164 madallus
Valvoja: Moderators
164 madallus
Haluaisin madaltaa hieman 89-vuoden 164 alfaani ja saada jäykemmän alustan? Kannattaako ostaa esim. Azzurrosta saatavaa jousisarjaa 250€? Entäpä iskaripuoli, onko hyviä ehdotuksia mitä ja mistä kannattaisi ostaa?
itellä on 164:ssa -30mm Eibach jouset ja Sachs tavalliset kaasuiskarit..toimii hyvin, maavaraakin jää riittävästi, sopivan jäykkä..tosin ulkonäkö (makuasia) tulee hivenen perä enemmän alhaalla näkönen, mutta oven alalinjasta mitaten auto on just balansissa eli hyvä...suosittelen, Eibacheilla on ainakin varmuudella Saksan TUV-hyväksyntä.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kuinkas paljon maksoi koko lysti?jiiässä kirjoitti:itellä on 164:ssa -30mm Eibach jouset ja Sachs tavalliset kaasuiskarit..toimii hyvin, maavaraakin jää riittävästi, sopivan jäykkä..tosin ulkonäkö (makuasia) tulee hivenen perä enemmän alhaalla näkönen, mutta oven alalinjasta mitaten auto on just balansissa eli hyvä...suosittelen, Eibacheilla on ainakin varmuudella Saksan TUV-hyväksyntä.
Täytyi noi iskarit muutenki vaihtaa, kaippa ne jouset siinä menis sit samaan hommaan.
Kannattaakos vaihtaa ite, onko iso ja vaikee homma?
Onko kellään kokemusta tosta nokialla olevasta f40 tuning centeristä (alfaan ja ferrariin myyvät ainakin kamaa) ovat ainakin konin jälleenmyyjiä. Mitäs mieltä ootte Konin iskareista? taitavat olla aikas hintavat vai?
kävin siellä f40:ssä kysymässä konin alustasarjaa. Alusta sarjaa ei 164 ollut konilta saatavilla, mutta konin sport iskarit ja vogtlantin -40mm jouset tarjosivat 1145e hintaa. Olisivat asentaneet ne siellä alle 150e. Itse pidän iskareiden hintaa pikkuisen liian suolaisena ja koitan etsiä jotkut toiset esim.boget,sach... ja niihin eibachin jouset(230e)
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps..mac personeihin maksaa mutta esim 75:een kierros koneja 450€ paikallisesta vararaosapuljusta tilattuna...Epezi kirjoitti:Juu ei kiitos tommosta hintaaAndros kirjoitti:konin sport iskarit ja vogtlantin -40mm jouset tarjosivat 1145e hintaa. Olisivat asentaneet ne siellä alle 150e.

seitenvitoseen tulee tosin pelkät patruunat...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
taas rupes hieman kuumotteleen toi idea madalluksesta, kävin kysäseen tuolta f40 tuning centeristä niin sanoivat että eibachin -30mm jousia ei ole saatavilla (vain koko alustasarja) ja tarjosivat Cobran -40mm jouset hintaan 290€.
Eli mistäs noita eibacheja nyt sit oikeen sais ja mihin hintaan?
Sitten noitten iskareitten kanssa oon vähän funtsinu et jos hakisin vaan motonetistä kaasuiskarit 2kpl(2 rikki) ja heittäsin noi kiekurat alle ja se olis sillä selvä. Mitäs ootte mieltä? Konin sport iskareita mulle tarjosivat mutta hinta on liian suolanen opiskelijalle, uskon kyllä et ne ois hyvät, mutta ei siltikään.
Sitten viä: onkos kukaan vaihtanu jousia/iskareita itse? onko vaikee/mahdoton homma?
Eli mistäs noita eibacheja nyt sit oikeen sais ja mihin hintaan?
Sitten noitten iskareitten kanssa oon vähän funtsinu et jos hakisin vaan motonetistä kaasuiskarit 2kpl(2 rikki) ja heittäsin noi kiekurat alle ja se olis sillä selvä. Mitäs ootte mieltä? Konin sport iskareita mulle tarjosivat mutta hinta on liian suolanen opiskelijalle, uskon kyllä et ne ois hyvät, mutta ei siltikään.
Sitten viä: onkos kukaan vaihtanu jousia/iskareita itse? onko vaikee/mahdoton homma?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 164 madallus
Azzurrossa ei kyseistä sarjaa ainakaan vuosi sitten ollut, eipä ole varmaan paljon muutakaanraisa kirjoitti:Haluaisin madaltaa hieman 89-vuoden 164 alfaani ja saada jäykemmän alustan? Kannattaako ostaa esim. Azzurrosta saatavaa jousisarjaa 250€? Entäpä iskaripuoli, onko hyviä ehdotuksia mitä ja mistä kannattaisi ostaa?

Tuskin ovat lisää tilanneet, heppu totesi tuttuun kiertelevään tapaansa että "...niitä oli tossa vielä pari vuotta sitte..."
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Eräs halvimmista, ellei halvin, mistä saa Eibach:n sarjoja on http://www.fastus.fi. Sachs:n kaasut ovat varmasti ihan toimiva budjetti ratkaisu.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Sainpahan juuri tarjouksen tuolta Fastukselta:jiiässä kirjoitti:Oli joku keltasen pörssin pikkuilmotus mistä ite tilasin..joku autotalli toiminimi hesan suunnalla.. en yhtään muista mikä...voipi olla että enää ei edes valmisteta koko jousia.
- Eibach Pro-Kit (tuotenro: 1008.140), hinta: 295,00 eur
elikkä nuo ovat 30mm madaltavat. Taitaapi mennä tilaukseen...
vähän tulee perä matalalla, nokka korkeella näkönen, etulokareissa reilusti tilaa mutta hyvä ajaa...helmalinja oven alareunassa on suorassa...Sainpahan juuri tarjouksen tuolta Fastukselta:
- Eibach Pro-Kit (tuotenro: 1008.140), hinta: 295,00 eur
elikkä nuo ovat 30mm madaltavat. Taitaapi mennä tilaukseen...
_________________
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jaahas... tällasta se onAndros kirjoitti:toivottavasti epezi et oo vielä tilannut koska sain 10.2 sieltä tarjouksen samoista jousista hintaan 240e. No hinnat voi tietysti aina muuttua. Mutta kyselepä silti.

No en ole vielä tilannut, siirtyy hieman tuo hankinta.
Mutta kiitoksia tiedosta
Ja kiitoksia myös tästä tiedosta. Ulkonäköä haen pääasiassa mutta tietenkin on myös tärkeää että sillä pystyy ajaankin madalluksen jälkeenjiiässä kirjoitti:vähän tulee perä matalalla, nokka korkeella näkönen, etulokareissa reilusti tilaa mutta hyvä ajaa...helmalinja oven alareunassa on suorassa...

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
No niin, pikku hiljaa alkaa lähestyyn hetki kun pitäs madaltaa. Joten kysynkin:
1. Kannattaako alkaa itse vaihtaan jouset ja iskarit.
2. Tarviiko jotain erikoistyökaluja.
3. Onko jotain tärkeetä huomioitavaa.
4. Mistä tietää onko iskari rikki (jos se on kädessä).
5. Onkos tossa kaasuiskarit.
Noin nyt aluksi. Jouset aattelin tilata fastukselta (eibach 30mm) ja jos iskareita rikki niin haen motonetistä.
1. Kannattaako alkaa itse vaihtaan jouset ja iskarit.
2. Tarviiko jotain erikoistyökaluja.
3. Onko jotain tärkeetä huomioitavaa.
4. Mistä tietää onko iskari rikki (jos se on kädessä).
5. Onkos tossa kaasuiskarit.
Noin nyt aluksi. Jouset aattelin tilata fastukselta (eibach 30mm) ja jos iskareita rikki niin haen motonetistä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
1. No mikä jottei, tosin pyöränkulmat pitää säätää madalluksen jälkeen. Auraukset voi suunnilleen katsoa itsekin, mutta pystykallistumat pitää säätää kunnon vehkeillä.
2. Takaiskareiden ylämutterit ovat ahtaassa paikassa, sinne ei tahdo tavallinen hylsy mahtua. Bilteman iskunvaimennintyökaluista (tuotenro 19285) voisi olla apua. Muuten selviää ihan perusvehkeillä, tietysti jousipuristimet pitäisi olla käytettävissä.
3. Jos autossa on ABS, takapyörien pyörintänopeustunnistimet on typerästi sijoitettu iskareiden alakiinnityspulttien kohdalle niin, että anturit joutuu irrottamaan jotta pultit saa pois. Noiden kanssa kannattaa olla varovainen, hajoavat herkästi ja maksavatkin noin vanhan tonnin kappaleelta.
4. Jos ei kaasuiskarin mäntä pyri palautumaan alas painamisen jälkeen takaisin ylös, iskari on sökö. Tai näin ainakin luulisin. Wanha öljyiskari on sitten eri juttu.
5. On kaasut, tuskin siihen muunlaisia saakaan.
2. Takaiskareiden ylämutterit ovat ahtaassa paikassa, sinne ei tahdo tavallinen hylsy mahtua. Bilteman iskunvaimennintyökaluista (tuotenro 19285) voisi olla apua. Muuten selviää ihan perusvehkeillä, tietysti jousipuristimet pitäisi olla käytettävissä.
3. Jos autossa on ABS, takapyörien pyörintänopeustunnistimet on typerästi sijoitettu iskareiden alakiinnityspulttien kohdalle niin, että anturit joutuu irrottamaan jotta pultit saa pois. Noiden kanssa kannattaa olla varovainen, hajoavat herkästi ja maksavatkin noin vanhan tonnin kappaleelta.
4. Jos ei kaasuiskarin mäntä pyri palautumaan alas painamisen jälkeen takaisin ylös, iskari on sökö. Tai näin ainakin luulisin. Wanha öljyiskari on sitten eri juttu.
5. On kaasut, tuskin siihen muunlaisia saakaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Juu nelipyöräsuuntaus tulee tehtyä alan liikkeessä.
Noita jousipuristimia ei ole, joten pitääpi käydä biltemassa shoppailemassa. Mikäs toi iskunvaimennintyökalu oikeen on, luin sen bilteman sepustuksen, mutta en oikeen äkänny sen tarkotusta.
ABS:ä ei ole joten niiden kanssa ei tule ongelmia.
Eli siis taidanpa alkaa itse säätämään jälleen kerran.
Noita jousipuristimia ei ole, joten pitääpi käydä biltemassa shoppailemassa. Mikäs toi iskunvaimennintyökalu oikeen on, luin sen bilteman sepustuksen, mutta en oikeen äkänny sen tarkotusta.
ABS:ä ei ole joten niiden kanssa ei tule ongelmia.
Eli siis taidanpa alkaa itse säätämään jälleen kerran.

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Siinä Bilsun satsissa on siis pieni ja iso "hylsy" (itse asiassa kaksi kumpaakin, eri kokoisille muttereille). Isomman pitäisi sopia iskarin yläpään mutteriin ja sitä väännetään kiintoavaimella auki. Pienemmällä hylsyllä on tarkoitus estää iskarin varren pyöriminen mutteria avattaessa, siihenkin sopii kiintoavain. Iskareissa on yleensä männänvarsien yläpäässä kolot, joihin tuon pienemmän hylsyn pitäisi sopia.
Iskarin muttereiden avaaminen ilman tuontyyppisiä vehkeitä on aika tuuripeliä. Voi onnistua sopivalla tulppa-avaimella pitämällä männänvarresta pihdeillä kiinni, mutta en tod. suosittele laskemaan sen varaan.
Iskarin muttereiden avaaminen ilman tuontyyppisiä vehkeitä on aika tuuripeliä. Voi onnistua sopivalla tulppa-avaimella pitämällä männänvarresta pihdeillä kiinni, mutta en tod. suosittele laskemaan sen varaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
En muista minkälaiset ne vakioiskarit olivat, edellisessä autossa kun oli Konit. Niissä kuitenkin oli varsien yläpäihin viistetty pinnat, joista kiintoavaimella sai otettua kiinni. Tuollaisia on yleisesti muunkin merkkisissä iskareissa. Pienemmällä hylsyllä olisi siis tarkoitus tarttua niihin männänvarren viisteisiin ja sitten pujottaa isompi hylsy pienemmän ympärille ja tarttua sillä mutteriin kiinni.
Ne tolpat kannattaa ilman muuta ottaa kokonaisina irti ja purkaa vasta irrallisina. Toisin sanoen ne iskarin alapään kaksi pulttia irti ja yläpään lautasen kolme mutteria pois niin tolppa lähtee irti. Sitten vasta se iskarin yläpään mutteri auki, mutta pidä jousipuristimet paikallaan mutterin avauksen aikana, muuten voipi vielä tulla lautanen leukaan.
Ne tolpat kannattaa ilman muuta ottaa kokonaisina irti ja purkaa vasta irrallisina. Toisin sanoen ne iskarin alapään kaksi pulttia irti ja yläpään lautasen kolme mutteria pois niin tolppa lähtee irti. Sitten vasta se iskarin yläpään mutteri auki, mutta pidä jousipuristimet paikallaan mutterin avauksen aikana, muuten voipi vielä tulla lautanen leukaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Käväsin omalla kuusnepalla vappuna Saarenmaalla, 4 hlö ja takakontissa painoa (ei pelkkää nestettä, myös mm. sukellusvarusteita) - kohtuullisen raskas lasti siis. Alla oli uudet 205/55 16 tuuman vanteilla (et 35). Kuopissa kuului ottavan rengas kiinni takana silloin tällöin, en huolestunut kun ajattelin että sisälokari saa vaan hiukka kiillotusta. Nyt kuitenkin huomasin tankatessani, että bensantäyttöputkeen on ilmeisesti rengas kuluttanut reiän. Alusta lienee hieman laskettu (ei tarkempaa tietoa, myyjä vihjaili sinnepäin), koska käsittääkseni noiden renkaiden pitäisi ihan ok sinne mahtua.
Mitähän on siis vialla ja miten kannattaisi fiksata? Jousetko vaihtoon? Nykyisten iästä ei ole tietoa, riittäisikö noissa Eibacheissa jäykkyyttä? Kantokykyä kuitenkin silloin tällöin tarvitsen erilaisten painavia esineitä edellyttävien harrastusten vuoksi. Iskarit vaikuttavat olevan ok.
Kukahan näitä asentelee ja millä hinnalla?
Mitähän on siis vialla ja miten kannattaisi fiksata? Jousetko vaihtoon? Nykyisten iästä ei ole tietoa, riittäisikö noissa Eibacheissa jäykkyyttä? Kantokykyä kuitenkin silloin tällöin tarvitsen erilaisten painavia esineitä edellyttävien harrastusten vuoksi. Iskarit vaikuttavat olevan ok.
Kukahan näitä asentelee ja millä hinnalla?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
No niin... homma edistyy hieman. Perjantaina tuli haettua matkahuollosta eibachit (kiitos muuten hintatiedoista andros, tulipahan säästettyä muutama kymppi. Loppuhinta oli rahdin kanssa 270€). Ja nyt odottelen että pääsen näpelöimään alfaa, kun se on tällä hetkellä maalauksessa.... viikko vielä
.
Samalla kerralla vaihdan rikkiolevat iskarit ja yhden jarrusatulan, sekä maalaan kaikki satulat.
Oli muuten nopeaa toimintaa matkahuollolla, sain perjantaina soiton Nokian pisteestä että paketti on saapunut, kahden tunnin kuluttua siitä kun olin hakenut paketin tuli Fast'uksen ilmoitus, että paketti on viety Turun pisteeseen kuljetettavaksi
Ovat tainneet keksiä aikakoneen...

Samalla kerralla vaihdan rikkiolevat iskarit ja yhden jarrusatulan, sekä maalaan kaikki satulat.
Oli muuten nopeaa toimintaa matkahuollolla, sain perjantaina soiton Nokian pisteestä että paketti on saapunut, kahden tunnin kuluttua siitä kun olin hakenut paketin tuli Fast'uksen ilmoitus, että paketti on viety Turun pisteeseen kuljetettavaksi

Ovat tainneet keksiä aikakoneen...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onkohan vanteissa oikea offset? Mielestäni tuonkokoisten renkaiden ei pitäisi ottaa mihinkään kiinni vaikka jousitus olisi pohjassa. Tilannetta voisi koittaa korjata (laittomilla) levityspaloilla, ellei sitten halua hankkia toisenlaisia vanteita.[/quote]HerraR kirjoitti:Nyt kuitenkin huomasin tankatessani, että bensantäyttöputkeen on ilmeisesti rengas kuluttanut reiän. Alusta lienee hieman laskettu (ei tarkempaa tietoa, myyjä vihjaili sinnepäin), koska käsittääkseni noiden renkaiden pitäisi ihan ok sinne mahtua.
Varo levittämästä ainakaan paljoa maalia niille liukupinnoille, joiden varassa palat lepäävät. Saattavat muuten alkaa jumittamaan ja käsijarrustakin tulee kankeampi.Epezi kirjoitti:Samalla kerralla vaihdan rikkiolevat iskarit ja yhden jarrusatulan, sekä maalaan kaikki satulat.
- Epäkelpokeräilijä -
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tarkoitus olisi irrottaa kaikki jolloin on helppo suojailla strategiset paikat. Kyselenpä sitten myöhemmin hieman ohjeita asiaa koskien, sillä kaikki ilmaukset sun muut on aivan uusia asioita minulle.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Varo levittämästä ainakaan paljoa maalia niille liukupinnoille, joiden varassa palat lepäävät. Saattavat muuten alkaa jumittamaan ja käsijarrustakin tulee kankeampi.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
No niin.. nyt pääsin alottaan homman ja purkaa ekana takapään oikeeta puolta. Kaikki sujui suurin piirtein hyvin kunnes piti irroittaa ne kaks pulttia alhaalta, nehän on kireessä
. En kyllä mitään helposti avattavia odottanutkaan, mutta rajansa kaikella. Noh toisen niistä sain irti niin, että kaveri lyö pulttia ja minä väännän räikällä (lisäksi purkillinen crc:tä). Mutta se toinen ei sitten hievahtanutkaan, koitin saada sinne mahd. paljon crc:tä lilluun yöks, huomenna sitten uusi yritys.
Näin heti alkuun tuli huomattua että ei se niin helppoa ole.
Nyt alkaakin sitten miettimään että kuinkahan tiukassa se etupää on kun takana on noin tiukassa

Näin heti alkuun tuli huomattua että ei se niin helppoa ole.
Nyt alkaakin sitten miettimään että kuinkahan tiukassa se etupää on kun takana on noin tiukassa

Mahdankohan muistaa oikein että takapäässä oli jonkinlainen läpipulttiratkaisu? Sen muistan ainakin että he**etin tiukassa olivat. Edessä on on pelkät pultit ilman vastamuttereita ja ne ei muistaakseni päässyt edes ryytymään pahastiEpezi kirjoitti:No niin.. nyt pääsin alottaan homman ja purkaa ekana takapään oikeeta puolta. Kaikki sujui suurin piirtein hyvin kunnes piti irroittaa ne kaks pulttia alhaalta, nehän on kireessä. En kyllä mitään helposti avattavia odottanutkaan, mutta rajansa kaikella. Noh toisen niistä sain irti niin, että kaveri lyö pulttia ja minä väännän räikällä (lisäksi purkillinen crc:tä). Mutta se toinen ei sitten hievahtanutkaan, koitin saada sinne mahd. paljon crc:tä lilluun yöks, huomenna sitten uusi yritys.
Näin heti alkuun tuli huomattua että ei se niin helppoa ole.
Nyt alkaakin sitten miettimään että kuinkahan tiukassa se etupää on kun takana on noin tiukassa

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, nuo takapään läpipultit on homman hankalimmat kiusankappaleet. Itse sain ne auki CRC:n ja lekan hienovaraisella yhdistelmällä, mutta taisi siinä vierähtää useampi tunti.
Kannattaa sitten laittaa uudet pultit tilalle, ensinnäkin siksi että takatolpat saisi joskus tulevaisuudessakin irti ja toisekseen nuo originaalit tuppaavat kärsimään jos niille antaa riittävästi lekaa.
Ja kun hakkaat vanhoja pultteja irti niin pidä mutteria siinä pultinpään tasalla, ei sitten pää leviä yhtä helposti.
Kannattaa sitten laittaa uudet pultit tilalle, ensinnäkin siksi että takatolpat saisi joskus tulevaisuudessakin irti ja toisekseen nuo originaalit tuppaavat kärsimään jos niille antaa riittävästi lekaa.
Ja kun hakkaat vanhoja pultteja irti niin pidä mutteria siinä pultinpään tasalla, ei sitten pää leviä yhtä helposti.
- Epäkelpokeräilijä -
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Sainpahan sitten toisenkin pultin irti... kun kävin ostamassa kaasupolttimen. Sitten tulikin ongelma ettei ole työkaluja millä saada se iskari irti (ne bilteman työkalut oli väärän kokoisia).
Sitten jätin toisen puolen vielä huomiselle ja siirryin eteen, vähän aikaa ihmeteltyäni ja rassattuani huomasin että näähän lähtee ihan tosta noin irti. Etupään tolppien irrottamiseen kului aikaa suunnilleen 4 minuuttia (takasin laitto ei onnistunutkaan... se vaatii vielä hieman ihmettelyä)
Etuiskarit sainkin sitten irti niillä bitleman työkaluilla ja tuli jo yks jousi vaihdettua (vähän vielä mietityttää että tulikohan se oikein päin
) Toinen takanurkka täytyy saada vielä irti ja sitten ne takaiskarit irti niin eiköhän se siitä sitten.
Sen takatolpan yläpään levyn irrotin ja sieltä lähti semmonen iso tiiviste osina pois, osaako joku sanoo, että miten sen homman korjaan? täytyykö ostaa uudet iskarit? vai olikohan ne ees iskarissa kiinni... täytyy ottaa huomenna kuvia ja selventää asiaa hieman.
Sitten jätin toisen puolen vielä huomiselle ja siirryin eteen, vähän aikaa ihmeteltyäni ja rassattuani huomasin että näähän lähtee ihan tosta noin irti. Etupään tolppien irrottamiseen kului aikaa suunnilleen 4 minuuttia (takasin laitto ei onnistunutkaan... se vaatii vielä hieman ihmettelyä)
Etuiskarit sainkin sitten irti niillä bitleman työkaluilla ja tuli jo yks jousi vaihdettua (vähän vielä mietityttää että tulikohan se oikein päin

Sen takatolpan yläpään levyn irrotin ja sieltä lähti semmonen iso tiiviste osina pois, osaako joku sanoo, että miten sen homman korjaan? täytyykö ostaa uudet iskarit? vai olikohan ne ees iskarissa kiinni... täytyy ottaa huomenna kuvia ja selventää asiaa hieman.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kerpele...
homma jumittaa pahemman kerran. Edelleen ne takaiskarit on kiinni... tällä kertaa oli käytössä siihen tarvittavat työkalut, mutta niillä saatava voima ei riitä (jonkinlainen lämpökin on kokeiltu), kai ne on pakko viedä jonnekkin irrotettaviks.
Sitten se toinen takatolppa
toista pulttia on jo yritetty irrottaa muutama päivä, seuraava kikka mikä menee kokeiluun on pultin poraaminen keskeltä niin ohkaseks että se menee kasaan... jospa se sillä sitten lähtis
.
Joten uusi pultti täytyy hankkia... osaiskos joku sanoo sen lujuusluokan? täytyy varmistaa että semmonen on saatavilla ennenkun rikon sen.
Sitten ne tiiviste hommelit joista kerroin aikasemmassa postauksessa (en ole vielkään saanut näpättyä kuvaa). Se on semmonen lieriön mallinen metalli palikka jonka kyljessä on kaksi "tiiviste levyä". Sellaset tarttisi saada uudet, nyt vaan pelottaa että semmoset saa vaan iskareiden yhteydessä (uusia iskareita ei olisi tarkoitus hankkia jos vanhat toimivat näin käsipelillä kokeiltaessa).
Että semmosta
... hieman on alkanut pelottamaan tarvikkeiden saatavuus ja hinta, viimeksi etsin muovisia verhoilukiinnikkeitä (sellasia neliön mallisia, joita on auto ympäriinsä täynnä), erään autokaupan tarvikemyynnin edustaja, joka tiesi ko. asioista sanoi sellasia löytyvän hesasta hintaan 3€/kpl
. Ja minä kun tarvisin niitä lähemmäs 30, joten sanoin että kiitos ja näkemiin. Nyt on testissä kolme erillaista kiinnikettä jospa niistä olisi ajamaan asian...

Sitten se toinen takatolppa


Joten uusi pultti täytyy hankkia... osaiskos joku sanoo sen lujuusluokan? täytyy varmistaa että semmonen on saatavilla ennenkun rikon sen.
Sitten ne tiiviste hommelit joista kerroin aikasemmassa postauksessa (en ole vielkään saanut näpättyä kuvaa). Se on semmonen lieriön mallinen metalli palikka jonka kyljessä on kaksi "tiiviste levyä". Sellaset tarttisi saada uudet, nyt vaan pelottaa että semmoset saa vaan iskareiden yhteydessä (uusia iskareita ei olisi tarkoitus hankkia jos vanhat toimivat näin käsipelillä kokeiltaessa).
Että semmosta


- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Ja jälleen homma luistaa
. Se yksi pultti lähti loppujenlopuks sitten rälläkällä katkomalla muutamasta paikkaa (toinen tukivarsi hieman kärsi, täytyy varmaan hankkia saman tien uus). Iskarit lähti sitten käytännössä irti naurettavan helposti kun sai vaan käyttää oikeita työkaluja.
Toinen puoli on jo nipussa ja toiseen tarttee hankkia deltasta se iskarin yläpään "hässäkkä".
Sitten kun homma on valmis niin täytyypä tehdä pieni laskelma kuinka paljon meni rahaa kun teki homman itse. Jos omalle työlle laskee arvon niin voin sanoo että kallista on, mutta tekisin silti uudelleen.... niin paljon tuli opittua kaiken näköistä uutta. Kaiken lisäks kun tommosta tekee harraste mielessä niin ei tarvi ihan naama irvessä vääntää..... myönnän kyllä että muutama perkele lensi suusta kun raivolla hakkaa pultteja

Toinen puoli on jo nipussa ja toiseen tarttee hankkia deltasta se iskarin yläpään "hässäkkä".
Sitten kun homma on valmis niin täytyypä tehdä pieni laskelma kuinka paljon meni rahaa kun teki homman itse. Jos omalle työlle laskee arvon niin voin sanoo että kallista on, mutta tekisin silti uudelleen.... niin paljon tuli opittua kaiken näköistä uutta. Kaiken lisäks kun tommosta tekee harraste mielessä niin ei tarvi ihan naama irvessä vääntää..... myönnän kyllä että muutama perkele lensi suusta kun raivolla hakkaa pultteja
