Jep. Renkaiden ja lokasuojien väli on kuitenkin tässäkin hervoton vakioalustalla. Sitten kun tontitat välin siedettäväksi, niin eihän sillä pysty ajamaan talvella rikkomatta paikkoja. Tyypillistä Alfonsoille.juuuso kirjoitti:Mukavan matalan ja leveän oloinen.
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Ei taida kukaan enää keksiä 5-ovista hatchbackia uudestaan, varsikin jos takapenkeille täytyy mahtua aikuisia ihmisiä istumaan. Oikea coupé on sitten asia erikseen.toolman kirjoitti:Näyttää vähän uudelta Astralta.
Omalla kohdalla Giulietta toimii kuvissa kohtuullisen hyvin. MiTo ei sen sijan sytytä vieläkään, vaikka haluaisin tykätä siitä.
Mitähän hintaluokkaa tulee olemaan? Mielestäni ihan ok näköinen.
http://www.youtube.com/watch?v=gUwsMiOj ... re=related
Jos hintaluokka järkevä, niin veikkaan, että tätä tullaan myymään paljon.
http://www.youtube.com/watch?v=gUwsMiOj ... re=related
Jos hintaluokka järkevä, niin veikkaan, että tätä tullaan myymään paljon.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Niin tuossahan se sanottiin, tämä on se Alfan "centenary model" kai nyt sitten ihan virallisestikkin.juuuso kirjoitti:Giulietta TV-spotti
Kyllä minä tykkään tästä uutuudesta, tuo mainoskin sai aikaan ihan jumalattomat omistushalut. Firman autopolitiikka vaan ei salli. Joutuuko tässä vielä omistusauton maksajaksi.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Blääh. 
Ei viiksi värähdä.

Ei viiksi värähdä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
"Eì, è il pilota che è in te che parla"... "Sono il tuo Alfa Ego"juuuso kirjoitti:Giulietta TV-spotti
Hei, automies sisälläsi puhuu ... Olen sinun Alfaegosi
Ei huono mainos, vaikka Arlan "jokaisessa meissä asuu pieni lehmä" oli kyllä tietysti SE legendaarinen...
Autokin näyttää paremmalta kuin MiTo - mikä ei valitettavasti kyllä sinänsä ole paljon eikä todista mitään. Pitää nähdä vielä luonnossa.
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kiitos tiedosta. Kuvastasi päätellen olet ihastuksissasi sittenliekki kirjoitti:Siihen on kuulemma nykyään ihan hyvät lääkkeet. Ei kannata huolestua!silverine kirjoitti:Ei viiksi värähdä.
mennyt nielemään uuden keulijan karvoineen päivineen.
(joo tiedän, mun kuvasta voi päätellä vaikka mitä)
Ylläpito: kiits&antx
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Ja pari vetävää pyörää lisää...Cuore Sportivo kirjoitti:Kyllä jämpti on näin. En muista onko mikään Alfa tähän mennessä herättänyt näin suurta omistamisen halua ennen tapaamista livenä.juuuso kirjoitti:Ei tarvitse enää mietiskellä, että mihin yksviisysi sitten joskus vaihtuu.
Kunpa tuohon saisi sitten jonkun moottorinkin..
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
En muista olleeni näin innostunut uudesta Alfan mallista edes 156:n esittelyn jälkeen. Jotakin siinä Giuliettassa on...ehkä tuo nimi vaan on niin legenda. Hyvä päätös oli alkaa nimetä malleja nimillä eikä numeroilla.
Giulietta-saitilla voi jo rekisteröityä virtuaaliomistajaksi
Oikeasti kun ei tule olemaan varaa oikeasti omistaa tuollaista uutena.
http://www.alfagiulietta.com/
Mielenkiinnolla odotan myös ensimmäisiä koeajoselostuksia
Ja tuo valkoinen/hopea väri on tosi tyylikäs.
Giulietta-saitilla voi jo rekisteröityä virtuaaliomistajaksi

Oikeasti kun ei tule olemaan varaa oikeasti omistaa tuollaista uutena.
http://www.alfagiulietta.com/
Mielenkiinnolla odotan myös ensimmäisiä koeajoselostuksia

Ja tuo valkoinen/hopea väri on tosi tyylikäs.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
AlfaRomeoGiuliettaTecnica+%2831%29.jpg
kuvien perusteella Stilon/Bravon/Deltan pohjalevystä ei paljon ole jäljellä, eli melkolailla kokonaan uusi.
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... ta/247385/
kuvien perusteella Stilon/Bravon/Deltan pohjalevystä ei paljon ole jäljellä, eli melkolailla kokonaan uusi.
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... ta/247385/
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Nehän on ihan tosissaanV6 kirjoitti:AlfaRomeoGiuliettaTecnica+%2831%29.jpg
kuvien perusteella Stilon/Bravon/Deltan pohjalevystä ei paljon ole jäljellä, eli melkolailla kokonaan uusi.
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... ta/247385/

- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Ja on mun mielestä ihan hyvä idea että autossa on myös "säästömoodi". Näin paljon ajavana tuollainen jerkyll/hyde -aspekti autossa on enemmän kuin kiva. Ajetaan pitkää matkaa tuolla tuhnulla moodilla ja kun haluaa huvitella niin väännetään namikat kaakkoon.HR kirjoitti:^Varmastikkin esim CO2 mittaukset tehdään DNA nappulan N asennossa joten sellainen järki ko nappulalla varmastikkin on. Käytön kannaltahan se on minunkin mielestäni täysin turha fiisööri kunhan katsoo vaan että se on "oikeassa" asennossa
-Matti-
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mulla on siitä erikoinen auto, että kaasupolkimessa on useampi asento. Saa melko näppärästi vaihdettua ihan lennosta vauhtia ja polttoaineenkulutusta.
Ei se teho kuitenkaan tule ilmaiseksi oli DNA nappulaa tai ei. Mutta tuo CO2 selitys voi olla yksi tekijä, vaan vaikuttaako sekään siihen ajotapaan, jolla tuo mitataan. No samapa tuo, jännä vaan tää kehityssuunta: läskiä lisää ja kaikenlaista namiskuukkelia kuljettajalle.
Ei se teho kuitenkaan tule ilmaiseksi oli DNA nappulaa tai ei. Mutta tuo CO2 selitys voi olla yksi tekijä, vaan vaikuttaako sekään siihen ajotapaan, jolla tuo mitataan. No samapa tuo, jännä vaan tää kehityssuunta: läskiä lisää ja kaikenlaista namiskuukkelia kuljettajalle.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Varmasti vaikuttaa, kun auto käyttäytyy aivan eri tavalla.Rolle kirjoitti:vaikuttaako sekään siihen ajotapaan, jolla tuo mitataan.
Omasta mielestäni DNA-systeemi on ihan ok, on hyvä, että autosta saa (optimaalisesti) sopivan moniin eri tilanteisiin. Pakkohan sitä ei ole käyttää, tietenkään. Jos autolla ajaa joskus joku muukin, voi auto sopia useampaan makuun -> helpompi perustella ostopäätöstä

- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Samaan syssyyn voi sanoa, että turha noita turboja on lastuttaa kun painaa vaan enemmän kaasuaRolle kirjoitti:Mulla on siitä erikoinen auto, että kaasupolkimessa on useampi asento. Saa melko näppärästi vaihdettua ihan lennosta vauhtia ja polttoaineenkulutusta.
Ei se teho kuitenkaan tule ilmaiseksi oli DNA nappulaa tai ei. Mutta tuo CO2 selitys voi olla yksi tekijä, vaan vaikuttaako sekään siihen ajotapaan, jolla tuo mitataan. No samapa tuo, jännä vaan tää kehityssuunta: läskiä lisää ja kaikenlaista namiskuukkelia kuljettajalle.

Tuollasella namiskalla vaan potentiaalisesti voidaan vaihtaa moottorinohjausta lennosta jolloin oikeasti saadaan pienempikulutuksellinen moodi. Ehkä vähemmän tehoja, mutta joskus tuollaisesta on hyötyä.
Ja sitten se huvittelumoodi, jossa kulutus tapissa ja fun-factor samoin

-Matti-
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Olen vähän skeptinen siihen että jollain namiskuukelilla voitaisiin vaikuttaa tasaisen nopeuden kulutukseen. Tietty matkanopeus vaatii tiettyä tehoa, ja se teho taas vaatii tiettyä määrää moottorissa poltettua ilman ja bensan seosta. Seoksen optimointiin on käytettävissä samat temput oli "ajomoodi" sitten mikä tahansa, ja sen vääntämisessä sivuun optimista taas ei ole mitään järkeä.
Kiihdyttelyt voi sitten olla eri juttu.
Ainakin MiTon DNA oli mielestäni sikäli pyllystä että se palasi aina N-asentoon kun virrat käänsi pois. Ja N-asennolla kärry ei kyllä käyttäydy siten kuin pikkusportille olisi suotavaa, eli turhaa nappulan hypistelyä olisi ohjelmassa aina ajoon lähdettäessä. Ellei sitten huolto pysty muuttamaan asetusta jostain.
Tuota painon ja nappeleiden lisääntymistä olen itsekin murehtinut ja leikkinyt ajatuksella modernista versiosta 105-sarjan Alfasta, vaikkapa 70-luvun Spiideristä. Siinä kun ei montaa osaa ole ja luulisi ettei rakentaminen nykyisillä konsteilla voisi olla kallista kunhan rakenteita vähän optimoitaisiin suursarjatuotantoon sopiviksi ja tietysti turvallisemmiksi. Eikö tuollaisella tosiaan olisi markkinoita kun ei niitä näytä oikein kukaan tekevän?
Kiihdyttelyt voi sitten olla eri juttu.
Ainakin MiTon DNA oli mielestäni sikäli pyllystä että se palasi aina N-asentoon kun virrat käänsi pois. Ja N-asennolla kärry ei kyllä käyttäydy siten kuin pikkusportille olisi suotavaa, eli turhaa nappulan hypistelyä olisi ohjelmassa aina ajoon lähdettäessä. Ellei sitten huolto pysty muuttamaan asetusta jostain.
Tuota painon ja nappeleiden lisääntymistä olen itsekin murehtinut ja leikkinyt ajatuksella modernista versiosta 105-sarjan Alfasta, vaikkapa 70-luvun Spiideristä. Siinä kun ei montaa osaa ole ja luulisi ettei rakentaminen nykyisillä konsteilla voisi olla kallista kunhan rakenteita vähän optimoitaisiin suursarjatuotantoon sopiviksi ja tietysti turvallisemmiksi. Eikö tuollaisella tosiaan olisi markkinoita kun ei niitä näytä oikein kukaan tekevän?
- Epäkelpokeräilijä -
Tulee tuollaisessa dna:ssa esim. se riemu, että osaava lastupaja osannee laittaa eri ohjelmat jokaisen kirjaimen taakse. Tiedä sitten saisiko sitä "aktiivi"alustaa muokattua myös ohjelmallisesti.
Harmi kieltämättä, ettei pirteää, pientä ja kevyttä takavetohenkilöautoa valmista kukaan, oli siinä kattoa tai ei. En minä tarvitse ilmastointia, en cruisea, enkä ajonestoa (ESC). Tasapainoinen lukolla varustettu putkivetovehje välttäisi oikein hyvin.
Harmi kieltämättä, ettei pirteää, pientä ja kevyttä takavetohenkilöautoa valmista kukaan, oli siinä kattoa tai ei. En minä tarvitse ilmastointia, en cruisea, enkä ajonestoa (ESC). Tasapainoinen lukolla varustettu putkivetovehje välttäisi oikein hyvin.
VMP
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Saman trendin ilmentymiä, joittenkin mielestä lisää mukavuutta/turvallisuutta...eli parkkiassariRolle kirjoitti:En ole väittänyt etteikö saisi olla, ikävä vaan, että trendi on mennyt tällaisten hilavitkuttimien kehittämiseen. Mielummin auto joka on tehty ajettavaksi ja jo alunperin sellaiseksi, kuin se halutaankin.Xehpuk kirjoitti:Onko mitään syytä, miksi autossa ei saisi olla tällaista valitsinta?



Toyotan ja muidenkin merkkien viimeaikaiset mokat ennakoi kivasti tulevaisuutta. Jos oikeasti haluaa harrastaa esim Alfaa niin paras pitäytyä vanhassa tekniikassa eli nyt eletään sitä muutosta jonka jälkeen ei harrasteautoja enää valmisteta.
Meni kauas aiheesta, mutta lisätään tähän, että http://www.alfagiulietta.com saitilla on jo vähän elonmerkkiä

Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Minä näen asian niin, että nyt voidaan tarjota kuljettajalle lisää vaihtoehtoja, eikä kyse ole suinkaan siitä, että kuskin tehtäviä vähennettäisiin tai helpotettaisiin tarpeettomasti. Eihän autoa tarvitse nykyään ostaa pelkästään mustana, eivätkä penkki ja ajoasento ole kiinteitä - kyse on siis IMHO aivan eri asiasta.AlfaTom kirjoitti:Saman trendin ilmentymiä, joittenkin mielestä lisää mukavuutta/turvallisuutta...eli parkkiassariRolle kirjoitti:En ole väittänyt etteikö saisi olla, ikävä vaan, että trendi on mennyt tällaisten hilavitkuttimien kehittämiseen. Mielummin auto joka on tehty ajettavaksi ja jo alunperin sellaiseksi, kuin se halutaankin.Xehpuk kirjoitti:Onko mitään syytä, miksi autossa ei saisi olla tällaista valitsinta?ja kaistavahti
joka myös ottaa ohjauksen hallintaan tarvittaessa
![]()
Tätä aikaa elettiin mm. myös, kun kaasarikoneet poistuivat ja tilalle tuli ruiskuJos oikeasti haluaa harrastaa esim Alfaa niin paras pitäytyä vanhassa tekniikassa eli nyt eletään sitä muutosta jonka jälkeen ei harrasteautoja enää valmisteta.

Joo kulkee 159:kin paremmin ilman luistonestoo näillä keleillä, ei nyykähdä heti ja kaasulla voi säädellä raapimista - suosittelen kokeilemaan.
Täältä meidän umpilumiteiltä ei pääse ees lähteen, jos luistonesto on kytkettynä.
Jos ei pysy kaistalla ilman vahtia suosittelisin kyllä jotain muuta kuin autolla ajoa.
Täältä meidän umpilumiteiltä ei pääse ees lähteen, jos luistonesto on kytkettynä.
Jos ei pysy kaistalla ilman vahtia suosittelisin kyllä jotain muuta kuin autolla ajoa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
BMW:n 1-sarja? Ohan se helevetin ruma, mutta todella hieno ajettava. Se 135 olis joskus kiva saada leluksi.mattijus kirjoitti:
Harmi kieltämättä, ettei pirteää, pientä ja kevyttä takavetohenkilöautoa valmista kukaan, oli siinä kattoa tai ei. En minä tarvitse ilmastointia, en cruisea, enkä ajonestoa (ESC). Tasapainoinen lukolla varustettu putkivetovehje välttäisi oikein hyvin.
-Matti-