kannentiivisten vuoto
Valvoja: Moderators
kannentiivisten vuoto
jäähdytysneste häviää,epäilen kannentiivisten vuotoa,miten voi tarkista että onko kyseessä kannentiiviste?
gta power
- Antieko
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Re: kannentiivisten vuoto
Jos sitä katoaa palotilaan, niin luulisi peräpäässä olevan hillitön vaalea pössäkkä. Jos sitä taas vuotaa öljytilaan, niin pitäs mittatikussa olla havaittavissa emulsiota. Jos taas vuoto on mottorin ulkopuolelle, niin pitäisi jonkunmoista käryä olla ajon jälkeen havaittavissa. Ellet sitten jäähdytä pelkällä vedellä? Kokemusta siitä käyttäytyykö alfa noin, ei ole. Toyota ja jenkkirauta ainakin paljasti noilla havainnoilla kannentiivistevaurionsa.Artusya kirjoitti:jäähdytysneste häviää,epäilen kannentiivisten vuotoa,miten voi tarkista että onko kyseessä kannentiiviste?
Tuskin kannattaa ensimmäiseksi alkaa kannentiivistettä vaihtamaan. Aika monta monta muutakin mahdollista paikkaa, esim klemmarit? Jos moottorinlämmitin on mallia letkulämppäri, niin sen klemmarit vuotaa aika usein.
Vai miksi epäilet juuri kansipahvia? Öljyä paisuntasäiliössä? Ainakin 2.5:ssa jostain syystä jäähdytysneste on usein aika "öljyisen" näköistä, voi toki olla vuotavan kansipahvin syytä, mutta olen silti ajellut kymmeniä tuhansia kilometrejä ilman muita "oireita".
Vai miksi epäilet juuri kansipahvia? Öljyä paisuntasäiliössä? Ainakin 2.5:ssa jostain syystä jäähdytysneste on usein aika "öljyisen" näköistä, voi toki olla vuotavan kansipahvin syytä, mutta olen silti ajellut kymmeniä tuhansia kilometrejä ilman muita "oireita".
juuh eli 3 vk sitten oli syylärissä vuotoo,mutta se syyläri vaihdettiin auto milanossa,nii luulis että ne kattois kaikki klemmarit sun muut letkut läpi,nyt on uudet nesteet laitettu ja ne varmaan laitoi full-merkkin asti....nyt ku katoin nii jäähdytys neste on min merkkin alapuolella,ja se kyllä savuttaa aika pahasti kun annan kenkää, valkoista savua se mun mielestä on...aika vaaleata ööö ja paljoon .........
gta power
- Tiige
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Eikös sulla päässyt glygolit jäätymään. Siellä kennossahan ne ensimmäisenä jäätyy ja voi halkaista sen.Janne kirjoitti:Minä epäilen omassa autossani tuota pienen vuodon syyksi, koska kabiinissa on toisinaan vieno jäähdytysnesteen tuoksu...varsinkin kun menee sisälle lämpimään autoon.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta