Kakkosautoksi Ford Explorer vuosimallia 2003. Ei varsinaisesti maasturia etsitty, mutta kun naapurustossa sattui maastamuuton vuoksi olemaan kyseinen malmikasa edullisesti myynnissä, niin tuli moiseen sorruttua. On muuten kohtuullisen kokoinen. Moottorina 4.6 -litrainen kasi (bensa tai lpg-kaasu).
Nämä jenkit on meikäläiselle täysin uusia tuttavuuksia, samoin kaasu polttoaineena, joten saas nähdä mitä tästäkin tulee.
IceBug Hiko kengät. Toistaiseksi ei voi kuin kehua, pito on loputon ja juoksutuntumakin yllättävän hyvä.
Kaupassa kun kävelin sisällä niin kuulosti kuin olisi steppauskengillä kulkenut. Tästä seurasi ihmetteleviä katseita, mutta Alfistihan on niihin jo tottunut
Uudet kaasujouset sportwagonin takaluukkuun. Vaihtoehtoinen hankinta olisi ollut kuhmu(ja) takaraivossa, vaikka tuossa pahimmilla pakkasilla oppikin jo varomaan tuota putoavaa esinettä. Nyt pysyy taas ylhäällä. 60:n rahan arvoinen mukavuus. Samalla lunastin taas tottuneesti gallonan lekkerin Castrolia noille janoisille hevoisille.
Wile E. Coyote kirjoitti:IceBug Hiko kengät. Toistaiseksi ei voi kuin kehua, pito on loputon ja juoksutuntumakin yllättävän hyvä./
Näitä IceBug-kenkiä täytyy kyllä kehaista. Minulla on toista talvea nyt käytössä kahdet eri kengät; toisissa on tuo metallinastasysteemi ja toisissa on nastaton pitopohja.
Kun oli tottunut liukumaan huskyn ja malamuutin perässä iljanteella aivan nahkoineen, teräsnastojen pito oli uskomaton. Hurtatkin silmäilivät hämmentyneinä taakseen.
Parketilla tosin en suosittele kävelemään noilla nastoilla, eivät ne niin paljoa sisään painu.
Halvalla kun sai, niin tuli hommattua tuohon tomaattinahkasohvafarmariin n. 40 hv lisää tehoja, n. 40 nm lisää vääntöä sekä sutimiseneston- ja ajotietokoneenpäivitys.
CTEK XS 3600 laturi. Saihan sen pakkasen hyydyttämän akun vielä henkiin. Laitoin liittimen valmiiksi akunnapoihin kiinni, niin ei tartte jatkossa fillaroida 25 asteen pakkasilla töihin. Ekaa kertaa alfa hyytyi, mutta sekin meni valtaosin 6 vuotta vanhan akun piikkiin. Voi olla, että akku menee vielä vaihtoon- pääseepähän nyt liikkeelle hakemaan mahdollisesti sen vaihtoakun. Laturi tuntuu maineensa arvoiselta, eikä pahan hintainenkaan ollut.
Ylätukivarret, Brembon levyt+palat, moniurahihna +rullat+kiristin.....juu ja Heikalle sais heti meneen 700e jos hankkis kaiken mikä tekis autosta "timantin"....Ehkä sit ens tilistä!
Pari tukivartta heikalta ja motonetistä kasa polttimoja, parkkeihin ja mittaristoon.
Sotkasta kaks atk-pöytää, oli alfaintoinen myyjä kun vaihto puheenaiheen heti kun mahdollista pöydistä autoihin ..eli ..tässä on tämä esitteessä oleva ohut läppäripöytä, onko toi 156 vai 159..
uusi ilmi plus torx tr sarja joka oli kuitenkin vääränlainen, pe$#len sakemannit käyttäneet viisisakaraisia torx tr ruuveja. Tulipa sitten väkisin väännettyä ruuvit auki. Saa nähdä miten ei bosch ilmi toimii.
Kumma juttu nuo ilmit. Mulla oli -98 156:ssa ilmin anturi kiinni ihan tavallisilla torx tamperproofeilla, mutta varaosana ostamassani lada 110:n ilmissä oli nuo helvetinperkeleen ruuvit. Runko oli erilainen joten anturi piti saada irti, niin vedin ruuveihin rautasahalla viillon ja avasin isolla talttapääruuvvarilla.
Noita antureita ei kait saisi irroitella rungoistaan. Kiinnilaitettaessa ei saa ihan samaan asentoon, joka voi haitata toimintaa. Näin ainakin Bosch kouluttaa.
TommiS kirjoitti:Nainen, joka ajaa sataneljäseiskalla, ja jonka intohimona ovat italialaiset autot. Parikymmentä hymiötä tähän perään...
Ai, niitä on toinenkin.
on niitä ainakin kolme, ja kyllä, kalliiksi tulee...
Yksinhuoltajalle maalataan demoneita seinälle
Ensihuuman jälkeen ymmärsin kuitenkin tiedustella, että koskahan Neidin Alfan jakopäänhuolto on tehty, ja saatuani vastauksena, notta -09, saattoi suhteen kiihkomielisyys jatkua osaltani.
Selvyydeksi edelleen, että Neidin Alfa on kuitenkin italialainen auto.
maybetomorrow kirjoitti:Acerin 15.6" kannettava, 320 GB. Se nyt vaan on tyhmää ostaa Acer.
Taitaapi olla samanlainen minkä näppäimistöä minäkin näppäilen tällä hetkellä.
Viimeksi hankittua: 3 litraa mehua jääkaappiin. Sitä ennen tollainen korkeakiilto valkoinen lipasto minkä kokoamisessa meni noin 2 tuntia.. Ei ollut kuitenkaan Kampradilta hankittu.
Ottimo kirjoitti:AudioPro LV2 aktiivikaiuttimet langattomalla yhteydellä. Viimeinkin löytyi langaton hifi-ratkaisu.
Aktiivikaiuttimet langattomalla yhteydellä? Eikä roiku pyykkinarussa tms. toimii ydinvoimalla ja silleen. Varmaan ihan kivan kuuloiset tietokonekaiuttimet mutta silti. Aktiivikaiuttimet langattomalla yhteydellä... Virtaa ne tarvitsee jossain vaiheessa kuitenkin.
Epezi kirjoitti:Noita antureita ei kait saisi irroitella rungoistaan. Kiinnilaitettaessa ei saa ihan samaan asentoon, joka voi haitata toimintaa. Näin ainakin Bosch kouluttaa.
Kunhan se nyt on 10 asteen sisällä org. asennosta niin pelittää ihan OK. Kuulema.
Epezi kirjoitti:Noita antureita ei kait saisi irroitella rungoistaan. Kiinnilaitettaessa ei saa ihan samaan asentoon, joka voi haitata toimintaa. Näin ainakin Bosch kouluttaa.
Kunhan se nyt on 10 asteen sisällä org. asennosta niin pelittää ihan OK. Kuulema.
Toimii ainakin vielä ihan hyvin, vikavalo on pysynyt poissa ja käynti on paljon parempi.