Venttilin vaihto 156 2.0ts
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
Venttilin vaihto 156 2.0ts
Moro moro pitkästä aikaa.
Elikkäs mitenkäs paha operaatio otsikossa mainittu olis? Yhdestä sylinteristä ainaki menee tavara sukkana läpi, korjaamon diagnoosi on pakoventtiili paskana.
Olis tarkoitus tehdä viimeiseen asti itse, kertokaa kokeneemmat tarvitsenko erikoistyökaluja?
Ajattelin sillai että että jätän korjaamon huoleksi pelkästään lopuksi jakopään kohdalle laiton ja säätämisen.
Elikkäs mitenkäs paha operaatio otsikossa mainittu olis? Yhdestä sylinteristä ainaki menee tavara sukkana läpi, korjaamon diagnoosi on pakoventtiili paskana.
Olis tarkoitus tehdä viimeiseen asti itse, kertokaa kokeneemmat tarvitsenko erikoistyökaluja?
Ajattelin sillai että että jätän korjaamon huoleksi pelkästään lopuksi jakopään kohdalle laiton ja säätämisen.
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
Kannattaa konsultoida jonkun kansipajan kanssa, mutta halvimmalla pääset kun otat itse kannen irti ja viet pajalle.
Kasauksessa tarvitset sitten tietenkin erinäisen määrän tiivisteitä ja stefoja jotka kannattaa vaihtaa samalla.
Osaava paja kertoo sitten kannen nähtyään/koestettuaan mitä kannattaa vaihtaa. Venttiileitä, ohjureita, seetejä, plaanaus....
Tässä vaiheessa ei kannata säästää.
Googleta vaikka erinäisiä kansiprojekteja periaate on aina sama.
Edit. Tuolta löytyy mukavasti moottoriprojekteja niin tiedät mihin varautua.
http://www.netikka.net/ville.vieri/lancia16v/index.htm
Kasauksessa tarvitset sitten tietenkin erinäisen määrän tiivisteitä ja stefoja jotka kannattaa vaihtaa samalla.
Osaava paja kertoo sitten kannen nähtyään/koestettuaan mitä kannattaa vaihtaa. Venttiileitä, ohjureita, seetejä, plaanaus....
Tässä vaiheessa ei kannata säästää.
Googleta vaikka erinäisiä kansiprojekteja periaate on aina sama.
Edit. Tuolta löytyy mukavasti moottoriprojekteja niin tiedät mihin varautua.
http://www.netikka.net/ville.vieri/lancia16v/index.htm
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ohessapa tapsalle linkki erääseen koneistamoon ylivieskassa..
http://www.autionauto.fi/
kys firmanpalveluja on tullut itsekäytettyä pariin otteeseen ja ihan tyytväinen olen ollut..
samafirmahan hoiti delta-auton ylivieskan toimipisteen huoltopalvelut ennekuin delta muuttui vieskassa rintajoupiksi..
http://www.autionauto.fi/
kys firmanpalveluja on tullut itsekäytettyä pariin otteeseen ja ihan tyytväinen olen ollut..
samafirmahan hoiti delta-auton ylivieskan toimipisteen huoltopalvelut ennekuin delta muuttui vieskassa rintajoupiksi..
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
venttiilien vaihto
Nyt kyllä sanoisin, että jäitä hattuun. On kyllä senverran vaativa operaatio, että on ammattiasentajallakin tekemistä, jos ei ole ennen hihnajakopää Alfaa laitellut. Jokatapauksessa kannen koneistus on annettava moottorikoneistamon tehtäväksi. Voihan sen yhden tai kahden venttiilin itsekin uusia, mutta jos kansi on jo muutenkin finaalissa niin sama homma on kohta uudestaan edessä, sen kun joutuu kahteen kertaan tekemään niin ei ookkaan halpaa. Sitten jakopään kasauksessa tarvitaan erikoistyökaluja, jos siinä tekee virheen pahimmassa tapauksessa koko moottori hajoaa korjaus kelvottomaksi. Mutta jos itse kuitenkin haluat sen tehdä niin jos on mahdollista kääntyä jonkun ammattiasentajan apuun niin suosittelen. Onnea yritykselle. Itse olen ammatiltani autoasentaja joskin nyt eläkkeellä, että tiedän mistä puhun.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Voishan sitä kopasta jotain näitä moottoria huuhtovia aineita kuten Fortea (Forte motor flush?) jos vaikka venttiili vaan pikkisen kantaa jos kone on seissyt ja sen jälkeen huonosti käy.
Mutta jos koneeseen on säännöllisesti vaihdettu kunnon öljyt ja ajaa paukuteltu reippaasti niin voihan se olla että se kantava pakoventtiili on kyllä palanut kelvottomaksi...
Mutta jos koneeseen on säännöllisesti vaihdettu kunnon öljyt ja ajaa paukuteltu reippaasti niin voihan se olla että se kantava pakoventtiili on kyllä palanut kelvottomaksi...