Aamulla kaikki pelas ihan hyvin.
Kaikki apu tervetullutta, ennen kuni otan moukarin ja rusikoin koko auton

Valvoja: Moderators
Palaako latauksen merkkivalo? Sammuuko se heti käynnistyksen jälkeen vai joutuuko nostamaan kierroksia ennen kuin sen saa pois? Nousiko jännite yhtään kierrosten mukana? Jos nousee, mutta ei saavuta n. 14 volttia, niin saattaa olla, että siitä on mennyt jännitteensäädin. Luulisin, mutten ole varma, että jännitteensäädin on yhtenä pakettina hiilien kanssa ja sijaitsee laturin takapäässä. 75TS:ssa on se jäähdytysputki(vai mikä lieneekään) jonka joutuu irroittamaan ennen kuin laturin takapään näkee. Mikäli jännitteensäädin ja hiilet ovat sen alla yhtenä pakettina, niin se lienee vain kahdella ruuvilla kiinni, joten ainakin minun mielestäni koko laturin irroittaminen on turhaa.AutonaAlfa kirjoitti:Jep, mittasin akun jännitteen ja se oli 12,13 ennen kuin käynnistin, eli akku oli elpyny hieman ja kone starttas ja sitten mittasin uudemman kerran ja volttimittari näytti 10,93. Koneen käydessä lukema laski melkein 0,01 volttia sekunnissa. Laturiin tuo kai viittaa? Onkos jonkulla vinkkejä miten irrotan ton laturin, vai tarvinneeko irroittaa ollenkaan, jos jonkun korjaus sarjan (hiilet?) siihen vaihdan?
Just tollasen näköset ton mun laturin sisuskalut on. On vaan toi pakosarja, niin prkl:een lähellä, ettei pääse käsiksi tohon jännitteensäätäjään( Eikä muuten öljytikun paikkakaan hommaa helpotapee kirjoitti:Onhan siellä näemmä se jännitteensäädin hiilineen: http://www.alfapower.nu/gallery/album100/aba
Siirretään tämä henkimaailma-osastolle...AutonaAlfa kirjoitti:Tai sitten, mun mankka vie enemmän virtaa, tai sitten... seli...seliAlfissimo kirjoitti:Viekö 75:nen jotenkin enemmän virtaa kuin 164?
Vanha TS lopetti lataamisen ja pääsin vielä radion sammumisen jälkeen yli 5 kilsaa, ei jääny ku 300 metriä päämäärästä.