Viisaimmat kertokoon mikä vääntynyt
Valvoja: Moderators
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Viisaimmat kertokoon mikä vääntynyt
Ajoin mutkaan 20-30km/h, lopputulos sivuluisussa vasemman puolen molemmat vanteet osuivat katukivetykseen ja auto pysähtyi siihen kuin seinään, sillä siinä oli katukivetys, lopputulos= kolme suoraa rengasta ja yksi kallellaan/kääntynyt. Eli jos katsoisi edestä ja yrittäisi kuvata tietokonemerkein niin näin : |---/
Jatkoin ajoa ja syttyi UMC tai joku sellainen motor failure, pääsin 2km:n päähän kotiin, auo ylös ja vasen etuvanne pois, mikään ei päällisin puolin mistään suunnasta katsotutna ollut vääntynyt tai poikkeuksellista tukivarsissa ym.
Jos paikannetaan minne isku tuli, niin vasemman vanteen ihan reinassa on jälki iskusta eli noin 6-7 cm:n yläpuolelle maanpinnasta tuli isku vanteeseen.
Kysymys, mikä voi vääntyä moisesta tällistä?
kiire olis
Jatkoin ajoa ja syttyi UMC tai joku sellainen motor failure, pääsin 2km:n päähän kotiin, auo ylös ja vasen etuvanne pois, mikään ei päällisin puolin mistään suunnasta katsotutna ollut vääntynyt tai poikkeuksellista tukivarsissa ym.
Jos paikannetaan minne isku tuli, niin vasemman vanteen ihan reinassa on jälki iskusta eli noin 6-7 cm:n yläpuolelle maanpinnasta tuli isku vanteeseen.
Kysymys, mikä voi vääntyä moisesta tällistä?
kiire olis
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sivuttaisnopeus siinä kai oleellista on = millä voimalla vanteet osuvat reunukseen.
Itsellä meni peräheitossa kerran ainoastaan takavanne solmuun (onneksi oli pehmeä peltivanne...), ei siis muuta, vaikka vanne oli aivan mutkalla. Tosin laakeri kului sitten sen siitä navasta myöhemmin "ennen aikojaan", en tiedä oliko tällillä osuutta asiaan.
Itsellä meni peräheitossa kerran ainoastaan takavanne solmuun (onneksi oli pehmeä peltivanne...), ei siis muuta, vaikka vanne oli aivan mutkalla. Tosin laakeri kului sitten sen siitä navasta myöhemmin "ennen aikojaan", en tiedä oliko tällillä osuutta asiaan.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Vanne siinä on ainakin vääntynyt, ellei ole jokin erikoisvahva malli, tasapainokoneessa huomaa.
Kerran piti vaihtaa kumi erään Octavian aluvalssiin. Painotuskoneeseen kun löi niin vanne vatkasi niin paljon että luulin koneeseen kiinnityksen pettäneen. Kysyessä selvisi että oli vanne ollut osallisena metsäänajossa.
Kerran piti vaihtaa kumi erään Octavian aluvalssiin. Painotuskoneeseen kun löi niin vanne vatkasi niin paljon että luulin koneeseen kiinnityksen pettäneen. Kysyessä selvisi että oli vanne ollut osallisena metsäänajossa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
purin äsken melko paljon jarrulevyä myöten ja laitoin kaverin autoon kaasua painamaan, se jarrulevyn alla oleva pyöreä kiekko mikä onkaan nimeltään pyöri vinosti. vanteessa en tiedä onko jälkeä, laitoin ehjän vanteen niin silti oli |--/ alatukivarressa ei näyttänyt mitään ognelmaa olevan.. pikemminkin se koko paska elätukivarresta alatukivarteen saakka koko rauta systeemi johon sitten kiinnittyy myös jarrurumpu näytti oleven vääntynyt alaosasta.. menee arpomiseksi
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
ja vanne on ihan 16" selespeed http://alfaspareparts.com/images/variou ... %20026.jpg
meinaan tuo punaisella ympärimaalatu osa olis vääntynyt, veikkaus(kuva lainattu)
minusta tuo alatukivarsi on sen verran vankkaa että tuo ^^ punaisella ympyröity olis paljon mahdollisempi se, joka olus vääntynyt.
Raidetangon päästä sen verran, että päällisin puolin se ei ole vääntynyt, mutta se on sitten toinen kysymys, mitä sille on tapahtunut sisemmälle autoa mentäessä eli siellä on se suojakumi jossa ohjaustehostin... voi paska, toivottavasti ohjaustehostimelle ei käynyt minkään...
meinaan tuo punaisella ympärimaalatu osa olis vääntynyt, veikkaus(kuva lainattu)
minusta tuo alatukivarsi on sen verran vankkaa että tuo ^^ punaisella ympyröity olis paljon mahdollisempi se, joka olus vääntynyt.
Raidetangon päästä sen verran, että päällisin puolin se ei ole vääntynyt, mutta se on sitten toinen kysymys, mitä sille on tapahtunut sisemmälle autoa mentäessä eli siellä on se suojakumi jossa ohjaustehostin... voi paska, toivottavasti ohjaustehostimelle ei käynyt minkään...
- Liitteet
-
- Iskari2.jpg
- (46.79 KiB) Tiedosto ladattu 5201 kertaa
-
- 31012010050.jpg
- (151.38 KiB) Tiedosto ladattu 4949 kertaa
-
- 31012010049.jpg
- (128.25 KiB) Tiedosto ladattu 4949 kertaa
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
--
- Liitteet
-
- naread.png
- (8.6 KiB) Tiedosto ladattu 4949 kertaa
-
- 31012010056.jpg
- (118.14 KiB) Tiedosto ladattu 4948 kertaa
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Niin on tarkoituskin tehdä, tuon olka-akselin kun/toivottavasti saan hommattua nii näkee tarviiko alatukivarttakin vaihtaa..
Ja auto on sen verran kiitettävässä kunnossa että sen pidän itselläni toistaiseksi (ellei joku sopivaa hintaa tuosta tarjoa;) )
Nelipyöräsuuntaus+auraus täytyy tehdä muutenkin ,kun alustasarjan laitoin viime viikolla.
Aurauskulmia kun pajalla säätävät, takapuolen tietenkin poikittaisista tukivarsista, mutta mistä ne etupuolen säätää?
Ja auto on sen verran kiitettävässä kunnossa että sen pidän itselläni toistaiseksi (ellei joku sopivaa hintaa tuosta tarjoa;) )
Nelipyöräsuuntaus+auraus täytyy tehdä muutenkin ,kun alustasarjan laitoin viime viikolla.
Aurauskulmia kun pajalla säätävät, takapuolen tietenkin poikittaisista tukivarsista, mutta mistä ne etupuolen säätää?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
purkasin ja rikoin jonkun tunnistimen,
- mikä on kuvassa punaisella osoitettu tunnistin + mistä niitä mahdollisesti saa? lukee BOSCH
- miten saa pois olka-akselista keltaisella ympyröidyn osan?
- mikä on kuvassa punaisella osoitettu tunnistin + mistä niitä mahdollisesti saa? lukee BOSCH
- miten saa pois olka-akselista keltaisella ympyröidyn osan?
- Liitteet
-
- 01022010058.jpg
- (95.97 KiB) Tiedosto ladattu 4608 kertaa
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
voi lammas..
mutta ei niihin kuulikoloruuveihin pääse käsiksi ku siin on se levy edessä johon itse vanteiden pultit ruuvautuu.
mutta ei niihin kuulikoloruuveihin pääse käsiksi ku siin on se levy edessä johon itse vanteiden pultit ruuvautuu.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
ABS-anturin saa yleensä ehjänä irti, kun koittaa hieman pyörittää anturia siinä pesässään esim. siirtoleukapihdeillä. Kannattaa tukea pihtien leuat sen anturin kiinnitysruuvin lipan molemmin puolin, eikä koittaa vääntää pelkästään anturin rungosta.
Hitto, olipas tuota nyt vaikea muotoilla järkevään/selkeään muotoon...
Hitto, olipas tuota nyt vaikea muotoilla järkevään/selkeään muotoon...
"No smoke => no power => no hope"
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
ymmärsin ja kiitos neuvosta mutta meikäläinen idiootti ehti jo rikkoa se tikun mikä tulee laakerin puolelle eli täytyy hankkia jos ei heikalta niin jostakin muualta tuo anturi.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
nyt on hankittu uusi olkavarsi, napa, pyöränlaakeri, vanne ja alatukivarsi, eiköhän se suoruus näillä korjaannu. Jos ei niin sitten revin perseeni.... ABC johto täytyy tilata heikalta vielä..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Oletko verrannut olkavartta uuteen - että onko oikeasti vääntynyt? Itse en olisi uskonut että vääntyy mutta laakeri on voinut rutistua siten että siellä on välystä paljonkin niin kuin tuosta keltaisen ympyrän kuvasta voisi olla huomaavinaan.
Olisi auttanut hahmottamaan että paljonko vinossa on jos olisit ottanut koko autosta kuvan edestä päin.
Mutta jos nuo kaikki osat vaihdat niin ainakin olet melko varmoilla vesillä. Jollei suoristu niin sitten yltukivarsi ja pahimmassa tapauksessa apurunko (eli mihin alatukivarret tulevat kiinni). Silloin kyllä saa olla jo aika kova tärsky.
Olisi auttanut hahmottamaan että paljonko vinossa on jos olisit ottanut koko autosta kuvan edestä päin.
Mutta jos nuo kaikki osat vaihdat niin ainakin olet melko varmoilla vesillä. Jollei suoristu niin sitten yltukivarsi ja pahimmassa tapauksessa apurunko (eli mihin alatukivarret tulevat kiinni). Silloin kyllä saa olla jo aika kova tärsky.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
No nyt on taakka pudonnut harteilta ja myös lompakko ohentunut..
- uusi vanne (foorumilaiselta 50€) (vanha selvästi vääntynyt, käytetty testaamassa tasapainotuskoneessa)
- uusi alatukivarsi (motonet 118€)
- uusi olkavarsi ja napa (purkuautosta 100€)
- uusi pyöränlaakeri (motonet 79€)
- uusi ABC anturi (50€ ,tulee heikalta kylläkin vasta ensi viikon puolella)
- korjaamolla navan prässäys pyöränlaakeriin ja vanteeseen kumin laitto+tasapainoitus 30€
Yhteensä kustannuksia tuli siis 427€ + bensat ~30€=457€ ja kaikki työt tein itse.
Samalla tuli vaihdettua jarrupalat oikealle ja vasemmalle
Menin kylläkin varman päälle vaihtamaan kaikki osat, mutta ainakin korjaantui ongelma. Laitoin jo osat kiinni katsoakseni josko ongelma korjaantuisi ja nyt vanne on suora..
ABC anturia en laittanut kiinni koska tulee vasta ensi viikolla. Viimeinen kysymys kuuluukin: pystyykö ABC anturin laittamaan jälkikäteen, kiinni olevaan olkavarteen vai täytyykö ottaa irti?
- uusi vanne (foorumilaiselta 50€) (vanha selvästi vääntynyt, käytetty testaamassa tasapainotuskoneessa)
- uusi alatukivarsi (motonet 118€)
- uusi olkavarsi ja napa (purkuautosta 100€)
- uusi pyöränlaakeri (motonet 79€)
- uusi ABC anturi (50€ ,tulee heikalta kylläkin vasta ensi viikon puolella)
- korjaamolla navan prässäys pyöränlaakeriin ja vanteeseen kumin laitto+tasapainoitus 30€
Yhteensä kustannuksia tuli siis 427€ + bensat ~30€=457€ ja kaikki työt tein itse.
Samalla tuli vaihdettua jarrupalat oikealle ja vasemmalle
Menin kylläkin varman päälle vaihtamaan kaikki osat, mutta ainakin korjaantui ongelma. Laitoin jo osat kiinni katsoakseni josko ongelma korjaantuisi ja nyt vanne on suora..
ABC anturia en laittanut kiinni koska tulee vasta ensi viikolla. Viimeinen kysymys kuuluukin: pystyykö ABC anturin laittamaan jälkikäteen, kiinni olevaan olkavarteen vai täytyykö ottaa irti?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jep, vanhan olen jo ottanut irtikin.. Purkuautosta kun ostin se olkavarren nii siinä tuli ehjä kiinni ollut ABC anturi, auto oli -98 mallia. Koko johto oli liian lyhyt, joten se on niin, että uusimmissa malleissa ABC anturin johto on vähintään metriä pidempi, kuin vanhoissa malleissa..
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Katkaise sen 98 mallin anturin johdin läheltä liitintä ja katkaise rikkonaisen anturin johto läheltä anturia. Kuori johtimet ja liitä juottaen ja kutistesukkaa käyttäen. Vältät näin uuden ostot.Backstroker kirjoitti:Jep, vanhan olen jo ottanut irtikin.. Purkuautosta kun ostin se olkavarren nii siinä tuli ehjä kiinni ollut ABC anturi, auto oli -98 mallia. Koko johto oli liian lyhyt, joten se on niin, että uusimmissa malleissa ABC anturin johto on vähintään metriä pidempi, kuin vanhoissa malleissa..
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
uusi jo tilattu ja vanha oma hajotettu sekä purkuauton anturi hajotettu. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja varaosat 

http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;