Selenia öljyt
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Raskas kaasu lisää öljyn kulutusta. Reipasvauhtinen maantie vie itselläni enemmän öljyä, kuin rauhallinen kaupunkiajo.
Nythän sä olet kaahannut vajaa tuhat kilometriä matkat radalle ja radalla, siinähän sitä öljyä kuluu.
Älä vielä säikähdä, kokeile mitä menee "normaaliajossa".
Nythän sä olet kaahannut vajaa tuhat kilometriä matkat radalle ja radalla, siinähän sitä öljyä kuluu.
Älä vielä säikähdä, kokeile mitä menee "normaaliajossa".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Hyvä kun mainitsit! Muistin siitä, että ostin Valvolineä pari tonkkaa, mutta en vain muista minne olen ne laittanut! Öljyt oliskin jo aika vaihtaa.Epezi kirjoitti:Noonni, noin 2tkm ajettu seleniat sisällä, ja öljyä kulunut jo reilu 2litraa
Seuraavaks kokeillaan valvoline maxlife 10w-50 vai oliko se 40.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Off Topic. Meikäläinen ajaa Conocon 20W 50 minaraaliöljyllä nyt sisäänajon jälkeen, ja sen verran voi sanoa, että öljynpaineet nousivat hieman kun vaihdoin siihen.
Sisäänajossa käytin TB Silver 10W 40 öljyä, tai sitä laitettiin, kun sanoin, että mitä tahansa, mikä kestää 1 500 km. Öljynpainejuttu voi johtua muustakin, esim. siitä (tai sitten ei), että öljysuodatin tiputti ainakin sisäänajon loppuvaiheessa tavaraa mäkeen ja reilusti. Kukaan ei kuitenkaan kiristänyt sitä. Nyt näyttää olevan öljytikku huonosti kiinni, mutta mistä niitä nyt sitten saa tiivillä tiivisteellä. Kovaa ajoa >>>
Kone 75 V6, Conocoa on Muukkosella.
Sisäänajossa käytin TB Silver 10W 40 öljyä, tai sitä laitettiin, kun sanoin, että mitä tahansa, mikä kestää 1 500 km. Öljynpainejuttu voi johtua muustakin, esim. siitä (tai sitten ei), että öljysuodatin tiputti ainakin sisäänajon loppuvaiheessa tavaraa mäkeen ja reilusti. Kukaan ei kuitenkaan kiristänyt sitä. Nyt näyttää olevan öljytikku huonosti kiinni, mutta mistä niitä nyt sitten saa tiivillä tiivisteellä. Kovaa ajoa >>>
Kone 75 V6, Conocoa on Muukkosella.
Neste vai Mobil?
Paikallinen AD-varaosamaailma myy Mobilin Rally Formulaa ja Neste 1:stä kummatkin siis 5 W 50-öljyjä hintoihin Mobil: 27,90 €/4 litraa ja Neste: 19,90 €/4 litraa. Onko Mobilissa mitään muuta kuin -54 asteen pour point, joka puolustaisi sitä? Hintaerohan on merkittävä (varsinkin kun juuri vaihdoin alle Pirelli P seiskat )
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Neste vai Mobil?
en menisi laittamaan koneeseen nesteen litkuja..ovat laadultaan aika heikkoa tavaraa..sen näkee jo hinnastakin..Wannabe kirjoitti:Paikallinen AD-varaosamaailma myy Mobilin Rally Formulaa ja Neste 1:stä kummatkin siis 5 W 50-öljyjä hintoihin Mobil: 27,90 €/4 litraa ja Neste: 19,90 €/4 litraa. Onko Mobilissa mitään muuta kuin -54 asteen pour point, joka puolustaisi sitä? Hintaerohan on merkittävä (varsinkin kun juuri vaihdoin alle Pirelli P seiskat )
Minä ajoin yhden talven kolmekolmosellani Nesteen öljyt koneessa eikä liemissä ainakaan ollut mitään valittamista. Henkilökohtaisesti en lähtisi Mobilin kurasta maksamaan 50% enemmän kuin vastaavalla SAE-viskositeettiarvolla olevasta Nesteen öljystä.
EDIT: Viitsisitkö 90 paljastaa miten sen laadun tässä tapauksessa näkee hinnasta? Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että Nesteellä on tarkoitus vallata takaisin menettämiään öljymarkkinoita argessiivissella hinnoittelulla. Ja toisaalta, onhan tuo Mobil täysin ylihinnoiteltua tavaraa, mutta tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
EDIT: Viitsisitkö 90 paljastaa miten sen laadun tässä tapauksessa näkee hinnasta? Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että Nesteellä on tarkoitus vallata takaisin menettämiään öljymarkkinoita argessiivissella hinnoittelulla. Ja toisaalta, onhan tuo Mobil täysin ylihinnoiteltua tavaraa, mutta tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Re: Neste vai Mobil?
Mobil 5w-50:stä on huonoja kokemuksia, itse en käytä sitä muuhun kuin tukivarsien rasvaamiseen.Wannabe kirjoitti:Paikallinen AD-varaosamaailma myy Mobilin Rally Formulaa ja Neste 1:stä kummatkin siis 5 W 50-öljyjä hintoihin Mobil: 27,90 €/4 litraa ja Neste: 19,90 €/4 litraa. Onko Mobilissa mitään muuta kuin -54 asteen pour point, joka puolustaisi sitä? Hintaerohan on merkittävä (varsinkin kun juuri vaihdoin alle Pirelli P seiskat )
Jokainen saa toki itse päättää mitä öljyä käyttää ja onko se hyvää vai huonoa. (MuTullahan tässä kuitenkin mennään)
Eli vastaus tuohon Neste vai Mobil olisi Neste mutta itse laitoin Alfaani Castrol RS 10w-60
VMP
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no täälläpäin ovat nesteenölyt olleet jo puolenkymmentä vuotta ainakin 35% halvempia kuin muut öljyt joten tästä voi päätellä että pakko myydä halvalla kun ei paska muuten kelpaa...pee kirjoitti:Minä ajoin yhden talven kolmekolmosellani Nesteen öljyt koneessa eikä liemissä ainakaan ollut mitään valittamista. Henkilökohtaisesti en lähtisi Mobilin kurasta maksamaan 50% enemmän kuin vastaavalla SAE-viskositeettiarvolla olevasta Nesteen öljystä.
EDIT: Viitsisitkö 90 paljastaa miten sen laadun tässä tapauksessa näkee hinnasta? Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että Nesteellä on tarkoitus vallata takaisin menettämiään öljymarkkinoita argessiivissella hinnoittelulla. Ja toisaalta, onhan tuo Mobil täysin ylihinnoiteltua tavaraa, mutta tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
muistaakseni neste on pärjännyt testeissäkin aika heikosti..
by the way halvan hinnan takia tuli aikanaan ostettua nesteen öljyä itsekkin..
itse ajoin parina talvena aikanaan nesteen täys-synteettisillä 5W-50 viskositeetin öljyillä, öljynpaineet hieman laskivat ja öljynkulutus nousi, 15tkm noilla öljyillä riitti ja siirryin takaisin Mobiliin joista siirryin taas Valvolineen ja noita on tullut käytettyäkin jo pari vuotta jokaisessa alfassa..
itse suosittelisin Valvolinen tai Selenian litkuja myöskään Castrolin TWS 10W-60 morosporttejakaan ei sovi unohtaa..
Paljon halvempia ne ovat täälläkin, mutta eihän se aina kerro tuotteen laadusta. Hinnoittelu ei vaan välttämättä kulje laadun kanssa käsi kädessä. Tuskin Nesteen öljykään nyt mitenkään mitattuna 35% huonompaa on, mutta ainakin pelkän öljyn aiheuttaman kustannuksen puolesta vaihtoväli, joka mielestäni on tärkeämpi asia, voitaisiin pitää 35% lyhyempänä.90 kirjoitti:no täälläpäin ovat nesteenölyt olleet jo puolenkymmentä vuotta ainakin 35% halvempia kuin muut öljyt joten tästä voi päätellä että pakko myydä halvalla kun ei paska muuten kelpaa... :wink:
Pitäisipä tarkastaa lehdestä. Toivottavasti öljytestit eivät toimi samalla tavalla kuin talvirengastestit(vrt. Continentalin vahvistetut testirenkaat).90 kirjoitti:muistaakseni neste on pärjännyt testeissäkin aika heikosti..
Itse en huomannut lainkaan öljynkulutuksen lisääntymistä Nesteen öljyllä. Talvipakkasella kylmäkäynnistyksesä öljynpaineen laskeminen olisi mielestäni vain positiivinen asia. Sehän tarkoittaisi matalampaa viskositeettia ja parempaa pumpattavuutta kylmänä. Oikein todella kuumissa olosuhteissa noista kummastakaan PAO-pohjaisesta öljystä ei ole mihinkään. Ainakin oma kokemus Mobilin 5W-50 öljystä 8V twin sparkissa oli sellainen, ettei kuumana kesäpäivänä rata-ajelun jälkeen enää öljynpainemittarin viisari paljoa värähtänyt. Lie tuo anturikin jo aikansa elänyt, mutta vaihto ensin Valvolinen 20W-50 mineraaliöljyyn ja sitten myöhemmin Liqui Molyn 10W-60:een paransi tilannetta huomattavasti.90 kirjoitti:by the way halvan hinnan takia tuli aikanaan ostettua nesteen öljyä itsekkin..
itse ajoin parina talvena aikanaan nesteen täys-synteettisillä 5W-50 viskositeetin öljyillä, öljynpaineet hieman laskivat ja öljynkulutus nousi, 15tkm noilla öljyillä riitti ja siirryin takaisin Mobiliin joista siirryin taas Valvolineen ja noita on tullut käytettyäkin jo pari vuotta jokaisessa alfassa..
Jostain kun tästäkin maasta löytäisi esteripohjaisia öljyjä, niin selviäsi ovatko ne noihin PAO-liemiin verrattuna niin hyviä kuin mitä monella ulkomaisella foorumilla väitetään. Koetan vielä etsiä aiheeseen liittyvää materiaalia, jonka muistelen olleen http://www.alfagtv6.com/bb/ -foorumilla.90 kirjoitti:itse suosittelisin Valvolinen tai Selenian litkuja myöskään Castrolin TWS 10W-60 morosporttejakaan ei sovi unohtaa.. :wink:
Itse kyllä edelleenkin jatkan "vaihtoehtoöljyjen" suosimista niiden hinnan vuoksi. Varsinkin tuo Liqui Moly on ollut positiivinen yllätys, joskin sen hinta on hiljalleen nousemassa tuotteen tullessa tunnetummaksi.
Niin, pitänee vielä todeta, etten ole missään yhteydessä kumpaankaan mainitsemaani öljynvalmistajaan. Tilittämiseni aiheesta johtuu puhtaasti siitä, että pelkän MuTu-tiedon lisäksi tarvittaisiin jotain todellista tietoa
Motul 300V ilmeisesti täyttää kriteerit, jos kiinnostaa enemmän niin saattaisin saada hommattua Outokummusta.pee kirjoitti:[Jostain kun tästäkin maasta löytäisi esteripohjaisia öljyjä, niin selviäsi ovatko ne noihin PAO-liemiin verrattuna niin hyviä kuin mitä monella ulkomaisella foorumilla väitetään.
300V ollaan Bemarissa käytetty, ei ongelmia, paitsi silloin kun öljypohja halkesi (ei pysyneet sisällä).
Motul 300V
VMP
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kyllä vain vanha 12V kutonen nesteen litkuja imi melkoisesti, meniköhän 8 tkm:n vaihtovälillä liki kolme litraa..mutta öljyn kulutushan on aina hieman moottorikohtaista ja TS kone ei ole öljynkulutuksessa lähelekkään kutosen veroinen...pee kirjoitti:Paljon halvempia ne ovat täälläkin, mutta eihän se aina kerro tuotteen laadusta. Hinnoittelu ei vaan välttämättä kulje laadun kanssa käsi kädessä. Tuskin Nesteen öljykään nyt mitenkään mitattuna 35% huonompaa on, mutta ainakin pelkän öljyn aiheuttaman kustannuksen puolesta vaihtoväli, joka mielestäni on tärkeämpi asia, voitaisiin pitää 35% lyhyempänä.90 kirjoitti:no täälläpäin ovat nesteenölyt olleet jo puolenkymmentä vuotta ainakin 35% halvempia kuin muut öljyt joten tästä voi päätellä että pakko myydä halvalla kun ei paska muuten kelpaa...
Pitäisipä tarkastaa lehdestä. Toivottavasti öljytestit eivät toimi samalla tavalla kuin talvirengastestit(vrt. Continentalin vahvistetut testirenkaat).90 kirjoitti:muistaakseni neste on pärjännyt testeissäkin aika heikosti..
Itse en huomannut lainkaan öljynkulutuksen lisääntymistä Nesteen öljyllä. Talvipakkasella kylmäkäynnistyksesä öljynpaineen laskeminen olisi mielestäni vain positiivinen asia. Sehän tarkoittaisi matalampaa viskositeettia ja parempaa pumpattavuutta kylmänä. Oikein todella kuumissa olosuhteissa noista kummastakaan PAO-pohjaisesta öljystä ei ole mihinkään. Ainakin oma kokemus Mobilin 5W-50 öljystä 8V twin sparkissa oli sellainen, ettei kuumana kesäpäivänä rata-ajelun jälkeen enää öljynpainemittarin viisari paljoa värähtänyt. Lie tuo anturikin jo aikansa elänyt, mutta vaihto ensin Valvolinen 20W-50 mineraaliöljyyn ja sitten myöhemmin Liqui Molyn 10W-60:een paransi tilannetta huomattavasti.90 kirjoitti:by the way halvan hinnan takia tuli aikanaan ostettua nesteen öljyä itsekkin..
itse ajoin parina talvena aikanaan nesteen täys-synteettisillä 5W-50 viskositeetin öljyillä, öljynpaineet hieman laskivat ja öljynkulutus nousi, 15tkm noilla öljyillä riitti ja siirryin takaisin Mobiliin joista siirryin taas Valvolineen ja noita on tullut käytettyäkin jo pari vuotta jokaisessa alfassa..
Jostain kun tästäkin maasta löytäisi esteripohjaisia öljyjä, niin selviäsi ovatko ne noihin PAO-liemiin verrattuna niin hyviä kuin mitä monella ulkomaisella foorumilla väitetään. Koetan vielä etsiä aiheeseen liittyvää materiaalia, jonka muistelen olleen http://www.alfagtv6.com/bb/ -foorumilla.90 kirjoitti:itse suosittelisin Valvolinen tai Selenian litkuja myöskään Castrolin TWS 10W-60 morosporttejakaan ei sovi unohtaa..
Itse kyllä edelleenkin jatkan "vaihtoehtoöljyjen" suosimista niiden hinnan vuoksi. Varsinkin tuo Liqui Moly on ollut positiivinen yllätys, joskin sen hinta on hiljalleen nousemassa tuotteen tullessa tunnetummaksi.
Niin, pitänee vielä todeta, etten ole missään yhteydessä kumpaankaan mainitsemaani öljynvalmistajaan. Tilittämiseni aiheesta johtuu puhtaasti siitä, että pelkän MuTu-tiedon lisäksi tarvittaisiin jotain todellista tietoa
itse luotan lähinnä omakohtaiseen kokemukseen..vaikka öljytestejäkin on tullut aina seurailtua, tosin nykyöljyt taitavat vielä olla testaamatta..
kokemusta löytyy mobilista, Valvolinesta Nesteestä ja Shellistä myöskin parit halppismerkit on tullut kokeiltua eli Teho-oil sekä Pyroil, Pyroilhan on Valvolinen halppismerkki, näistä öljymerkeistä Valvoline on toistaiseksi vetänyt pisimmän korren..
Motul voisi olla ihan hyvä vaihtoehto mutta täällä pohjois-pohjanmaalla saatavuus on melko huono.
tarkoitus olisi kokeilla 10W-60 Seleniaa myös jossain vaiheessa, luultavasti ensikesänä, hinta oli kohdillaan ja monet ovat kehuneet muutenkin..
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ei varmaan, mutta jos Nesteen öljy on selkeesti parempaa kuin Mobilin vastaavat, ja kuitenkin todella paljon halvemmat, niin kyllä täytyy sanoa että me autoilijat olemme harvinaisen tyhmiä ottaen huomioon että Mobil on vielä markkinoillapee kirjoitti:Paljon halvempia ne ovat täälläkin, mutta eihän se aina kerro tuotteen laadusta. Hinnoittelu ei vaan välttämättä kulje laadun kanssa käsi kädessä.
Ei taida kellään täällä olla sellaisia laitteita ja sen verran fyrkkaa että voisi oikeasti vertailla näitä öljyjä keskenään, ja kun alan lehtien testeihinkään ei uskota niin ei ole mikään ihme jos mutulla ja omakohtaisilla kokemuksilla väitellään myös tulevaisuudessa.
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
JTS:ään manuaali taas sanoo, että _vain 10w-60_ öljyä, miksiköhän ?Epezi kirjoitti:onko tuo Selenia Racing 10W/60 edes mun t.sparkille järkevä vaihtoehto, manuskahan ei tarjoa tuota ollenkaan.
Tuskin silti monessakaan sisällä sitä on, koska ei kovin monessa vaihtopaikassa sitä ole eikä edes tarjota.
Kiinnostaisi vain tietää, mikä tuon speksin takana on ?
Miten JTS eroaa öljymielessä, sama alakerta siinä on kuin TS:ssäkin.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Hmm, Selenian öljyjä on tullu itsekin käytettyä, ja hyväksi ovat osoittautuneet.... Saatavuus on ollu aikoinaan vaan aika heikko, ja joskus tuli sorruttua Mobiliin.... Sillä sitten hajotin kaks konetta.. Nyt on tullu käytettyä Vavolinen 10W/60 Racingia ja kilpurissa Castrol 10W/60 TWS:ää... Niitä saa helpommin ja toimiivat niin siviiliajossa, radalla kuin rallissakin....
Selenia öljyt
ostin tossa justiinsa Selenia Racing 10W/60:stä kahdeksan litraa hintaan 55€. Ei paha Harmi vaan kun oli viimiset sitä erää. Paikassa tuntu olevan öljyjen hinnat muutenkin kohdallaan. Ja siis paikka oli kone-tervala Tampere.
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
Re: Selenia öljyt
Mitenkäs nykyään Tampereen seudun Selenia jälleenmyyjät?G.TV kirjoitti:ostin tossa justiinsa Selenia Racing 10W/60:stä kahdeksan litraa hintaan 55€. Ei paha Harmi vaan kun oli viimiset sitä erää. Paikassa tuntu olevan öljyjen hinnat muutenkin kohdallaan. Ja siis paikka oli kone-tervala Tampere.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
Päivitystä tähänkin asiaan. New Hollland -kaupassa Kajaanissa 5 litran pönikän tiukka hinta 55€ eli ei kannata hankkia omaan varastoon kun Varaosamaailmasta kuitenkin saa Castrolin Sport Edegeä 4 litraa 49€:lla. Käytän ko. öljyä pyörissä. Alfassa on ympärivuotisena öljynä hieman notkeampaa Mobilia.
En kysynyt 200 litran tynnyrin hintaa.
En kysynyt 200 litran tynnyrin hintaa.
Minä meinasin laittaa koko tynnyrin verovähennyksiin. Tallista kun löytyy Alfan ja Sitikan lisäksi myös pari John Deereä ja yksi New Holland. Nätistihän tuo uppoaa traktorin huoltolaskuun, siinä kun on muutenkin aina neljä numeroa ennen desimaalipilkkua. Mutta ei kerrota kenellekään, ettei juttu leviä ja verottaja saa tietää. Mitähän muuten maksaisi, jos Nyykkärin huolto olisi Delta-autossa? Numeroita olisi varmaankin viisi.90 kirjoitti:no voihan sitä tiedustella tynnyrinkin hintaa...
sitten voipi vielä harastaa sopevaan hintaan jälleenmyyntiä foorumilaisille..vieläkö jollain konstilla saisi apinoitua alvin pois hinnasta...
Täytyy kuitenkin vielä kysyä, että lieköhän tuo Tanskasta tuotava Selenia lisäaineistettu kaksinumeroisiin pakkasiin?
Pääkaupunkiseudun SELENIA jälleenmyyjät?
Osaisiko joku listata pääkaupunkiseudun SELENIA moottoriöljyjen, ja miksei muidenkin Selenia tuotteiden jälleenmyyjät?
Itsellä tarve lähinnä Vantaan suunnalta.
Haussa 10W-60 racing mööttoriöljyä 5 litran pakkauskoossa. Tuntuu ettei mistään löydy.
Itsellä tarve lähinnä Vantaan suunnalta.
Haussa 10W-60 racing mööttoriöljyä 5 litran pakkauskoossa. Tuntuu ettei mistään löydy.
-onko pakko jos ei taho-
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Minkälaista öljyä kannattaisi laittaa v6 156:een? Talvikin ja pakkaset tulos
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
5l on tuo isompi pänikkä. Heikaltahan tuota saa myös tilata jos ei ole ihan päivän päälle (näkyy olevan varastossa).Monza kirjoitti:Malminkartanon autohuollosta sitä ainakin saa, mitenkään edullista se ei kuitenkaan ole. Taisin viimeksi nähdä jopa isossa pänikässä muutama viikko sitten, liekö sitten se 5l.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
Heikalta...
...tilasin 20 litraa, 4x5 litraa, ja hintaa tuli kuluineen liki 160€ eli noin 8€/litra, ei paha. En laita sita Alfaan vaan omaan ja tuttavani Guzziin ja ilmeisesti kaverini ottaa sitä laittaakseen R 100 GS:ään talviöljyksi kun Delvacci 15-40 on jo kankiaa.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Mä ajan 10w60 TWS:llä ympäri vuoden eikä ole ikinä kankealta tuntunut käynnistellä. Tosin aikas vähän mulla ihan kunnon pakkasista on tullut käynnisteltyä kun auto on lämpösessä tallissa tai ainakin lämmittimeen kytkettynä normaalisti.kuinkahan kankeaa tuo Selenia tai Castrol 10w60 oikeasti on? Kertokaapa, joilla kokemuksia.
Mutta joskus reissussa on kuitenkin pyörittänyt käyntiin ihan herkästi parinkympin pakkasesta yö jäljiltä.
Mulla siis toimii ihan hyvin ympärivuotisesti ainakin eteläisessä suomessa...
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pääkaupunkiseudun SELENIA jälleenmyyjät?
Konekesko Hakkilassa myy Racing 10-60:tä kahdeksalla eurolla per litran puteli.Pasodoble kirjoitti:Osaisiko joku listata pääkaupunkiseudun SELENIA moottoriöljyjen, ja miksei muidenkin Selenia tuotteiden jälleenmyyjät?
Itsellä tarve lähinnä Vantaan suunnalta.
Re: Pääkaupunkiseudun SELENIA jälleenmyyjät?
Tattista tiedosta, sieltä lähtee!hjpp kirjoitti:Konekesko Hakkilassa myy Racing 10-60:tä kahdeksalla eurolla per litran puteli.Pasodoble kirjoitti:Osaisiko joku listata pääkaupunkiseudun SELENIA moottoriöljyjen, ja miksei muidenkin Selenia tuotteiden jälleenmyyjät?
Itsellä tarve lähinnä Vantaan suunnalta.
-onko pakko jos ei taho-
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Selenia toimii kesät talvet, ainaskin näillä Etelän korkeuksilla.Ismo Laitinen kirjoitti:Ghost kirjoitti:^Mistä tilasit?
5w-50 on varmaan ihan hyvä talveksi, mutta vaihtaa nyt sitten kesää ja ratapäiviä varten taas öljyt... kuinkahan kankeaa tuo Selenia tai Castrol 10w60 oikeasti on? Kertokaapa, joilla kokemuksia.
Heikalta...
Ihan paukkupakkasista ei noilla litkuilla ole tosin kokemusta ja käynnistyksetkin on aina tehty talvisin "tolpan päästä" tai tallista.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Selenia racingia kulutti tuo 164ts-95 aj 300 000km,kuin minä olutta
mobil super 2000 kulutti 10 000km pari litraa
mobil super 3000 tuntuu pysyvän koneessa parhaiten,aj 3000km ja ei kulunut oikeastaan yhtään
Mutta kuten kaikki jotka voitelusta jotain tietää,niin paras voitelu ja öljyn kulutus on kaksi eri asiaa
mobil super 2000 kulutti 10 000km pari litraa
mobil super 3000 tuntuu pysyvän koneessa parhaiten,aj 3000km ja ei kulunut oikeastaan yhtään
Mutta kuten kaikki jotka voitelusta jotain tietää,niin paras voitelu ja öljyn kulutus on kaksi eri asiaa