156 sammuu
Valvoja: Moderators
156 sammuu
99vm 2.0 156, ajettu 180k. Ongelmana siis se, että auto sammuu kesken ajon. Ongelmat alkoivat samoihin aikoihin kovien pakkasten kanssa. Tavallisesti ajettaessa ei mitään ongelmia, lähtee hyvin käyntiin yms. Käännyttäessä ja samalla tietenkin hiljennettäessä auto sitten sammuu: ensin ohjaus muuttuu jäykäksi ja samalla kone sammuu. Lähtee kuitenkin samantien käyntiin. Esim. tänään olen ajanut 15km ja auto on sammunut viiisi kertaa. Ei ollenkaan mukavaa. Ihan alkuun aamulla lähdön jälkeen Alfa ei temppuile ollenkaan, mutta heti kun kone hiukan lämpenee niin se alkaa sammuilemaan. Välillä tyhjäkäynnillä kierrokset nousevat yllättäen kolmeen tuhanteen ilman kaasua.
Apua ja neuvoa kaivataan.
Apua ja neuvoa kaivataan.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Tekeekö se tuota sammumista paikallaan käydessään?
Jos ei, niin itsellä samanlainen sammuminen ja ohjauksen jäykistyminen tapahtui ohjaustehostimen pumpun kiinnileikatessa. Saatta olla että pumppu on tulossa tiensä päähän sullakin.
edit:typo
Jos ei, niin itsellä samanlainen sammuminen ja ohjauksen jäykistyminen tapahtui ohjaustehostimen pumpun kiinnileikatessa. Saatta olla että pumppu on tulossa tiensä päähän sullakin.
edit:typo
Viimeksi muokannut EdotL, 18 Joulu 2009, 14:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Voisiko tuo kuitenkin olla niin, että ensiksi kone sammuu ja sitten luonnollisesti ohjaus muuttuu jäykäksi?
Koska välillä kierrokset huutavat ja toisinaan auto taas sammuu, niin sanoisin, että kaasuläppä kannattaa puhdistaa.
Täällä lisää aiheesta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... +puhdistus
Koska välillä kierrokset huutavat ja toisinaan auto taas sammuu, niin sanoisin, että kaasuläppä kannattaa puhdistaa.
Täällä lisää aiheesta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... +puhdistus
Senza cuore saremmo solo macchine
Muusta automaailmasta.
Passatti teki vastaavaa, tosin kesäaikaan, eli käännettäessä reippaasti oikealle sammui - aika inhoa.
Vikaa haettiin kissojen ja koirien kanssa. Auto oli mulla sitten käynnissä ja hemputtelin ilmanoton kumiputkea, jolloin käynti rupes horjuun.
Otin kumiputken irti ja kas siellä oli pitkä halkeama alapuolella, josta sai lisäilmaa, kun kone heilahti käännettäessä.
Ilmastointiteipillä mä korjasin sen.
Passatti teki vastaavaa, tosin kesäaikaan, eli käännettäessä reippaasti oikealle sammui - aika inhoa.
Vikaa haettiin kissojen ja koirien kanssa. Auto oli mulla sitten käynnissä ja hemputtelin ilmanoton kumiputkea, jolloin käynti rupes horjuun.
Otin kumiputken irti ja kas siellä oli pitkä halkeama alapuolella, josta sai lisäilmaa, kun kone heilahti käännettäessä.
Ilmastointiteipillä mä korjasin sen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
... eikä käynnisty lämpimänä
Tähän osuvan otsikon alle melkein samanlainen vaiva:
156 TS 2.0 -98 käynnistyy kylmänä ok, mutta lämmettyään (mittarin näyttö vähän yli 70) sammuu heti kun kaasun päästää tyhjäkäynnille, eikä käynnisty lämpimänä uudestaan. Paikallaan tyhjäkäyntiä käydenkin moottori sammui yhtäkkiä lämpömittarin neulan kivuttua 70 yli, ilman mitään edeltäviä käyntihäiriöitä.
Ruiskun merkkivalo ei syty moottorin sammumisen yhteydessä, mutta palaa jatkuvasti kun virrat kääntää uudestaan päälle moottorin ollessa vielä lämmin (eikä moottori siis käynnisty startatessa).
Kylmänä ruiskun valo sammuu muutaman sekunnin kuluttua virran päälle laittamisesta, ja startatessa moottori siis myös käynnistyy.
Diagnostiikkatestereitä ei ole, mutta kun nyt hiukan katkonaisen matkan jälkeen sain auton lämpimään talliin niin haluaisin edes yrittää vian löytää. Olisiko lämpöanturista paras aloittaa? Onkohan se edes tässä mallissa moottorinohjaukselle eri kuin mittaristolle?
156 TS 2.0 -98 käynnistyy kylmänä ok, mutta lämmettyään (mittarin näyttö vähän yli 70) sammuu heti kun kaasun päästää tyhjäkäynnille, eikä käynnisty lämpimänä uudestaan. Paikallaan tyhjäkäyntiä käydenkin moottori sammui yhtäkkiä lämpömittarin neulan kivuttua 70 yli, ilman mitään edeltäviä käyntihäiriöitä.
Ruiskun merkkivalo ei syty moottorin sammumisen yhteydessä, mutta palaa jatkuvasti kun virrat kääntää uudestaan päälle moottorin ollessa vielä lämmin (eikä moottori siis käynnisty startatessa).
Kylmänä ruiskun valo sammuu muutaman sekunnin kuluttua virran päälle laittamisesta, ja startatessa moottori siis myös käynnistyy.
Diagnostiikkatestereitä ei ole, mutta kun nyt hiukan katkonaisen matkan jälkeen sain auton lämpimään talliin niin haluaisin edes yrittää vian löytää. Olisiko lämpöanturista paras aloittaa? Onkohan se edes tässä mallissa moottorinohjaukselle eri kuin mittaristolle?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: ... eikä käynnisty lämpimänä
mava kirjoitti:Tähän osuvan otsikon alle melkein samanlainen vaiva:
156 TS 2.0 -98 käynnistyy kylmänä ok, mutta lämmettyään (mittarin näyttö vähän yli 70) sammuu heti kun kaasun päästää tyhjäkäynnille, eikä käynnisty lämpimänä uudestaan. Paikallaan tyhjäkäyntiä käydenkin moottori sammui yhtäkkiä lämpömittarin neulan kivuttua 70 yli, ilman mitään edeltäviä käyntihäiriöitä.
Ruiskun merkkivalo ei syty moottorin sammumisen yhteydessä, mutta palaa jatkuvasti kun virrat kääntää uudestaan päälle moottorin ollessa vielä lämmin (eikä moottori siis käynnisty startatessa).
Kylmänä ruiskun valo sammuu muutaman sekunnin kuluttua virran päälle laittamisesta, ja startatessa moottori siis myös käynnistyy.
Diagnostiikkatestereitä ei ole, mutta kun nyt hiukan katkonaisen matkan jälkeen sain auton lämpimään talliin niin haluaisin edes yrittää vian löytää. Olisiko lämpöanturista paras aloittaa? Onkohan se edes tässä mallissa moottorinohjaukselle eri kuin mittaristolle?
Vaikuttaa vahvasti ruiskun ohjausyksiköltä, ollut itsellä sama juttu aikoinaan, ei kylläkään Alfassa...
Re: ... eikä käynnisty lämpimänä
Meillä tuo 156 teki samaa kun se oli ajamatta pari kuukautta.mava kirjoitti:Tähän osuvan otsikon alle melkein samanlainen vaiva:
156 TS 2.0 -98 käynnistyy kylmänä ok, mutta lämmettyään (mittarin näyttö vähän yli 70) sammuu heti kun kaasun päästää tyhjäkäynnille, eikä käynnisty lämpimänä uudestaan. Paikallaan tyhjäkäyntiä käydenkin moottori sammui yhtäkkiä lämpömittarin neulan kivuttua 70 yli, ilman mitään edeltäviä käyntihäiriöitä.
Ruiskun merkkivalo ei syty moottorin sammumisen yhteydessä, mutta palaa jatkuvasti kun virrat kääntää uudestaan päälle moottorin ollessa vielä lämmin (eikä moottori siis käynnisty startatessa).
Kylmänä ruiskun valo sammuu muutaman sekunnin kuluttua virran päälle laittamisesta, ja startatessa moottori siis myös käynnistyy.
Diagnostiikkatestereitä ei ole, mutta kun nyt hiukan katkonaisen matkan jälkeen sain auton lämpimään talliin niin haluaisin edes yrittää vian löytää. Olisiko lämpöanturista paras aloittaa? Onkohan se edes tässä mallissa moottorinohjaukselle eri kuin mittaristolle?
Syyksi paljastui tuo kierrosluvun tunnistin.
Tämä siis se anturi, joka on starttimoottorin alla.
Se on helppoa mitatakin, kun on vika päällä vastusarvo pitäisi olla alle 1k ohmia mutta lienee jotain äärettömän ja 200k ohmin välillä.
Mulla teki lisäksi sen että kävi kyllä vielä yli 2300 kierroksen, mutta risteykseen tullessa ei saanut tiputtaa kierroksia tuon alle tai sammui kuoli siihen.
Onneksi oli vauhtia, ja kerkesin laittaa pienemmän pykälän päälle ja ottaa "mäkistartin"