Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kerronpa pienen tarinan vaikkei erityisesti vatuta.
Aikaa on kulunut hitosti yrittäessä hommata oikeaa vaiheloota-öljyä Audiin. Tänään kilautin muutamaan paikkaan, ja yhdessä tapahtui seuraavaa.
-Tarvitsisin automaatti vaiheloota-öljyä ZF:n laatikkoon 5hp-24, Audin.
-Haha, ei niitä öljyjä laatikolla katsota (oikeasti katsotaan, mutta ei varmaan normi vara-osaliikkeessä)
Kerron heti auton tarkan mallin ja että alkuperäisöljy on Esson.
Myyjä kaikketietävän tuskastuneena rupeaa selittämään ettei se ole alkuperäisöljy vaan... teknistä turhaa selitystä...
Itseä rupeaa pikkasen hatuttamaan ja sanon vähän tökerösti ettei minulle tarvitse selittää olen autoharrastaja, kovan luokan.
Myyjä nauraa vaihteeksi päin naamaa että todella kovan luokan harrastaja näköjään joo.
Katkaisin tässä vaiheessa puhelun kun en tarvinnut enää myyjän palveluita.
Aika jännä myyntitaktiikka kun oli tarkoitus vaan mahdollisimman nopeasti selvittää onko heillä myydä mulle reilun 60e edestä öljyä vai ei.
Aikaa on kulunut hitosti yrittäessä hommata oikeaa vaiheloota-öljyä Audiin. Tänään kilautin muutamaan paikkaan, ja yhdessä tapahtui seuraavaa.
-Tarvitsisin automaatti vaiheloota-öljyä ZF:n laatikkoon 5hp-24, Audin.
-Haha, ei niitä öljyjä laatikolla katsota (oikeasti katsotaan, mutta ei varmaan normi vara-osaliikkeessä)
Kerron heti auton tarkan mallin ja että alkuperäisöljy on Esson.
Myyjä kaikketietävän tuskastuneena rupeaa selittämään ettei se ole alkuperäisöljy vaan... teknistä turhaa selitystä...
Itseä rupeaa pikkasen hatuttamaan ja sanon vähän tökerösti ettei minulle tarvitse selittää olen autoharrastaja, kovan luokan.
Myyjä nauraa vaihteeksi päin naamaa että todella kovan luokan harrastaja näköjään joo.
Katkaisin tässä vaiheessa puhelun kun en tarvinnut enää myyjän palveluita.
Aika jännä myyntitaktiikka kun oli tarkoitus vaan mahdollisimman nopeasti selvittää onko heillä myydä mulle reilun 60e edestä öljyä vai ei.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Tänään vähän asenneltiin. Kaksi lähestulkoon asiansa osaavaa auton alla ....piti siis laittaa etuylätukivarret, moniurahihna+hilppeet, takajarruttimet uusiksi ja putsailla etummaisia yms. pientä....peruspuuhastelua....osat Arwidsonilta eli laatukamaa sanoisin.... löytyy nosturit ja kaikki maailman työvempaimet...kaikki ookoo siis, auto ylös ja ekat karhut tuulensuojaan , pakettia auki ja apparin puolen tukivarsi on pienen tuumailun jälkeen mennyt uuteen kotiinsa. Fiilis hyvä. Toinen loota auki ja allekirjoittanut aseissa...purkaa vanhat paskat, heittää halveksien pois ja alkaa tiirailla sitä toista tukivartta. Katsoo, kokeilee, nöyrtyy ja sanoo: "Kato ny sää p..kelet tätä! Eiks täs oo jotain vikaa!?" Ja onhan siinä. Varsi on KIERO, tahtoo sanoa se yläpään pitkä pultti menee vain yhden reiän läpi. Ei uskalleta alkaa sitä lämmittään ja väänteleen tai muuta vast. "patentointia". Ensimmäinen ongelma. Julmettu soittokierros 13.30(la) ja ainoa uusi varsi löytyy Motonetistä....pakko uskaltaa(tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta itse ostan tukivarret viimeiseksi täältä...) ja kas! Sopiihan se mutta nivel on lähes ilman rasvaa!(normaalia??Ei ihme et ex-emännällä hajosi muutamassa kuukaudessa...). Lisää vassua ja kiinni. Homma roger. Sitten hihnanperkele. Juu ja kolmas nalle ...vanhaa rumaa pois ja uutta rullaa kiinni, kiristin osuu hyvin paikoilleen, ja sit se remmi....Tosiaan! Tää on muuten liian pitkä!!! Tosi kiva. Vanha??? Kai se on pakko.....ja sit vaan vanhaa ja uutta sekaisin. Hyvin menee tähän asti. Lähes normaali remontti.....Jäljellä takajarrujen vaihto....Jopa meikäläiselle helppo nakki. Paitsi että jarrulevyt on liian isot. Pitäis olla 251mm ja kätösessä on 276mm( tai jotain sinnepäin..ilmeisesti FL:n ?) levyt. Kaivan siis hiljaisena vanhan täysin umpiruosteessa olevat levyn ja "viilailen" vittuuntuneena paloineen takaisin kuskinpuolelle...Apparinpuolelle en jaksa edes vilkaista. Turhaa tässä vaiheessa. Kai se siä tulee viä muutaman päivän. Aikaa on kulunut, maha on kasvanut, ja paljon on vettä virrannut koskessa....Tulos: jotain uutta, jotain vanhaa, jotain lainattua ja jotain muuta. Katotaan autosta kulmat kohilleen ja ruvetaan keräileen kamoja kasaan. Kotimatkaa 30 km. Ajo tuntuu hyvältä, jämäkältä, tarkalta, kunnes: jäljellä 5km kun alkaa, jopa 100km/h vauhdissa, kuulua koppiin kunnon kihnutus ja sirklaus! Mikä helevetin perkele nyt!!! Kotopihassa totean että apparin puolen takajarru on maannut päälllä ja on tulikuuma! Kuuntelen napsahtelua ja hengitän syvään kuulasta pakkasilmaa.....Mietin syntyviä syviä, menneitä ja tulevia...Ajan Alfa Romeolla! Mahtavaa!!!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
You own me plasticks! So shut up!Abarth kirjoitti:Sorry OT, mutta kieltämättä aika huvittava ilmaisu...gYdEbUh kirjoitti:ei minulle tarvitse selittää olen autoharrastaja, kovan luokan.
Myyjä nauraa vaihteeksi päin naamaa että todella kovan luokan harrastaja näköjään joo.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
pitkämies kirjoitti:Tänään vähän asenneltiin. Kaksi lähestulkoon asiansa osaavaa auton alla ....piti siis laittaa etuylätukivarret, moniurahihna+hilppeet, takajarruttimet uusiksi ja putsailla etummaisia yms. pientä....peruspuuhastelua....osat Arwidsonilta eli laatukamaa sanoisin.... löytyy nosturit ja kaikki maailman työvempaimet...kaikki ookoo siis, auto ylös ja ekat karhut tuulensuojaan , pakettia auki ja apparin puolen tukivarsi on pienen tuumailun jälkeen mennyt uuteen kotiinsa. Fiilis hyvä. Toinen loota auki ja allekirjoittanut aseissa...purkaa vanhat paskat, heittää halveksien pois ja alkaa tiirailla sitä toista tukivartta. Katsoo, kokeilee, nöyrtyy ja sanoo: "Kato ny sää p..kelet tätä! Eiks täs oo jotain vikaa!?" Ja onhan siinä. Varsi on KIERO, tahtoo sanoa se yläpään pitkä pultti menee vain yhden reiän läpi. Ei uskalleta alkaa sitä lämmittään ja väänteleen tai muuta vast. "patentointia". Ensimmäinen ongelma. Julmettu soittokierros 13.30(la) ja ainoa uusi varsi löytyy Motonetistä....pakko uskaltaa(tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta itse ostan tukivarret viimeiseksi täältä...) ja kas! Sopiihan se mutta nivel on lähes ilman rasvaa!(normaalia??Ei ihme et ex-emännällä hajosi muutamassa kuukaudessa...). Lisää vassua ja kiinni. Homma roger. Sitten hihnanperkele. Juu ja kolmas nalle ...vanhaa rumaa pois ja uutta rullaa kiinni, kiristin osuu hyvin paikoilleen, ja sit se remmi....Tosiaan! Tää on muuten liian pitkä!!! Tosi kiva. Vanha??? Kai se on pakko.....ja sit vaan vanhaa ja uutta sekaisin. Hyvin menee tähän asti. Lähes normaali remontti.....Jäljellä takajarrujen vaihto....Jopa meikäläiselle helppo nakki. Paitsi että jarrulevyt on liian isot. Pitäis olla 251mm ja kätösessä on 276mm( tai jotain sinnepäin..ilmeisesti FL:n ?) levyt. Kaivan siis hiljaisena vanhan täysin umpiruosteessa olevat levyn ja "viilailen" vittuuntuneena paloineen takaisin kuskinpuolelle...Apparinpuolelle en jaksa edes vilkaista. Turhaa tässä vaiheessa. Kai se siä tulee viä muutaman päivän. Aikaa on kulunut, maha on kasvanut, ja paljon on vettä virrannut koskessa....Tulos: jotain uutta, jotain vanhaa, jotain lainattua ja jotain muuta. Katotaan autosta kulmat kohilleen ja ruvetaan keräileen kamoja kasaan. Kotimatkaa 30 km. Ajo tuntuu hyvältä, jämäkältä, tarkalta, kunnes: jäljellä 5km kun alkaa, jopa 100km/h vauhdissa, kuulua koppiin kunnon kihnutus ja sirklaus! Mikä helevetin perkele nyt!!! Kotopihassa totean että apparin puolen takajarru on maannut päälllä ja on tulikuuma! Kuuntelen napsahtelua ja hengitän syvään kuulasta pakkasilmaa.....Mietin syntyviä syviä, menneitä ja tulevia...Ajan Alfa Romeolla! Mahtavaa!!!
..ammattina autoslalom..
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
^^ juu ei oo vitsi....Uskoo ken tahtoo. Ei paljon naurata kun tilaa ihan jetsulleen oikeaa tavaraa automalliin jota jopa suomessa on satoja liikenteessä, ja joka toisestalootasta paljastuu epäsopivia palikoita....nyt saa tehdä puolet uudestaan....
PS: SE tukivarren laatikko oli täysin virheetön, joten tuskin sitä kukaan on seinäänkään heittänyt....voi kuulostaa uskomattomalta mutta olis pitänyt ottaa kuva siitä
PS: SE tukivarren laatikko oli täysin virheetön, joten tuskin sitä kukaan on seinäänkään heittänyt....voi kuulostaa uskomattomalta mutta olis pitänyt ottaa kuva siitä
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Ihan OT,mutta tilasin pohjoisesta ennenmuinnoin punaisen listan 75zeen.
Tavara tuli originaalipaketissaan,tarrkastettuna ja särrkyvä-lasit kyljissään.
Vuoden,ehkä kahden päästä otin heijastimen pahviputkesta ja Vola`halkihan se on.
Hetken halusin kuristaa jotain, mutta tulinkin toisiin
ajatuksiin etten voi muovin vanhemiselle mitään. Missäs niitä uusia 75tosen lamppuja tehdään,vai saako vielä "freessiä" tavaraa ?
Sportti voitti 11-2
Tavara tuli originaalipaketissaan,tarrkastettuna ja särrkyvä-lasit kyljissään.
Vuoden,ehkä kahden päästä otin heijastimen pahviputkesta ja Vola`halkihan se on.
Hetken halusin kuristaa jotain, mutta tulinkin toisiin
ajatuksiin etten voi muovin vanhemiselle mitään. Missäs niitä uusia 75tosen lamppuja tehdään,vai saako vielä "freessiä" tavaraa ?
Sportti voitti 11-2
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
^Mulla muuten lukee Audin lisävarustekoodeissa että vahvistetut puskurit
Ja vähän avautumisen aihetta aiheuttaa että yli kaksi viikkoa meni aikaa 'hukkaan' kun purin ja tänään sain paikoilleen hihnapyörän jalkoineen. Melkeen kaikki tuossa hommassa tuntui kusevan. Tänään sain viimeisen palasen kohdilleen kun huomasin että vaihto-osasta täytyi rälläköidä 3x3cm alumiinipala pois että sai paikalleen.
Ciancarlo: Väärin. Kun olin sulkemassa puhelinta niin kuului vielä että no katsotaas sulle nyt sopivat öljyt.
Ja vähän avautumisen aihetta aiheuttaa että yli kaksi viikkoa meni aikaa 'hukkaan' kun purin ja tänään sain paikoilleen hihnapyörän jalkoineen. Melkeen kaikki tuossa hommassa tuntui kusevan. Tänään sain viimeisen palasen kohdilleen kun huomasin että vaihto-osasta täytyi rälläköidä 3x3cm alumiinipala pois että sai paikalleen.
Ciancarlo: Väärin. Kun olin sulkemassa puhelinta niin kuului vielä että no katsotaas sulle nyt sopivat öljyt.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
En vaan voi ymmärtää miksi tulliposti jätti pakettini vantaalle. Siis ymmärrän että otettiin sivuun, siihen heillä on oikeus. Mutta miksi sitä ei automaattisesti toimiteta asiakasta lähimpänä olevaan toimipisteeseen jonne etäisyys on 10km, vaan jätetään ~130km päähän. Ja jos haluan sen lähimpään niin se pitää kirjallisesti pyytää. Tai sitten voin maksaa 22,60€+verot huolintafirmalle siitä että tullaavat ja se sitten saapuu paikalliseen postiin.
Hieno systeemi
Hieno systeemi
Ayrton Senna da Silva forever
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
^sanoppa muuta.
Jos haluat sen johonkin muuhun tulliin kuin vantaalle se pitää lähettäjän erikseen kirjottaa paketin päälle!
Perheyritykseen tulee jonkin verran paketteja Thaimaasta. Hienoa on se että vaikka paketin päälle oli kirjotettu että tullataan tampereella, meni paketti kuitenkin vantaalle. Toimituskulut vantaalta tampereelle oli enemmän kuin lentorahti Thaimaasta suomeen.
Jos haluat sen johonkin muuhun tulliin kuin vantaalle se pitää lähettäjän erikseen kirjottaa paketin päälle!
Perheyritykseen tulee jonkin verran paketteja Thaimaasta. Hienoa on se että vaikka paketin päälle oli kirjotettu että tullataan tampereella, meni paketti kuitenkin vantaalle. Toimituskulut vantaalta tampereelle oli enemmän kuin lentorahti Thaimaasta suomeen.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tuli eilen käytyä emännän ja isäukon kanssa Sappeessa laskettelemassa, kun oli kymppitiistai. Halvat liput ja ruoat. Crossirinteessä ponkaisin viimeisen hyppyrin kohdalla selkäni suoraksi ja se napsahti vissiin lukkoon. Laskeuduin jaloilleni, enkä voinut liikkua lainkaan. Moottorikelkalla mut kuskattiin pois rinteestä. TAYS:ssa tunnin jonottelun jälkeen parit piikit kankkuun, joiden auttamista odoteltiin puoli tuntia... huonolla menestyksellä. Koska en ollut omalla autolla, päättivät he antaa minulle vielä kunnon huumesatsin, jotta saan yön nukuttua kivutta. Tuntui kyllä vähän siltä, kun olisi ollut pöhnässä, mutta selkään sattui ihan normaalisti. Yöllä heräsin joka kerta, kun käänsin kylkeä. Aamulla kävin hakemassa saamani reseptilääkkeet: 800mg Buranan 6mg Sirdaludin. Burana ei ainakaan tunnu auttavan kyllä yhtään mitään. Tuo toinen lääke on kai aivan karmeeta norsun kaato tavaraa. Äitini sanoi olleensa jo 2 mg:sta ihan pihalla. Jos ei sekään lievennä yhtään kipua, niin huomenna lienee jo parasta mennä uudestaan ensiapuun. Ai saa**** !
Sirdalud on ns. lihasrelaksantti eli se sulattaa kramppeja ja avaa lukkiutuneita lihaksia. Useinhan tuollaisen tärskyn jälkeen lihakset kramppaavat rangan ympärillä. Tottumattomalle Sirdalud aiheuttaa jännän velton tunteen. Tuntuu kuin selkäranka valuisi housuihin. Muuta housuissa ei sitten tapahdukaan tuon aineen vaikutuksessa, mutta tuskin sitä kipeän selän omistaja muutenkaan sensuaalipuuhiin halajaa.-Tomi- kirjoitti:Aamulla kävin hakemassa saamani reseptilääkkeet: 800mg Buranan ja 6mg Sirdaludin. Burana ei ainakaan tunnu auttavan kyllä yhtään mitään. Tuo toinen lääke on kai aivan karmeeta norsunkaatotavaraa. Äitini sanoi olleensa jo 2 mg:sta ihan pihalla. Jos ei sekään lievennä yhtään kipua, niin huomenna lienee jo parasta mennä uudestaan ensiapuun. Ai saa**** !
Mutta kuten kaikkiin mömmöihin, tuohonkin mieli turtuu ja elimistö tottuu.
Mulla vetää toisinaan lapaluiden välistä niin jumiin ettei kärsi kääntää päätä tai juuri muutenkaan liikkua. Sirdalud 4mg ja yleensä seuraava päivä on jo parempi, muutamassa päivässä hyvä. Mutta se ei siis ole mikään kipulääke vaan helpottaa noita lihaslukkoja ja sitä kautta kipukin vähenee pikkuhiljaa...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
^^Eikä tarvi enää ostaa kaljaa erikseen.
Tunti tuli istuttua neljän trafiikissa turhanpäiten, kun ei autotarvikeliikkeitä näkynyt. Täytyi sitten kaartaa kotiteboilille ja poiketa boikotista.
Iltapäivän kruunasi aasiakas osuuskaupassa, joka vartin verran väitti saaneensa rahasta väärin takaisin. Ei vaan millään malttanut olla sanomatta herralle suoria sanoja.
No, voishan sen ajan kai turhemminkin käyttää, kiva se on välillä jonottaakin.
Tunti tuli istuttua neljän trafiikissa turhanpäiten, kun ei autotarvikeliikkeitä näkynyt. Täytyi sitten kaartaa kotiteboilille ja poiketa boikotista.
Iltapäivän kruunasi aasiakas osuuskaupassa, joka vartin verran väitti saaneensa rahasta väärin takaisin. Ei vaan millään malttanut olla sanomatta herralle suoria sanoja.
No, voishan sen ajan kai turhemminkin käyttää, kiva se on välillä jonottaakin.
höh, auto rupesi toissapäivänä osoittamaan mieltään tyhjäkäynnillä, putoaa nätisti siihen karvan alle tonniin mutta ratin kautta varsinkin välittyy kauheat värinät autoon? Tämä siis vain tyhjäkäynnillä siinä 1trpm kohdalla, jos vähän hipasen kaasua ja se sattuu jäämään esim 1200 kohdalle niin ei mitään värinöitä ?
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Erään teleoperaattorin, jolla on naisen nimi, puolesta soitti puhelinmyyntitykki. Aloitti vakiofraasilla, ettei yritä myydä mitään. Hänen tehtäväkseen oli annettu sopia aika telenarikan yritysmyyjän kanssa, mutta myyjän allakka on lähiviikkoina kuitenkin aika täysi. Hitto, mehän olemme jo asiakkaita. Jossakin käsittämättömässä empaattisuuspuuskassa huomasin suuni muodostavan kysymyksen: "koska hän sitten joutaisi tulemaan?". Siihen tämä puhelinturpa totesi, ettei teleoperaattorin myyjä ehdi yrityskäynneille vaan hän sopii aikoja myyjän luo.
Tuolloin kyynisempi minäni heräsi, ja totesin että palaillaanpa asiaan kun saavat etätyöpöytäasiat ensin kuntoon. Tämä puhelinihme olisi halunnut kovasti tunkea auttamaan vielä siinäkin, muttei kuitenkaan ymmärtänyt yhtään, mistä oli kyse.
Siis voi tuska! Että ovat palkanneet jonkun tietämättömän soittelemaan asiakkaille, että nämä raahaisivat ahterinsa myyjän luo ympäripuhuttaviksi jos kiireiselle kuningasmyyjälle joskus sattuisi sopimaan. Taitaa nyt jäädä kirkon sanoma pelastuksesta toiseksi!
Tuolloin kyynisempi minäni heräsi, ja totesin että palaillaanpa asiaan kun saavat etätyöpöytäasiat ensin kuntoon. Tämä puhelinihme olisi halunnut kovasti tunkea auttamaan vielä siinäkin, muttei kuitenkaan ymmärtänyt yhtään, mistä oli kyse.
Siis voi tuska! Että ovat palkanneet jonkun tietämättömän soittelemaan asiakkaille, että nämä raahaisivat ahterinsa myyjän luo ympäripuhuttaviksi jos kiireiselle kuningasmyyjälle joskus sattuisi sopimaan. Taitaa nyt jäädä kirkon sanoma pelastuksesta toiseksi!
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Eilen tuli hyvin varoen otettua tuota tujua lääkettä, ensin puolikas ja myöhemmin kokonainen. Isoja Buranoita tulee myös vedettyä 3 päivässä... eikä näistä kumpainenkaan tunnu yhtään missään. Sirdaludista ei tule mitenkään höppänä olo, eikä kipu helpota millään laillaan. Lääkäriin sitä joutunee uudestaan menemään-Tomi- kirjoitti:Aamulla kävin hakemassa saamani reseptilääkkeet: 800mg Buranan 6mg Sirdaludin. Burana ei ainakaan tunnu auttavan kyllä yhtään mitään. Tuo toinen lääke on kai aivan karmeeta norsunkaatotavaraa.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/167070.shtml
No voi nyt saatana, suomen poliisi ja käräjäoikeus. Huhhuh.
No voi nyt saatana, suomen poliisi ja käräjäoikeus. Huhhuh.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Ihmeellistähän tuossa on ainoastaan se, että on jaksettu sakottaa moisesta. Ja vielä ihmeellisempää, että on vedetty läpi eri oikeusasteiden.Epezi kirjoitti:http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/167070.shtml
No voi nyt saatana, suomen poliisi ja käräjäoikeus. Huhhuh.
Nähtävästi ei kuitenkaan mitään onnettomuutta tai vaaratilannetta aiheutunut. Ei ainakaan mainittu jutussa.
Kyllä 80-luvulla autokoulussa opetettiin, että STOP-merkin kyseessä ollessa pysähdytään sulkuviivan kohdalle tai niin, että näkee tielle. Ei merkin kohdalle. Kyllähän tuon tavallaan järkikin sanoo.
Ja näyttäisi tieliikenneasetuksenkin mukaan olevan edelleen näin:
------------
Merkki 232
Merkillä osoitetaan, että risteykseen tai tielle tuleva ajoneuvo on aina pysäytettävä pysäytysviivan kohdalle. Missä pysäytysviivaa ei ole, ajoneuvo on pysäytettävä välittömästi ennen risteävää tietä sellaiseen kohtaan, josta on mahdollisimman hyvä näkemä risteävälle tielle.
------------
-tommi
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Jos ei nyt järkyttävä selkäkipu jo vit*** tarpeeksi, niin naapurini, jotka eivät osaa parkkeerata, raastavat myös hermojani... sekä emännän pihassa, että omassani. Omassa pihassani minulla on reunimmainen paikka aitauksen vieressä, niin eiköhän joku spede ole oman autonsa sinne aidan viereen tuupannut sinä aikana, kun autoni oli poissa ruudusta. Varsinaisestihan kaveri ei minun ruudussani ole, mutta nyt en saa omaa autoani tarpeeksi "leveästi" sinne reunaan, jotta voisin säästää autoni kylkiäni. Se reuna ei ole mikään vieraspaikka ! Emännän pihassa ruudun vasemmalle puolella oleva auto on niin oikeassa reunassa, että jos yritän ajaa auton keskelle ruutua, niin molemmille puolille jää tilaa ehkä noin 40 senttiä. On muuten vit** kiva kammeta tällä selällä sinne autoon Toisella puolella sitä autoa on vain yksi reunimmainen ruutu, joten sillä on tilaa kyllä ajaa tarvittaessa vähän enemmän vasemmallekin. Molemmille jätin kohteliaasti kirjoitetut laput.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
90 pinnaa Tamperelaisista vaan "liukuu" STOP-merkin ohi ilman mitään aikomustakaan koskaan pysähtyä, ja sitten kun löytyy se yksi joka pysähtyy, niin hänellehän kannattaa antaa siitä toki sakot! Only in TampereEpezi kirjoitti:
No voi nyt saatana, suomen poliisi ja käräjäoikeus. Huhhuh.
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
^ Tottahan tuokin, mutta eipä tuota stoppia oikein noudata kukaan missään.. Paitsi autokoulun autossa.
Itsekin luin aamulehdestä tuon uutisen ja laittoi kyllä vituttamaan. Kuinka HÖLÖMÖ voi olla että antaa sakkoa siitä jos autoilija noudattaa sitä stop-merkkiä... Oli kuitenkin kerrankin turkulaisista hyötyä.
(Muutenkin, autokoulussa on ainakin minua opetettu että jos ei ole pysäytysviivaa, pysähdytään siinä stopmerkin kohdalla ja TARVITTAESSA lähempänä risteystä!! Perkele)
Itsekin luin aamulehdestä tuon uutisen ja laittoi kyllä vituttamaan. Kuinka HÖLÖMÖ voi olla että antaa sakkoa siitä jos autoilija noudattaa sitä stop-merkkiä... Oli kuitenkin kerrankin turkulaisista hyötyä.
(Muutenkin, autokoulussa on ainakin minua opetettu että jos ei ole pysäytysviivaa, pysähdytään siinä stopmerkin kohdalla ja TARVITTAESSA lähempänä risteystä!! Perkele)
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Tässä kyseissä risteyksessä ei ollut pysäytysviivaa. Ja itselleni on ainakin opetettu että silloin pysähdytään STOP merkin kohdalle. Mutta nuo ohjeet kyllä sanoo toista... Järkevämpäähän se noin on, mutta toisaalta taas jalankulkijoilta saa nyrkkiä kun pysähdyt sen suojatien päälle että näät risteykseen (mahdollisesti odottelet siinä tovin että pääset etenemään ja sillä aikaa tulee vihaisia jalankulkijoita). Voisin jopa hyvin kuvitella että tämä oikeudessa käsitelty asia on juuri tuo vieressäni olevan Otavalankadun/Aleksanterinkadun risteys jossa Stop merkki on ennen suojatietä johon kohtaan itsekin yleensä pysähdyn. Siitä ei kuitenkaan vielä nää tuleeko autoja aleksanterinkadulta joten vähintäänkin on uudestaan hidastettava sitten risteyksessä.Tommi kirjoitti:Ihmeellistähän tuossa on ainoastaan se, että on jaksettu sakottaa moisesta. Ja vielä ihmeellisempää, että on vedetty läpi eri oikeusasteiden.Epezi kirjoitti:http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/167070.shtml
No voi nyt saatana, suomen poliisi ja käräjäoikeus. Huhhuh.
Nähtävästi ei kuitenkaan mitään onnettomuutta tai vaaratilannetta aiheutunut. Ei ainakaan mainittu jutussa.
Kyllä 80-luvulla autokoulussa opetettiin, että STOP-merkin kyseessä ollessa pysähdytään sulkuviivan kohdalle tai niin, että näkee tielle. Ei merkin kohdalle. Kyllähän tuon tavallaan järkikin sanoo.
Ja näyttäisi tieliikenneasetuksenkin mukaan olevan edelleen näin:
------------
Merkki 232
Merkillä osoitetaan, että risteykseen tai tielle tuleva ajoneuvo on aina pysäytettävä pysäytysviivan kohdalle. Missä pysäytysviivaa ei ole, ajoneuvo on pysäytettävä välittömästi ennen risteävää tietä sellaiseen kohtaan, josta on mahdollisimman hyvä näkemä risteävälle tielle.
------------
-tommi
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Vai on ne tehneet sitä "virhettä" lisää. Minusta tuota oli aikanaan vain 1,4 litraisissa.
Ja että sen jakopään takasuojan saa irti vaatii se nokka-akselin hammasrattaan irroituksen. Vaikkakin sen termostaatin saa vaihdettua niin että löysään vain ko.muovin. Tosin menee aika väkivaltaiseksi.
Ja että sen jakopään takasuojan saa irti vaatii se nokka-akselin hammasrattaan irroituksen. Vaikkakin sen termostaatin saa vaihdettua niin että löysään vain ko.muovin. Tosin menee aika väkivaltaiseksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, tuo kulkine on varustettu 1,6 8v Ekotykillä ja samanlainen rakenne näyttää olevan. Hihnakin on vaihd(at)ettu noin vuosi sitten, ilman muuta olisi samalla panostettu kympin termari jos joku olisi kertonut että sillä on noin luovasti valittu asennuspaikka.
Spiideri on nyt muttereina tuolla lämpimässä tallissa eikä oikein inspiroi lähteä hihnahommia tekemään lainatiloissa ja lainavehkeillä.
Spiideri on nyt muttereina tuolla lämpimässä tallissa eikä oikein inspiroi lähteä hihnahommia tekemään lainatiloissa ja lainavehkeillä.
- Epäkelpokeräilijä -
Olen varmaan sairas mutta polte uuteen täysin tarpeetomaan laitteeseen olisi kova.... Toivottavasti menee ohi.
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... highlight=
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... highlight=
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
On muuten samantyylinen rakenne Audin ainakin 90-luvu lopun ja 00-luvun alun V6:ssa. Todennäköisesti vielä vaikeampi vaihtaa kun Astrassa.Rasvis kirjoitti:Piti äkkipäätä vaihtaa vaimokkeen Astraaliin termostaatti. Kahden minuutin homma ja silleen.
Vaan nyt on Hans-Helmut tainnut tehdä jonkin sortin TJ-jäynän: Kelle tulisi muuten mieleen sijoittaa termari jakopään hihnakopan taakse?
Ja avautumisena, eilen tuli ekaa kertaa annettua Audille kunnolla monokkelia. No kyllähän se lähti, mutta sitten joku tukikumi? tai pahempaa petti ja rupesi kuulumaan vedättäessä tum tum tum ääntä. Eli ei montaa sataa metriä kestänyt. E: Vaihelootan vasen alumiinitukirauta pasana.
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 23 Tammi 2010, 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER