v6:n moottorin kannatin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

v6:n moottorin kannatin

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

... oli korkannut, se vänkärin puolella ylänurkassa oleva. Onko nuo yleensä noin heikkoja et viidessä vuodessa menee? Moottori näyttää olevan niin hyvin tuettu, ettei välitöntä vaaraa ole, se ei lepää kyseistä kannatinta vasten. Onko kukaan vaihtanut pelkkää kumia silmukan sisään? Uusi sikafleksillä kiinni?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos se on samantyyppinen kuin 164:sten moottoreiden ylätuki (ohuet kumiset kannakset yhdistävät sisäholkin ulkoholkkiin) niin tilalle saa varmaan kestävämmän uretaanipuslan. Johtaa varmaan alkuperäistä enemmän värinöitä moottorista koriin, mutta eihän V6 luonnostaankaan kovasti tärise.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Hyvin yleinen vika. Kun kävin ostoaikeissa katsomassa noita 156 V6:a melkein jokaisessa oli ko. ylätuki korkannut. Omassa se kesti n. 160000 km ettei nyt kovinkaan paha. Osa maksaa n. 50€ ja osanumero on 60652740. On sellainen 15 min homma sen vaihtaa eli sikahelppo toimenpide :wink:
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

Kiitosta vaan osanumerosta, en itse sitä löytänyt enshätään. Viiskymppiä vaikuttaa sen verran paljolta, että täytynee etsiä jotain puslaa ensin tilalle.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Saa niitä 170 egelläkin kpl jos valitsee autonsa huolella, ja vaihtamiseen menee 6 tuntia.

Tuli vaan mieleen noista uretaaneista - sikafleksipatentti sai yhden foorumilaisen auton urisemaan. Ehkä Alfan koneet pitää aina olla kuminauhalla kiinni yhdestä pisteestä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Se uretaanimöltti tuli Muukkoselta ja oli nimenomaan kyseiseen vehkeeseen tarkoitettu, tiedä sitten mikä olisi ollut lopputulos kun tulin myyneeksi koko auton ennen kuin sain puslan vaihdetuksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

azzurro fantasia kirjoitti:Kiitosta vaan osanumerosta, en itse sitä löytänyt enshätään. Viiskymppiä vaikuttaa sen verran paljolta, että täytynee etsiä jotain puslaa ensin tilalle.
No, eihän tuo nyt niin paha ole, kaikki maksaa........... taisi joku sanoa että... ihanan kallista :wink:. Powerflex puslia voisit ajatella, jos niitä saa 156 V6:een? Ei taida vaan tuo paketti paljon halvemmaksi tulla ja onhan siinä oma hommansa poistaa vanhat puslat ja painaa uudet tilalle.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Re: v6:n moottorin kannatin

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

azzurro fantasia kirjoitti:... oli korkannut, se vänkärin puolella ylänurkassa oleva. Onko nuo yleensä noin heikkoja et viidessä vuodessa menee? Moottori näyttää olevan niin hyvin tuettu, ettei välitöntä vaaraa ole, se ei lepää kyseistä kannatinta vasten. Onko kukaan vaihtanut pelkkää kumia silmukan sisään? Uusi sikafleksillä kiinni?
Tuntuuko missään, kun tuki on väljä? Täriseekö kone ja siten myös kori tai jokin muu paikka, josta tuon huomasit?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Vaihdatutin laturin Auto-Pilaamossa Espoossa ja
tapahtuman jälkeen alkoi kuulua omituista naksuntaa
liikkeellelähdöissä. Eikun takaisin autoa näyttämään;
setä otti moottorin ylätuen auki ja kampesi moottoria
sorkkaraudalla...pultti kiinni eikä naksu enää. Tosin
3 vuotta sitten vaihdettu moottorin tuki on jo nyt sen
verran väljä että moottori pääsee heilumaan enemmän
kuin olisi tarkoitus. Laitoin tilaukseen vaihdettavat
uretaanipuslat joiden pitäisi olla jäykemmät kuin nuo
kumilelut. Hinta reilut 40e.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ei huku radallakaan teho siihen moottorin vääntelyyn vaan välittyy kaikki tiehen. Taas lähti kymppi pois ajasta.

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Minä täytin sikafleksillä alkuperäisen tuen kolot ja hyvin on kestänyt jo yli vuoden.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Olisiko kellään heittää GTV:n kannattimen puslien kokoa? 100€ maksaa tuommoinen 10cm tanko, niin taitaisi tulla vähän edullisemmaksi vaihtaa vain puslat.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Heikalta sai ainaki 156seen tuon kannattimen noin 60lla kympillä.
MP

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Itse asiassa Heikan hinta on 40e, saatavissa viikolla 33.
Deltassa 185e. :silly:
Siis 156:seen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Heikalta tilasin yläkiinnikkeen, pari viikkoa sitten tuli paketti perille. 50€ kuluineen Tampereelle. Tein itse ja säästin, tällä kertaa oikeasti.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

qaz
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Viesti Kirjoittaja qaz »

Heikalla maksoi tuo 3.0 GTV:n tukitanko 84 euroa loppuvuodesta 2008.

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Onkohan itellä tää ns. vikana tällä hetkellä? Varsinkin kylmänä kun lähtee liikkelle kiihdyttäessä ja jarruttaessa kuuluu tommonen outo napsahdus jostain hansikaslokeron takaa? Hetken, kun on ajellut ja auto lämpenee niin hiljenee täysin :shock:. Lisätään nyt, että satavarmasti tuo ääni ei kuulu hansikaslokerosta vaan jostain alustasta/tuesta. Väljääkään ei alustassa pitäisi olla..

Kattelin tuota ylätukea, niin pitäisikö sen liikkua sivusuunnassa yhtään? Itsellä nimittäin sai liikuteltua jonkin verran, eteen-taakse suunnassa ei kyllä liikkunut. Kumi myös ehjä.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Äskettäin vaihdoin tuon ylätuen,
kumiosa ei ollut murtunut mutta väljistynyt.
Siihen loppui naksunat.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Itse en huomannut mitään eroa ennen vaihtoa enkä jälkeen. Oikein yritin kuunnella ja etsiä värinöitä tmv. Kumpikin kumi oli korkannut rikki. Noin 6kk aiemmin olin pyytänyt tarkistamaan onko vielä ehjä ja väitettiin ehjäksi. Oli tainnut vain unohtua tarkistaa, tai sitten meni aika sopivasti juuri tuossa välissä :roll:

Kesti siis ~140-150tkm
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Mulla vähensi nykimistä tyhjäkäynnin tuntumassa. Näkyy parhaiten parkkihallissa ajellessa ja jonossa madellessa.
MP

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Joo tuli tarkemmin tuota tutkittua tänään, se oli ihan pirstaileina eli paskana.. Vihdoinkin selvitys, mistä ääniä on kuulunut.. tulee varmaan superihana auto, kun varmaan vuoden äännellyt.

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

aannttii kirjoitti:Joo tuli tarkemmin tuota tutkittua tänään, se oli ihan pirstaileina eli paskana.. Vihdoinkin selvitys, mistä ääniä on kuulunut.. tulee varmaan superihana auto, kun varmaan vuoden äännellyt.
Jos on autossa kutoskone, niin tuen kiinnityspulttia ei saa jättää ikkunanpuoleisessa hahlossa ikkunan päätyyn, vaikka sen tuen pultin siinä asennossa helpoimmin saakin paikalleen moottorin puolelta.

Itsellä ainakin meni helpommin niin, että ensin se liikkuva hahlo paikoilleen mahdollisimman lähelle ikkunaa. Sitten toinen kiinnike paikalleen. Tämän jälkeen pitää hahlon päästä saada pultti kiinni siten, että moottoria on väännetty eteenpäin, kuten silverine tuolla mainitsikin.

Jos hahlon pultin kirsitää ikkunan päätyyn kiinni, niin saattaa seurata hankaava ääni kiihdytettäessä pienellä vaihteella.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: v6:n moottorin kannatin

Viesti Kirjoittaja jmi »

Täytyykö 156 V6:n moottoria tukea alta kun ylätuen vaihtaa eli tipahtaako moottori yhtään?

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: v6:n moottorin kannatin

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ei tarvi. Ylätuki ei kannattele konetta, estää vaan sen heilumista

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: v6:n moottorin kannatin

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kiitos nopeasta vastauksesta :-D

Vastaa Viestiin