156:n tukivarsien osista
Valvoja: Moderators
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
156:n tukivarsien osista
Terve.
Pientä kolinaa paikoitellen pitänyt alfa ja kävin katsastuksessa näyttämässä jos osaavammat paikantaisivat ongelma kohteet. Sieltä tuli vastausta, että oikealla takimmaisen tukivarren puslissa väljää ja etuoikealla ylätukivarren laakeroinnista tuli huomautusta myös.
Mites noita varaosia nyt oli saatavilla. Kun yrittänyt motonetin ja muukkosen valikoimaa katsella niin meneekö se koko tukivarsien vaihtoon vai saako ja onko kannattavaa edes korjaututtaa pelkkää ongelmakohtaa?
tänks
Pientä kolinaa paikoitellen pitänyt alfa ja kävin katsastuksessa näyttämässä jos osaavammat paikantaisivat ongelma kohteet. Sieltä tuli vastausta, että oikealla takimmaisen tukivarren puslissa väljää ja etuoikealla ylätukivarren laakeroinnista tuli huomautusta myös.
Mites noita varaosia nyt oli saatavilla. Kun yrittänyt motonetin ja muukkosen valikoimaa katsella niin meneekö se koko tukivarsien vaihtoon vai saako ja onko kannattavaa edes korjaututtaa pelkkää ongelmakohtaa?
tänks
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
takimaiset poikittais varret taisi olla niin halpoja että tuskin kannttaa alkaa nikkaroimaan uusia puslia vaikka sellaiset jostain löytyisikin...
etumaiset ylä varret myöskin melko edulliset, olisko 49€ motonetissä! mutta jos kestävät puslat haluaa niin muukkoselta uretaanipuslat on kyllä suositeltava vaihtoehto, ainut vaan että itselläni meni 156 :sta aina pallo ylätukivarresta ennen kuin puslat
etumaiset ylä varret myöskin melko edulliset, olisko 49€ motonetissä! mutta jos kestävät puslat haluaa niin muukkoselta uretaanipuslat on kyllä suositeltava vaihtoehto, ainut vaan että itselläni meni 156 :sta aina pallo ylätukivarresta ennen kuin puslat
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Ne takavarsien puslat on kyllä erittäin helppo vaihtaa kun varsi on irrallaan, mutta irroittaminen voi olla lystikästä. Uretaanipuslilla tulee aavistuksen jämäkämpi tuntuma, mutta maksavat toki jonkin verran ja kun halviten saa/sai Englannista -> kestää aikaa... Omassa tapauksessa melkein 3 viikkoa.
Halvin ja helpoin ratkaisu on ostaa vaan se yksittäinen varsi ja vaihdattaa se missä vaan pajalla ellei tuunaushaluja löydy. Pyöränsuuntaus taitaa tulla bonusyllärinä päälle jokatapauksessa. Takanavan läpi menevä pultti voi tosiaan olla todella hyvin kiinni...
Etuylätukivarsi on myös kohtalaisen halpa osa ja vaihtoon menee itse tehden pari tuntia, joten ei pitäisi älyttömyyksiä maksaa pajallakaan. Tosiaan pallo niistä yleensä loppuu ensin kuten KauGoH kirjoitti, joten en tiedä onko järkeä tekohengittää vanhaa osaa varsinkaan jos se tehdään maksullisen huoltomiehen toimesta.
Halvin ja helpoin ratkaisu on ostaa vaan se yksittäinen varsi ja vaihdattaa se missä vaan pajalla ellei tuunaushaluja löydy. Pyöränsuuntaus taitaa tulla bonusyllärinä päälle jokatapauksessa. Takanavan läpi menevä pultti voi tosiaan olla todella hyvin kiinni...
Etuylätukivarsi on myös kohtalaisen halpa osa ja vaihtoon menee itse tehden pari tuntia, joten ei pitäisi älyttömyyksiä maksaa pajallakaan. Tosiaan pallo niistä yleensä loppuu ensin kuten KauGoH kirjoitti, joten en tiedä onko järkeä tekohengittää vanhaa osaa varsinkaan jos se tehdään maksullisen huoltomiehen toimesta.