156 V6 vikavalo + alavääntö kateissa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

156 V6 vikavalo + alavääntö kateissa

Viesti Kirjoittaja northwolf »

Eli ajon aikana syttyi punainen ruiskusuutinvalo (Polttoaineensuihkutuksessa on toimintahäiriö) ja auton kaasuun reagoiminen muuttui viivelliseksi / alavääntö hävisi. Mistähän mahtaisi kannattaa alkaa vikaa etsimään?

Ps. Jotenkin auto tuntui samalta kuin bmw:t vikasietotilaan mennessään...
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Oletko kokeillut täyskaasu-kiihdytystä?
Jos veto katkeaa kuin seinään, on syyllinen
satavarmasti ILMI (ilmamassamittari).
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

Viesti Kirjoittaja northwolf »

Se tuntui siltä että vedot häviää hetkellisesti kun painaa kaasua kunnolla, mutta hetken päästä vetää "asiallisesti"... ja kiertää 5k rpm, ylemmäs en turhaa kiusannut konetta.
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eihän tuo mikään dieseli ole, joten huoletta voi kierrättää (lämpimänä). Insinöörit keksineet tuon rajoittimen ettei tarvitse olla huolissaan.

northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

Viesti Kirjoittaja northwolf »

En minä muuten tuota kierrättämistä, mutta kun ei ole tietoa mikä on vialla...

Kävin kokeilemassa tälläistä resettiä:
Tein molemmat resetit siis samalla kertaa: Ensin otin akun irti 45min ajaksi ja sen jälkeen takaisin kiinni. Sitten 2 minuuttia virrat päällä --> avain pois lukosta n. 5 sek ja sen jälkeen täräytin käymään ja käytin sen 15 minuuttia tyhkäkäyntiä.
Tulos oli että tyhjäkäynnin aikana valo sammui ja kun kävin koeajolla auto toimi noin kilometrin-puolitoista kuin unelma, mutta sen jälkeen vilkahti valo ja vedot hävisi kuin taikaiskusta. Valon saa näköjään sammummaan kun pitää autoa tyhjäkäynnillä jonkin aikaa, sen jälkeen kun ajaa niin 10-15m ja taas palaa valo ja vedot puuttuu.

Kun auto tuon pätkän toimi, niin se veti normaalilla tavalla alhaalta 6,5k rpmään asti...

:? ei jummarra taas
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

Viesti Kirjoittaja northwolf »

Kun keksi hakuun oikeat sanat, niin nuo oireet näyttäisivät täsmäävän kaasupolkimen potikan/liittimien vikaan... eikö?
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

dino
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Viesti Kirjoittaja dino »

northwolf kirjoitti:Kun keksi hakuun oikeat sanat, niin nuo oireet näyttäisivät täsmäävän kaasupolkimen potikan/liittimien vikaan... eikö?
Kyllä, minun entisen 2.5l V6 potikkahäiriöstä selvisi liittimen irroituksella ja puhallus ja takaisin kiinni, jonka Timppa Konalan pikahuollossa teki ilmaiseksi. Oireet oli kun vaihto kakkoselle, niin tökkäs kuin seinään heräten kuitenkin kiertämään viiveellä.

northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

Viesti Kirjoittaja northwolf »

Eli se prakaava liitin on hanskalokeron alla?
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

Glory
Viestit: 30
Liittynyt: 26 Heinä 2006, 02:03
Paikkakunta: Ojakkala

Viesti Kirjoittaja Glory »

Mulla kans teki tuota, että ruiskuvalo paloi ja painaessa kaasua sai odottaa pari sekuntia ennenkuin tapahtu mitään. Viiveen jälkeen kiersi kuitenkin ihan normaalisti. Oli harvinaisen ärsyttävä ajella :)

Eilen putsasin tuon hansikaslokeron takana olevan liittimen ja nyt toimii taas eikä vikavalo pala. Jollakulla täällä oli hyvä kuva liittimestä, löytyy varmaan haulla.

northwolf
Viestit: 18
Liittynyt: 28 Syys 2009, 21:48

Viesti Kirjoittaja northwolf »

Noniin nyt toimii taas... kiitoksia foorumin käyttäjille avusta.
156 1.8TS Super '03
Ex.156 V6 '98

Vastaa Viestiin