Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Mitäs olette mokaillut?
Itselläni näitä on aikas paljon, tietty kun työkseenkin tekee.
164sen etuiskaritolpan kasasin väärin ja iskari löi pari kuukautta aikasemmin maalattuun konepeltiin lommon.
164:sen imukumeja vaihdettaessa putosi ruuvarin irtopää imukanavaan. Onneki huomasin minne meni ja sain vielä magneetilla venttiilin päältä napattua.
Unohdin kasatessa opelin imukanavaan suojaksi laittamani paperitupon. Muistin kun auto kävi käynnistäessa huonosti, ja ei ollut ehtinyt imaseen palotilaan.
Väänsin Opelin öljykorkin rikki, ja osia tipahti venttiilikopan sisään. Hirveellä munkilla selvisin venakopan irroituksella, kun osat löytyi öljykanavan vierestä.
Ajatin autoa vieraaseen talliin, ja nosto-ovi lähti valumaan alaspäin ja pamautti alla olevan auton katon kasaan.
Yksi 800€:n vanne kolhastu nosturille ajaessa.
Paras moka on kuitenkin eräs uninen aamu kun en öljynvaihdossa löytänyt autosta moottoria
Varmasti on muitekin hyviä, jotka ei nyt vaan muistu mieleen.
Itselläni näitä on aikas paljon, tietty kun työkseenkin tekee.
164sen etuiskaritolpan kasasin väärin ja iskari löi pari kuukautta aikasemmin maalattuun konepeltiin lommon.
164:sen imukumeja vaihdettaessa putosi ruuvarin irtopää imukanavaan. Onneki huomasin minne meni ja sain vielä magneetilla venttiilin päältä napattua.
Unohdin kasatessa opelin imukanavaan suojaksi laittamani paperitupon. Muistin kun auto kävi käynnistäessa huonosti, ja ei ollut ehtinyt imaseen palotilaan.
Väänsin Opelin öljykorkin rikki, ja osia tipahti venttiilikopan sisään. Hirveellä munkilla selvisin venakopan irroituksella, kun osat löytyi öljykanavan vierestä.
Ajatin autoa vieraaseen talliin, ja nosto-ovi lähti valumaan alaspäin ja pamautti alla olevan auton katon kasaan.
Yksi 800€:n vanne kolhastu nosturille ajaessa.
Paras moka on kuitenkin eräs uninen aamu kun en öljynvaihdossa löytänyt autosta moottoria
Varmasti on muitekin hyviä, jotka ei nyt vaan muistu mieleen.
Viimeksi muokannut Epezi, 30 Joulu 2009, 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
"ei kait tää etumoottorinen ole?"Epezi kirjoitti: Paras moka on kuitenkin eräs uuninen aamu kun en öljynvaihdossa löytänyt autosta moottoria
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Kilpuri-mazdaa laitellessa kävi vähän samaan tapaan. Veli laittoi imusarjan paikoilleen unohtaen paperitupot imusarjaan. Auto lähti käymään ja kävi vähän hassusti. Kun hieman antoi kierroksia niin tuntui että aukesi. Samassa lensi pakuputkesta pari mustaa paperitolloa.Epezi kirjoitti:Unohdin kasatessa opelin imukanavaan suojaksi laittamani paperitupon. Muistin kun auto kävi käynnistäessa huonosti, ja ei ollut ehtinyt imaseen palotilaan.
Capriin kerran tuli laitettua kone iltamyöhällä ja kun yritin lähteä liikkelle, kytkin ei tarrannut ollenkaan. Siinä sitten kohta mieleen kirkastui että levy oli isolla akselilla ja laatikko pienellä.. Hetki piti puhallella ennen kun lähdin irroittelemaan laatikkoa. Aamulla ehdin sitten kouluun kuitenkin.
Varmaan noita juttuja riittäisi, mutta jotenkin ne helposti sulkee pois mielestä..
Kimmo / alfatune.fi
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Mehukkain varmaan on se kun kevarista unohtui vedet koneesta. Onneksi ei ehtinyt käytellä edes minuuttia kun muisti. Kuitenkin hyvä katastrofin alku, kun kevarissa ei ollut minkäänlaista ylikuumentumisesta varoittavaa mittaria.
Pari kertaa unohtunut kiristää joku mutterin kasatessa jotain, en edes muista tarkkoja paikkoja missä näin on käynyt eli ei mitään vakavempaa.
Pahimmat pelot on, että vanne jää löysälle tai unohtaa öljyt koneesta.
Pari kertaa unohtunut kiristää joku mutterin kasatessa jotain, en edes muista tarkkoja paikkoja missä näin on käynyt eli ei mitään vakavempaa.
Pahimmat pelot on, että vanne jää löysälle tai unohtaa öljyt koneesta.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
OT. Nyin 50 hevosvoimaista perämoottoria käyntiin. Koneen piti olla kunnossa. Nyin niin perkeleesti, että kone syttyi tuleen. Myöhemmin huomasin, että stop-nappi oli päällä.
OT2. Samainen kone sammui myöhemmin ulapalle. Nyin taas niin perkeleesti. Mitään ei tapahtunut. Pikaveneessäni ei ollut hankaimia saati airoja. Koska olin siihen aikaan kovan tason kilpauimari, kiinnitin köyden lanteilleni ja uin vene perässä läheisen rantamotellin laituriin. Hommaan meni tuulen takia lähemmäs tunti. Perillä terassin yleisö ympäröi minut. Joku aukaisi tankin ilmahanan. Sihinä kuului takariviin asti. Käynnistin moottorin ja lähdin takaisin sinne, mistä olin tullutkin.
EDIT: bensahana vaihdettu ilmahanaan.
OT2. Samainen kone sammui myöhemmin ulapalle. Nyin taas niin perkeleesti. Mitään ei tapahtunut. Pikaveneessäni ei ollut hankaimia saati airoja. Koska olin siihen aikaan kovan tason kilpauimari, kiinnitin köyden lanteilleni ja uin vene perässä läheisen rantamotellin laituriin. Hommaan meni tuulen takia lähemmäs tunti. Perillä terassin yleisö ympäröi minut. Joku aukaisi tankin ilmahanan. Sihinä kuului takariviin asti. Käynnistin moottorin ja lähdin takaisin sinne, mistä olin tullutkin.
EDIT: bensahana vaihdettu ilmahanaan.
Viimeksi muokannut Seiska5mma, 30 Joulu 2009, 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seiska5mma kirjoitti:OT2. Samainen kone sammui myöhemmin ulapalle. Nyin taas niin perkeleesti. Mitään ei tapahtunut. Pikaveneessäni ei ollut hankaimia saati airoja. Koska olin siihen aikaan kovan tason kilpauimari, kiinnitin köyden lanteilleni ja uin vene perässä läheisen rantamotellin pihaan. Hommaan meni tuulen takia lähemmäs tunti. Perillä terassin yleisö ympäröi minut. Joku aukaisi tankin bensahanan. Sihinä kuului takariviin asti. Käynnistin moottorin ja lähdin takaisin sinne, mistä olin tullutkin.
Ei jumaliste! Kyllä Seska5mman jutut on parhaita.
BTW Jos vielä jatkat veneilyharrastustasi niin tämä kannattanee hommata. Ei sit tarvi uida sinne motellille, saa ihan kyydin.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Tulipa mieleen vielä sellainen hauska tapahtuma kun kaverin kanssa kasattiin kuplan laatikkoa 20 asteen pakkasessa pikkupoikina. Auto saatiin kuin saatiinkin valmiiksi, joten koeajolle piti tietenkin heti lähteä. Sitten vaan auto käyntiin ja vaihdetta silmään, mutta sitten alkoi näyttää ettei laatikosta löydy kuin pakki. Mutta pakin kun laittoi päälle, niin yllättäen mentiinkin eteenpäin.. Autossa olikin neljä vaihdetta taaksepäin ja yksi eteen.
Kuplan kupla, eli katto oli leikattu pois, joten olihan se jännää touhua päästellä jäällä takaperin avoautolla sen minkä kuplan kone jaksoi kehittää. Kolmosella täysiä vedettäessä se ei kyllä enää millään meinannut pysyä suunnassaan, vaan pyrki pyörähtämään oikeaan suuntaan. Ei ilmeisesti ollut tarpeeksi trukkikokemusta.
Kuplan perämurikan voi siis lyödä laatikkoon myös väärältä puolelta!
Kuplan kupla, eli katto oli leikattu pois, joten olihan se jännää touhua päästellä jäällä takaperin avoautolla sen minkä kuplan kone jaksoi kehittää. Kolmosella täysiä vedettäessä se ei kyllä enää millään meinannut pysyä suunnassaan, vaan pyrki pyörähtämään oikeaan suuntaan. Ei ilmeisesti ollut tarpeeksi trukkikokemusta.
Kuplan perämurikan voi siis lyödä laatikkoon myös väärältä puolelta!
Kimmo / alfatune.fi
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Tempra aikoina herkistelin tyhjäkäyntisäätimen moottoria ja yksi mutteri jäi ilmeisesti hieman löysälle. Muutaman kymmenen kilometrin päästä alkoi kuulua hirvittävä kalina. Kone purkuun ja mutteri löytyi sittemmin männän lakeen niittaantuneena.
Marean jakopää remontin yhteydessä jäi apulaitehihna vaihtamatta, kun Motonetistä tilattu oli väärä. Muutaman sadan kilometrin päästä kotoa alkoi kuulua läpsätys. Apulaitehihna oli riekaleina. Ylimääräiset repaleet sivuleikkureilla irti ja matka jatkui. Kunnes riekaleet meni jakopäänkopan väliin ja sieltä jakohihnan väliin. Jako sekaisin ja trailerilla kotia.
Useamman kerran jäänyt pyörät löysälle, kun kiireellä pitänyt lähteä koeajolle.
Viimeisimmät mitkä muistan. Kiristeltiin 147kan kannenpultteja kun halpis Ribe setin päästä irtosi sokka ja se pieni kuula, joka pitää Ribe päätä paikallaan. Sokka löytyi mutta sitä kuulaa ei tuntunut löytyvän mistään. No löytyi sitten kuitenkin kovan etsinnän jälkeen venttiilinjousen juurelta.
Samaisessa remontissa jakopäänkopan viimeistä pulttia kiristellessä pultti lähti kiristymään ja meni jotenkin ihmeelliseksi. pakkohan se oli pyörittää pultti auki ja katsoa mitä tapahtui. Lohkosta oli tippunut iso pala jakohihnan ja hihnapyörän väliin.
Siinä äkkiseltään mitä tuli mieleen. Aika paljon näitä on kyllä sattunut. Ei oikein tiedä onko sitä vain huono onninen vai niin kauhee käsi.
Marean jakopää remontin yhteydessä jäi apulaitehihna vaihtamatta, kun Motonetistä tilattu oli väärä. Muutaman sadan kilometrin päästä kotoa alkoi kuulua läpsätys. Apulaitehihna oli riekaleina. Ylimääräiset repaleet sivuleikkureilla irti ja matka jatkui. Kunnes riekaleet meni jakopäänkopan väliin ja sieltä jakohihnan väliin. Jako sekaisin ja trailerilla kotia.
Useamman kerran jäänyt pyörät löysälle, kun kiireellä pitänyt lähteä koeajolle.
Viimeisimmät mitkä muistan. Kiristeltiin 147kan kannenpultteja kun halpis Ribe setin päästä irtosi sokka ja se pieni kuula, joka pitää Ribe päätä paikallaan. Sokka löytyi mutta sitä kuulaa ei tuntunut löytyvän mistään. No löytyi sitten kuitenkin kovan etsinnän jälkeen venttiilinjousen juurelta.
Samaisessa remontissa jakopäänkopan viimeistä pulttia kiristellessä pultti lähti kiristymään ja meni jotenkin ihmeelliseksi. pakkohan se oli pyörittää pultti auki ja katsoa mitä tapahtui. Lohkosta oli tippunut iso pala jakohihnan ja hihnapyörän väliin.
Siinä äkkiseltään mitä tuli mieleen. Aika paljon näitä on kyllä sattunut. Ei oikein tiedä onko sitä vain huono onninen vai niin kauhee käsi.
Onhan näitä ollut kaikenlaisia mutta ei onneks mitään vakavampaa oo sattunu. Yleensä unohtuu jostain välistä jotain tai on väärinpäin ja saa kasata muutaamaankin otteeseen uusiksi
Ei nyt muistu mieleen mitään herkullista. Kerran on jäänyt yks rengas kirimättä loppuun, ihmettelin hetken kun isolla tiellä ravistaa niin pirusti.
Ei nyt muistu mieleen mitään herkullista. Kerran on jäänyt yks rengas kirimättä loppuun, ihmettelin hetken kun isolla tiellä ravistaa niin pirusti.
Joona Karimaa
____________
____________
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Vastaavasti kävi itsellekin, kun yritettiin säätää Kuplan (rumpu)etujarruja katsastusta varten. Välillä otettiin renkaita irti ja herkisteltiin/säädettiin kenkiä yms. Renkaat takaisin ja koittaan lukuisia kertoja. Viimein oli perstuntuma, että ei puoltaisi suuremmin mihinkään suuntaan ja painettiin päätielle kokeilemaan. Hirvittävä ravistus alkoi pyörittämämään rattia ja kiroilu oli sen mukaista, "mitä nyt hajosi". Molempien etupyörien pultit olivat lähes kokonaan auki, muutama aivan huulilla tippumassa. Rengasavain oli tietysti autotallin lattialla, kuinkas muutenkaan, mutta jakarilla saatiin pultit riittävän kireällä paluumatkaa varten.Midi kirjoitti:Ei nyt muistu mieleen mitään herkullista. Kerran on jäänyt yks rengas kirimättä loppuun, ihmettelin hetken kun isolla tiellä ravistaa niin pirusti.
Aikanaan tuli sekoitettua kardaani kun haarukan pultti oli niin tiukalla ettei lähtenyt irti kuin penkissä. Haarukan irrotuksen jälkeen huomasin, että penkin ketju oli tehnyt akseliin naarmut jotka peittivät alleen tekemäni merkit. Pari kertaa tuli yritettyä kasata "oletettujen" merkkien mukaan mutta sen jälkeen lähdettiin kardaaniostoksille.
Seuraavan kerran vastaavaa autoa tehdessä päätin ettei sama pääse tapahtumaan uudelleen. Tällä kertaa akselin päässä oli niin tiuha uritus ettei huolella tehtyjen merkkien kanssakaan voinut olla varma että haarukka tulee oikeaan asentoon - eihän se tietenkään tullut ja homman sai tehdä alusta uudelleen. Tällä kertaa kardaanista tuli kuitenkin vielä toimiva.
Seuraavan kerran vastaavaa autoa tehdessä päätin ettei sama pääse tapahtumaan uudelleen. Tällä kertaa akselin päässä oli niin tiuha uritus ettei huolella tehtyjen merkkien kanssakaan voinut olla varma että haarukka tulee oikeaan asentoon - eihän se tietenkään tullut ja homman sai tehdä alusta uudelleen. Tällä kertaa kardaanista tuli kuitenkin vielä toimiva.
TPP
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tässä kun on ollut paljon juttua melkeen irtoavista pyöristä, niin itse kiristin Lancian etupyörän normaalisti. Sitten muutaman kymmenen kilometrin jälkeen etupää rupesi tuntumaan oudolta. Tästä vielä muistaakseni muutaman kymmenen kilsan jälkeen etupää oli niin paha ettei ajosta meinannut tulla mitään ja pitkässä jyrkässä alamäessä auto meinasi mennä kaiteeseen, pysäytin auton. Mitään vikaan en silmämääräisesti huomannut ja meinasin ajaa auton lähiparkkiin mutta rengas irtosi samantien.. Syy miksi tätä en tajunnut oli että olin kiristänyt pyörän normaalisti ja pulttien edessä on alumiinilätkä. Tuuri oli kova ettei mäessä irronnut. Takapyörät taas on sellaisia että löysälle jäädessään suoraan ajaessa on taviksen yleensä vaikea huomata ennenkuin irtoaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Check. Tosin oma konepelti oli jo kerran maalattu edellisen iskariasentajan jäljiltä, taisi olla peräti Auto-Milano...Epezi kirjoitti:164sen etuiskaritolpan kasasin väärin ja iskari löi pari kuukautta aikasemmin maalattuun konepeltiin lommon.
Check. Nykyään jo tietää mitä se ihan tietyntyyppinen ronksutus tarkoittaa.Jalamari kirjoitti:Useamman kerran jäänyt pyörät löysälle, kun kiireellä pitänyt lähteä koeajolle.
GTV:hen tein kerran jakohihnaremppaa ja illalla kinnerin kasaan saatuani ajelin tyytyväisenä 40 kilsaa kotiin. Aamulla herättyäni ensimmäisenä ajatuksena napsahti kaaliin "muistinkohan ottaa sen apupultin pois jakopäästä...?". Tuonne kun pitää laittaa pultti tai muu aputappi kasaamisen ajaksi jotta kiristimen saa kiristettyä kohilleen. Siitä sitten aamukahvin jälkeen parkkikselle raottamaan jakohihnan koppaa ja joo-o, hihnasta puuttui kolmannes leveydestä ja hihnanöyhtää oli paikat täynnään. Pultista ei näkynyt enää muuta merkkiä kuin pari koloa hihnapyörillä.
164 V6:n öljypohjaa tuli tiivisteltyä ilmeisen epäsopivalla mömmöllä, se nimittäin liukeni ja tukki öljypumpun sihdin. Ei sentään kerennyt leikkaamaan kiinni ennen kuin tuli pannu avattua muista syistä. Würthin massan kyllä pitäisi olla öljyä kestävää sorttia, mutta pitäisihän mullakin olla käsissä muitakin sormia kuin peukaloita.
Äitimuorin korollan kytkinremppa ei mennyt ihan putkeen vaan parin kuukauden päästä levystä korkkasi niitit irti. Moottorin ja laatikon pultit ei sitten olleetkaan kaikki ihan saman pituisia vaan paketti jäi vähän notkolleen...
Isänmaan palveluksessa olin tekemässä turbodiesel-Pajeroon huoltoa. Hommaan kuului myös käytellä vimpainta nosturilla jonkin aikaa. Siinä sitten nosturiin nojailtiin ja paskaa puhuttiin viitisentoista minuuttia (firmassahan tunnetusti kiire painaa päälle) Mitsun raksuttaessa vieressä kunnes tuli mieleen että jokohan tuli laskettua koneeseen uudet öljyt. Kuivahan se oli. Öljyt sisään ja vihellellen pois paikalta.
- Epäkelpokeräilijä -
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Tämmönen sattui kaverille kun dx corollaan metsästettiin koirien ja kissojen kanssa kaasarin ja imusarjan (vai olikohan se pakosarjan ja laipan) välistä peltitiivistettä. Vihdoinkin simmoisen löydettyä aloitettiin homma.
Siinä sitten alotettiin kasaamista ja peltitiiviste tippui laturin päälle ja riks-raks-poks ja tiiviste oli muuttunut sulaneeksi tinakököksi
Ja sen jälkeen muutama kaasarin pultti/mutteri tippui etuputkeen kolisemaan. EI NÄIN
Siinä sitten alotettiin kasaamista ja peltitiiviste tippui laturin päälle ja riks-raks-poks ja tiiviste oli muuttunut sulaneeksi tinakököksi
Ja sen jälkeen muutama kaasarin pultti/mutteri tippui etuputkeen kolisemaan. EI NÄIN
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mulla unohtu muuten iso taskulamppu mutsin Yariksen takajouseen ja sitten vähän ajan päästä etin sitä enkä löytäny, sitten tuli katottua Yarista ja siellä oli ehjänä pysynyt muutaman kymmentä kilsaa. Muutama viikko sitten broidi tiputti sen tallin lattialle ja se halkes kahtiaVMTD kirjoitti:Ehkä hauskin on kun liimasin 155:n takajousen pohjaanlyöntikumia kiinni ja laitoin jousen väliin pihdit painamaan tötteröä kiinni. Jostain syystä seuraavana päivänä tuli mieleen ettei ole mitään muistikuvaa pihtien poistamisesta jousen välistä. Menin kurkkaamaan ja sielä tallella olivat.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
töissä kerran jäänyt jarrusatulan pultti kirraamatta uuteen aurikseen ja tuho oli ilmeinen. jarrulevy säpäleinä kuten myös satula ja vanne joskus tipahtanut myös kärkipihdit vetoakselin päälle roikkumaan PA suodattimen vaihdon yhteydessää verso corolla taxiin -> vikaa haettiin kissojen ja koirien kanssa ja itsekkin koeajoin kyseistä taxia varmaan kolmeen otteeseen ja taxarin kanssa kunnes tuli mieleen et tiputin muuten ne pihdit sillon viime rempan yhteydes sinne. Noh ainakin sain sentäs hyvät pihdit takasin
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Honda CB kevarin koneen yläkertaa rempan jäljiltä kasatessani ja nokka-akselin kiinnityspukkeja kiinni ruuvatessani koko prkl:een rempan viimeisen mutterin prikka lipeää sormista ja kopsahti koneen pohjalle. Ei tarttunut magneettiin. Ei tule väärin päin käännettynä ravistelemallakaan. Henkinen selkäranka siltä illalta katkesi siihen ja pyörä jäi odottelemaan, jos jaksaisi TAAS avata koneen. Päivä ei ikinä tullut, myin pyörän kokonaisena moottori irrallaan ostajan tietäessä prikan olemassaolosta. Vieläkin vi**ttaa.... viimeinen mutteri.... eikä ketään muuta lähelläkään, jota syyttäisi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kone oli irrallaan ja syöttöpumppu levällään, laittelin tuliterää 12mm nestepäätä koneeseen. No, kone nippuun ja paikoilleen ja starttaamaan. Vaimeasti se napsahti, enkä sitä enempää ajatellu. Tarttasin, tarttasin ja tarttasin, koitin ilmata, paineilmaa tankkiin jne... No, ei siinä auttanu ko kone pois ja pumppu levälleen. Juuri hankittu nestepää muutamassa osassa, oli ilmeisesti kk-mitta väärä ja nestepää pohjasi.
Onneksi sain vielä samalle illalle parempilaatusen 10mm nestepään, sai aamuksi Garretin laulamaan.
EDIT: Ja autohan oli -87 takaveto-Hiluksi.
Onneksi sain vielä samalle illalle parempilaatusen 10mm nestepään, sai aamuksi Garretin laulamaan.
EDIT: Ja autohan oli -87 takaveto-Hiluksi.
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Mitään kovin suurta ei ole päässyt tapahtumaan, mutta aina toisinaan jotain pientä.
Joskus muinoin tein vanhaan Corsaan kansiremonttia ja oltiin jo kasausvaiheessa. Kansi paikoilleen ja momenttiin, rupesin sitten tarjoamaan imusarjaa paikalleen. Prkl, eihän tää sovi, olis pitänyt ruuvata se irtokanteen. Huohottimen öljynerotin on tiellä. Hetken mietin että haenko huomenna uudet pultit ja pahvin vai mitä, kun päätin että autohan käy tänään. Öljynerotin on ruuvattu lohkon alareunaan, startin taakse. Startti irti, öljynerotin irti, imusarja paikalleen. Nyt öljynerotin oli kiva ruuvata paikalleen kun imusarja on tiellä, sama juttu startin kanssa. Mies ahtaassa konehuoneessa vyötäröä myöten, pari tuntia meni imusarjan asennukseen, mutta autolla käytiin essolla kahvilla samana yönä.
Keväällä mentiin illalla ti-halliin vaihtamaan veljen autoon pakoputki, käsijarruvaijeri ja etujouset. Jouset jätettiin toki viimeiseksi. Homma saatiin pakettiin ja ruvettiin tyytyväisenä ja väsyneenä laskemaan autoa alas nosturilta ja keräämään työkaluja kasaan, kun huomattiin yksinäinen pohjaanlyöntikumi lattialla. Voittajafiilis. Varsinkin kun jokainen minuutti nosturilla maksaa.
Joskus oli vastahankitussa autossa lämpöongelmaa ja olin töissä hallilla remppaamassa sitä pikkutunneilla. Syyläri oli irti ja lattialla lappeellaan ja siinä jotain askartelin, kun huomasin että syylärin kyljestä töröttävässä ylävesiletkussa oli termostaatti sisällä. Hetken aikaa löi tyhjää kun mietin että missä välissä olin sen sinne saanut työnnettyä, kun huomasin että koneesta irti ruuvattu termari oli sekin tallella. Oli joku varsinainen seppä taas tehnyt remonttia. No, järjestelmän täysi huuhtelu ja kasaan uusilla nesteillä ja uudella termarilla, eikä tullut kuntoon, eikä vielä seuraavallakaan termarilla. Maantiellä lämmöt taas punaisella ja rekka takapuskurissa päätin että maalaan auton vihreäksi ja ajan suohon, kun lämmöt putosivat normaaliin. Mystistä.
Ja onhan kerran takapyörä meinannut irrota..
Joskus muinoin tein vanhaan Corsaan kansiremonttia ja oltiin jo kasausvaiheessa. Kansi paikoilleen ja momenttiin, rupesin sitten tarjoamaan imusarjaa paikalleen. Prkl, eihän tää sovi, olis pitänyt ruuvata se irtokanteen. Huohottimen öljynerotin on tiellä. Hetken mietin että haenko huomenna uudet pultit ja pahvin vai mitä, kun päätin että autohan käy tänään. Öljynerotin on ruuvattu lohkon alareunaan, startin taakse. Startti irti, öljynerotin irti, imusarja paikalleen. Nyt öljynerotin oli kiva ruuvata paikalleen kun imusarja on tiellä, sama juttu startin kanssa. Mies ahtaassa konehuoneessa vyötäröä myöten, pari tuntia meni imusarjan asennukseen, mutta autolla käytiin essolla kahvilla samana yönä.
Keväällä mentiin illalla ti-halliin vaihtamaan veljen autoon pakoputki, käsijarruvaijeri ja etujouset. Jouset jätettiin toki viimeiseksi. Homma saatiin pakettiin ja ruvettiin tyytyväisenä ja väsyneenä laskemaan autoa alas nosturilta ja keräämään työkaluja kasaan, kun huomattiin yksinäinen pohjaanlyöntikumi lattialla. Voittajafiilis. Varsinkin kun jokainen minuutti nosturilla maksaa.
Joskus oli vastahankitussa autossa lämpöongelmaa ja olin töissä hallilla remppaamassa sitä pikkutunneilla. Syyläri oli irti ja lattialla lappeellaan ja siinä jotain askartelin, kun huomasin että syylärin kyljestä töröttävässä ylävesiletkussa oli termostaatti sisällä. Hetken aikaa löi tyhjää kun mietin että missä välissä olin sen sinne saanut työnnettyä, kun huomasin että koneesta irti ruuvattu termari oli sekin tallella. Oli joku varsinainen seppä taas tehnyt remonttia. No, järjestelmän täysi huuhtelu ja kasaan uusilla nesteillä ja uudella termarilla, eikä tullut kuntoon, eikä vielä seuraavallakaan termarilla. Maantiellä lämmöt taas punaisella ja rekka takapuskurissa päätin että maalaan auton vihreäksi ja ajan suohon, kun lämmöt putosivat normaaliin. Mystistä.
Ja onhan kerran takapyörä meinannut irrota..
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Onhan näitä.
Alustasarjan asennuksessa takajouset eteen ja sit ihmettelemään miksi keula on totaalisen tontissa
Juuri maksoin 30€ sitä että korjaamo vaihtoi etupolttimot uusiin. Olin rikkinäiset polttimot vaihtanut uusiin, ei toimi, sulakkeet ehjät, rele ehjä, ihmettelyä ja aika pajalle. En vaan osaa/luigin kaaviot ei pidä paikkaansa tjmv. Pajalla uudet EHJÄT polttimot paikoilleen ja matka jatkuu Sitä en vain ymmärrä miksi minulla oli kaksi rikkinäistä polttimoa varalla hansikaslokerossa, enkä sitä miksi en tarkistanut asiaa.
Ja kerran ravistelin vimmatusti valkoista maalipurkkia käsissäni ja kansi aukesi. Kaaressa Alfan päälle, eikä ihan vähän. Olisin ottanut kuvan mutta oli vähän kiire
Alustasarjan asennuksessa takajouset eteen ja sit ihmettelemään miksi keula on totaalisen tontissa
Juuri maksoin 30€ sitä että korjaamo vaihtoi etupolttimot uusiin. Olin rikkinäiset polttimot vaihtanut uusiin, ei toimi, sulakkeet ehjät, rele ehjä, ihmettelyä ja aika pajalle. En vaan osaa/luigin kaaviot ei pidä paikkaansa tjmv. Pajalla uudet EHJÄT polttimot paikoilleen ja matka jatkuu Sitä en vain ymmärrä miksi minulla oli kaksi rikkinäistä polttimoa varalla hansikaslokerossa, enkä sitä miksi en tarkistanut asiaa.
Ja kerran ravistelin vimmatusti valkoista maalipurkkia käsissäni ja kansi aukesi. Kaaressa Alfan päälle, eikä ihan vähän. Olisin ottanut kuvan mutta oli vähän kiire
Ayrton Senna da Silva forever
Ihan opettavaisia nämä teidän tarinat
Emännän zetec escorttiin tuli tehtyä kansiremppaa ja homma sujuikin kasaukseen asti kuin elokuvissa. Nokkia kun laittoi takaisin niin ei sitten väsyneenä tullut edes mieleenkään että ne nokka-akselit vois laittaa väärässä asennossa paikoilleen jolloin nokkapukkeja kiristettäessä ne vois työntää venttiilit mäntiin. Se tuli mieleen vasta kun rupes miettimään ajotuksia kohdalleen mutta onneksi ne tuli melkein samassa asennossa nostettua pöydälle/pöydältä. Tosin samaisessa asennuksessa viimeisen nokkapukin viimeinen pultti katkes kun tietty olis pitäny ostaa uudet pultit tai sitten momenttiavain teki vain tenän.
Vuosia sitten tuli kerran kiireessä lisättyä Tempraan öljyä ennen matkaa. Tuloksena 100km ajon jälkeen ö-painevalo sykkii ja konehuone oli käsittämättömän kauttaaltaan öljyllä kyllästetty. Onneksi kone ei kärsinyt suurempia vaurioita, tosin siinä alitehoisessa luuskassa mikään olis tuntunutkaan.
Emännän zetec escorttiin tuli tehtyä kansiremppaa ja homma sujuikin kasaukseen asti kuin elokuvissa. Nokkia kun laittoi takaisin niin ei sitten väsyneenä tullut edes mieleenkään että ne nokka-akselit vois laittaa väärässä asennossa paikoilleen jolloin nokkapukkeja kiristettäessä ne vois työntää venttiilit mäntiin. Se tuli mieleen vasta kun rupes miettimään ajotuksia kohdalleen mutta onneksi ne tuli melkein samassa asennossa nostettua pöydälle/pöydältä. Tosin samaisessa asennuksessa viimeisen nokkapukin viimeinen pultti katkes kun tietty olis pitäny ostaa uudet pultit tai sitten momenttiavain teki vain tenän.
Vuosia sitten tuli kerran kiireessä lisättyä Tempraan öljyä ennen matkaa. Tuloksena 100km ajon jälkeen ö-painevalo sykkii ja konehuone oli käsittämättömän kauttaaltaan öljyllä kyllästetty. Onneksi kone ei kärsinyt suurempia vaurioita, tosin siinä alitehoisessa luuskassa mikään olis tuntunutkaan.
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Tänä iltana: Yritin puristaa GTV:n alatukivarsi pu-puslien kera takaisin kiinnityspisteeseen tunkilla. Sain tukivarren uppoamaan vähän matkaa koloon jolloin päätin ottaa tunkki pois ja avittaa lekalla. Laskin paineet pois nestetunkista, ja kun ei irronnut niin päätin potkaista se pois (ei tahdo laskea mäntää alas vaikka ottaa paineet pois). Seuraavaksi paukkuu ja tukivarsi lyö jousen avittamana jalkapöydälle, saa nähdä pystyykö kävelemään huomenna.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Edellinen moka, ei tosin oma mutta minä siitä kärsin. Tein 156 Seleen kansiremontin katkenneen jakohihnan takia. Ajoin autolla ensimmäiset kilometrit remontin jälkeen, kaikki toimi moitteetta, mutta öljynkulutus oli järkyttävää. Päädyin lopputulokseen että männänrenkaiden täytyy olla rikki, kun kerran venttiilivarren kumit vaihdettiin kansiremontin yhteydessä. Minkäs teet, paska säkä ja männänrenkaita vaihteleen. Vanhat renkaat oli ihan hyvät, joten päädyin kuitenkin tarkastamaan ne venttiilivarrenkumit. 16 kumista kaksi oli kiinni, ja neljätoista irti. Kannnen koneistustyöt tehnyt kaveri oli unohtanut painaa kumit paikalleen. Hienoa!
Joo-o sen verran on tullut tehtyä hitaasti ja kahteen kertaan, että olen oppinut seuraavan: Älä korjaa mitään, mikä ei ole rikki.
Ennen väittivät, että kun tekee hitaasti ja kahteen kertaan, niin ainakin naiset tykkäävät.
Ennen väittivät, että kun tekee hitaasti ja kahteen kertaan, niin ainakin naiset tykkäävät.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kun ei osaa mitään tehdä, ei voi mokatakaan. Hyvä näin.
Viimeksi muokannut Cuore Sportivo, 21 Tammi 2010, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ei liity autoihin mutta muistan vuosia sitten kun opiskelin talonrakentajaksi, minä ja toinen tyyppi pistettiin muuraamaan entisen koulun opettajan talon julkiseiniä.
Opettaja osti kaksi uutta vatupassia meille, en muista merkkiä mutta maksoi noin 100€ kappale, sellaiset 1800 pitkät.
Muuratessa jossakin parin metrin korkeudessa tarkistin taas vaakasuoruuden laittamalla vatupassin valmiin kerroksen päälle, sitten käännyin kattomaan jotakin takanani ja takaisin seinään käännyttäessä kädellä osuin passiin ja sehän tippui sinne tuuletuslevyn ja muurattavan tiiliseinän väliin. Siinä sitten nauratti
Opettaja osti kaksi uutta vatupassia meille, en muista merkkiä mutta maksoi noin 100€ kappale, sellaiset 1800 pitkät.
Muuratessa jossakin parin metrin korkeudessa tarkistin taas vaakasuoruuden laittamalla vatupassin valmiin kerroksen päälle, sitten käännyin kattomaan jotakin takanani ja takaisin seinään käännyttäessä kädellä osuin passiin ja sehän tippui sinne tuuletuslevyn ja muurattavan tiiliseinän väliin. Siinä sitten nauratti
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
C-Kadettiin tehtiin porukalla koneremppa. Pata oli takaisin kasassa ja alettiin starttaileen. Ei edes lupaa, ei sitten yhtään. Bensa tuoksuu, joten siitä ei ole pulaa ja kipinääkin tulee. Aikamme siinä starttailtuamme ajateltiin, että akku on jo vähän väsynyt monesta yrityksestä ja alettiin hinata kärryä pitkin kyliä.
Yksi ukko istumaan konetilaan (konepeltiä ei vielä ollut) ja säätämään sytkää ja kaasaria vauhdissa. Nyt saatiin jo aikaiseksi komeita leimahduksia kaasarista kohti taivasta. Saattoi olla aika hupaisa näky. Hieman väärässä päässä vaan sytytti, eikä kone edelleenkään luvannut.
Sitten joku keksi, että josko korjattaisiin sytkää senverrran että kipinä ja puristustahti on samassa pytyssä samaan aikaan.. Jo tyhjäksi startatulla akulla pieni pyöräytys ja työntötankojen tuttu helinä ja kilinä alkoi
Yksi ukko istumaan konetilaan (konepeltiä ei vielä ollut) ja säätämään sytkää ja kaasaria vauhdissa. Nyt saatiin jo aikaiseksi komeita leimahduksia kaasarista kohti taivasta. Saattoi olla aika hupaisa näky. Hieman väärässä päässä vaan sytytti, eikä kone edelleenkään luvannut.
Sitten joku keksi, että josko korjattaisiin sytkää senverrran että kipinä ja puristustahti on samassa pytyssä samaan aikaan.. Jo tyhjäksi startatulla akulla pieni pyöräytys ja työntötankojen tuttu helinä ja kilinä alkoi
Aikoinaan vaihdettiin D-mallin Kadettiin kunnostettu kone. Myyjä antoi sitten erehdyksessä kunnostamattoman koneen. Huomattiin tietysti vasta testiajolla runsaan savutuksen kera. Taas kone pois ja uusi tilalle. Kone toimi loistavasti paitsi kolmosvaihteella. Tuolloin paukku ja nyki niin prrr..
Kun vikaa ei löytynyt niin vietiin paikalliselle sähköqurulle. Tohtorillakin meinas mennä sormi suuhun kunnes löysi jonkun sähköpiuhan joka oli jäänyt moottorin kannakkeen väliin ja otti sieltä maihin vain kun kolmonen oli päällä...
Kun vikaa ei löytynyt niin vietiin paikalliselle sähköqurulle. Tohtorillakin meinas mennä sormi suuhun kunnes löysi jonkun sähköpiuhan joka oli jäänyt moottorin kannakkeen väliin ja otti sieltä maihin vain kun kolmonen oli päällä...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tosimoka...
Ei varsinainen remppamoka,mutta moka kuitenkin. Ajelin IVECO-kuorma-autolla toissapäivänä pikitiellä 88km/h. Ajotietokone ilmotti että turbo on pois pelistä ja samassa syttyi öljynpainevalo. 3 sekkaa siitä ohjauselekroniikka sammutti koneen ja ilmoitti että öljynpaineissa jotain totaalihäikkää.
Olis PITÄNY uskoo autoa ja olla starttaamatta...Kuului aivan helevetin hirvee kuiva kitkutus.Nooh..hinurilla pajalle ja pelkät osat maksaa 15000e.Ehjäks ei jääny muuta kun loki ja putket..Eli uskotaan auton diaknostiikkaa,kun se mittaa paremmin toimintoja kuin korva...
Olis PITÄNY uskoo autoa ja olla starttaamatta...Kuului aivan helevetin hirvee kuiva kitkutus.Nooh..hinurilla pajalle ja pelkät osat maksaa 15000e.Ehjäks ei jääny muuta kun loki ja putket..Eli uskotaan auton diaknostiikkaa,kun se mittaa paremmin toimintoja kuin korva...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Tuosta juolahti mieleen kun työkaveri räjäytti sähköjunan tasasuuntaajan. Maavuodonvalvonta oli avannut pääkatkaisijan, kaveri kuittasi valvontareleen ja pisti pääkatkaisijan kiinni. Komea savu siitä tasasuuntaajasta kuulemma lähti Säännöllisesti joku huoltokuljettaja myös lähtee junalla huoltohallista irrottamatta syöttökaapelia pistorasiasta
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Kaikenlaista on sattunut, tässä eräs.
Serkkupojan kanssa joskus vuosia sitten kasattiin Ford Granadan V6 konetta, koko auto oli aika "tiukka" ja kone sen mukainen. Siinä kun motti alkoi olemaan kasassa, serkku jäi hetkeksi ihmettelemään työkalupakissa pyörivää tankoa, sellaista lyijykynän mallista kuusion muotoista tankoa. No ei sytyttänyt ja tanko jäi pakkiin.
Kone paikalleen ja sen verran johtoihin kiinni että päästiin starttaamaan. Konepelti auki, minä virta-avaimella ja serkku kaasarin vivuille kumartuneena pellin takana piilossa. Hetken aikaa kihnutin ja alkoi bensaa tulemaan, röpönröpön-poks-poks-POKS. "Joo riittää" kuului pellin takaa.
Kömmin katsomaan mikä tilanne. Pystyimukaasari oli antanut sen verran takapotkua että serkun rock&roll -mallin tötterötukka oli tulessa. Se siitä sammuteltiin ja haettiin sytkät kohalleen, löytyi aika pian. Noh ei muuta kuin koeajolle, päästiin 100m ja selvisi mikä se pakissa pyörinyt tanko oli.
Öljypumpun käyttöakseli.
Serkkupojan kanssa joskus vuosia sitten kasattiin Ford Granadan V6 konetta, koko auto oli aika "tiukka" ja kone sen mukainen. Siinä kun motti alkoi olemaan kasassa, serkku jäi hetkeksi ihmettelemään työkalupakissa pyörivää tankoa, sellaista lyijykynän mallista kuusion muotoista tankoa. No ei sytyttänyt ja tanko jäi pakkiin.
Kone paikalleen ja sen verran johtoihin kiinni että päästiin starttaamaan. Konepelti auki, minä virta-avaimella ja serkku kaasarin vivuille kumartuneena pellin takana piilossa. Hetken aikaa kihnutin ja alkoi bensaa tulemaan, röpönröpön-poks-poks-POKS. "Joo riittää" kuului pellin takaa.
Kömmin katsomaan mikä tilanne. Pystyimukaasari oli antanut sen verran takapotkua että serkun rock&roll -mallin tötterötukka oli tulessa. Se siitä sammuteltiin ja haettiin sytkät kohalleen, löytyi aika pian. Noh ei muuta kuin koeajolle, päästiin 100m ja selvisi mikä se pakissa pyörinyt tanko oli.
Öljypumpun käyttöakseli.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
No joo... ja jonkun duuni on sitten pistää ne kondikseen....Tuosta juolahti mieleen kun työkaveri räjäytti sähköjunan tasasuuntaajan. Maavuodonvalvonta oli avannut pääkatkaisijan, kaveri kuittasi valvontareleen ja pisti pääkatkaisijan kiinni. Komea savu siitä tasasuuntaajasta kuulemma lähti Säännöllisesti joku huoltokuljettaja myös lähtee junalla huoltohallista irrottamatta syöttökaapelia pistorasiasta
Re: Mitä olet mokannut autoa laittaessasi
Sama täällä, Sprintin mustaan konepeltiin tuli oikein mukavat jäljet madallussarjan asennuksen yhteydessä... Harmitti aika vietävästi silloin, vaikkei maalipinta mikään timantti ollutkaan.Rasvis kirjoitti:Check. Tosin oma konepelti oli jo kerran maalattu edellisen iskariasentajan jäljiltä, taisi olla peräti Auto-Milano...Epezi kirjoitti:164sen etuiskaritolpan kasasin väärin ja iskari löi pari kuukautta aikasemmin maalattuun konepeltiin lommon.
155:seen vaihdoin taakse jarruputkia, molemmat pitkät edestä ja toinen pyörään menevä putki paineensäätimeltä. noh, toinen pyörälle menevä putki menee kenkkumaisesti bensatankin päällä ja katsoin että tuo näyttää kyllä niin hyvältä että en ala vaihtamaan.
Kaikki tässä vaiheessa sitten arvaavatkin että koeajolla päästiin n.2km päähän kun se takaputki sitten antautui. Nilkuttaen takaisin talliin ja viimeinenkin putki vaihtoon.
Tuo samainen putki vaurioitui huomaamattani muutamaa vuotta myöhemmin takapyörän helojen vaihdon yhteydessä. Sama tuttu kuvio, n.3km tallilta ja putki päästi paineet pihalle...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tänään tuli taas mokailtua, prkl.
156 V6 projektiin oli tarkoitus alkaa laittamaan kansia paikalleen, irroitin sylinteriputket lukituksista ja menin ajatuksissani sen jälkeen pyörittämään konetta, kaksi putkea irtosi, vittu.
Muutenkin jo yli äyräiden pursunut projekti lisääntyi sitten sylinteriputkien tiivisteiden, kiertokangen laakerien ja männärenkaiden vaihdolla.
156 V6 projektiin oli tarkoitus alkaa laittamaan kansia paikalleen, irroitin sylinteriputket lukituksista ja menin ajatuksissani sen jälkeen pyörittämään konetta, kaksi putkea irtosi, vittu.
Muutenkin jo yli äyräiden pursunut projekti lisääntyi sitten sylinteriputkien tiivisteiden, kiertokangen laakerien ja männärenkaiden vaihdolla.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Eilen vaihdoin automaattilootaan öljyjä. pohjassa on täyttöproppu minkä jatkeena on putki ja kun öljytaso on putken reikien kohdalla on määrä riittävä. Täyttö pitää tehdä koneen käydessä. Kun olin pistänyt öljyn maksimiin sammutin koneen.. Kyllähän sitä kuumaa öljyä aika pikaiseen ruikki ulos. Ja ennemmin kuin olisi käynnistänyt koneen joka oli nosturilla, menin sohlaamaan proppua paikoilleen mikä on hauskaa hommaa kun kädet on täynnä kuumaa öljyä (aika liukasta)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER