alfa 159
Valvoja: Moderators
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Muutaman kerran on apunainen tarvinnut karttavaloa. Siinä hänen hapuillessa on parikin kertaa tullut mieleen... ei se vaan, että mitä tapahtuu jos maantievauhdissa käpälä osuukin tuohon takaluukun avausnäpykkään?
Luukku auki - irtain pitkin sysimustaa valtatietä - minä keräämään, ja sitten tulee vielä nuhteet mahd. hävinneestä jostain just tärkeestä makkarapaketista tms. Voi painajainen. Onko kokemusta?
Luukku auki - irtain pitkin sysimustaa valtatietä - minä keräämään, ja sitten tulee vielä nuhteet mahd. hävinneestä jostain just tärkeestä makkarapaketista tms. Voi painajainen. Onko kokemusta?
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
Älä huolestu.Bisci kirjoitti:Muutaman kerran on apunainen tarvinnut karttavaloa. Siinä hänen hapuillessa on parikin kertaa tullut mieleen... ei se vaan, että mitä tapahtuu jos maantievauhdissa käpälä osuukin tuohon takaluukun avausnäpykkään?
Luukku auki - irtain pitkin sysimustaa valtatietä - minä keräämään, ja sitten tulee vielä nuhteet mahd. hävinneestä jostain just tärkeestä makkarapaketista tms. Voi painajainen. Onko kokemusta?

Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ei kai se nappula käynnissä ollessa toimi? Ainakaan GTV:n hanskalokerossa oleva nappula ei tee mitään ajaessa tahi käynnissä ollessa.Bisci kirjoitti:Muutaman kerran on apunainen tarvinnut karttavaloa. Siinä hänen hapuillessa on parikin kertaa tullut mieleen... ei se vaan, että mitä tapahtuu jos maantievauhdissa käpälä osuukin tuohon takaluukun avausnäpykkään?
Luukku auki - irtain pitkin sysimustaa valtatietä - minä keräämään, ja sitten tulee vielä nuhteet mahd. hävinneestä jostain just tärkeestä makkarapaketista tms. Voi painajainen. Onko kokemusta?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Matti_S kirjoitti:Onko muuten kukaan kokeillut vetää avainta irti ajaessa? Lähteekö?
Joskus olen vahingossa nykäissyt avain irti kun virrat ovat olleet päällä ja tuolloin se on vaan kitissyt että rattilukko ei oo päällä. Mutta tuosta ajaessa irtomaisesta on monet kaveritkin kysyneet.
ei tuo avain irtoa mistään autosta yleensä jos on käynnissä.. paitsi tietenkin sitten kun on tarpeeksi väljävirtalukko kuten kerran aikanaan kaverilla olleessa pikkucorollassa jonka saattoi jättää käymään kaupanpihaan ovet lukossa ja virta-avain taskussa..

- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Näin siis perinteisellä virtalukolla varustetuissa autoissa. Avainkortilliset sitten erikseen.90 kirjoitti: ei tuo avain irtoa mistään autosta yleensä jos on käynnissä.. paitsi tietenkin sitten kun on tarpeeksi väljävirtalukko kuten kerran aikanaan kaverilla olleessa pikkucorollassa jonka saattoi jättää käymään kaupanpihaan ovet lukossa ja virta-avain taskussa..
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Nyt kun saatiin kunnon talvi eteläänkin, niin alkaa 159:stä löytymään ominaisuuksia. Auton kun käynnistää pakkasesta, niin sisätilan täyttää hetkellisesti karmea vonkuna. Äänen lähdettä on hieman vaikea erottaa, mutta vaihdelaatikon/moottorin suunnasta se kuuluu. Auton ulkopuolella ei merkittävää vonkunaa kuulu, suurin osa tulee sisään. Ohjaustehostimesta ääni ei kuulu, koska ratin kääntely ei asiaan vaikuta. Vonkunan taajuus muuttuu auton kiihtyessä, joten voimansiirtoon viittaisi enemmän kuin moottoriin. Edellinen manuaali 159 ei kyllä ikinä tämmöistä päästellyt. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko jollekin Q-tronicciin vaihdeltu notkeampia öljyjä tms.?
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Ei ole vaihdettu mutta tänä aamuna tosiaan kuului hieman erikoisia ääniä startatessa. Lähinnä se kuulosti kuin joku olisi vetänyt lapiota pitkin asfalttia. Ääni häipyi melko pian, mutta se kyllä jäi mieleen. Vaihdan kuitenkin huomenna autoon uudet öljyt, kun niillä vanhoilla on ajettu pian kymppitonni täyteen.Farina kirjoitti:Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko jollekin Q-tronicciin vaihdeltu notkeampia öljyjä tms.?
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Sellainen pieni kitinä kuului täälläkin Q-tronicissa. Myös olis sit sellanen kysymys muille että onko teillä valot suunnattu aika ylös? Tasaisin väliajoin vastaan tuleva vilkuttaa kun luulee että on pitkät päällä. Ja siis ei kuitekaan niin ylös näytä että olis jotenkin väärin asennettu. Ja kun on automaattisesti säätyvät valot niin ei itellä ole edes mahdollisuutta säätää. Xenonit siis kyseessä. Onko vaan niin kirkkaat valot kyseessä. toisaalta on kyllä tullut kehuja kavereilta hyvistä valoista kun ovat ajaneet alfalla, heillä vertailu kohtina uuden karheet passatti,v70 ja C-mese..
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
Täälläkin vonkui, ei vongu enään. Tehtaalta oli tullut komento vaihtaa ohjaustehostimen öljyt, vahdon jälkeen ei ääniä.
Ääni oli kahdenlainen, sellainen omituinen rahnutus(lapiota asvalttia vasten) ja vonkuna joka taajuus nousi kierrosten noustessa. Kummatkin äänet hävis tyystin öljynvaihdon jälkeen.
Ääni oli kahdenlainen, sellainen omituinen rahnutus(lapiota asvalttia vasten) ja vonkuna joka taajuus nousi kierrosten noustessa. Kummatkin äänet hävis tyystin öljynvaihdon jälkeen.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese
- Formula-Masa
- Viestit: 91
- Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58
Alfa 159 pakkasessa
Terve taas kaikille! Kyselin taannoin Alfa 159 hankinnasta, itse en ole autoa hankkinut mutta äiti sellaisen osti. Ei tarvinnut kuin viedä äiti Delta Autoon ja sieltä lähti sitten mukaan 159 1,9 l:n koneella. Itse kehoitin äitiä harkitsemaan hetken, mutta hyvitys vanhasta Volvosta oli sen verran hyvä että nyt on Alfa tallissa. Tästä päästäänkin kysymykseen: miten teillä muilla kovat pakkaset ovat vaikuttaneet Alfan elektroniikkaan? Äidin Alfassa on takaluukku aukeaa ilmeisesti itsestään ja tänään tietokone käski tarkistamaan moottorin ja öljyt, mutta Alfa kuitenkin liikkuu hyvin. Ajettu sillä on n. 300 kilometriä. Pitäisikö olla huolissaan, vai onko tuo "alfamaista" elktroniikkaa?
Re: Alfa 159 pakkasessa
Formula-Masa kirjoitti:tarkistamaan moottorin ja öljyt, mutta Alfa kuitenkin liikkuu hyvin. Ajettu sillä on n. 300 kilometriä. Pitäisikö olla huolissaan, vai onko tuo "alfamaista" elktroniikkaa?
Alfamainenkin elektroniikka voi toimia ja varoittaa alhaisesta moottoriöljyn tasosta ihan syystä.
VMP
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Re: Alfa 159 pakkasessa
Ainakaan minulla ei ole ollut pakkasista mitään erityistä ongelmaa. Ainakaan vielä - onhan tässä menossa kolmas talvi tuon 159:n kanssa.Formula-Masa kirjoitti:Tästä päästäänkin kysymykseen: miten teillä muilla kovat pakkaset ovat vaikuttaneet Alfan elektroniikkaan? Äidin Alfassa on takaluukku aukeaa ilmeisesti itsestään ja tänään tietokone käski tarkistamaan moottorin ja öljyt, mutta Alfa kuitenkin liikkuu hyvin. Ajettu sillä on n. 300 kilometriä. Pitäisikö olla huolissaan, vai onko tuo "alfamaista" elktroniikkaa?
Ne alfan "säädöt" kannattaa käydä tarkistuttamassa merkkihuollossa takuun piikkiin, myöhemmin niistä saattaa tulla pidempiaikaisiakin riesoja. Ja mikäli niitä omituisuuksia katselee aikansa läpi sormien, saattaa myyjältä tulla myöhemmin kovin vältteleviä vastauksia takuun kattavuudesta. Lähinnä vedotaan "osien kulumiseen" ja "tyyppivikoihin" yms. hätävalheeseen. Tämä oli tyylinä ainakin D-A:ssa, nykyisen maahantuojan suhtautumisesta en osaa vielä sanoa mitään.
Takaluukku aukeaa "itsestään" helposti kun huomaamattaan painaa avainta vaikkapa taskusta ottaessaan tai sinne laittaessaan.
Viimeksi kävi ittelleni eilen, kun köytin koirien kantokoppaa takavöihin kiinni ja vieläpä kaksi kertaa samana päivänä.
Onneksi mittaristoon tulee kuva, jossa näkyy aukiolevat ovet ja luukut.
Öljytasomittari voi takeltaa ja ilmoittaa vähistä öljyistä - auto yleensä korjaa itse itsensä - no worries, jos tikku näyttää, että öljyä on.
Viimeksi kävi ittelleni eilen, kun köytin koirien kantokoppaa takavöihin kiinni ja vieläpä kaksi kertaa samana päivänä.
Onneksi mittaristoon tulee kuva, jossa näkyy aukiolevat ovet ja luukut.
Öljytasomittari voi takeltaa ja ilmoittaa vähistä öljyistä - auto yleensä korjaa itse itsensä - no worries, jos tikku näyttää, että öljyä on.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Tarkempi analyysi ja tutustuminen tähän ulinaan tuotti tuloksen, että ohjaustehostimesta se ääni kuuluu kuitenkin. Ilmeisesti alkuperäisöljyt ei innostunut pakkaskeleistä. Mikäköhän öljy toimisi liukkaammin, onko kokemuksia?Farina kirjoitti:Nyt kun saatiin kunnon talvi eteläänkin, niin alkaa 159:stä löytymään ominaisuuksia. Auton kun käynnistää pakkasesta, niin sisätilan täyttää hetkellisesti karmea vonkuna. Äänen lähdettä on hieman vaikea erottaa, mutta vaihdelaatikon/moottorin suunnasta se kuuluu. Auton ulkopuolella ei merkittävää vonkunaa kuulu, suurin osa tulee sisään. Ohjaustehostimesta ääni ei kuulu, koska ratin kääntely ei asiaan vaikuta. Vonkunan taajuus muuttuu auton kiihtyessä, joten voimansiirtoon viittaisi enemmän kuin moottoriin. Edellinen manuaali 159 ei kyllä ikinä tämmöistä päästellyt. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko jollekin Q-tronicciin vaihdeltu notkeampia öljyjä tms.?
- Formula-Masa
- Viestit: 91
- Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58
Kiitos vastauksista! Se valo mikä paloi oli bensansyöttöön viittaava varoitusvalo, eikä öljy-varoitus. Ajettiin ensin n 10 minuutin lenkki ja sama varoitusvalo paloi. Sitten myöhemmin valo katosi käynnistyksen yhteydessä, ajoin n. 20 minuuttia vailla mitään ongelmia ja sammutin auton. UUdelleen käynnistyksen jälkeen varoitusvalot sammuivat taas kuten kuuluukin. Eli ilmeisti johtui pakkasesta, mutta kannattanee varmaan viedä tarkistukseen varmuuden vuoksi.
Alfassa en ole ruiskun varoitusvalon vilkuntaa tavannut, mutta Fiatit sitä näyttivät ja joskus jopa piti avain koodata uudestaan Fiatin tapaan painelemalla kaasupoljinta ohjeen mukaan ennen kuin suostui lähtemään käymään.
Vika johtui siitä, että oli käyttänyt autoa vain hetken ja sammuttanut niin sanotusti liian nopeasti, eli kaikki tunnistimet ja haistelijat eivät olleet vielä löytäneet oikeita säätöjä.
Ittelle kävi näin muutaman kerran vaimon Marean ja Unon kanssa, kun niitä pihassa siirtelin. Virheestä oppineena annoin sitten käydä minuutin kaks ja ongelmat poistuivat.
PS. Ettehän tankanneet autoa sen käydessä, tästä voi valo syttyä, mutta sammuu muutaman käynnistyskerran jälkeen.
Vika johtui siitä, että oli käyttänyt autoa vain hetken ja sammuttanut niin sanotusti liian nopeasti, eli kaikki tunnistimet ja haistelijat eivät olleet vielä löytäneet oikeita säätöjä.
Ittelle kävi näin muutaman kerran vaimon Marean ja Unon kanssa, kun niitä pihassa siirtelin. Virheestä oppineena annoin sitten käydä minuutin kaks ja ongelmat poistuivat.
PS. Ettehän tankanneet autoa sen käydessä, tästä voi valo syttyä, mutta sammuu muutaman käynnistyskerran jälkeen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Kyllä nousee, automaatti saattaa lisätä vähän koneen töitä verrattuna manuaaliin,Billie kirjoitti:Nouseeko 90 C:een moottorin lämmöt näillä 10-15 asteen pakkasilla, jos ajoa on semmoset 30 min.
Nyt varsinkin lämpenee kun laitoin puskurin ala-aukot umpeen mustasta muovilevystä leikatuilla läpykkeilä
vesku
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Mitä ihmettä. Ainakin mulla on auto 10 min duuni->koti matkan aikana lämmennyt vaikka pakkasta on täällä oulussa ollut se reilu 20. Tosin olen pitänyt kierrokset 2k pinnassa.
Vloppuna auton päivän seisottua -25 pakkasessa huomasin että tyhjäkäynnillä auto tosiaan lämpenee hitaasti. Ekan kolmen kilsan rallitaipaleen aikana lämpätila nousi 60 asteeseen, sitten 30km @ 90km/h cruisailun aikana lämpötila jämähti täysin. Kierrokset tuolloin just 1,5k. 2k pinnassa lämpötila nousi aika äkkiä tuohon 90 asteeseen.
Auton mukana tuli joku kortsu-ratkasu kylmille keleille. En tosi oo ite koskaan testannu sitä.
Vloppuna auton päivän seisottua -25 pakkasessa huomasin että tyhjäkäynnillä auto tosiaan lämpenee hitaasti. Ekan kolmen kilsan rallitaipaleen aikana lämpätila nousi 60 asteeseen, sitten 30km @ 90km/h cruisailun aikana lämpötila jämähti täysin. Kierrokset tuolloin just 1,5k. 2k pinnassa lämpötila nousi aika äkkiä tuohon 90 asteeseen.
Auton mukana tuli joku kortsu-ratkasu kylmille keleille. En tosi oo ite koskaan testannu sitä.
-Matti-
Eilen tuli sitten 159 akulle kilsat täyteen.Sjöberg hoiteli hinauksen Auto-Milanon pihaan ja tänään uudella akulla pelittää taas.
Ihmettelen vaan,kun auto on myyty Suomen oloihin,niin akkun käynnistysteho oli vain 440A (90Ah Exide).Nyt on sama merkki 700A,(80Ah).
Kysäisin siinä kuskilta,onko kiirettä pidellyt nyt kovilla pakkasilla? Tähän kuski:"Pokaa on kokoajan.Tänään on ollu Bemaripäivä,10 kpl oon vienny Laakkoselle."
Ihmettelen vaan,kun auto on myyty Suomen oloihin,niin akkun käynnistysteho oli vain 440A (90Ah Exide).Nyt on sama merkki 700A,(80Ah).
Kysäisin siinä kuskilta,onko kiirettä pidellyt nyt kovilla pakkasilla? Tähän kuski:"Pokaa on kokoajan.Tänään on ollu Bemaripäivä,10 kpl oon vienny Laakkoselle."
Ride on!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
159 on talviauto. Yhdeksän Alfan jälkeen 159 on toistaiseksi ainoa, jossa ei ole ollut mitään ongelmia kovallakaan pakkasella. Tiistaina jänskätti auton pesun jälkeen. Mittari näytti -13c, ja Alfa yöpyi pesun jälkeen katoksessa. Seuraavana aamuna oli hieman epätodellinen olo, kun bensatankin luukkukin avautui ongelmitta.
Alle kymmenen minuutin matkalla puhaltaa täälläkin lämmintä ilmaa, ja lämmöt nousee yhdeksäänkymppiin vavattomasti.
Pers'lämmitin vaikuttaa hieman tehottomalta, tosin nahkapenkit kai verottaa hieman lämpeämistä.
Alle kymmenen minuutin matkalla puhaltaa täälläkin lämmintä ilmaa, ja lämmöt nousee yhdeksäänkymppiin vavattomasti.
Pers'lämmitin vaikuttaa hieman tehottomalta, tosin nahkapenkit kai verottaa hieman lämpeämistä.
- Formula-Masa
- Viestit: 91
- Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Allekirjoitan ja komppaan. Paras talviauto mikä mulla on ollu (on ollu rellua, seattia, volkkaria ja volvoa). Kabiini lämpenee hyvin ja puolentunnin moottoritieetapin aikana lämmöt nousee 90 asteeseen.Cuore Sportivo kirjoitti:159 on talviauto.
Käytin itse myös auton konepesussa, mutta sen verran olin kaukoviisas, että käsittelin pesun jälkeen ovien tiivisteet silikonipuikolla. Aamulla -20 asteen pakkasessa oli tosin kiva ajaa katukivetyksen yli.... Pientä pauketta kuului korista...

- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Laitetaas tämäkin tänne..
Viimeisen kaksi viikkoa mua on häirinny nuo 159:n jarrut. Jarruvoimaa löytyy kyllä, mutta kun jarrutan (etenkin hitaassa nopeudessa) jarrutus on sellaista pehmeän nykivää. Aivan kuin jarrulevyt olisivat kierot tai vastaavaa. Huomaa parhaiten kun hidastaa liikkennevaloihin.
Talvirenkaita vaihdettaessa paloissa oli pintaa kyllä vielä riittävästi ja jarrulevyt ovat "tasaisen kirkkaat" (jos sitä noin voi sanoa). Jarruneste on ok.
Vuosihuolto tulossa tammikuussa, niin tarttee silloin kysellä. Onko kukaan kysynyt vuosihuoltoa jo noista uusista Alfan huoltopisteistä? Deltaan ei viittis viedä..
Ja nyt kun päästiin tuohon Deltaan, niin kertokaas viisaat kuinka käsitätte takuun jos siinä mainitaan takuun olevan 3 vuotta + 2 vuotta? Onko tuo 3 vuotta tehdastakuu ja 2 vuotta Deltan myöntämä lisätakuu? Näin mä sen käsittäisin.
Anteeks että oon olemassa ja sori jos oon syntyny..
Viimeisen kaksi viikkoa mua on häirinny nuo 159:n jarrut. Jarruvoimaa löytyy kyllä, mutta kun jarrutan (etenkin hitaassa nopeudessa) jarrutus on sellaista pehmeän nykivää. Aivan kuin jarrulevyt olisivat kierot tai vastaavaa. Huomaa parhaiten kun hidastaa liikkennevaloihin.
Talvirenkaita vaihdettaessa paloissa oli pintaa kyllä vielä riittävästi ja jarrulevyt ovat "tasaisen kirkkaat" (jos sitä noin voi sanoa). Jarruneste on ok.
Vuosihuolto tulossa tammikuussa, niin tarttee silloin kysellä. Onko kukaan kysynyt vuosihuoltoa jo noista uusista Alfan huoltopisteistä? Deltaan ei viittis viedä..
Ja nyt kun päästiin tuohon Deltaan, niin kertokaas viisaat kuinka käsitätte takuun jos siinä mainitaan takuun olevan 3 vuotta + 2 vuotta? Onko tuo 3 vuotta tehdastakuu ja 2 vuotta Deltan myöntämä lisätakuu? Näin mä sen käsittäisin.
Anteeks että oon olemassa ja sori jos oon syntyny..
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Muistaakseni tuo 3+2 tarkottaa että 3 vuotta täystakuu+ 2 vuotta moottori+voimansiirto. Näin ainakin Fiatin esitteessä näytti olevan kun jotain tarjousta syksyllä pistivät, eli tod. näk. samoin Alfassa.HopeinenQ kirjoitti: Ja nyt kun päästiin tuohon Deltaan, niin kertokaas viisaat kuinka käsitätte takuun jos siinä mainitaan takuun olevan 3 vuotta + 2 vuotta? Onko tuo 3 vuotta tehdastakuu ja 2 vuotta Deltan myöntämä lisätakuu? Näin mä sen käsittäisin.
Anteeks että oon olemassa ja sori jos oon syntyny..
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Alfaowner forumia lueskelin ja taitaa olla noiden kirjoitusten perusteella menossa mulla sekä palat, että levyt vaihtoon. Prkl!!HopeinenQ kirjoitti: Viimeisen kaksi viikkoa mua on häirinny nuo 159:n jarrut. Jarruvoimaa löytyy kyllä, mutta kun jarrutan (etenkin hitaassa nopeudessa) jarrutus on sellaista pehmeän nykivää. Aivan kuin jarrulevyt olisivat kierot tai vastaavaa. Huomaa parhaiten kun hidastaa liikkennevaloihin.

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... rakes.html
Mitään hyvää pajaa, josta olisi muilla foorumilaisilla jarruremontista kokemusta?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
www.nurmijarvenautovaraosa.fi varmaan Garrett hoitaa jarrutkin kuntoon.
Tänään 159 sippas yllättäen.Aamulla lähti normaalisti käyntiin ja eikun menoksi.Eka pysähdys,n.30min. ja starttasi ihan normaalisti. Toinen pysähdys,n.15min. ja siihen jäi.Avainmötikkä sisään,kaikki valot syttyivät normaalisti,hehku sammu ja starttia painaessa kuului hiljaista sirinää.Onko muille sattunut vastaavaa?
Onneksi Sjöbergillä autot pelaa.Alkaa tulemaan nekin yhtä tutuksi,kuin Opel Vivaron aikana.
Onneksi Sjöbergillä autot pelaa.Alkaa tulemaan nekin yhtä tutuksi,kuin Opel Vivaron aikana.
Ride on!
Klassisen kuuloinen nokkahihnan katkeaminen? Hyvällä säkällä meni startatessa, eikä paljoa vikaantunut. Saattaa tuo olla startin solenoidin jumittaminenkin.doublesix kirjoitti:Tänään 159 sippas yllättäen.Aamulla lähti normaalisti käyntiin ja eikun menoksi.Eka pysähdys,n.30min. ja starttasi ihan normaalisti. Toinen pysähdys,n.15min. ja siihen jäi.Avainmötikkä sisään,kaikki valot syttyivät normaalisti,hehku sammu ja starttia painaessa kuului hiljaista sirinää.Onko muille sattunut vastaavaa?
Onneksi Sjöbergillä autot pelaa.Alkaa tulemaan nekin yhtä tutuksi,kuin Opel Vivaron aikana.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
no nni!!! kävin sitten piruuttani ostamassa tänään sen keltaisen Q4:Sen pois pyörimästä liikkeestä
autohan on hieno väriä myöden sitähän ei käy kiistäminen mutta vantaalta lappeenrantaan ja muutama kierros siellä täällä autoa testaillessa ja have checked engine tillottaa näytössä
alkoi lupaavasti tämä alfa sukupolven vaihdos??? noh, huomenna soitto myyjälle ja kyselemään että mitäs tehdään!
onkos muilla nyt heittää kommenttia että mikä sen voisi aiheuttaa? tehot tuntuu olevan tallella ja muutenkin toimii täysin normaalisti
kyseessähän on siis 3.2 V6 Q4


alkoi lupaavasti tämä alfa sukupolven vaihdos??? noh, huomenna soitto myyjälle ja kyselemään että mitäs tehdään!
onkos muilla nyt heittää kommenttia että mikä sen voisi aiheuttaa? tehot tuntuu olevan tallella ja muutenkin toimii täysin normaalisti

kyseessähän on siis 3.2 V6 Q4
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
totta tuokin, ajattelin vaan että onko jollakin sattunut ja voiko autolla ajaa huomenna kuitenkin töihin? 2km tosinEpezi kirjoitti:Ihan mikä vaan.KauGoH kirjoitti:onkos muilla nyt heittää kommenttia että mikä sen voisi aiheuttaa?Testerillä se selviää, voi olla vähän vaikea arvailla niistä sadoista eri vikakoodeista
