156 / V6: kampiakselin hammaspyörä. Tyyppivika vai pelastus?
Valvoja: Moderators
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta totean että oman 2.5 V6:n ainoa vika (vaihdetun ILMIn lisäksi) on ollut kampiakselin päässä olevan metalli-kumi-metalli hihnapyörän kumin vulkanoinnin pettäminen. Rattaan ulompi metallinen kehä sai aikansa hangata lohkon reunusta ja lopussa jopa jakohihnaa, ennen kuin osa (ja samalla muut laturin hihnan rattaat) vaihdettiin uusiin.
Rattaan kumiosan pettäminen päästi hihnapyörän uloimman osan vaeltamaan sivusuunnassa. Ellei palstalainen MKT olisi ylimääräistä ääntä 156:n nokkapellin alta Bella Italia 2008 - tapahtumassa huomannut, olisi saattanut tulla suurempaa vahinkoa, sillä jakohihna oli jo rattaan tulilinjalla.
Tämä pyöritti siis laturia, ei jakopäätä.
Rattaan kumiosan pettäminen päästi hihnapyörän uloimman osan vaeltamaan sivusuunnassa. Ellei palstalainen MKT olisi ylimääräistä ääntä 156:n nokkapellin alta Bella Italia 2008 - tapahtumassa huomannut, olisi saattanut tulla suurempaa vahinkoa, sillä jakohihna oli jo rattaan tulilinjalla.
Tämä pyöritti siis laturia, ei jakopäätä.