75:sen lämppärin puhallin
Valvoja: Moderators
75:sen lämppärin puhallin
Eli onkos otsikon mukaiseen laitteeseen vielä lämppärin puhallinta ja läm-
mityskennon venttiiliä saattavissa?.Suomen osatoimittajilta yritetty kysellä.
mityskennon venttiiliä saattavissa?.Suomen osatoimittajilta yritetty kysellä.
T.L
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
motonetissä tuota puhallinta näyttäisi saavan..
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-1736
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-1736
Niinpä näyttää löytyvän,yllättävää että Motonetistä.90 kirjoitti:motonetissä tuota puhallinta näyttäisi saavan..
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-1736
T.L
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
En kyllä suosittele tuota motonetin puhallinta kellekkään. Omassa ainakin oli siivet väärällä etäisyydellä. Niitä takoessa paikalleen ilmeisesti akselin ankkurointi petti. Tuloksena mutkissa koteloon hankaava puhallin. Oletko muukkoselta tai heikalta kysynyt?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
On tullut kyseltyä heiltä sähköpostilla ilman vastauksia.Tiige kirjoitti:En kyllä suosittele tuota motonetin puhallinta kellekkään. Omassa ainakin oli siivet väärällä etäisyydellä. Niitä takoessa paikalleen ilmeisesti akselin ankkurointi petti. Tuloksena mutkissa koteloon hankaava puhallin. Oletko muukkoselta tai heikalta kysynyt?
T.L
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Oma Motonetin puhallin kyllä pelaa mutta se vaati tosiaan vähän askartelua. Akseli ei ole mitenkään lukittu ankkuriin sen paremmin kuin siipiinkään, ja siipiä pitää saada toiselle etäisyydelle että mahtuvat koteloon. Mieluusti siinä käännellessä alkaa akseli vaeltamaan ankkurillakin.
Ne siivet on sitten perkeleellisen terävät. Itse uskoin kolmannen auenneen sormen kohdalla ja hain hanskat.
Ne siivet on sitten perkeleellisen terävät. Itse uskoin kolmannen auenneen sormen kohdalla ja hain hanskat.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kotelo on alkujaankin tarkka sovitteinen. Väljillä sovituksillahan tuo alkaisi pyörittämään, enemmän, samaa ilmaa. Lisäksi se keskellä oleva panta, joka on yhdellä muoviin tulevalla ruuvilla, on varsin heppoinen kiinnitys.
Mehän tehtiin muutamaan 75:seen puhallinmoottori remontit. Laakerit kuulalaakereiksi (alkoivat, vaikka olivat suojattuja, sitten varsin nopeasti vinkumaan. Tai jäi epäselväksi oliko äänilähteenä laakerit vai siivet), sitten sorvattiin teflonista. Sellaisena se auto lähti eteenpäin. Tuolloin jouduttiin irroittamaan, kummatkin, siivet. Olivat lukkorengaskynsi hässäkällä lukittuja.
Samalla vaihdettiin uudet hiilet.
Mehän tehtiin muutamaan 75:seen puhallinmoottori remontit. Laakerit kuulalaakereiksi (alkoivat, vaikka olivat suojattuja, sitten varsin nopeasti vinkumaan. Tai jäi epäselväksi oliko äänilähteenä laakerit vai siivet), sitten sorvattiin teflonista. Sellaisena se auto lähti eteenpäin. Tuolloin jouduttiin irroittamaan, kummatkin, siivet. Olivat lukkorengaskynsi hässäkällä lukittuja.
Samalla vaihdettiin uudet hiilet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Itse laitoin omaani tuon motonetin puhaltimen vuosi sitten, Ollut auto jokapäiväisessä käytössä ja puhallin on pirun reipas. Täydellä teholla ilma todellakin vaihtuu.
Joutui tosiaan aavistuksen siipien väliä siirtämään, mulla tais käydä säkä kun muistelen, että ei ollut hirveän vaikea operaatio. Mutta pitävän kiinnityksen virittely koteloon oli, koska sen tosiaan pitää pysyä täysin paikallaan muuten siivet tosiaan ottaa koteloon.
Joutui tosiaan aavistuksen siipien väliä siirtämään, mulla tais käydä säkä kun muistelen, että ei ollut hirveän vaikea operaatio. Mutta pitävän kiinnityksen virittely koteloon oli, koska sen tosiaan pitää pysyä täysin paikallaan muuten siivet tosiaan ottaa koteloon.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
75:sen Puhallin
Siihen käy BMW:n puhallin, niitä on kahta mallia 5mm ja 6mm akselilla, parasta on kun ottaa vanhan pois malliksi. Itse ostin sen eräästä autosähkölaitteita myyvästä, ja korjaavasta firmasta. Kannattaa ottaa se 6mm akselilla oleva moottori kestää paremmin. Maksoi jotain 60 ekeä, ja oli Boschin valmistama. Muistaakseni siivet pitää ottaa vanhasta.