^^ Nice! Loistava hankinta. Tuon oli lempparisarja kun se tuli kaheksankytluvullla. Piti aina valvoa lauantait ja tuliko se joskus vain joka toinen lauantai? Onnittelut hyvästä hankinnasta
Siitä se ajatus sitten lähti ja arvaa tuliko sanomista....
Lähdin aamulla ostamaan mäyräkoiraa illaksi. Löysin itseni rentti hiacesta trailerilla varustettuna jupisemasta joutavia caijo-romeon kanssa. Tuliaisina kotiin tulikin mäyräkoiran sijasta bokseri. Nyt on sitten useammalle illalle taas ylimääräistä tekemistä.
Tazio kirjoitti:
...
Onnea ja iloisia kilometrejä! Pysyy niskakin kunnossa kun germaanin
automaatti hivauttaa pykäliä silmään :=)
-Tazio
Ainakin, jos joku on laatikon alipaineita menny säätelemään, ja perässä sattuu löytymään sopivasti vaikkapa puolisen kierrosta väljää. Väljät takakelkan puslat kruunaa komeuden.
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
Silti sen, w124:n, w123:n, et al 'tomaateilla liikkuvalta kaivataan vahvoja niskalihaksia. Tosin sama taitaa päteä lähes poikkeuksetta kaikkiin Amerikan ulkopuolella valmistettuihin automaattilodjuihin.
Jaa hetkinen, kukas teki automaatit XM sitikoihin? Muistelisin, että sellaisen kyydissä ei laatikon toimintaa juuri huomannut.
Silti sen, w124:n, w123:n, et al 'tomaateilla liikkuvalta kaivataan vahvoja niskalihaksia. Tosin sama taitaa päteä lähes poikkeuksetta kaikkiin Amerikan ulkopuolella valmistettuihin automaattilodjuihin.
Jaa hetkinen, kukas teki automaatit XM sitikoihin? Muistelisin, että sellaisen kyydissä ei laatikon toimintaa juuri huomannut.
-Tazio
Ei ole kyllä tarvinnut niskalihaksista olla ainakaan vielä huolissaan, sen verran pehmeästi vaihtaa.
Kirjat ovat myös hemmetin hyvät, jos lukeminen kiinnostaa. Ei kannata ostaa ne uudet mitkä Robert Ludlum ei oo kirjoittanut (jätkä heitti lusikan nurkkaan v 2001 kai).. tai voihan ne lukea.
Silti sen, w124:n, w123:n, et al 'tomaateilla liikkuvalta kaivataan vahvoja niskalihaksia. Tosin sama taitaa päteä lähes poikkeuksetta kaikkiin Amerikan ulkopuolella valmistettuihin automaattilodjuihin.
Jaa hetkinen, kukas teki automaatit XM sitikoihin? Muistelisin, että sellaisen kyydissä ei laatikon toimintaa juuri huomannut.
-Tazio
Niin no, totuushan löytyy juurikin noista aiemmin mainitsemistani ongelmista. Esim. oma 340tkm ajettu 280SE W126 vaihtoi ennen takakelkan tyynyjen väljistymistä osakaasulla niin, ettei juuri vaihtoa tuntenu. Ja laatikkohan tuossa on 722.3, eli sama kuin W123 280E ja alkupään W124 sekä W201. Tuo laatikkohan on johdettu vanhemmasta 722.1-lootasta, ja uudemmista löytyy ainakin 722.4 ja 722.5(5-lovinen) ja ilmeisesti 722.6. Yleensähän vain tuon ikäisissä ja saman verran ajetuissa muissa merkeissä alkaa tomaatti muutenkin luistelemaan-> ei nyi turhia.
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....
Silti sen, w124:n, w123:n, et al 'tomaateilla liikkuvalta kaivataan vahvoja niskalihaksia. Tosin sama taitaa päteä lähes poikkeuksetta kaikkiin Amerikan ulkopuolella valmistettuihin automaattilodjuihin.
Jaa hetkinen, kukas teki automaatit XM sitikoihin? Muistelisin, että sellaisen kyydissä ei laatikon toimintaa juuri huomannut.
-Tazio
Niin no, totuushan löytyy juurikin noista aiemmin mainitsemistani ongelmista. Esim. oma 340tkm ajettu 280SE W126 vaihtoi ennen takakelkan tyynyjen väljistymistä osakaasulla niin, ettei juuri vaihtoa tuntenu. Ja laatikkohan tuossa on 722.3, eli sama kuin W123 280E ja alkupään W124 sekä W201. Tuo laatikkohan on johdettu vanhemmasta 722.1-lootasta, ja uudemmista löytyy ainakin 722.4 ja 722.5(5-lovinen) ja ilmeisesti 722.6. Yleensähän vain tuon ikäisissä ja saman verran ajetuissa muissa merkeissä alkaa tomaatti muutenkin luistelemaan-> ei nyi turhia.
No offense intended, hienoja ja käsittämättömän kestäviä nuo vanhemmat Mersut ovat. Pysyn silti kannassani siinä, että verrattuna jenkkien automaatteihin vaihtavat nuo kohtalaisen rajusti.
mazza kirjoitti: Tuo laatikkohan on johdettu vanhemmasta 722.1-lootasta, ja uudemmista löytyy ainakin 722.4 ja 722.5(5-lovinen) ja ilmeisesti 722.6.
722.5 on tosiaan vanhan sarjan jatkoa, vitonen on solenoidilla eli laatikko on tavallaan 4+1 vaihteinen. 6-vaihteinen on käsittääkseni sitten ihan eri laatikko.
Suski kirjoitti:Valokuva albumi auto kuville ja kanin hoito-opas..
Mihin jäi Alfa? Ja kyllähän netistä löytyy kaikki kanien hoitoon tarpeellinen, nimim. kolme kania kämpässä. Noiden sisäsiistiksi opettamisesta pitäisi kyllä jonkun tehdä joku parempi opas, eioo ihan peruskauraa ja ilmeisesti yksilökohtaistakin..
Alfa jäi vielä valitettavasti autokauppaan
Juu, kyllähän netistäki löytyy tietoa, mut halusin sen kirjana kuitenki.. Oon nyt lueskellu sitä parina iltana ja siellä mainittiin
myös tosta sisäsiistiydestä.. Saas nähä miten se tulee onnistumaa..
Suski kirjoitti:Saas nähä miten se tulee onnistumaa..
Meillä ei ihan niin hyvin onnistunutkaan. Kaksi välttävää tapausta ja yksi surkea keissi, vaikka ovat leikattuja jne. Ja yhdelle pitäisi melkeen löytää uusi kotikin.. Ei tule toimeen noiden kahden kanssa.
jeQQ kirjoitti:
Meillä ei ihan niin hyvin onnistunutkaan. Kaksi välttävää tapausta ja yksi surkea keissi, vaikka ovat leikattuja jne. Ja yhdelle pitäisi melkeen löytää uusi kotikin.. Ei tule toimeen noiden kahden kanssa.
Ku kerroit et löytyy 3 kania niin mietinki et miten ne mahtaa tulla toimeen keskenään.. Hitto, mä voisin ilomielin tarjota sille uuden kodin, mutta asiassa on yksi ongelma. Nimittäin vuokranantajamme (joka sattuu olemaan enoni) ei anna ottaa mitään lemmikkieläimiä tähän kämppään..
Ovat kyllä komeita kissoja nuo,hiukan sivusilmällä moisia katsoin,silloin kun sisä/ulko kissaa hommattiin,jos olisi puolirotuisia edukkaasti löytynyt,puoli norjalainen sitten otettiin hiirestäjäksi Meillä sisä kissoina persialaisia
Ei tullut Explorerista pitkäaikaista perheenjäsentä. Tuttu autokauppias käytti häikäilemättä hyväkseen heikkouttani Alfoihin ja kauppasi juuri vaihtoautorivistöönsä tulleen Crosswagonin meikäläiselle. Viikko sitten lauantaina kävin sitä ihmettelemässä (eivät ole jokapäiväinen näky täällä Hollannissakaan...), maanantaina tehtiin kaupat ja keskiviikkona kävin hakemassa kärryn pois. Auto on siis about 100k km ajettu '05 156 Crosswagon. Täytynee kirjoitella käyttökokemuksia jahka niitä kertyy.
Explorer jäi vaihdossa autoliikkeeseen. Ei muuten ollut hassumpi auto Voortikaan. Valitettavasti vain Suomessa suhtaudutaan nuivasti LPG-kaasuun voimanlähteenä, joten keväällä kotomaahan palatessa Alfa on järkevämpi tuliainen.
EBITDA kirjoitti:Kakkosautoksi Ford Explorer vuosimallia 2003. Ei varsinaisesti maasturia etsitty, mutta kun naapurustossa sattui maastamuuton vuoksi olemaan kyseinen malmikasa edullisesti myynnissä, niin tuli moiseen sorruttua. On muuten kohtuullisen kokoinen. Moottorina 4.6 -litrainen kasi (bensa tai lpg-kaasu).
Nämä jenkit on meikäläiselle täysin uusia tuttavuuksia, samoin kaasu polttoaineena, joten saas nähdä mitä tästäkin tulee.
75 turbon kardaanin etumunkki 100e, kardaanin kannatinkumi 50e, kytkinpaketti 500e, kytkinkoppa laakereineen muutaman kympin käytettynä. Kannatti ostaa kolme vuotta sitten öljyinen täydellinen Alfa 75 turbon perä talliin rumentamaan maisemaa. Kaikki edellämainitut siis sain hyväkuntoisina vähän käytettyinä ilmaiseksi tuosta perästä. Lisäksi toiseen 75:ni jarrusatulan ja levyn.