Tyhmiä kysymyksiä 156sta.
Valvoja: Moderators
Tyhmiä kysymyksiä 156sta.
1. Onko pakoputkella tarkoitus heilua niin helvetisti? kaikki 156set jotka oon nähny on tällasia, hei sun heiluvilles-versioita. tyhmän näköstä ja joskus kolisee puskuriinkin. eli voiko putken kiinnittää tukevasti ilman haittapuolia?
2. Tukivarsista, alkuperäset on todettu huonolaatusiksi, onko saatavilla kestävempiä?
3. Miksi minua kyylätään autoillessani, olenko niin ruma vai auto niin jumalattoman porno?
2. Tukivarsista, alkuperäset on todettu huonolaatusiksi, onko saatavilla kestävempiä?
3. Miksi minua kyylätään autoillessani, olenko niin ruma vai auto niin jumalattoman porno?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156sta.
Olet varmaan niin ruma, ja kyllä autosi on niin pornoRosvo kirjoitti:3. Miksi minua kyylätään autoillessani, olenko niin ruma vai auto niin jumalattoman porno?

- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156sta.
Juu, kyllä se putki heiluu. Se on sporttisen näköistä.Rosvo kirjoitti:1. Onko pakoputkella tarkoitus heilua niin helvetisti? kaikki 156set jotka oon nähny on tällasia, hei sun heiluvilles-versioita. tyhmän näköstä ja joskus kolisee puskuriinkin. eli voiko putken kiinnittää tukevasti ilman haittapuolia?

Kai ne itse tukivarret ihan hyvin kestää? Eri asia on sitten ne perkeleen puslat.2. Tukivarsista, alkuperäset on todettu huonolaatusiksi, onko saatavilla kestävempiä?
Johtuisikohan niistä s*atanan sumuvaloista!3. Miksi minua kyylätään autoillessani, olenko niin ruma vai auto niin jumalattoman porno?

Noh, kyllä tuo autosikin hyvältä näyttää, kuskin rumuudesta en tiedä, koska en tietääkseni ole nähnyt.
Re: j
pakoputki on kiinni kumikiinnikeillä ajan myötä ne varmaan löysistyy ?mulla on uudet kiinnikkeet kun yksi meni poikki eikä tuo nyt niin kovin paljon heilualfista kirjoitti:Jep, tuo pakoputki tosiaan heiluu niin kuin ajokoiran munat. Voisi olla paremmin kiinni.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: j
Vaikuttaa, että tuo Novitecin putkisto heiluisi vähemmän, mitä alkuperäinen.V6 kirjoitti:pakoputki on kiinni kumikiinnikeillä ajan myötä ne varmaan löysistyy ?mulla on uudet kiinnikkeet kun yksi meni poikki eikä tuo nyt niin kovin paljon heilu
Olisikohan ne vaihtanut mulle Automilanossa salaa kiinnikkeet.

- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156sta.
Katsastusmieheltä tuosta heilumisesta joskus kysyin niin sanoi että hyvä että heiluu niin ei tarvi olla parin vuoden välein putkea korjaamassa eli väljyys antaa joustoa tjsp.Rosvo kirjoitti:1. Onko pakoputkella tarkoitus heilua niin helvetisti? kaikki 156set jotka oon nähny on tällasia, hei sun heiluvilles-versioita. tyhmän näköstä ja joskus kolisee puskuriinkin. eli voiko putken kiinnittää tukevasti ilman haittapuolia?
Mikäli menet ja kiinnität putken liian tiukasti paikoilleen niin voit olla varma että menee pakoputki poikki,
a) antaessasi naisystäväsi peruuttaa alfaasi päin joitain

b) teini corolla törmää perääsi koska jarrusi ovat tehokkaammat kuin hänellä

c) ajat rallia mökkitiellä ja et ihan onnistu väistämään sitä routakuoppaa
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Tiedä sitten johtuuko putken liiallisesta heilumisesta mutta itselläni rupesi alkuviikosta kunnolla kiihdyttäessä kuulumaan 'miehekästä' pörinää. Syynä ilmeisesti putken alkupäässä oleva joustinosa joka oli pakosarjan puoleisesta liitoksestaan hieman irti
Putkiliikkeessä ehdottivat että joustinosa hitsataan irti ja tilalle laitetaan vastaava, hinta-arvio 120€. Pelottaa vaan että jos osa ei ole aivan identtinen vanhan kanssa niin saattaisi tulla ylimääräisiä resonointeja ym. Onko kenellekkään tehty vastaavaa operaatiota tai mitä viisaat olisivat moisesta mieltä?

Putkiliikkeessä ehdottivat että joustinosa hitsataan irti ja tilalle laitetaan vastaava, hinta-arvio 120€. Pelottaa vaan että jos osa ei ole aivan identtinen vanhan kanssa niin saattaisi tulla ylimääräisiä resonointeja ym. Onko kenellekkään tehty vastaavaa operaatiota tai mitä viisaat olisivat moisesta mieltä?
Resonanssi
Moi,
mä vaihdoin ko. joustin osan Turun pakoputki Center Oy:ssä. (100€)
Ei resonoinut pitkään aikaan (4kk) mutta täytyy myöntää että nyt sirahtaa kiihdytyksessä siinä 2500rundin kohdalla.
Tyhjä käynnillä sitä ei tule.
Ja ajossa ei haittaa kun kierrokset on muutenkin yli 4000 koko ajan
Eli sirahtaa vain kiihdyttäessä.
t. Teemu
mä vaihdoin ko. joustin osan Turun pakoputki Center Oy:ssä. (100€)
Ei resonoinut pitkään aikaan (4kk) mutta täytyy myöntää että nyt sirahtaa kiihdytyksessä siinä 2500rundin kohdalla.
Tyhjä käynnillä sitä ei tule.
Ja ajossa ei haittaa kun kierrokset on muutenkin yli 4000 koko ajan

Eli sirahtaa vain kiihdyttäessä.
t. Teemu
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla oli 164:ssä ostaessa toinen jousto rikki, höpisi aika lailla kun toisen pakosarjan puhallus pääsi suoraan atmosfääriin. Kysäisin pakoputkiston alkuosaa hyvinkääläisestä autotarvikeliikkeestä ja nauroivat mut pihalle, joten hitsasin sitten yleismalliset joustot tilalle. Hyvin kesti sen melkein viisi vuotta jonka auto mulla oli, siitäkin huolimatta että mitoitus ei ihan onnistunut ja joustot jäivät jännitykselle. En huomannut noiden pitävän mitään ihmeellistä ääntäkään, loppuaikoina auto höpisi kyllä muuten mutta se johtui tyhjennetystä katalysaattorista.Cotson kirjoitti:Putkiliikkeessä ehdottivat että joustinosa hitsataan irti ja tilalle laitetaan vastaava, hinta-arvio 120€. Pelottaa vaan että jos osa ei ole aivan identtinen vanhan kanssa niin saattaisi tulla ylimääräisiä resonointeja ym. Onko kenellekkään tehty vastaavaa operaatiota tai mitä viisaat olisivat moisesta mieltä?
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Uahh, ei sitten mennytkään niin sujuvasti kun toivoin
Vein joustinosan vaihtoon kun lupasivat että on parissa tunnissa valmis - hain auton pois ja onnellisena maksoin 120€ kun haaveilin jo että pääsee heti kuivalla asfaltilla kaasuttelemaan. Nooh eikun autoa korjaamon pihasta ulos ja alkaa kuulumaan kovaääninen sirinä pakoputkesta heti kun polkee kaasua. Eikun takaisin pukille ja ihmettelemään korjaajan kanssa missä on vika, kuulema on kymmeniä vaihtanut (ei Alfoihin kylläkään) ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Heilutellaan ja hitsaillaan mutta vikinä vaan jatkuu ja kuuluu vaihdetusta joustinosasta. Ei auta kun luovuttaa...
Sovitaan sitten että ajan ja katson jos vikinä vaikka maagisesti katoaisi ja jos ei niin hommaan toisen osan ja palauttaessani tuon nykyisen saan 120 eskoani takaisin.
Pikainen soitto Delta-Autoon paljastaa että osa maksaa 340€ plus 1-1.5h työt. Saman verran AutoMilanossa jossa tietävät kertoa että on melko yleinen vika jos vaihdetaan vain joustinosa. Kai se on pakko investoida kun ei kilpuriin näköjään mitkään halpis-varaosat kelpaa vaan heti alkaa vikinä...

Vein joustinosan vaihtoon kun lupasivat että on parissa tunnissa valmis - hain auton pois ja onnellisena maksoin 120€ kun haaveilin jo että pääsee heti kuivalla asfaltilla kaasuttelemaan. Nooh eikun autoa korjaamon pihasta ulos ja alkaa kuulumaan kovaääninen sirinä pakoputkesta heti kun polkee kaasua. Eikun takaisin pukille ja ihmettelemään korjaajan kanssa missä on vika, kuulema on kymmeniä vaihtanut (ei Alfoihin kylläkään) ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Heilutellaan ja hitsaillaan mutta vikinä vaan jatkuu ja kuuluu vaihdetusta joustinosasta. Ei auta kun luovuttaa...
Sovitaan sitten että ajan ja katson jos vikinä vaikka maagisesti katoaisi ja jos ei niin hommaan toisen osan ja palauttaessani tuon nykyisen saan 120 eskoani takaisin.
Pikainen soitto Delta-Autoon paljastaa että osa maksaa 340€ plus 1-1.5h työt. Saman verran AutoMilanossa jossa tietävät kertoa että on melko yleinen vika jos vaihdetaan vain joustinosa. Kai se on pakko investoida kun ei kilpuriin näköjään mitkään halpis-varaosat kelpaa vaan heti alkaa vikinä...