Naarmujen korjaaminen
Valvoja: Moderators
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Naarmujen korjaaminen
No nyt se sitten tapahtui....
Parempi puolisko ajoi liian läheltä roskalaatikkoa, tuloksena naarmut takapyörän kohdalle kaareen. No, ei se mitään onhan autossa jo kilometrejä takana 1200 ARGH
Naarmut ei oo hirveen syviä. Ajattelin että ainakin saisi hieman siistittyä hiovalla vahalla ? Onko paras ratkaisu ? Kuinka hiova vaha sopii uuteen autoon ?
Parempi puolisko ajoi liian läheltä roskalaatikkoa, tuloksena naarmut takapyörän kohdalle kaareen. No, ei se mitään onhan autossa jo kilometrejä takana 1200 ARGH
Naarmut ei oo hirveen syviä. Ajattelin että ainakin saisi hieman siistittyä hiovalla vahalla ? Onko paras ratkaisu ? Kuinka hiova vaha sopii uuteen autoon ?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Naarmujen korjaaminen
Menee vähän OT, mutta onko se yhä parempi puolisko, kun tollasia tekeesataviiskuus kirjoitti:No nyt se sitten tapahtui....
Parempi puolisko ajoi liian läheltä roskalaatikkoa, tuloksena naarmut takapyörän kohdalle kaareen. No, ei se mitään onhan autossa jo kilometrejä takana 1200 ARGH
Edit: joo mäkin voisin hävittää pari naarmua, onko ideoita?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Naarmujen korjaaminen
Olepa nyt varovainen niiden hiontavahojen kanssa jos et ole aiemmin ko. tahnoilla askarrellut.sataviiskuus kirjoitti:No nyt se sitten tapahtui....
Parempi puolisko ajoi liian läheltä roskalaatikkoa, tuloksena naarmut takapyörän kohdalle kaareen. No, ei se mitään onhan autossa jo kilometrejä takana 1200 ARGH
Naarmut ei oo hirveen syviä. Ajattelin että ainakin saisi hieman siistittyä hiovalla vahalla ? Onko paras ratkaisu ? Kuinka hiova vaha sopii uuteen autoon ?
Riippu todellakin siitä skraadun laadusta, joten näkemättä vauriota on mahdoton sanoa yhtään mitään. Pienimmät jäljet siistiytyvät ihan käsipelillä hienoimmalla tahnalla, kun taas ilkeämmät jäljet tarvitsevat koneellisen kiillotuksen. Jos naarmu ei ole lävistänyt lakkapintaa, voi uran ensin täyttää lakalla ja myllyttää vasta sen jälkeen.
Uusi auto ei ehkä ole kaikkein otollisin harjoittelukohde. Kannattaisi ehkä ottaa suosilla yhteyttä johonkin automaalaamoon/-fixaamoon.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Viikonloppuna huomasin, kun emäntä oli kolhinu 156sen kuskin ovea. Oli startannut auto avaihe päällä ovi auki ilman kytkimen polkemista ja täräyttäny autokatoksen tolppaan. Lommo ovessa pokkauksen kohalla ja monta pienempää naarmua
samoten näky olevan pitkä naarmu konepellissä harjattoman pesun jäljiltä - oli lakka irronnut painesuihkun alta pois.
Tuohoin kun lisäilee ne arviolta noin 1000 paikkamatonta kiveniskua keulassa ja haljenneen tuulilasin niin tais jäädä Ducatin osto tältäkin tulevalta kesältä.
Jo spositiivita etsii niin osotupa dukkelle irtoaa helposti, kun emäntä pyörii tunnontuskissa. Puoli vanhaa dukatia tosin haihtunee maalina ilmaan...
samoten näky olevan pitkä naarmu konepellissä harjattoman pesun jäljiltä - oli lakka irronnut painesuihkun alta pois.
Tuohoin kun lisäilee ne arviolta noin 1000 paikkamatonta kiveniskua keulassa ja haljenneen tuulilasin niin tais jäädä Ducatin osto tältäkin tulevalta kesältä.
Jo spositiivita etsii niin osotupa dukkelle irtoaa helposti, kun emäntä pyörii tunnontuskissa. Puoli vanhaa dukatia tosin haihtunee maalina ilmaan...
MP
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
On kyllä todella ikäviä nuo naarmut.
156:sen kanssa ei ole vielä tullut mokailtua ja pinnassa oli jo valmiiksi pieniä jälkiä joten ei haittaa. Edellinen auto (skoda) oli vm. 2000 uudenkarhean näköisellä pinnalla.
Yhtenä päivänä ajelin sellaista pikkutietä eräällä omakotialueella. Tien vieressä kasvaneen puun ohut oksa oli kasvanut tien puolelle. En huomannut ko. oksaa joten vaikka ohut olikin, teki se lakkapintaan ikävän jäljen keulasta perään. Silloin kyllä vitutti. Uusi auto, kilometrejä ei paljon mitään ja naarmu matkustajan puolella keulasta perään
Auto meni tämän jälkeen vaihtoon, mutta kävin auton kanssa tätä ennen eräällä fiksauspuljulla. Koneellisella vahauksella olisi kuulemma saatu naarmu kokonaan pois. Hintaa operaatiolla muistaakseni 109 euroa. Sanoivat, ettei kannata lähteä hiovan vahan kanssa yksin duunaamaan, jollei kokemusta ole. Voi tietty olla, että ne oli vaan myyntipuheita.
156:sen kanssa ei ole vielä tullut mokailtua ja pinnassa oli jo valmiiksi pieniä jälkiä joten ei haittaa. Edellinen auto (skoda) oli vm. 2000 uudenkarhean näköisellä pinnalla.
Yhtenä päivänä ajelin sellaista pikkutietä eräällä omakotialueella. Tien vieressä kasvaneen puun ohut oksa oli kasvanut tien puolelle. En huomannut ko. oksaa joten vaikka ohut olikin, teki se lakkapintaan ikävän jäljen keulasta perään. Silloin kyllä vitutti. Uusi auto, kilometrejä ei paljon mitään ja naarmu matkustajan puolella keulasta perään
Auto meni tämän jälkeen vaihtoon, mutta kävin auton kanssa tätä ennen eräällä fiksauspuljulla. Koneellisella vahauksella olisi kuulemma saatu naarmu kokonaan pois. Hintaa operaatiolla muistaakseni 109 euroa. Sanoivat, ettei kannata lähteä hiovan vahan kanssa yksin duunaamaan, jollei kokemusta ole. Voi tietty olla, että ne oli vaan myyntipuheita.
Ammattina autokauppa
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Kohtalotoveri! Pitäisiköhän meidän molempien tehdä niin että ostetaan eukoille vaikka vanhat Tipot ja porttari 156:n rattiin....MP kirjoitti:Viikonloppuna huomasin, kun emäntä oli kolhinu 156sen kuskin ovea. Oli startannut auto avaihe päällä ovi auki ilman kytkimen polkemista ja täräyttäny autokatoksen tolppaan. Lommo ovessa pokkauksen kohalla ja monta pienempää naarmua
samoten näky olevan pitkä naarmu konepellissä harjattoman pesun jäljiltä - oli lakka irronnut painesuihkun alta pois.
Tuohoin kun lisäilee ne arviolta noin 1000 paikkamatonta kiveniskua keulassa ja haljenneen tuulilasin niin tais jäädä Ducatin osto tältäkin tulevalta kesältä.
Jo spositiivita etsii niin osotupa dukkelle irtoaa helposti, kun emäntä pyörii tunnontuskissa. Puoli vanhaa dukatia tosin haihtunee maalina ilmaan...
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Konepellissä on n. 20 cm pitkä naarmu lakkapinnassa. Se tuli talvella ABC-n harjattomassa pesussa. Ilmeisesti oli yksi suutin pesurissa jäässä ja siten paine väliaikaisesti normaalia kovempi. Kuuntelin pesun aikana, että kuulupa aika kova ääni pesusta, mutta eikai siinä mitään. Vilkasin pesun läpi iltahämärissä tiivisteet kuivatessani auton läpi enkä huomannut sen kummempaa vikaa. Parin päivän päästä päivänvalossa alkoi jo huomata paljon paremmin. Korvauksia ei oikein jälkeenpäin tahdo saada. naarmu on ohut (n. 1mm) ja repaleinen reunoilta - maali on alla jäljellä, mutta lakka on irronnut ainakin osittain pohjiaan myöten. Se on kaareva pesurobotin liikkeen suntaisesti.
Ikävää, mutta totta.
Ikävää, mutta totta.
MP
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Joo - oon miettinyt miten yrittäis korjata. Ostin jo paikkamaalipurkin (pensselipullo) ja lakan, kun kiveniskuja täytyy kuitenkin korjailla, mutta tuo spray vois olla viksumpi veto - onnistuiskohan tuo jotenkin teippailla se naarmun ympärys/suojata paperilla ja suihkia spraylla sitten ja päälle hioa vielä hiovalla vahalla. Odottelen vielä vähän aikaa lämpimämpää säätä ja pähkäilen siihen saakka.
MP
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Voi olla helpompi häivyttää lakkapaikkaus jos niitä rajoja ei teippaa, eivät sitten jää niin korkeiksi. Hiontamömmöjen kanssa kannattaa kyllä käyttää harkintaa ettei hinkkaa väriä puhki, sitten onkin lopputuloksena alkuperäistä paljon isompi vahinko.
Pelkkä hiova vaha ei taida riittää tuohon häivytykseen, suosittelen esmes AutoGlymin "vaaleanpunaista" Paint Renovatoria. Sillä jo fiksaa sumurajoja ihan hyvin muttei kuitenkaan ihan herkästi hinkkaa pintaa puhki.
Pelkkä hiova vaha ei taida riittää tuohon häivytykseen, suosittelen esmes AutoGlymin "vaaleanpunaista" Paint Renovatoria. Sillä jo fiksaa sumurajoja ihan hyvin muttei kuitenkaan ihan herkästi hinkkaa pintaa puhki.
- Epäkelpokeräilijä -
Isommissa paikkauksissa (1-50 dm2) kannattaa etsiä ns. Matalapaineruisku (tekee viuhkan jo 0,35 bar paineella). Itsellä on sellainen todella hyvä maalata jopa metalli värejä. Metalliväri maalataan käänteisesti tavalliseen maaliin verrattuna ja lakka sitten oikein päin. Sellaisessa ruiskussa sumuraja on helposti häivytettävissä kun se on huomattavasti pienempi(johtuen pienestä paineesta). Tuli joskus maalattua aika paljon ruiskulla. Ko ruisku on paras jos on silikoonia jääny pesuista huolimatta sen täyttöön ns kuivalla maalilla maalaamiseen mut se on toinen temppu jos on mielenkiintoo voin kertoo lisää
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Listasin tuossa aiemmin monta kolhua ja lommoa tippa linssissä. Huono tuuri ei kuitenkaan loppunut: Katolta oli tipahtanut jääpaukku Alfan katolle ja lommo kattoon
Ekat lähes 4 vuotta menikin alfalla ilman lommon lommoa eikä aiempiin autoihinkaan niitä ole siunaantunut kuin yksi ennen noita ja nyt niitä tulee enemmän ku ehtii laskea. En taida tuota autoa myydä koskaan pois - autohan on kohta kuin golfpallo ja päivämäärän vois merkata joka koloon...
Pitäisköhän kokeilla jotain bomber-tyylistä tekokarvapäällystystä. Miten ois karvanoppatekoturkisella päällysttetty 156? Sais ainakin mainetta ja pikkulommot ei näkyis.
Ekat lähes 4 vuotta menikin alfalla ilman lommon lommoa eikä aiempiin autoihinkaan niitä ole siunaantunut kuin yksi ennen noita ja nyt niitä tulee enemmän ku ehtii laskea. En taida tuota autoa myydä koskaan pois - autohan on kohta kuin golfpallo ja päivämäärän vois merkata joka koloon...
Pitäisköhän kokeilla jotain bomber-tyylistä tekokarvapäällystystä. Miten ois karvanoppatekoturkisella päällysttetty 156? Sais ainakin mainetta ja pikkulommot ei näkyis.
MP