Apua ja neuvoa kaivataan.

Valvoja: Moderators
mava kirjoitti:Tähän osuvan otsikon alle melkein samanlainen vaiva:
156 TS 2.0 -98 käynnistyy kylmänä ok, mutta lämmettyään (mittarin näyttö vähän yli 70) sammuu heti kun kaasun päästää tyhjäkäynnille, eikä käynnisty lämpimänä uudestaan. Paikallaan tyhjäkäyntiä käydenkin moottori sammui yhtäkkiä lämpömittarin neulan kivuttua 70 yli, ilman mitään edeltäviä käyntihäiriöitä.
Ruiskun merkkivalo ei syty moottorin sammumisen yhteydessä, mutta palaa jatkuvasti kun virrat kääntää uudestaan päälle moottorin ollessa vielä lämmin (eikä moottori siis käynnisty startatessa).
Kylmänä ruiskun valo sammuu muutaman sekunnin kuluttua virran päälle laittamisesta, ja startatessa moottori siis myös käynnistyy.
Diagnostiikkatestereitä ei ole, mutta kun nyt hiukankatkonaisen matkan jälkeen sain auton lämpimään talliin niin haluaisin edes yrittää vian löytää. Olisiko lämpöanturista paras aloittaa? Onkohan se edes tässä mallissa moottorinohjaukselle eri kuin mittaristolle?
Meillä tuo 156 teki samaa kun se oli ajamatta pari kuukautta.mava kirjoitti:Tähän osuvan otsikon alle melkein samanlainen vaiva:
156 TS 2.0 -98 käynnistyy kylmänä ok, mutta lämmettyään (mittarin näyttö vähän yli 70) sammuu heti kun kaasun päästää tyhjäkäynnille, eikä käynnisty lämpimänä uudestaan. Paikallaan tyhjäkäyntiä käydenkin moottori sammui yhtäkkiä lämpömittarin neulan kivuttua 70 yli, ilman mitään edeltäviä käyntihäiriöitä.
Ruiskun merkkivalo ei syty moottorin sammumisen yhteydessä, mutta palaa jatkuvasti kun virrat kääntää uudestaan päälle moottorin ollessa vielä lämmin (eikä moottori siis käynnisty startatessa).
Kylmänä ruiskun valo sammuu muutaman sekunnin kuluttua virran päälle laittamisesta, ja startatessa moottori siis myös käynnistyy.
Diagnostiikkatestereitä ei ole, mutta kun nyt hiukankatkonaisen matkan jälkeen sain auton lämpimään talliin niin haluaisin edes yrittää vian löytää. Olisiko lämpöanturista paras aloittaa? Onkohan se edes tässä mallissa moottorinohjaukselle eri kuin mittaristolle?