Formula1 2010
Valvoja: Moderators
Formula1 2010
Ajoiko Montezemolo Ferrarin hiekalle, Alonso ja Massa takapenkillä?
- Liitteet
-
- 213752_3333_big_161109_ferrari_finali_01.jpg
- (36.04 KiB) Tiedosto ladattu 4268 kertaa
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Formula1 2010
^Kyllä ja jäi vielä kiinni! Takapenkkikuskit tiedetään.
Taitaa tulla "Kaikkien aikojen suomalaisvuosi" F1:ssä. Liekkö yhtään meikäläisen lipun alla ajavaa kuskia ensi vuonna. Maikkari tuli onneksi ostaneeksi jo ensivuoden TV oikeudet. Noh, ei nuolaista vielä...
Taitaa tulla "Kaikkien aikojen suomalaisvuosi" F1:ssä. Liekkö yhtään meikäläisen lipun alla ajavaa kuskia ensi vuonna. Maikkari tuli onneksi ostaneeksi jo ensivuoden TV oikeudet. Noh, ei nuolaista vielä...
Re: Formula1 2010
Toivomuslistalla tuon lisäksi yksi sellainen kausi, kun NHL:ssä ei olisi yhtään suomalaispelaajaa.Jevgen kirjoitti:^Kyllä ja jäi vielä kiinni! Takapenkkikuskit tiedetään.
Liekkö yhtään meikäläisen lipun alla ajavaa kuskia ensi vuonna. Noh, ei nuolaista vielä...
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Kimi pitää välivuoden. http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... /11/998939
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Samaa mieltä. Kuka Kimin nyt sitten enää palkkaisikaan vuoden päästä? Palkkatoiveet tähtitieteellisiä mutta Schumin kaltainen ansioluettelo puuttuu. Kimi ei Ferrarilla kuitenkaan pärjännyt mitenkään maagisesti (vs. Massa). Ei voi mitään mutta hieman huono maku jäi Ferrari-ajasta suuhun mestaruudesta huolimatta.tube68 kirjoitti:epäilen että Kimiä ei enää F1:ssä nähdä tuon välivuoden jälkeen (muistellaan Häkää).
Tämä "ei formuloita" -ratkaisu on tavallaan aika ymmärrettävä: ensi kaudelle tulee huikea tili Ferrarilta kunhan ei aja kilpailevassa tallissa. Ja jos kilpaileva talli ei anna lähellekään samaa rahasummaa niin... miksi jättää miljoonia ottamatta?
Harmi vaan että formuloista menee mielenkiinto. Vaikka Heikki saisikin paikan jostain niin kilpailukykyinen kalusto on melko lailla kortilla. Tietty Mersulla (ex-Brawn) olisi nyt Jensonin jättämä paikka. Toinen kysymysmerkki liittyy sitten Heikin kykyyn kisoissa. Aika paljon on ajellut huonoja kisoja samaan aikaan kun Hamilton kurvailee kärjessä. CV ei oikein siltä osin ole kunnossa...
Alfa Romeo - immagine di bellezza
Toivotaan, että saadaan edes kokea vahingoniloa, kun latinot laittaa tuulemaan. Siellähän voi olla kuskin paikka auki ennemmin kuin arvaakaan. Varmaan käy kuitenkin niin, että Ferrari dominoi ensi kaudella, kun ovat koko tämän kauden autoa kehittäneet. Kuskeistakaan ei pitäisi jäädä kiinni nytkään..
Olisiko tässä kuitenkin vaikuttanut se, että italia on vanha kulttuuri- ja sivistysvaltio.JackFry kirjoitti:Ferrarista jäi huono ja raukkamainen fiilis. Kimi suoriutui mun mielestä hyvin. Voitti mestaruuden, oli viime kaudella kolmas ja tällä kaudella kuudes autolla jonka kehittäminen lopetettiin tosi aikaisin.
Harmi ettei saanut talli paikkaa.
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
No sehän tän homman vasta kruunaisia
McLaren - Hamilton / Button. Luultavasti Button ei tule pysymään Hamiltonin vauhdissa. Hämis taistelee mestaruudesta.
Mercedes GP - Räikkönen / Rosberg. Räikkönen on hyvä, Rosberg ei ole koskaan päässyt näyttämään taitojaan huippuautolla. Molemmat potentiaalisia kisojen voittajia. Molemmat ehkä jopa mestaruuskanditaatteja.
Ferrari - Alonso / Massa - Kovia kuskeja molemmat. Alonso paperilla ehkä vähän kovempi jopa, mutta kuinka saadaan istumaan Ferrari hänelle? Vai viekö Massa? Molemmat taistelevat kuitenkin voitoista.
Sitten tähän kasaan vielä Red Bull kaksikko, jotka taistelivat mestaruudesta molemmat jo viime kaudella. Varsinkin Vettel on todella kova luu.
Eli arvio ensi kaudesta, JOS nämä muutokset toteutuvat.. Mestaruudesta taistelee näiden neljän tallin kuljettajat. Jos talleista pitäisi valita se ykkönen ensi kaudeksi, niin oma veikkaus on: Hamilton, Räikkönen, Massa Ja Vettel. Sarjasta tulossa yksi tasaisimmista pitkään aikaan. Tosin, sääntömuutokset ovat jälleen yksi kysymysmerkki, muun muassa välitankkauksen poisto. Mutta kaikki tämä riippuu nyt siis Mersun aikeista..
McLaren - Hamilton / Button. Luultavasti Button ei tule pysymään Hamiltonin vauhdissa. Hämis taistelee mestaruudesta.
Mercedes GP - Räikkönen / Rosberg. Räikkönen on hyvä, Rosberg ei ole koskaan päässyt näyttämään taitojaan huippuautolla. Molemmat potentiaalisia kisojen voittajia. Molemmat ehkä jopa mestaruuskanditaatteja.
Ferrari - Alonso / Massa - Kovia kuskeja molemmat. Alonso paperilla ehkä vähän kovempi jopa, mutta kuinka saadaan istumaan Ferrari hänelle? Vai viekö Massa? Molemmat taistelevat kuitenkin voitoista.
Sitten tähän kasaan vielä Red Bull kaksikko, jotka taistelivat mestaruudesta molemmat jo viime kaudella. Varsinkin Vettel on todella kova luu.
Eli arvio ensi kaudesta, JOS nämä muutokset toteutuvat.. Mestaruudesta taistelee näiden neljän tallin kuljettajat. Jos talleista pitäisi valita se ykkönen ensi kaudeksi, niin oma veikkaus on: Hamilton, Räikkönen, Massa Ja Vettel. Sarjasta tulossa yksi tasaisimmista pitkään aikaan. Tosin, sääntömuutokset ovat jälleen yksi kysymysmerkki, muun muassa välitankkauksen poisto. Mutta kaikki tämä riippuu nyt siis Mersun aikeista..
Minä mitään allekirjoita!
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Mullekin jäi huono maku Ferraritallin toiminnasta, valitukset Kimin "puhumattomuudesta" tuntuvat varsin keksityiltä. Etteikö Kimi muka olis puhunut tarpeeksi mekaanikkojen kanssa auton kehitystyössä? Totta kai Kimi kuten kaikki muutkin haluaa autosta mahdollisemman hyvän ja sanoo silloin kaiken jolla uskoo olevan merkitystä. Pidän Kimin suorituksia kokonaisuutena hyvinä edellytyksiin nähden, muistetaan että talli mokaili esim viime kaudella joissain kisoissa tosi pahasti ja nyt ei kehitetty autoa. Se että auto pelas nyt paremmin Massan lähdettyä ihmetyttää myös. Italia on hieno maa monella tapaa muttei se näissä yhteyksissä mitään paina. Ja esimerkkejä muista kummallisuuksista löytyy myös yllin kyllin, sanotaan nyt vaikka Mafia ja Berlusconi.Jönsson kirjoitti:Olisiko tässä kuitenkin vaikuttanut se, että italia on vanha kulttuuri- ja sivistysvaltio.JackFry kirjoitti:Ferrarista jäi huono ja raukkamainen fiilis. Kimi suoriutui mun mielestä hyvin. Voitti mestaruuden, oli viime kaudella kolmas ja tällä kaudella kuudes autolla jonka kehittäminen lopetettiin tosi aikaisin.
Harmi ettei saanut talli paikkaa.
Puhumattomuus voi tarkoittaa tietysti monta asiaa, kuten vaikkapa sitä, että ei osaa kertoa, miten autoa pitäisi parantaa tai säätää itselle sopivaksi. Tähän voi vaikuttaa huono kielitaito, mutta yhtä paljon se, että tuollainen vähän vajaa vantaalainen ei ehkä ole mikään verbaaliakrobaatti millään kielellä. Ei vain ole keinoja ilmaista itseään, kun lahjakkuus on kineettistä sorttia eli kuten vaari olisi sanonut - taidot viittaavat varsitöihin (joskaan tässä tapauksessa ruumiin rakenne ei). Osa tätä ongelmaa lienee myös kyvyttömyys kommunikoida fanien, sponsoreiden, lehdistön ja muiden sidosryhmien kanssa.Ottimo kirjoitti:Mullekin jäi huono maku Ferraritallin toiminnasta, valitukset Kimin "puhumattomuudesta" tuntuvat varsin keksityiltä. Etteikö Kimi muka olisi puhunut tarpeeksi mekaanikkojen kanssa auton kehitystyössä? Totta kai Kimi kuten kaikki muutkin haluaa autosta mahdollisemman hyvän ja sanoo silloin kaiken jolla uskoo olevan merkitystä.Jönsson kirjoitti:Olisiko tässä kuitenkin vaikuttanut se, että italia on vanha kulttuuri- ja sivistysvaltio.JackFry kirjoitti:Ferrarista jäi huono ja raukkamainen fiilis. Kimi suoriutui mun mielestä hyvin. Voitti mestaruuden, oli viime kaudella kolmas ja tällä kaudella kuudes autolla jonka kehittäminen lopetettiin tosi aikaisin.
Harmi ettei saanut talli paikkaa.
Se, mihin itse aiemmin viittasin, liittyi kuitenkin vähän toiseen asiaan. K. Räikkösen sukupolvi ei omaa juurikaan käytöstapoja. Ei osata tervehtiä, syödään lakki päässä, ei osata käyttää veistä ja haarukkaa, ei osata pukeutua, ei osata puhutella, mennään ovesta ensin jne. Ja kun joku huomauttaa, vastaukseksi tulee - mitä välii. No, sitä välii, että kansa, joka nuoriso ei osaa käyttäytyä, kuvittelee olevansa jotain eurooppalaista kosmopoliittia ja tulokset on tässä.
Totta on, että en tunne herra Räikköstä, mutta jos jutut viinan käytöstä ja hepin heilutuksesta ovat edes neljänneksen verran tosia, niin eiköhän tähän voi soveltaa vanhaa amerikkalaista kansanviisautta: näyttää ankalta, kuulostaa ankalta, vaappuu kuin ankka - kyllä.. se mitä todennäköisimmin on ankka. Vastaavia aivottomia lähiönuoria on Big Brother -talo pullollaan.
Ajajana K. Räikkösen on pakko olla aivan käsittämättömän lahjakas, oman lajinsa Matti Nykänen. Nykäsestä kuitenkin näkee, että hän on sentään saanut kotikasvatuksen, tai koulu-, mutta lahjakkuus on vain hänelläkin liittynyt oman kehon hallintaan.
Räikkönen lienee aivan käsittämättömän lahjakas ajaja - yksi kaikkien aikojen lahjakkaimmista. Millään barrichello-fisicella-osaamisella hän ei olisi ikinä ykkösten ratin taakse päässyt. Ja tiukkaa tekee nytkin. Niin, että sitä välii.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
En minäkään Kimiä tarpeeksi hyvin tunne voidakseni tehdä edes jotensakin kattavan ja varman arvion hänen persoonastaan. Voin vain sanoa että noita ryyppykeikkoja lukuunottamatta ei mikään ole minua häirinnyt. Olen jopa sitä mieltä että hän viime vuosina jutteli ihan mukavasti kisojen yhteydessä ja itse asiassa pidin hänen suorasta ja rehellisestä tyylistään. Totta kai "ammattiin" kuuluu paljon sosiaalista edustamista ja näissä yhteyksissä hän ei ehkä ollut parhaimmillaan.Jönsson kirjoitti:Puhumattomuus voi tarkoittaa tietysti monta asiaa, kuten vaikkapa sitä, että ei osaa kertoa, miten autoa pitäisi parantaa tai säätää itselle sopivaksi. Tähän voi vaikuttaa huono kielitaito, mutta yhtä paljon se, että tuollainen vähän vajaa vantaalainen ei ehkä ole mikään verbaaliakrobaatti millään kielellä. Ei vain ole keinoja ilmaista itseään, kun lahjakkuus on kineettistä sorttia eli kuten vaari olisi sanonut - taidot viittaavat varsitöihin (joskaan tässä tapauksessa ruumiin rakenne ei). Osa tätä ongelmaa lienee myös kyvyttömyys kommunikoida fanien, sponsoreiden, lehdistön ja muiden sidosryhmien kanssa.Ottimo kirjoitti:Mullekin jäi huono maku Ferraritallin toiminnasta, valitukset Kimin "puhumattomuudesta" tuntuvat varsin keksityiltä. Etteikö Kimi muka olisi puhunut tarpeeksi mekaanikkojen kanssa auton kehitystyössä? Totta kai Kimi kuten kaikki muutkin haluaa autosta mahdollisemman hyvän ja sanoo silloin kaiken jolla uskoo olevan merkitystä.Jönsson kirjoitti: Olisiko tässä kuitenkin vaikuttanut se, että italia on vanha kulttuuri- ja sivistysvaltio.
Se, mihin itse aiemmin viittasin, liittyi kuitenkin vähän toiseen asiaan. K. Räikkösen sukupolvi ei omaa juurikaan käytöstapoja. Ei osata tervehtiä, syödään lakki päässä, ei osata käyttää veistä ja haarukkaa, ei osata pukeutua, ei osata puhutella, mennään ovesta ensin jne. Ja kun joku huomauttaa, vastaukseksi tulee - mitä välii. No, sitä välii, että kansa, joka nuoriso ei osaa käyttäytyä, kuvittelee olevansa jotain eurooppalaista kosmopoliittia ja tulokset on tässä.
Totta on, että en tunne herra Räikköstä, mutta jos jutut viinan käytöstä ja hepin heilutuksesta ovat edes neljänneksen verran tosia, niin eiköhän tähän voi soveltaa vanhaa amerikkalaista kansanviisautta: näyttää ankalta, kuulostaa ankalta, vaappuu kuin ankka - kyllä.. se mitä todennäköisimmin on ankka. Vastaavia aivottomia lähiönuoria on Big Brother -talo pullollaan.
Ajajana K. Räikkösen on pakko olla aivan käsittämättömän lahjakas, oman lajinsa Matti Nykänen. Nykäsestä kuitenkin näkee, että hän on sentään saanut kotikasvatuksen, tai koulu-, mutta lahjakkuus on vain hänelläkin liittynyt oman kehon hallintaan.
Räikkönen lienee aivan käsittämättömän lahjakas ajaja - yksi kaikkien aikojen lahjakkaimmista. Millään barrichello-fisicella-osaamisella hän ei olisi ikinä ykkösten ratin taakse päässyt. Ja tiukkaa tekee nytkin. Niin, että sitä välii.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tyyppinä Räikkönen taitaa olla rehellisen itsekeskeinen...
ei kiinnosta pokkurointi ja toisten miellyttäminen. Tuntee arvonsa.
Selviä juntinkin piirteitä ja mitä Jönssonin maintsemaan
Nykäseen tulee niin eikös ne ole kavereita...Kimihän tykkää
myös junttidiskosta. Siis musana.
En ole kyllä huomannut mitään vikaa herran kielitaidossa ja
ainakin ulkopuolisten kommenttien perusteella tietää tasan
tarkkaan mikä autossa on vialla jos on. Tapa ilmaista itseään
ei ehkä ole miellyttänyt herkkähipiäisiä latinoja. Ei tee autolla
ajamisesta mitään elämää suurempaa...vrt. Massan vuodatukset
"Ferrari-perheestä"..
Järjettömän lahjakashan Kimin täytyy olla...
Jaakko Markulahan kertoi Carfin 30-vuotispäivillä että Kimi oli
tehnyt all-time-best ajan/suorituksen ketteryys-radalla palvellessaan
Urheilukoulussa...ja siellä on sentään palvellut kaikennäköistä maailmanluokan urheilijaa...
voi siinä välillä vähän ottaa valkovenäläisiä,
antaa lahjattomien harjoitella.
Toivotaan että ajaa vielä F1:ssä.
ei kiinnosta pokkurointi ja toisten miellyttäminen. Tuntee arvonsa.
Selviä juntinkin piirteitä ja mitä Jönssonin maintsemaan
Nykäseen tulee niin eikös ne ole kavereita...Kimihän tykkää
myös junttidiskosta. Siis musana.
En ole kyllä huomannut mitään vikaa herran kielitaidossa ja
ainakin ulkopuolisten kommenttien perusteella tietää tasan
tarkkaan mikä autossa on vialla jos on. Tapa ilmaista itseään
ei ehkä ole miellyttänyt herkkähipiäisiä latinoja. Ei tee autolla
ajamisesta mitään elämää suurempaa...vrt. Massan vuodatukset
"Ferrari-perheestä"..
Järjettömän lahjakashan Kimin täytyy olla...
Jaakko Markulahan kertoi Carfin 30-vuotispäivillä että Kimi oli
tehnyt all-time-best ajan/suorituksen ketteryys-radalla palvellessaan
Urheilukoulussa...ja siellä on sentään palvellut kaikennäköistä maailmanluokan urheilijaa...
voi siinä välillä vähän ottaa valkovenäläisiä,
antaa lahjattomien harjoitella.
Toivotaan että ajaa vielä F1:ssä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Olet vissiin tutustunut Räikköseen seiskan juttujen perusteella? Jos sinulla joskus sattuu olemaan mahdollisuus puhua Kimin kanssa, niin kannattaa käydä juttusilla. Voi vähän käsitykset muuttua.Jönsson kirjoitti:Puhumattomuus voi tarkoittaa tietysti monta asiaa, kuten vaikkapa sitä, että ei osaa kertoa, miten autoa pitäisi parantaa tai säätää itselle sopivaksi. Tähän voi vaikuttaa huono kielitaito, mutta yhtä paljon se, että tuollainen vähän vajaa vantaalainen ei ehkä ole mikään verbaaliakrobaatti millään kielellä. Ei vain ole keinoja ilmaista itseään, kun lahjakkuus on kineettistä sorttia eli kuten vaari olisi sanonut - taidot viittaavat varsitöihin (joskaan tässä tapauksessa ruumiin rakenne ei). Osa tätä ongelmaa lienee myös kyvyttömyys kommunikoida fanien, sponsoreiden, lehdistön ja muiden sidosryhmien kanssa.
Se, mihin itse aiemmin viittasin, liittyi kuitenkin vähän toiseen asiaan. K. Räikkösen sukupolvi ei omaa juurikaan käytöstapoja. Ei osata tervehtiä, syödään lakki päässä, ei osata käyttää veistä ja haarukkaa, ei osata pukeutua, ei osata puhutella, mennään ovesta ensin jne. Ja kun joku huomauttaa, vastaukseksi tulee - mitä välii. No, sitä välii, että kansa, joka nuoriso ei osaa käyttäytyä, kuvittelee olevansa jotain eurooppalaista kosmopoliittia ja tulokset on tässä.
Totta on, että en tunne herra Räikköstä, mutta jos jutut viinan käytöstä ja hepin heilutuksesta ovat edes neljänneksen verran tosia, niin eiköhän tähän voi soveltaa vanhaa amerikkalaista kansanviisautta: näyttää ankalta, kuulostaa ankalta, vaappuu kuin ankka - kyllä.. se mitä todennäköisimmin on ankka. Vastaavia aivottomia lähiönuoria on Big Brother -talo pullollaan.
Ajajana K. Räikkösen on pakko olla aivan käsittämättömän lahjakas, oman lajinsa Matti Nykänen. Nykäsestä kuitenkin näkee, että hän on sentään saanut kotikasvatuksen, tai koulu-, mutta lahjakkuus on vain hänelläkin liittynyt oman kehon hallintaan.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Voisitko ystävällisesti olla yleistämättä. Ettei tarvitse yleistää, että vanhemmat sukupolvet ovat suvaitsemattomia, lokeroihin lukkiutuneita homekorvia...Jönsson kirjoitti:K. Räikkösen sukupolvi ei omaa juurikaan käytöstapoja.
Kuten silverine totesikin, Räikkönen taitaa toimia juuri niinkuin itseään huvittaa. Hän ei paljon kuvia kumartele, mikä on toisaalta "rokkamaisen" ihailtavaa, mutta toki myös typerää.
Senza cuore saremmo solo macchine
Muutamien vastauksien perusteella voisi päätellä, että herra Räikkösen sukua on runsaasti paikalla. Enkä nyt viittaa mihinkään muuhun kuin siihen, kuinka loukkaavana kommenttini on koettu.
Siteeraan vielä itseäni: "Totta on, että en tunne herra Räikköstä, mutta jos jutut viinan käytöstä ja hepin heilutuksesta ovat edes neljänneksen verran tosia..." Siis jos...
Mutta tokihan taustalla voi olla muitakin syitä. Ajotaidon puute se ei ole, siitähän olemme edes yksimielisiä.
Siteeraan vielä itseäni: "Totta on, että en tunne herra Räikköstä, mutta jos jutut viinan käytöstä ja hepin heilutuksesta ovat edes neljänneksen verran tosia..." Siis jos...
Mutta tokihan taustalla voi olla muitakin syitä. Ajotaidon puute se ei ole, siitähän olemme edes yksimielisiä.
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Niinhän se on tässäkin jutussa, että ne puhuu, ketkä eivät tiedä, ja ne eivät suutaan avaa, ketkä tietävät. Niinpä minäkin löpisen omiani.Jönsson kirjoitti: "Totta on, että en tunne herra Räikköstä, mutta jos jutut viinan käytöstä ja hepin heilutuksesta ovat edes neljänneksen verran tosia..." Siis jos...
Mutta tokihan taustalla voi olla muitakin syitä. Ajotaidon puute se ei ole, siitähän olemme edes yksimielisiä.
Ensinnäkin: Kimi saanee huomattavan korvauksen Scuderialta, mikäli ei kilpaile minkään muun merkin haalareissa. Ok, kannattaako silloin tehdä jatkodiili pienellä summalla? Toisaalta, jos on vuoden poissa kuvioista, on taatusti hankalampaa saada kunnollinen sopimus. Kolmanneksi, jos on tiimissä, mistä ei saa kasaan kunnollsita pakettia, ei pysty näyttöihin ja jatko on taas hankalaa. Yksinkertaista?
Toisaalta, taitavat ne jutut Kimin käytöksestä yms. paisua julkisuudessa seitsemänteen potenssiin. Voin ihan omakohtaisesti todeta, että jotkut toimittajat vetävät jutut mielikuvituksesta, jos todellisia aineksia on tarjolla niukasti tai ei ollenkaan. Ja tuolloin ko. media ei yleensä ole ihan tiukasti suuntautunut sportiin. Jos sopulilla on vaikeaa entisten näyttöjen perusteella saada akreditointia kisapaikalle, ei kovaa dataa taida paljoa jutun juureksi olla. Täältä tähän...
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
Jos huhut venäläisrahoituksesta pitävät paikkansa, niin Kubican juomapullon täyttäjäksi valittaneen joku venäläiskuski. (Vai täyttääkö Kubica venäläiskuskin juomapulloa?)HR kirjoitti:Muuten mitäs mieltä raati on näistä huhuista Heikin (ei siis minun vaan sen toisen) siirtymisestä Renaultille.
Jotenkin todennäköisimmältä tuntuu, että joku tulokastalli palkkaisi Kovalaisen. Kokeneet tallit tuskin Heikin palveluksia kaipaavat kun McLaren vuosien näytöt ovat mitä ovat mutta tuo McLaren kokemus voisi olla tulokastalleille kultaakin kalliimpaa.
VMP
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Hoh, hoijaa. Mistähän aloittaisi? Se kirjoittamasi viesti kun on aikamoista yleistämistä ja soopaa. No, kaikilla on huonoja päiviä ja tulee avauduttua ja lyötyä ylilyöntejä. Aika kaukaa haettua verrata teini-ikäisten(? Sehän on ikävä totuus että lapset käyttäytyvät nykyään, yleistäen, todella kehnosti) käyttäytymistä Kimiin. Meinaatko että Kimi ei ole avannut ovea Montezemololle, tai on syönyt Ferrari lippis päässä sormineen pastaa teamin lounaalla En minä ole huomannut että Kimi olisi erityisen epäkohtelias? Se ettei halua olla lehdistön kanssa yhtään enempää tekemisissä kuin on pakollista ei kai tarkoita että on epäkohtelias. Teamin kannalta se olisi toki varmasti ollut toivottavaa. Minusta se on hyvin ymmärrettävää ettei ne lehdistötilaisuudet kiinnosta. Se millä varmasti on ollut vaikutuksensa on että Kimi on vetäytynyt sosiaalisista tilanteista kulttuuri ja kielimuurin takia teamin sisällä. Ja se taas on vaikuttanut siihen ettei teamin sisällä ole syntynyt toivottavaa "me" henkeä. Tämä omana arvauksena. Ja kuten joku sanoikin niin Kimi on kyllä parantanut huomattavasti uransa aikana sitä kommentointi puolta.Jönsson kirjoitti:Muutamien vastauksien perusteella voisi päätellä, että herra Räikkösen sukua on runsaasti paikalla. Enkä nyt viittaa mihinkään muuhun kuin siihen, kuinka loukkaavana kommenttini on koettu.
Siteeraan vielä itseäni: "Totta on, että en tunne herra Räikköstä, mutta jos jutut viinan käytöstä ja hepin heilutuksesta ovat edes neljänneksen verran tosia..." Siis jos...
Mutta tokihan taustalla voi olla muitakin syitä. Ajotaidon puute se ei ole, siitähän olemme edes yksimielisiä.
Mitä tulee auton säätämiseen niin en oikein jaksa uskoa etteikö osaisi kertoa mihin suuntaan autoa pitää säätää. Kyllä tuon luokan miehet kaikki osaa. McLarenin puoleltahan nimenomaan komentoitiin etä Kimi osasi kertoa mihin suuntaan autoa tulisi säätää.
Sennan aikojen jälkeen en ole osannut oikein fanittaa ketään tosissani, johtuuko kuskeista, lajista, vai omasta ikääntymisestä, sitä en tiedä. Sukua en itse Kimille ole, fanikin aika miedossa mielessä. Minulle tuli ennenminkin mieleen että olet toimittaja Sattuman kautta olen "läheltä seuranneen" kanssa keskustellut Kimin "yksityisestä persoonasta" ja aika kaukana se on siitä kameroiden edessä esiintyvästä kaverista. Viinaa mies vetää kuin kuiva sieni vettä rankkasateessa sille päälle sattuessaan, ja itse pidän sitä junttiutena. Ihmisen älykkyysosamäärä ei tunnetusti nouse promilleiden mukaan. Mutta omapa on asiansa, eikä Kimi sitä ole työnsä kustannuksella tietääkseni harrastellut.
Sääli ettei Suomalaisia varmaankaan nähdä tulevalla kaudella. Kuka tietää milloin seuraavaksi! Epäilen ettei Kimi enää ykkösiin palaa. Niin vahvoja näyttöjä on vaikea antaa välivuoden aikana että huippu teamin ovi aukeaisi. Sääli
Ayrton Senna da Silva forever
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Rakkaudesta lajiin? Tai siellä on paljon ystäviä? Varsin usea huippu-urheilija jää ympyröihin vaikka rahallinen tilanne ei sitä vaatisi.
Itselleni on tällähetkellä ihan sama kuka siellä ajaa. Seuraan punaisia orhia. Oikeastaan olen harmitellut vain Alesin ja Schumin lähtöjä Ferrarilta. Vaikka "vihasinkin" päätöstä kun Schumi tuli Ferrarille niin ne vuodet olivat, minulle, formuloiden kulta-aikaa. Epäilemättä 80-luvun loppu ja 90-luku tuli aikaan jolloin omatkin tunteet olivat voimakkaampia. On ihan totta että vanhemmiten tuntuu että asioilla ei ole niin suurta merkitystä. Kaudet tulee ja menee.
Itselleni on tällähetkellä ihan sama kuka siellä ajaa. Seuraan punaisia orhia. Oikeastaan olen harmitellut vain Alesin ja Schumin lähtöjä Ferrarilta. Vaikka "vihasinkin" päätöstä kun Schumi tuli Ferrarille niin ne vuodet olivat, minulle, formuloiden kulta-aikaa. Epäilemättä 80-luvun loppu ja 90-luku tuli aikaan jolloin omatkin tunteet olivat voimakkaampia. On ihan totta että vanhemmiten tuntuu että asioilla ei ole niin suurta merkitystä. Kaudet tulee ja menee.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Millähän muutoksella tosta F1:stä sais mielenkiintoisen. Nykyisessä perässäajokilpailussa kun ei tapahdu oikein mitään. TYLSÄÄ.
Esimerkiksi kaksipyöräisissä on ohituksia lähes joka kierroksella enemmän kuin F1:ssä yhteensä koko kisan aikana.
No varikkokäynnit loppuu, tulisko sieltä jotain polttoainemäärien ja autojen painon muutoksista ja renkaista johtuvaa säpinää.
Schumin taidoista johtuen joskus aloin seurata ja katsottuakin tuli lähes joka kisa ja tietty suomalaiset kiinnostivat.
Mutta viime aikoina ei enää ei kovasti harmittanut, jos tuli jotain menoa ja kisa jäi katsomatta.
Moto GP sen sijaan on pakko nähdä.
Esimerkiksi kaksipyöräisissä on ohituksia lähes joka kierroksella enemmän kuin F1:ssä yhteensä koko kisan aikana.
No varikkokäynnit loppuu, tulisko sieltä jotain polttoainemäärien ja autojen painon muutoksista ja renkaista johtuvaa säpinää.
Schumin taidoista johtuen joskus aloin seurata ja katsottuakin tuli lähes joka kisa ja tietty suomalaiset kiinnostivat.
Mutta viime aikoina ei enää ei kovasti harmittanut, jos tuli jotain menoa ja kisa jäi katsomatta.
Moto GP sen sijaan on pakko nähdä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Keke kommentoi taannoin siihen tyyliin, että ohitukset/tilanteet/tapahtumat lisääntyisivät, kun otettaisiin autoista kaikki siivet ja elektroniikka-avut pois sekä palattaisiin slickseihin. Tällöin autoista tulisi niin haastavia ajaa, että tulisi virheitä ->ohituksia, sekä mutkassa perässä ajaminen olisi mahdollista -> ohituksia... No, slickseihin palattiin urarenkaiden jälkeen, mutta muutoin tilanne on pitkälti ennallaan.Laku kirjoitti:Millähän muutoksella tosta F1:stä sais mielenkiintoisen. Nykyisessä perässäajokilpailussa kun ei tapahdu oikein mitään. TYLSÄÄ.
Niin, arvauksiahan nämä kaikki ovat. Bisci kirjoittikin osuvasti, että täällä ovat äänessä ne, jotka eivät tiedä, kun taas ne, jotka tietävät ovat vaiti."Wile E. Coyote kirjoitti:Jönsson kirjoitti:Se millä varmasti on ollut vaikutuksensa on että Kimi on vetäytynyt sosiaalisista tilanteista kulttuuri ja kielimuurin takia teamin sisällä. Ja se taas on vaikuttanut siihen ettei teamin sisällä ole syntynyt toivottavaa "me" henkeä. Tämä omana arvauksena.
Näinhän se on jo yksin siitäkin syystä, että suurin osa niistä, jotka tietävät, eivät osaa suomea ja nekin, jotka osaavat, tuskin usein tätä palstaa lukevat (anteeksi, jos tuli taas väärä arvaus). No, tokihan kärjistin, mutta edelleen olen sitä mieltä, että ajotaidon puutteeseen tämä homma ei kaatunut.
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Tohon Kimi-Ferrari kuvioon vielä, että pitää ihmetellä eikö Kimin luonne ja tempaukset ollut jo etukäteen Ferrarin tiedossa? Monta vuotta ollut julkisuudessa jo ennen Ferraria. Niin että nää puheet voisi kyllä jättää omaan arvoonsa, haisee pahasti tekosyyltä. Nythän on sitten vedetty tää että etittiin uutta Führeriä, ja yllätti ettei Kimi ollutkaan se. Jaa. No onnea vaan sen Alonson kanssa.
Tää puhumattomuus ei tuntunut vaivaavan Macilla ollenkaan auto oli aina iskussa, mitä nyt pyörät sinkoili ja mosat räjähteli sitten vähän väliä. Macilta sitä kommenttia on tullut, että Kimi kyllä antoi tarkkaa palautetta auton säädöistä, ettei siinä pitäisi mitään ongelmaa olla.
Ja mitä tulee Kimin aikaan Ferrarilla niin oma näkemykseni on, että Ferrari kyllä itse perseile asiat pieleen Kimin suhteen. Autoa ei vaan rakennettu sen ehdoilla. Lienee sitten Scummyltä peritty hovi hoitanut auton Massaa miellyttävään aliohjaavaan kuosiin ja sitten kummasti kun Massa ei olekaan sotkemassa kuvioita, Kimster vetää uskomattomia suorituksia aivan paskalla autolla. Jokin haisee...
Toivon, että Kimi tulis vielä takas ja näyttäs Ferrarille närhen munat, mutta pahaa pelkään että rauhallisempi ja maanläheisempi ralliympäristö vetää puoleensa. Varsinkin jos Kimi edes jotenkin pärjää muiden vauhdissa. Kiusaus on siinä vaiheessa varmaan kova koittaa sitä mestaruutta, tosin rehellisesti sanoen en usko että on mitään mahiksia. Mutta mistä sen tietää...
Tää puhumattomuus ei tuntunut vaivaavan Macilla ollenkaan auto oli aina iskussa, mitä nyt pyörät sinkoili ja mosat räjähteli sitten vähän väliä. Macilta sitä kommenttia on tullut, että Kimi kyllä antoi tarkkaa palautetta auton säädöistä, ettei siinä pitäisi mitään ongelmaa olla.
Ja mitä tulee Kimin aikaan Ferrarilla niin oma näkemykseni on, että Ferrari kyllä itse perseile asiat pieleen Kimin suhteen. Autoa ei vaan rakennettu sen ehdoilla. Lienee sitten Scummyltä peritty hovi hoitanut auton Massaa miellyttävään aliohjaavaan kuosiin ja sitten kummasti kun Massa ei olekaan sotkemassa kuvioita, Kimster vetää uskomattomia suorituksia aivan paskalla autolla. Jokin haisee...
Toivon, että Kimi tulis vielä takas ja näyttäs Ferrarille närhen munat, mutta pahaa pelkään että rauhallisempi ja maanläheisempi ralliympäristö vetää puoleensa. Varsinkin jos Kimi edes jotenkin pärjää muiden vauhdissa. Kiusaus on siinä vaiheessa varmaan kova koittaa sitä mestaruutta, tosin rehellisesti sanoen en usko että on mitään mahiksia. Mutta mistä sen tietää...
No pitää muistaa sekin että Kimin kokemus oli ykkösiin tullessa formuloista kovin pieni ja siinäkin lajissa voitti mestaruuden - joten en epäilen yhtään etteikö joku vuosi vielä voisi olla sitä rallissakin. Ja nuo otteet kuitenkin Punton ratissa oli pikkasen eri luokkaa kuin vaikka toisella F1:ten maailmanmestarilla...
Ja tämän aikakauden McLarenin pääsuunnittelija on nyt Red Bullin pääsuunnittelija...Verbaali kirjoitti: Tää puhumattomuus ei tuntunut vaivaavan Macilla ollenkaan auto oli aina iskussa, mitä nyt pyörät sinkoili ja mosat räjähteli sitten vähän väliä. Macilta sitä kommenttia on tullut, että Kimi kyllä antoi tarkkaa palautetta auton säädöistä, ettei siinä pitäisi mitään ongelmaa olla.
VMP
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Hieman OT, mutta kerronpa kuitenkin.
Kaveri pohdiskelee Legendsiä ensi kaudelle. Tuumittiin rahoitusta. Päädytiin ratkaisuun, että kaveri kertoilee rennosti yhteistyökumppaneille siirtyvänsä uuteen sarjaan kisaamaan Räikkösen (Masa) ja Kovalaisen (Seppo) kanssa. Toivottavasti heput saavat tallipaikkansa uudistettua.
Kaveri pohdiskelee Legendsiä ensi kaudelle. Tuumittiin rahoitusta. Päädytiin ratkaisuun, että kaveri kertoilee rennosti yhteistyökumppaneille siirtyvänsä uuteen sarjaan kisaamaan Räikkösen (Masa) ja Kovalaisen (Seppo) kanssa. Toivottavasti heput saavat tallipaikkansa uudistettua.
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: