaa? Hetken, kun on ajellut ja auto lämpenee niin hiljenee täysin
. Lisätään nyt, että satavarmasti tuo ääni ei kuulu hansikaslokerosta vaan jostain alustasta/tuesta. Väljääkään ei alustassa pitäisi olla..
Kattelin tuota ylätukea, niin pitäisikö sen liikkua sivusuunnassa yhtään? Itsellä nimittäin sai liikuteltua jonkin verran, eteen-taakse suunnassa ei kyllä liikkunut. Kumi myös ehjä.

Kattelin tuota ylätukea, niin pitäisikö sen liikkua sivusuunnassa yhtään? Itsellä nimittäin sai liikuteltua jonkin verran, eteen-taakse suunnassa ei kyllä liikkunut. Kumi myös ehjä.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Äskettäin vaihdoin tuon ylätuen,
kumiosa ei ollut murtunut mutta väljistynyt.
Siihen loppui naksunat.
kumiosa ei ollut murtunut mutta väljistynyt.
Siihen loppui naksunat.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Itse en huomannut mitään eroa ennen vaihtoa enkä jälkeen. Oikein yritin kuunnella ja etsiä värinöitä tmv. Kumpikin kumi oli korkannut rikki. Noin 6kk aiemmin olin pyytänyt tarkistamaan onko vielä ehjä ja väitettiin ehjäksi. Oli tainnut vain unohtua tarkistaa, tai sitten meni aika sopivasti juuri tuossa välissä
Kesti siis ~140-150tkm

Kesti siis ~140-150tkm
Ayrton Senna da Silva forever
Jos on autossa kutoskone, niin tuen kiinnityspulttia ei saa jättää ikkunanpuoleisessa hahlossa ikkunan päätyyn, vaikka sen tuen pultin siinä asennossa helpoimmin saakin paikalleen moottorin puolelta.aannttii kirjoitti:Joo tuli tarkemmin tuota tutkittua tänään, se oli ihan pirstaileina eli paskana.. Vihdoinkin selvitys, mistä ääniä on kuulunut.. tulee varmaan superihana auto, kun varmaan vuoden äännellyt.
Itsellä ainakin meni helpommin niin, että ensin se liikkuva hahlo paikoilleen mahdollisimman lähelle ikkunaa. Sitten toinen kiinnike paikalleen. Tämän jälkeen pitää hahlon päästä saada pultti kiinni siten, että moottoria on väännetty eteenpäin, kuten silverine tuolla mainitsikin.
Jos hahlon pultin kirsitää ikkunan päätyyn kiinni, niin saattaa seurata hankaava ääni kiihdytettäessä pienellä vaihteella.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: v6:n moottorin kannatin
Täytyykö 156 V6:n moottoria tukea alta kun ylätuen vaihtaa eli tipahtaako moottori yhtään?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: v6:n moottorin kannatin
Ei tarvi. Ylätuki ei kannattele konetta, estää vaan sen heilumista
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: v6:n moottorin kannatin
Kiitos nopeasta vastauksesta 
