Muita tulppia kuin Lodget TS:ään
Valvoja: Moderators
Muita tulppia kuin Lodget TS:ään
Oletteko käyttäneet muita,kuin Lodgen tulppia 8-venttiilisissä TS:issä ?
Ja jos olette,niin kuinka ovat toimineet?
Ja jos olette,niin kuinka ovat toimineet?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
bosch ja ngk ovat tulleet kumpikin testattua...eivätkä olleet lodgen veroisia...bocsheilla tyhjäkäynti vaelteli ja ngk:lla ilmeni lievää nykimistä 2000-3000kierr/min alueella...toimivat kyllä molemmat jotenkuten...
lodget vaihdettuani olivat motin ominaisuudet taas kohdillaan....
ja auto oli 75 TS...
lodget vaihdettuani olivat motin ominaisuudet taas kohdillaan....
ja auto oli 75 TS...
Nyt muuten saa NGK:lta vanhoihinkin autoihin moderneja Iridium-tulppia! Olisiko tässä kokeilemisen arvoinen vaihtoehto?
Ainakin V6-koneessa olen ollut pettynyt harrastajien kovasti arvossa pitämiin Lodgeihin. Tuntui että käynti olisi jopa hieman huonontunut vaihtaessani halpis-Nippon-Densosta hinnakkaampiin Lodgeihin. TS-moottorin taas en ole ikinä kuullut käyvän huonosti, oli tulppa mikä vaan...
Ainakin V6-koneessa olen ollut pettynyt harrastajien kovasti arvossa pitämiin Lodgeihin. Tuntui että käynti olisi jopa hieman huonontunut vaihtaessani halpis-Nippon-Densosta hinnakkaampiin Lodgeihin. TS-moottorin taas en ole ikinä kuullut käyvän huonosti, oli tulppa mikä vaan...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ei ole meikäläisenkään käytössä koneet karstoittunut...jari64 kirjoitti:Mulla on ollut NGT:t ja ovat pelanneet moitteettomasti ts:ssä. Voiskohan karstaisuus olla syynä 90 ongelmiin, mulla kun ei kone karstoitu
mutta konetta olikin lievästi piristetty eli luultavasti tässä syy...
muukkonen meinasi myös että lodget ovat ainoat oikeat alfaan ja 90:ssä olen niitä käyttänytkin yhtä vaihtoa lukuunottamatta kun ei lodgeja kerinnyt siihen hätään saada....boschilaisiin piti siis tyytymän...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itse olen kokeillut NGK,Lodget,Boschit.Ja edelleen voin käyttää noista mitä vaan.TS:ssä ollut sekatulpatusta eli parit on olleet erimerkkisiä tulppia.Nyt keväällähän oli GTV6:ssa pimennyt yksi Lodge.Eli oskiloskoopilla näki palojännitteen laskun ja ku ko tulpan siirsi toiseen pyttyyn niin vika oli sitten siellä.
Olen ollut 2 merkkiliikkeessä töissä ja 6 merkin edustuksessa,niin se on totta että NGK ei sovi kaikkii autoihin ja"viisaammat" ovat väittäneet että NGK ei toimi sen jälkeen,ilman puhdistusta,jos tulpat kastuneet.Tuon voin toisaalta itsekkin allekirjoittaa.75 Turbossa relevian takia mottikastui pahasti ja vaikka oli tehnyt kaiken sen jälkeen niin moottori alkoi toimia vasta ku olin tulpat puhdistanut ja ne olivat NGT:t. OK minustakin se on maalaisjärjen vastaista enkä syytä siihen tiedä.
Toinen mihin törmäsi.Walker oli ainut pakoputki missä oli "yleistä" että putki meni tukkoon.Eli villat pääsivät irti ja tukkivat putken.Mutta sekin oli tosi yleistä vaan 3-4 mallissa.Sanottiin sitä "Kissa pöntössä" tapaukseksi...
Onko kukaan kokeillut sitä kärjetöntä Briskiä (?) vai onko sitä enää markkinoillakaan?
Olen ollut 2 merkkiliikkeessä töissä ja 6 merkin edustuksessa,niin se on totta että NGK ei sovi kaikkii autoihin ja"viisaammat" ovat väittäneet että NGK ei toimi sen jälkeen,ilman puhdistusta,jos tulpat kastuneet.Tuon voin toisaalta itsekkin allekirjoittaa.75 Turbossa relevian takia mottikastui pahasti ja vaikka oli tehnyt kaiken sen jälkeen niin moottori alkoi toimia vasta ku olin tulpat puhdistanut ja ne olivat NGT:t. OK minustakin se on maalaisjärjen vastaista enkä syytä siihen tiedä.
Toinen mihin törmäsi.Walker oli ainut pakoputki missä oli "yleistä" että putki meni tukkoon.Eli villat pääsivät irti ja tukkivat putken.Mutta sekin oli tosi yleistä vaan 3-4 mallissa.Sanottiin sitä "Kissa pöntössä" tapaukseksi...
Onko kukaan kokeillut sitä kärjetöntä Briskiä (?) vai onko sitä enää markkinoillakaan?