Öljyt tulisi kesäks, normaaliin vähäiseen ajoon. Nykyistä nesteen 5w/40:stä imee ihan sopivasti

Mitäs ootte mieltä?
Valvoja: Moderators
Hyvä kun mainitsit! Muistin siitä, että ostin Valvolineä pari tonkkaa, mutta en vain muista minne olen ne laittanut!Epezi kirjoitti:Noonni, noin 2tkm ajettu seleniat sisällä, ja öljyä kulunut jo reilu 2litraa![]()
Seuraavaks kokeillaan valvoline maxlife 10w-50 vai oliko se 40.
en menisi laittamaan koneeseen nesteen litkuja..ovat laadultaan aika heikkoa tavaraa..sen näkee jo hinnastakin..Wannabe kirjoitti:Paikallinen AD-varaosamaailma myy Mobilin Rally Formulaa ja Neste 1:stä kummatkin siis 5 W 50-öljyjä hintoihin Mobil: 27,90 €/4 litraa ja Neste: 19,90 €/4 litraa. Onko Mobilissa mitään muuta kuin -54 asteen pour point, joka puolustaisi sitä? Hintaerohan on merkittävä(varsinkin kun juuri vaihdoin alle Pirelli P seiskat
)
Mobil 5w-50:stä on huonoja kokemuksia, itse en käytä sitä muuhun kuin tukivarsien rasvaamiseen.Wannabe kirjoitti:Paikallinen AD-varaosamaailma myy Mobilin Rally Formulaa ja Neste 1:stä kummatkin siis 5 W 50-öljyjä hintoihin Mobil: 27,90 €/4 litraa ja Neste: 19,90 €/4 litraa. Onko Mobilissa mitään muuta kuin -54 asteen pour point, joka puolustaisi sitä? Hintaerohan on merkittävä(varsinkin kun juuri vaihdoin alle Pirelli P seiskat
)
no täälläpäin ovat nesteenölyt olleet jo puolenkymmentä vuotta ainakin 35% halvempia kuin muut öljyt joten tästä voi päätellä että pakko myydä halvalla kun ei paska muuten kelpaa...pee kirjoitti:Minä ajoin yhden talven kolmekolmosellani Nesteen öljyt koneessa eikä liemissä ainakaan ollut mitään valittamista. Henkilökohtaisesti en lähtisi Mobilin kurasta maksamaan 50% enemmän kuin vastaavalla SAE-viskositeettiarvolla olevasta Nesteen öljystä.
EDIT: Viitsisitkö 90 paljastaa miten sen laadun tässä tapauksessa näkee hinnasta? Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että Nesteellä on tarkoitus vallata takaisin menettämiään öljymarkkinoita argessiivissella hinnoittelulla. Ja toisaalta, onhan tuo Mobil täysin ylihinnoiteltua tavaraa, mutta tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Paljon halvempia ne ovat täälläkin, mutta eihän se aina kerro tuotteen laadusta. Hinnoittelu ei vaan välttämättä kulje laadun kanssa käsi kädessä. Tuskin Nesteen öljykään nyt mitenkään mitattuna 35% huonompaa on, mutta ainakin pelkän öljyn aiheuttaman kustannuksen puolesta vaihtoväli, joka mielestäni on tärkeämpi asia, voitaisiin pitää 35% lyhyempänä.90 kirjoitti:no täälläpäin ovat nesteenölyt olleet jo puolenkymmentä vuotta ainakin 35% halvempia kuin muut öljyt joten tästä voi päätellä että pakko myydä halvalla kun ei paska muuten kelpaa... :wink:
Pitäisipä tarkastaa lehdestä. Toivottavasti öljytestit eivät toimi samalla tavalla kuin talvirengastestit(vrt. Continentalin vahvistetut testirenkaat).90 kirjoitti:muistaakseni neste on pärjännyt testeissäkin aika heikosti..
Itse en huomannut lainkaan öljynkulutuksen lisääntymistä Nesteen öljyllä. Talvipakkasella kylmäkäynnistyksesä öljynpaineen laskeminen olisi mielestäni vain positiivinen asia. Sehän tarkoittaisi matalampaa viskositeettia ja parempaa pumpattavuutta kylmänä. Oikein todella kuumissa olosuhteissa noista kummastakaan PAO-pohjaisesta öljystä ei ole mihinkään. Ainakin oma kokemus Mobilin 5W-50 öljystä 8V twin sparkissa oli sellainen, ettei kuumana kesäpäivänä rata-ajelun jälkeen enää öljynpainemittarin viisari paljoa värähtänyt. Lie tuo anturikin jo aikansa elänyt, mutta vaihto ensin Valvolinen 20W-50 mineraaliöljyyn ja sitten myöhemmin Liqui Molyn 10W-60:een paransi tilannetta huomattavasti.90 kirjoitti:by the way halvan hinnan takia tuli aikanaan ostettua nesteen öljyä itsekkin..
itse ajoin parina talvena aikanaan nesteen täys-synteettisillä 5W-50 viskositeetin öljyillä, öljynpaineet hieman laskivat ja öljynkulutus nousi, 15tkm noilla öljyillä riitti ja siirryin takaisin Mobiliin joista siirryin taas Valvolineen ja noita on tullut käytettyäkin jo pari vuotta jokaisessa alfassa..
Jostain kun tästäkin maasta löytäisi esteripohjaisia öljyjä, niin selviäsi ovatko ne noihin PAO-liemiin verrattuna niin hyviä kuin mitä monella ulkomaisella foorumilla väitetään. Koetan vielä etsiä aiheeseen liittyvää materiaalia, jonka muistelen olleen http://www.alfagtv6.com/bb/ -foorumilla.90 kirjoitti:itse suosittelisin Valvolinen tai Selenian litkuja myöskään Castrolin TWS 10W-60 morosporttejakaan ei sovi unohtaa.. :wink:
Motul 300V ilmeisesti täyttää kriteerit, jos kiinnostaa enemmän niin saattaisin saada hommattua Outokummusta.pee kirjoitti:[Jostain kun tästäkin maasta löytäisi esteripohjaisia öljyjä, niin selviäsi ovatko ne noihin PAO-liemiin verrattuna niin hyviä kuin mitä monella ulkomaisella foorumilla väitetään.
kyllä vain vanha 12V kutonen nesteen litkuja imi melkoisesti, meniköhän 8 tkm:n vaihtovälillä liki kolme litraa..mutta öljyn kulutushan on aina hieman moottorikohtaista ja TS kone ei ole öljynkulutuksessa lähelekkään kutosen veroinen...pee kirjoitti:Paljon halvempia ne ovat täälläkin, mutta eihän se aina kerro tuotteen laadusta. Hinnoittelu ei vaan välttämättä kulje laadun kanssa käsi kädessä. Tuskin Nesteen öljykään nyt mitenkään mitattuna 35% huonompaa on, mutta ainakin pelkän öljyn aiheuttaman kustannuksen puolesta vaihtoväli, joka mielestäni on tärkeämpi asia, voitaisiin pitää 35% lyhyempänä.90 kirjoitti:no täälläpäin ovat nesteenölyt olleet jo puolenkymmentä vuotta ainakin 35% halvempia kuin muut öljyt joten tästä voi päätellä että pakko myydä halvalla kun ei paska muuten kelpaa...
Pitäisipä tarkastaa lehdestä. Toivottavasti öljytestit eivät toimi samalla tavalla kuin talvirengastestit(vrt. Continentalin vahvistetut testirenkaat).90 kirjoitti:muistaakseni neste on pärjännyt testeissäkin aika heikosti..
Itse en huomannut lainkaan öljynkulutuksen lisääntymistä Nesteen öljyllä. Talvipakkasella kylmäkäynnistyksesä öljynpaineen laskeminen olisi mielestäni vain positiivinen asia. Sehän tarkoittaisi matalampaa viskositeettia ja parempaa pumpattavuutta kylmänä. Oikein todella kuumissa olosuhteissa noista kummastakaan PAO-pohjaisesta öljystä ei ole mihinkään. Ainakin oma kokemus Mobilin 5W-50 öljystä 8V twin sparkissa oli sellainen, ettei kuumana kesäpäivänä rata-ajelun jälkeen enää öljynpainemittarin viisari paljoa värähtänyt. Lie tuo anturikin jo aikansa elänyt, mutta vaihto ensin Valvolinen 20W-50 mineraaliöljyyn ja sitten myöhemmin Liqui Molyn 10W-60:een paransi tilannetta huomattavasti.90 kirjoitti:by the way halvan hinnan takia tuli aikanaan ostettua nesteen öljyä itsekkin..
itse ajoin parina talvena aikanaan nesteen täys-synteettisillä 5W-50 viskositeetin öljyillä, öljynpaineet hieman laskivat ja öljynkulutus nousi, 15tkm noilla öljyillä riitti ja siirryin takaisin Mobiliin joista siirryin taas Valvolineen ja noita on tullut käytettyäkin jo pari vuotta jokaisessa alfassa..
Jostain kun tästäkin maasta löytäisi esteripohjaisia öljyjä, niin selviäsi ovatko ne noihin PAO-liemiin verrattuna niin hyviä kuin mitä monella ulkomaisella foorumilla väitetään. Koetan vielä etsiä aiheeseen liittyvää materiaalia, jonka muistelen olleen http://www.alfagtv6.com/bb/ -foorumilla.90 kirjoitti:itse suosittelisin Valvolinen tai Selenian litkuja myöskään Castrolin TWS 10W-60 morosporttejakaan ei sovi unohtaa..
Itse kyllä edelleenkin jatkan "vaihtoehtoöljyjen" suosimista niiden hinnan vuoksi. Varsinkin tuo Liqui Moly on ollut positiivinen yllätys, joskin sen hinta on hiljalleen nousemassa tuotteen tullessa tunnetummaksi.
Niin, pitänee vielä todeta, etten ole missään yhteydessä kumpaankaan mainitsemaani öljynvalmistajaan. Tilittämiseni aiheesta johtuu puhtaasti siitä, että pelkän MuTu-tiedon lisäksi tarvittaisiin jotain todellista tietoa
Ei varmaan, mutta jos Nesteen öljy on selkeesti parempaa kuin Mobilin vastaavat, ja kuitenkin todella paljon halvemmat, niin kyllä täytyy sanoa että me autoilijat olemme harvinaisen tyhmiä ottaen huomioon että Mobil on vielä markkinoillapee kirjoitti:Paljon halvempia ne ovat täälläkin, mutta eihän se aina kerro tuotteen laadusta. Hinnoittelu ei vaan välttämättä kulje laadun kanssa käsi kädessä.
JTS:ään manuaali taas sanoo, että _vain 10w-60_ öljyä, miksiköhän ?Epezi kirjoitti:onko tuo Selenia Racing 10W/60 edes mun t.sparkille järkevä vaihtoehto, manuskahan ei tarjoa tuota ollenkaan.
Mitenkäs nykyään Tampereen seudun Selenia jälleenmyyjät?G.TV kirjoitti:ostin tossa justiinsa Selenia Racing 10W/60:stä kahdeksan litraa hintaan 55€. Ei pahaHarmi vaan kun oli viimiset sitä erää. Paikassa tuntu olevan öljyjen hinnat muutenkin kohdallaan. Ja siis paikka oli kone-tervala Tampere.
Minä meinasin laittaa koko tynnyrin verovähennyksiin. Tallista kun löytyy Alfan ja Sitikan lisäksi myös pari John Deereä ja yksi New Holland. Nätistihän tuo uppoaa traktorin huoltolaskuun, siinä kun on muutenkin aina neljä numeroa ennen desimaalipilkkua. Mutta ei kerrota kenellekään, ettei juttu leviä ja verottaja saa tietää. Mitähän muuten maksaisi, jos Nyykkärin huolto olisi Delta-autossa? Numeroita olisi varmaankin viisi.90 kirjoitti:no voihan sitä tiedustella tynnyrinkin hintaa...![]()
sitten voipi vielä harastaa sopevaan hintaan jälleenmyyntiä foorumilaisille..vieläkö jollain konstilla saisi apinoitua alvin pois hinnasta...
5l on tuo isompi pänikkä. Heikaltahan tuota saa myös tilata jos ei ole ihan päivän päälle (näkyy olevan varastossa).Monza kirjoitti:Malminkartanon autohuollosta sitä ainakin saa, mitenkään edullista se ei kuitenkaan ole. Taisin viimeksi nähdä jopa isossa pänikässä muutama viikko sitten, liekö sitten se 5l.
Mä ajan 10w60 TWS:llä ympäri vuoden eikä ole ikinä kankealta tuntunut käynnistellä. Tosin aikas vähän mulla ihan kunnon pakkasista on tullut käynnisteltyä kun auto on lämpösessä tallissa tai ainakin lämmittimeen kytkettynä normaalisti.kuinkahan kankeaa tuo Selenia tai Castrol 10w60 oikeasti on? Kertokaapa, joilla kokemuksia.
Konekesko Hakkilassa myy Racing 10-60:tä kahdeksalla eurolla per litran puteli.Pasodoble kirjoitti:Osaisiko joku listata pääkaupunkiseudun SELENIA moottoriöljyjen, ja miksei muidenkin Selenia tuotteiden jälleenmyyjät?
Itsellä tarve lähinnä Vantaan suunnalta.
Tattista tiedosta, sieltä lähtee!hjpp kirjoitti:Konekesko Hakkilassa myy Racing 10-60:tä kahdeksalla eurolla per litran puteli.Pasodoble kirjoitti:Osaisiko joku listata pääkaupunkiseudun SELENIA moottoriöljyjen, ja miksei muidenkin Selenia tuotteiden jälleenmyyjät?
Itsellä tarve lähinnä Vantaan suunnalta.
Selenia toimii kesät talvet, ainaskin näillä Etelän korkeuksilla.Ismo Laitinen kirjoitti:Ghost kirjoitti:^Mistä tilasit?
5w-50 on varmaan ihan hyvä talveksi, mutta vaihtaa nyt sitten kesää ja ratapäiviä varten taas öljyt... kuinkahan kankeaa tuo Selenia tai Castrol 10w60 oikeasti on? Kertokaapa, joilla kokemuksia.
Heikalta...