joo, niin muistelinkin kun tuon kirjotin että sama vikahan se taitaa olla kaikissaEpezi kirjoitti:Onhan tätä jo vanhankin V6:sen kanssa harjoiteltuKauGoH kirjoitti:täytyy irroittaa toisen puolen imusarja että saa vaihdettua ne

Valvoja: Moderators
Kilsamäärän perusteella tuohan on suoraan periytynyt 156:sta. Satkun kohdallahan noita tukivarsia jne alkoi kolisemaan.Belva kirjoitti:Eka katsastus takana. Tuomio: Edessä oikea yläpallonivel väljä, kuukauden päästä takaisin.
Miten näkisitte: Takuuseen vai ei? (Eli Deltaan vai Automilanoon..)
Mittarissa 95tkm ja tosiaan 3v nyt täynnä.
Eiköhän tästä aleta vaan suosiolla soittelemaan Viikkiin..
Ehdottomasti takuuseen. Eikös sinunkin yksilössäsi ole 5v täystakuu?Belva kirjoitti:Eka katsastus takana. Tuomio: Edessä oikea yläpallonivel väljä, kuukauden päästä takaisin.
Miten näkisitte: Takuuseen vai ei? (Eli Deltaan vai Automilanoon..)
Itellä meni ainakin tukivarren puslan välyys takuuseen vaikken edes kysellyttmv kirjoitti:Kilsamäärän perusteella tuohan on suoraan periytynyt 156:sta. Satkun kohdallahan noita tukivarsia jne alkoi kolisemaan.Belva kirjoitti:Eka katsastus takana. Tuomio: Edessä oikea yläpallonivel väljä, kuukauden päästä takaisin.
Miten näkisitte: Takuuseen vai ei? (Eli Deltaan vai Automilanoon..)
Mittarissa 95tkm ja tosiaan 3v nyt täynnä.
Eiköhän tästä aleta vaan suosiolla soittelemaan Viikkiin..
Aina kannattaa kokeilla takuuta, eipä tuo puhelu paljon maksa. Saishan noi nyt enemmän kun kolme vuotta kestää, varsinkin kun ei ajeta mitään 60-80t vuodessa...
Varusteet ovat kai pääosin sitä, mitä on hankkiessa ruksattu. Navi sekä ksenon nostaa varmaan hintaa, ainakin lisävarusteina (ja jälkiasennuksena) niillä on hintaa turhan paljon. Se Q4 olisi myös mukava olla: Itse tein mokan, kun en tajunnut niillä olevan kokolailla samat hinnat. Se 2.4 diesel kyllä toimii melko luotettavasti ja kulkeekin melko mukavasti. Ainakin minulla on toiminut jopa näillä pakkasilla moitteetta. Voin jopa suositella.beta kirjoitti: 2.4 diisseli oli ajatuksissa, onko kellään mitään pahaa sanottavaa tuosta koneesta? Sitten siitä että onko suomessa näissä mitään varustelutasoja ollenkaan, vaan riippuuko aina siitä että mitä uutta ostamaan marssinut on listalta ruksannu? Perusvarusteluhan varmaan on kumminki alfassa aika kattava, mutta ainakaan ksenoneita ei kovin monessa tunnu olevan, eikä tuota navihärpäkenäyttöäkään (jos sitä nyt joku alfassa kaipaa:) ) ja sit tuo Q4, muuttuuko auto muuten ku voimansiirron osalta? Osaisiko joku auttaa haaveilijaa?
Perusvarustelun yli menevältä osin on kyse ihan siitä mitä alkuperäinen ostaja on tilauslomakkeeseen ruksaillut. Ksenonit ovat aina olleet tilaustavaraa. Noita kyllä suosittelen, ero vakiovaloihin on melkoinen etenkin lähivaloilla.beta kirjoitti: Sitten siitä että onko suomessa näissä mitään varustelutasoja ollenkaan, vaan riippuuko aina siitä että mitä uutta ostamaan marssinut on listalta ruksannu? Perusvarusteluhan varmaan on kumminki alfassa aika kattava, mutta ainakaan ksenoneita ei kovin monessa tunnu olevan, eikä tuota navihärpäkenäyttöäkään (jos sitä nyt joku alfassa kaipaa:) ) ja sit tuo Q4, muuttuuko auto muuten ku voimansiirron osalta? Osaisiko joku auttaa haaveilijaa?
Saako tuohon Q4:seen jo automaatin jatkoksi dieseleissä? Nykyään saa ainakin Bemarin kaksilitraiseen dieseliin nelivedon ja automaatin, mutta esim. Audissa en nähnyt vieläkään sellaista yhdistelmää.einari kirjoitti:Se Q4 olisi myös mukava olla: Itse tein mokan, kun en tajunnut niillä olevan kokolailla samat hinnat.
rim kirjoitti:No niin, tänään meikäläinenkin sitten liityi tähän "have checked engine"-kerhoon.
no hyvähän sillä on vedellä, ei puske... ja lukko pitää siitä huolen ettei aliohjaudu, päinvastoin innokkaasti lähtee vetämään takapäätä luisuunalfista kirjoitti:Minkälainen 159 Q4 on ajaa talviliukkaalla. Onko ajotasapaino tallella, aliohjautuuko, puskeeko tms?
Tämän päättelin siitä että eräällä CARFfilaisella on Tallinnassa Q4 automaatti.veskuk kirjoitti:Missä olet nähnyt diesel automaatti neliveto 159, edes netissä?Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:Automaattia ei ole ollut Suomen myynnissä, etelämmässä kyllä.
vesku
http://en.wikipedia.org/wiki/TorsenKauGoH kirjoitti:eikös siinä tasauspyörästön lukko ole? tai näin olen ajokokemuksella päätellyt, minä mistään mitään tiedäseppo kirjoitti:KauGoH kirjoitti jotain lukosta? Mitä lukkoa tarkoitit?
no niin niin, tiesin kyllä torsen nelivedon mutta toiminta tapa ei ole ihan hallussa... nyt sekin opiskeltuScuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:http://en.wikipedia.org/wiki/TorsenKauGoH kirjoitti:eikös siinä tasauspyörästön lukko ole? tai näin olen ajokokemuksella päätellyt, minä mistään mitään tiedäseppo kirjoitti:KauGoH kirjoitti jotain lukosta? Mitä lukkoa tarkoitit?
Tuomio: partikkelisuodatin niin tukossa että pitää uusia ? Ihmettelen miten se on mahdollista, tämänhän pitäisi puhdistua automaattisesti. Matka-ajoakin ollut kuitenkin kohtuullisesti, mm. Lapin reissu vuoden vaihteessa. Huonompi homma on ettei osia ollut JKL:n Teltta-autossa vaan meni tilaushommiksi. Saas nähdä mistä asti pitää tilata, selviää huomennarim kirjoitti:rim kirjoitti:No niin, tänään meikäläinenkin sitten liityi tähän "have checked engine"-kerhoon.
Taas koetellaan; tänään oli viemässä Deltaan korjaukseen kun hyytyi pari kilometriä ennen perille pääsyä. Hinurin lavalla loppu matka...
Kun varasin ajan korjaukseen antoivat luvan ajaa jos ei kuulu outoja ääniä.
Q4 employs three differentials, with a self-locking Torsen C unit at the centre of the system which divides drive torque by a ratio of 57% to the rear wheels and 43% to the front in normal driving conditions. Torque split between front and rear axles is constantly modulated by the central Torsen differential on the basis of available grip, with a bias towards the rear axle promoting handling characteristics appropriate to an Alfa Romeo sports saloon.qaz kirjoitti:Mitenkäs 159:n/Breran neliveto on toteutettu, keskilukko Torsen ja edessä ja takana elektroniset lukot joissa luistavaa pyörää jarrutetaan?
rim kirjoitti:Tuomio: partikkelisuodatin niin tukossa että pitää uusia ? Ihmettelen miten se on mahdollista, tämänhän pitäisi puhdistua automaattisesti. Matka-ajoakin ollut kuitenkin kohtuullisesti, mm. Lapin reissu vuoden vaihteessa. Huonompi homma on ettei osia ollut JKL:n Teltta-autossa vaan meni tilaushommiksi. Saas nähdä mistä asti pitää tilata, selviää huomennarim kirjoitti:rim kirjoitti:No niin, tänään meikäläinenkin sitten liityi tähän "have checked engine"-kerhoon.
Taas koetellaan; tänään oli viemässä Deltaan korjaukseen kun hyytyi pari kilometriä ennen perille pääsyä. Hinurin lavalla loppu matka...
Kun varasin ajan korjaukseen antoivat luvan ajaa jos ei kuulu outoja ääniä.
Ei jäädy ainakaan 2007 2.4:ssa, kun huohotinputki on (varmaankin suomessa Deltalla) eristetty ja saman eristeen sisällä vielä lämminvesikierto!alfista kirjoitti:Olisko huohottimen jäätymisestä aiheutunut öljyn polttaminen. Ainakin tämä 1,9 JTDm tuntuu tekevän sitä toistuvasti näillä keleillä.
Jep. Eli nyt tuli auto huollosta ja tämä toinen kierros sujui varsin hienosti. Kylki näyttää ihan uudelta ja en huomannut mitään värieroja. Delta myös infosi valmistumisesta oikein ja ajoissa. Muutenkin meininki oli suorastaan jouhevaa!veskuk kirjoitti:Ei jäädy ainakaan 2007 2.4:ssa, kun huohotinputki on (varmaankin suomessa Deltalla) eristetty ja saman eristeen sisällä vielä lämminvesikierto!alfista kirjoitti:Olisko huohottimen jäätymisestä aiheutunut öljyn polttaminen. Ainakin tämä 1,9 JTDm tuntuu tekevän sitä toistuvasti näillä keleillä.
ja tulpat siis vaihdettiin viimeeksi ja homma jäi sitä anturia vaille! anturi laittoon auto meni tänään klo10 aamulla ja soittelivat 11 aikaan että saat hakea auton pois... OSA OLI VÄÄRÄ!! no uusi auto tulee huomiseksi helsingistä, eli ei tarvitse niin kauaa odottaa!KauGoH kirjoitti:no nyt on auto haettutuomio taas kerran, HAPPIANTURI RIKKI
![]()
en osaa enää ku nauraa, olivat vaihtaneet tulpat kun oli niitä "sytytyskatkoksia" ja tulpat mustana noesta... eli happianturi tilaukseen![]()
eli odotellaan viikkoja, kuka tietää kuukausia että saa uuden anturin kun suomessa sitä ei ole! mutta saimpahan ainakin ilmaiset tulpat![]()
eli palataan asiaan taas kerran!
Joo kulkee 159:kin paremmin ilman luistonestoo näillä keleillä, ei nyykähdä heti ja kaasulla voi säädellä raapimista - suosittelen kokeilemaan.
Täältä meidän umpilumiteiltä ei pääse ees lähteen, jos luistonesto on kytkettynä.
Oli tuolla autokeskus threadissa muistaakseni pari foorumilaista maininnut kyseisen laitteen käyneensä testaamassa. Mielenkiintoinen pirssi varmaan, mutta itse odottelen vielä enemmän koeajettavaksi sitä 170hp mitoa...Farina kirjoitti:Eikö kukaan ole käynyt koestamassa 159:ä 1.75TBi-koneella? En ainakaan pikahaulla löytänyt suurempia koeajofiiliksiä- tai raportteja. Kiinnostaisi tietää, että kuinka tuon koneen luonne muuttaa 159:ä ja sen ajettavuutta. Massaeroakin näyttää olevan nykyiseen verrattuna melkein kaksi sataa kiloa.
Autolehdistökin on pysynyt kiitettävän hiljaa, ei ole TM:ssä eikä Tuulilasissa ollut vielä juttua tästä mallista. Ulkomaan lehdistä/netistä on sentään jotain löytynyt. Kai se täytyisi itse käydä kokeilemassa, jos uskaltaa... Kevään korvalla ei autoja auttaisi miettiä, ettei tule kuume
Tää on ihan asiallinen huomio ja pitää täysin paikkaansa. Ainakin kitkoilla 159 on ihan eri peli näillä keleillä ilman luistonestoa kuin tuo "menonhyydytin" aktivoituna. Jotenkin muutenkin auto menee paljon loogisemmin jopa jäisellä alustalla kun elektroniikka ei puutu koko ajan menoon.Laku kirjoitti:Siirsin tänne 159 osioon ihan vaan tiedoksi:Joo kulkee 159:kin paremmin ilman luistonestoo näillä keleillä, ei nyykähdä heti ja kaasulla voi säädellä raapimista - suosittelen kokeilemaan.
Täältä meidän umpilumiteiltä ei pääse ees lähteen, jos luistonesto on kytkettynä.
Itellä tekee tuota samaa, eli jos 2pv n. -15 asteen pakkasessa seisoo, niin startissa herjaa ABS failurea ja käy kuin traktori. En itse ainakaan usko, että sieltä yhtään pyttyä ois kyydistä jääny - siinä kai syttyisi uusi valo joulukuuseen? Toi ABS failurekin häviää samoin tein.tmv kirjoitti:Pientä vikaa 159:n kanssa havaittu: kun auto seisoo päivän tai pari pakkasessa ulkona, niin kylmästartissa taitaa jäädä pytty kyydistä. Ilmeisesti hehkutus tms. ei toimi oikein ja vajaalla käyvä kone sitten täristää autoa mukavasti. Hetkenkään ajon jälkeen uusintastartti ei korjaa asiaa. Jos auto kuitenkin seisoo hetken lämpimässä hallissa niin sitten starttaa normaalisti..
Täsmälleen samaa "ongelmaa" havaittu lauantaina täälläkin päin. Kylmää oliHopeinenQ kirjoitti:Itellä tekee tuota samaa, eli jos 2pv n. -15 asteen pakkasessa seisoo, niin startissa herjaa ABS failurea ja käy kuin traktori. En itse ainakaan usko, että sieltä yhtään pyttyä ois kyydistä jääny - siinä kai syttyisi uusi valo joulukuuseen? Toi ABS failurekin häviää samoin tein.tmv kirjoitti:Pientä vikaa 159:n kanssa havaittu: kun auto seisoo päivän tai pari pakkasessa ulkona, niin kylmästartissa taitaa jäädä pytty kyydistä. Ilmeisesti hehkutus tms. ei toimi oikein ja vajaalla käyvä kone sitten täristää autoa mukavasti. Hetkenkään ajon jälkeen uusintastartti ei korjaa asiaa. Jos auto kuitenkin seisoo hetken lämpimässä hallissa niin sitten starttaa normaalisti..
Akku siis vähän menettänyt tehojaan pakkasessa ja jännite putoaa startissa vähän liian alas ja tulee noita. Nykyjään starttailen ilman valoja. Xenonit saattavat syödä sähköä jonnin verran.
Mutta miksi se kone täristää, niin ei kyllä tiedä. Kulku on ainakin mulla kuitenkin normaalia täristyksestä huolimatta.
Ei kait 10-20 astetta pakkasta vielä sais liikaa olla modernille kiisselilleMiles Per Hour kirjoitti:Täsmälleen samaa "ongelmaa" havaittu lauantaina täälläkin päin. Kylmää oli toki n. 21 astetta eli laitan ihan sen piikkiin. Turhaa kai näistä on täristä, pakkanen tekee kummallisia juttuja näille elektroniikkahärveleille.