155 V6 nakuttaa, miksi? Miten korjata? Apuja?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
g-sus
Viestit: 33
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

155 V6 nakuttaa, miksi? Miten korjata? Apuja?

Viesti Kirjoittaja g-sus »

Sain viime vuoden tammikuussa alfan pois kansirempan huollosta ja nyttemmin venttiilit nakuttaa niinku olis zetori pellolla.. Huollossa ei tarkistettu venttiilin välyksiä, koska on hydrauliset nostimet, mutta nakutusta ei "havaittu". Toinen nokka-akseli kävi koneistamolla, mutta luulisi ammattimiehen laittaneen sen samassa asennossa takaisin?

Olisko kellään ideoita tahi korjausehdotuksia, koska itselläni ei ole?
Autoasi ehdotteli alkuun "forte"-huuhtelua?

Jos kellään kokemuksia tai neuvoja niin suuresti arvostaisin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onko ne nostimet tosiaan hydrauliset? Luulin että Alfan 12-venaisissa on aina imuissa palasäätö ja pakovenoissa ruuvikeinut.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

top-end treatment voisi olla kokeilemisen arvoinen... Nakuttaa koko ajan läpi kierros alueen?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei ole kyllä hydraulisianostajia minkään version 12V-koneessa eli taitaa olla välykset päin helvetti*ä ->ei ole lisäaineista paljon apuja..

venttiilikoneisto on juurisellainen kuten squderiarasvanäppi tuossa ylempänä ilmoitti, imupuolellla palasäätö ja pakopuolella ruuvisääteiset keinuvivut....

g-sus
Viestit: 33
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Kiitos!

Viesti Kirjoittaja g-sus »

90 kirjoitti: venttiilikoneisto on juurisellainen kuten squderiarasvanäppi tuossa ylempänä ilmoitti, imupuolellla palasäätö ja pakopuolella ruuvisääteiset keinuvivut....

Suuri KIItos isolla KII:llä tästä tiedosta!
Nyt voin nukkua rauhassa aamuun puoli kuuteen asti.. Sit pitää jo mennä töihin hankkimaan rahaa venttiilien säätöä varten.

Eli kits.

Vastaa Viestiin