225/45 17"-vihjeitä kaivataan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

225/45 17"-vihjeitä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

166 TS:äni kesägummit pitää uusia eli kaipaisin vinkkejä ajankohtaisista rengastyypeistä joita haluatte suositella. Kokemukset voivat tietysti olla hankittuja muissakin Alfamalleissa. Etsin hyvää pitoa, myös sateella, hyvää ohjausvastetta, saavat olla hiljaiset (jos mahdollista), pannaan nyt vielä kulutuskestävyyskin tähän itsestään selvyyksien listaan. En välttämättä vierasta harvinaisempiakaan merkkejä (esim Toyo) jos jollakin sattus olemaan oikein positiivisia kokemuksia. Kokoluokka ilmenee otsikosta.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Hiljainen ja kulutuskestävyys eikait oikein sovi saman renkaan ominaisuuksiin... mutta.
Viime kesän omassa 156:ssa rullasi alla Nokian NRZi. Koko oli kylläkin 225/40 18". Rengasmelu voisi olla pienempi, mutta ei ole tuossa kokoluokassa mihin verrata. Pito oli märällä mielestäni yllättävänkin hyvä ja muutenkin pitoa tuntui riittävän yli oman tarpeen.
Kesän aikana (n.10 000km) renkaat kuluivat n. 1.5mm. Joten mukavasti ajelee samaan tahtiin ainakin kaksi kesää vielä.
Ei enää Alfaa... eipä

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Falkeneita ei ainakaan voi Haukkua.

GoodYear ja Intensan Sava lieviä pettymyksiä.

Kaippa Nokia ja Toyo on aika hyviä.

GoodYearin kuluvuus oli minimaalista, mutta sadekelien jännitys maksimaallista... ContiSportContact 2... no contact mikäli tiellä vettä.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Dunlop Sport 9000:sista ei muuta pahaa sanottavaa, kuin että joillakin karkeammilla asfalttipinnoilla hiukan äänekkäät. Kestivät kulutusta hyvin ja pitoakin riitti.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Väitän että pidoltaan paras on Bridgestone Potenza S3, yleisominaisuuksiltaan Goodyear Eagle F1 :agrue:
- Alfaholic -

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Jappe kirjoitti:Väitän että pidoltaan paras on Bridgestone Potenza S3, yleisominaisuuksiltaan Goodyear Eagle F1
Eagle F1:t kuluu vaan niin pirun nopeasti, kieltämättä pitääkin hyvin!

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

GiuliaSuper kirjoitti:
Jappe kirjoitti:Väitän että pidoltaan paras on Bridgestone Potenza S3, yleisominaisuuksiltaan Goodyear Eagle F1
Eagle F1:t kuluu vaan niin pirun nopeasti, kieltämättä pitääkin hyvin!
Minulta meni ja pari F1:stä ennenaikojaan sakkorenkaiksi syksyllä epätasaisen kulumisen takia, naapurin rengasliikkeestä sain joulukuussa puoleen hintaan Nokian NRY:t, jotka on vielä korkkaamatta.

Cotson
Viestit: 114
Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cotson »

Itse juuri alkuviikosta tilasin uudet alut juuri noilla GoodYearin Eagle F1:sillä. Ensin sanoin jo ottavani Savan Intensat kun olivat 200€ halvemmat mutta illalla sain suostuteltua emännän maksamaan tuon kahden sadan erotuksen että saadaan "turvallisemmat kun jotkut slovenialaiset" :mrgreen:

Pitääpä itsekkin tarkkailla miten lähtevät kulumaan.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Cotson kirjoitti:Itse juuri alkuviikosta tilasin uudet alut juuri noilla GoodYearin Eagle F1:sillä. Ensin sanoin jo ottavani Savan Intensat kun olivat 200€ halvemmat mutta illalla sain suostuteltua emännän maksamaan tuon kahden sadan erotuksen että saadaan "turvallisemmat kun jotkut slovenialaiset" :mrgreen:

Pitääpä itsekkin tarkkailla miten lähtevät kulumaan.
Eikun en kirjotakaan... meni täysin OT! :mrgreen:
Ei enää Alfaa... eipä

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Aavistuksen OT, mutta tänään tulivat tilaamani kesäkumit reifen-direkt.de:stä. Tilasin ne viime torstai-iltana ja luvattu toimitusaika oli eilen, joten ei hullumpaa. Asian tekee vielä paremmaksi se, että postikuluineen säästöä tuli Suomen hintaan verrattuna ainakin 200e :-D
Tosin kyse oli 225/18/40 koosta, mutta näyttäisi tuolla olevan esim. GoodYear F1:siä koossa 225/45/17 hintaan about 580e postikuluineen. Tuskin irtoaa Suomesta mistään sillä hinnalla. Ja valikoima on hiukan laajempi. Ja maksaa voi luottokortilla, toisin kuin monessa muussa sakupuljussa, yleensä vaativat vorkassea.

Suosittelen lämpimästi!

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

OffT senkun jatkuu: Tilasitko renkaat ja vanteet? Mitä lähetyskulut olivat. Tuli nimittäin juuri tänään kaverin kanssa tilattua toisesta saksalaisesta putiikista kahdet vanteet ja yhdet renkaat. Luottokortti kelpasi niillekin. Saas nyt nähdä saako ajoissa vai saako nastarenkailla sakkoja pääsiäisen jälkeen ;)

OnT: Auton mukana tulleet Pirelli PZero Rossot 225/45R17 tulee noiden vanteiden päälle. Syksyllä ehdin kerran vetää kovemmalla vauhdilla rampin ja hyvältä tuntui. Joten ei kovin vahvaa kokemusta mutta hyvä ensivaikutelma.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Renkaat tilasin tuolta reifendirektistä, ovat muuten Pirelli P-Zero Nerot, niistä ei ole mitään kokemuksia, mutta näkyivät joissain sakulehdissä saaneen hyviä testituloksia aikaan. Postikulut 18 per nakki eli yhteensä 72e.

Vanteet ovat tulossa Performancealloysilta, saas nähdä ehtivätkö ennen pääsiäistä, vähän polttelisi vaihtaa alle 8) Siellä ei ole postikuluja ollenkaan, lienee mukana hinnassa.

Mistäs puljusta tilasit? Onko niillä nettisivua? Minulla on myös parin asiallisesti kyselyihin vastanneiden ja hyviä hintoja tarjonneiden saksalaisen puljun nettiosoitteita, mutta niiden osalta kaupat kaatuivat siihen kun ei luottokortti käynyt.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Taas pöljä rengaskymys (nyt kun uudet 17" vanteet olen saanut tilattua): 215/40*17, 215/45*17 vaiko 215/50*17 - onko sopivuuden/mahtuvuuden tai mukavuuden kannalta mitään merkitystä?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:Taas pöljä rengaskymys (nyt kun uudet 17" vanteet olen saanut tilattua): 215/40*17, 215/45*17 vaiko 215/50*17 - onko sopivuuden/mahtuvuuden tai mukavuuden kannalta mitään merkitystä?
Kehänpituuden puolesta 225/45-17 taitaa olla lähinnä alkuperäistä gummia, eikös 156:n optiorengastuskin ole tuota kokoa? Jos nyt nimenomaan pitää olla 215 leveät niin ota nelivitoset, kehä lähinnä oikeaa.

Mukavuuden voit kyllä unohtaa noilla kaikilla :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kehänpituuden puolesta 225/45-17 taitaa olla lähinnä alkuperäistä gummia, eikös 156:n optiorengastuskin ole tuota kokoa? Jos nyt nimenomaan pitää olla 215 leveät niin ota nelivitoset, kehä lähinnä oikeaa.
Jees, tuo 45 on mainittu myös rekisteriotteessa (eli sen vuoksi ei autoa tarvitse muutoskatsastaa, tulevan madalluksen vuoksi kylläkin). Täsmennän vielä alkuperäistä kysymystäni: tuleeko 215/50:n kanssa ongelmia hieman suuremman kehän vuoksi (yhdet sellaiset olisivat haarukassa)?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Vittorio Jano kirjoitti:Täsmennän vielä alkuperäistä kysymystäni: tuleeko 215/50:n kanssa ongelmia hieman suuremman kehän vuoksi (yhdet sellaiset olisivat haarukassa)?
Noissa noin 7 milliä suurempi säde kuin 225/40/18:ssa, ja 9 milliä suurempi kuin 225/45/17:ssa jotka molemmat kyllä mahtuvat ilman ongelmia. Varmuuden vuoksi hommaisin kyllä silti 45:set.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sassicaia kirjoitti: Noissa noin 7 milliä suurempi säde kuin 225/40/18:ssa, ja 9 milliä suurempi kuin 225/45/17:ssa jotka molemmat kyllä mahtuvat ilman ongelmia. Varmuuden vuoksi hommaisin kyllä silti 45:set.
Mille grazie.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Ja tarkoitus ei liene kuitenkaan hankkia kuuautoon renkaita, joten tämäkin sulkee 50-profiiliset pois :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ja hintaakin on enemmän ja valinnanvaraa hyvin vähän.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Löytyisi Kirkkonummalta tallin nurkasta ylimääräiset uudet 225/45R17 kumit. Ja toinen satsi sisäänajettuja 225/40R18. Noin puolella mitä uusista jotuu maksamaan.
PM nappia jos kiinnostaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Grendel kirjoitti:Löytyisi Kirkkonummalta tallin nurkasta ylimääräiset uudet 225/45R17 kumit. Ja toinen satsi sisäänajettuja 225/40R18. Noin puolella mitä uusista jotuu maksamaan.
PM nappia jos kiinnostaa.
Yksityisviesti postattu. Vanteet saapuvat kuulemma ensi viikolla - kohta minustakin tulee ehta tuning-hemmo!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vittorio Jano kirjoitti:Yksityisviesti postattu. Vanteet saapuvat kuulemma ensi viikolla - kohta minustakin tulee ehta tuning-hemmo!
Ja vanteet ovat millaiset? :-D

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Sassicaia kirjoitti: Mistäs puljusta tilasit? Onko niillä nettisivua?
Pulju oli www.reifen-berg.de. Suositella en uskalla ennenkuin olen onnistuneesti saanut tavaran ;) Hinnat ainakin on todella alhaiset.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ja vanteet ovat millaiset? :-D
Toivottavasti ovat nyt ainaskin pyöreät. Soittelin about 500 liikettä läpi ja useimmat myivät ei-oota - kun on niiiiin harvinainen jako. Pääsisäisen jälkeen laitetaan uudet vieterit ja pyörät alle. Sitten pääsevät kaikki haukkumaan; on ne R-U-M-A-T...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Mukavat renkaat

Viesti Kirjoittaja wetear »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Taas pöljä rengaskymys (nyt kun uudet 17" vanteet olen saanut tilattua): 215/40*17, 215/45*17 vaiko 215/50*17 - onko sopivuuden/mahtuvuuden tai mukavuuden kannalta mitään merkitystä?
Kehänpituuden puolesta 225/45-17 taitaa olla lähinnä alkuperäistä gummia, eikös 156:n optiorengastuskin ole tuota kokoa? Jos nyt nimenomaan pitää olla 215 leveät niin ota nelivitoset, kehä lähinnä oikeaa.

Mukavuuden voit kyllä unohtaa noilla kaikilla :roll:
Missä mitoissa mukavuus löytyy? (olenkin vähän ihmetellyt, kun niin kaunis auto on niin rytky ajella (166 225/45-17 Nokian kitkat)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Mukavat renkaat

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

wetear kirjoitti: Missä mitoissa mukavuus löytyy? (olenkin vähän ihmetellyt, kun niin kaunis auto on niin rytky ajella (166 225/45-17 Nokian kitkat)
Oho, onpas sulla leveät talvirenkaat. Muuten mukavuudesta puheen ollen ei minusta 17"-renkaat välttämättä niin kauheta kärsimystä merkitse. Mukavuutta on mielestäni ihan riittävästi. Auto sama kuin sulla, Eibach madallusjouset ja Bilstein Sprint iskarit. Iskareitten ollessa uudet tuntui kyllä että meni vähän liian kovaksi mutta nyt meno on aika jouheaa. Etkö vielä ole ehtinyt kesärenkailla ajaa kun vain näihin kitkoihin viittaat?
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mukavat renkaat

Viesti Kirjoittaja wetear »

166 kirjoitti:Etkö vielä ole ehtinyt kesärenkailla ajaa kun vain näihin kitkoihin viittaat?
Tammikuussa ei arvannut kesärilloja panna alle - siis hankinta-ajankohtana.
Myyjällä on varastossa "jotkut" vanteille sopivat kesämakkarat, mutta emmin 225/45-17 alle laittamista kitkakokemusten jälkeen.
Oliskohan 165/75 -15 mukavampi. :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mukavuus on suhteellista, mun mielestä 205/45 renkaat olivat mukavat ei turhaa vetelyä vaan tukevat rinkulat. Jonkun mielestä taas 215/45 ei ole tietoakaan mukavuudesta.. Tai sanoisiko että ajomukavuus = ajo-ominaisuus minulle, jos ajomukavuus on pehmeää laivamaista keinumista niin sitten 185/70 jotka ovat varmaan vakiona jossain japskissa :P

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:jos ajomukavuus on pehmeää laivamaista keinumista niin sitten 185/70 jotka ovat varmaan vakiona jossain japskissa :P
...ja 164 TS:ssä :wink:

Itse ajoin nyt ekat tyypit uusilla Nokian NRVi 225/45-17:silla. Uskomaton ero samankokoisiin Pirelleihin parin millin pinnalla, uraherkkyyden osalta nimittäin. Vai olisiko joku käynyt renkaanvaihdon aikana tasoittamassa Suomen tiet? Rengasmelua kyllä tulee kevätkarkealla asfaltilla, kaikkea ei sentään voi saada.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

uudenmalliset f1:set kokoa 215/45/17 maksavat 580eeroa,ei paha.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

unohtui tuo paikka eli lonsinkumi.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

alfa164 kirjoitti:uudenmalliset f1:set kokoa 215/45/17 maksavat 580eeroa,ei paha.
Ei tosiaan ole paha hinta, saksan poijaatkin ottaa tuon kokoisista jostain syystä enemmän kuin 225/45/17:sta. Postikuluineen tulisi 215:set maksamaan reifndirektistä n. 610, mutta ovatkin Y-luokan (300 km/h) kun lonsin ovat vain Zetat (>240km/h), mikä selittänee tarjoushinnan. Tosin taitaa tuo zetakin piisata ihan kivasti meikäläisissä oloissa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:...ja 164 TS:ssä
Jep, etkös huomannut miten kokemuksen syvällä rintaäänellä tuon kirjoitin :silly:
Itse ajoin nyt ekat tyypit uusilla Nokian NRVi 225/45-17:silla. Uskomaton ero samankokoisiin Pirelleihin parin millin pinnalla, uraherkkyyden osalta nimittäin. Vai olisiko joku käynyt renkaanvaihdon aikana tasoittamassa Suomen tiet?
Eikös noissa renkaissa voi olla aika isokin ero, riippuen ovatko pyöreäolkaiset vai terävämmät?

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Itse ajoin nyt ekat tyypit uusilla Nokian NRVi 225/45-17:silla. Uskomaton ero samankokoisiin Pirelleihin parin millin pinnalla, uraherkkyyden osalta nimittäin. Vai olisiko joku käynyt renkaanvaihdon aikana tasoittamassa Suomen tiet? Rengasmelua kyllä tulee kevätkarkealla asfaltilla, kaikkea ei sentään voi saada.
Ai harmi,elättelin jo toiveita Sitruunanomaisesta mukavuudesta lisättynä Alfan tehostetun hammastanko-ohjauksen tarkkuudella jopa Nokian NRVi 225/45-17:silla...Täytynee hankkia parempi poppikone rengasmelua vastaan. (Tai muriseva V-kone)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

wetear kirjoitti:Täytynee hankkia parempi poppikone rengasmelua vastaan. (Tai muriseva V-kone)
Laitetaanko vinkkeleistä kimppatilaus sisään? Hintaa alas isommalla kertaostolla :mrgreen:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Netistä bongattua:

Myös Auto, Motor und Sport on testannut numerossa 6/2004 koon 225/45R17 renkaita.

Testatut renkaat pisteineen:

Pirelli P Zero Nero, 194/200
Dunlop SP Sport Maxx, 191/200
Michelin Pilot Sport, 187/200
Goodyear Eagle F1, 180/200
Uniroyal Rain Sport 1, 179/200
Falken FK 451, 176/200
Nokian NRY, 173/200
BF Goodrich G Force Profiler, 170/200
Kumho Ecsta KU 19, 164/200
Hankook Ventus Sport K 104, 163/200

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Rolle kirjoitti:Netistä bongattua:

Myös Auto, Motor und Sport on testannut numerossa 6/2004 koon 225/45R17 renkaita.

Testatut renkaat pisteineen:

Pirelli P Zero Nero, 194/200
Kas kun sattui, just noin lukee tallinnurkassa vanteita odottavien kumien kyljessä :-D Koko tosin vähän eri, mutta vissiin sitä onnistui tuurilla ostamaan erittäin hyvät renkaat. Eikä olleet lähellekään kalleimmat.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuohon testiin sellainen kommentti, että se mikä pelaa Saksassa hyvin ei ehkä ole Suomessa parhaimmillaan. Täällähän on tuo tieverkko tooosi hyvässä kunnossa ja yli 130:n nopeuksia pääsee aika harvoin käyttämään.


Pakko selitellä jotain kun tuli NRVi:t otettua :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Pakko selitellä jotain kun tuli NRVi:t otettua
No ei ole noista pahaa sanaa kuullut. Enkä tiedä mitä ne testissä sitten painottivat, jos oli nopeaa ajoa niin harva meistä ajaa sen 30tkm vuodessa sitä nopeata ajoa. Jarrutusmatkat kuivalla/märällä taas kertoo jo jotain. Noista kaksi viimeistä taisivat ottaa yli 20% enemmän matkaa pysähtyäkseen märällä 100-0km/H. Onhan noi suuntaa antavia mutta fiiliskohtaista mitä renkaita kukin hankkii.

Pääasia että se oma rengas on paras jos joku kysyy :mrgreen:

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Pakko selitellä jotain kun tuli NRVi:t otettua :roll:
Onneks otit kuitenkin "Nokian" renkaat. Talvella käyttämäni 225 45 17 Nokian kitkat oli olemattoman uraherkät, joskin hiukan äänekkäämmät kuin suvimakkarat samoilla mitoilla: made in england star performance.

Kohta kortin saavaa tytärtäni en starrin renkaiden puikkoihin päästä, ellei ojia alfaldoida!

Vastaa Viestiin