Tiedän että tästä aiheesta on aikaisemmin keskusteltu, mutta pikaisen onnettoman hakuyrityksen jälkeen en löytänyt , joten Millaiset öljyt 33:sen 16 v koneeseen olette laittaneet? Ja nyt kun ajattelin kokeillla sitä huuhteluhommaa samalla, niin mistähän näitä litkuja siis öljyjä ja huuhteluaineita (Forte,yms.) edukkaimmin saisi?
Toinen kysymys, käykö 8 venasen bensansuodatin 16 venaseen? Niin ja vielä jos joku tietäisi missä sen lähes läpiruostuneen bensakorkin ympäryksen vois fiksauttaa (pk-seudulla)?
Kiitokset mahdollisista vastauksista ja kommenteista ja OT:sta..
Öljyistä ja litkuista
Valvoja: Moderators
Öljyistä ja litkuista
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Mulla on öljynä Mobil 1 5W50:t ja hyvin on pysynyt sisällä (7tkm takana, ei lisäyksiä). Huuhtelusta yms. ei sitten olekaan kokemusta...
Kai tuon bensakorkin ympäryksen korjaa mikä tahansa peltipaja mutta jos löydät hyvän paikan niin ilmoittele
Motonetissä näyttäisi ainakin olevan myynnissä valmis pelti korkin ympärille.
Kai tuon bensakorkin ympäryksen korjaa mikä tahansa peltipaja mutta jos löydät hyvän paikan niin ilmoittele
Motonetissä näyttäisi ainakin olevan myynnissä valmis pelti korkin ympärille.
147 2.0 2005
Joo en ole minäkään joutunut öljyjä paljon lisäilemään, mutta kun on ollut ongelmia noiden päästöjen kanssa ja ennenkuin vien auton katsastettavaksi, niin ajattelin tehdä asian eteen kaiken mahdollisen. Muistelen vain tälläkin foorumilla puhutun aiheesta, että öljyjen vaihto paksumpaan ois auttanu. Mullakin muistaakseni nyt sisällä nuo 5W50:t, mutta kun ajan vain kesäisin niin miten olis 10W60 tai jotain?Shodan kirjoitti:Mulla on öljynä Mobil 1 5W50:t ja hyvin on pysynyt sisällä (7tkm takana, ei lisäyksiä)
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Rasvat
Ainakin 8v koneisiin kannattaa laittaa 10w-60 rasvat. Syynä se, että kone on suunniteltu niille vuonna -68, eikä suurempia muutoksia ole tullut tekniikkaan sen jälkeen. Tosin en tiedä miten tuo vaikuttaa hydraulinostimiin uudemmissa koneissa.
0w ja 5w rasvoilla voi tulla ongelmia paineiden kanssa, ainakin muukkonen oli sitä mieltä kun kyselin aikanaan. En ostanut muukkoselta rasvoja joten ehkä oli puolueeton mielipide.
Käytin omassa 1,5ti koneessa Valvolinen 10w-60 kisarasvaa, ei nikotellut eikä vuotanut (suuremmin .
Terviisin TimoJ korihylsyn sisältä.
0w ja 5w rasvoilla voi tulla ongelmia paineiden kanssa, ainakin muukkonen oli sitä mieltä kun kyselin aikanaan. En ostanut muukkoselta rasvoja joten ehkä oli puolueeton mielipide.
Käytin omassa 1,5ti koneessa Valvolinen 10w-60 kisarasvaa, ei nikotellut eikä vuotanut (suuremmin .
Terviisin TimoJ korihylsyn sisältä.
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Re: Rasvat
10w-60 v.1968??TimoJ kirjoitti:Ainakin 8v koneisiin kannattaa laittaa 10w-60 rasvat. Syynä se, että kone on suunniteltu niille vuonna -68, eikä suurempia muutoksia ole tullut tekniikkaan sen jälkeen. Tosin en tiedä miten tuo vaikuttaa hydraulinostimiin uudemmissa koneissa.
0w ja 5w rasvoilla voi tulla ongelmia paineiden kanssa, ainakin muukkonen oli sitä mieltä kun kyselin aikanaan. En ostanut muukkoselta rasvoja joten ehkä oli puolueeton mielipide.
Käytin omassa 1,5ti koneessa Valvolinen 10w-60 kisarasvaa, ei nikotellut eikä vuotanut (suuremmin .
Terviisin TimoJ korihylsyn sisältä.