Alfa 156 2,5 V6 Tyhjäkäyntiongelma!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
apila
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: turku

Alfa 156 2,5 V6 Tyhjäkäyntiongelma!

Viesti Kirjoittaja apila »

Omistan Alfa 156 2,5 v6 vm.1998 olevan auton. Ongelma/onglemat ovat seuraavanlaisia:

1.Ruiskunvikavalo palaa. Seurauksia: ei vastaa kaasuun ja tyhjäkäynti todella sekavaa, samoin kaasuun vastaaminen vaihtelee.

2.Kierrokset koko ajan 3000rpm tuntumassa tyhjäkäynnillä. (mutta ruiskuvalo ei pala)Ja painaa sisäilmankierrätyksen päälle niin kierrokset nousee 500rpm.

Parin viimeisen päivän aikana alkoivat ongelma kohdasta 1 ja siirtyivät kohtaan 2. Ennen auto on toiminut ihan ok, mutta joskus on ruiskuvalo palanut ja tehnyt kohdan 1 vikoja.

Nyt siis tekee vaan tota että on korkeat tyhjäkäyntikierrokset sekä nyt ne koneenlämmötkin näyttävät perseellee, kun otin akun miinusnavan irti.

*Ongelmat alkoivat kyllä aika pian laturin hihnan vaihdon jälkeen, että oliskos siinä akussa sitten jotain häikää vai onko alfan sähköt seonneet totaallisesti.

Ja sekava teksti, toivottavasti joku ymmärsi jotain.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Alfa 156 2,5 V6 Tyhjäkäyntiongelma!

Viesti Kirjoittaja Epezi »

apila kirjoitti:1.Ruiskunvikavalo palaa.
Testeri kiinni.

apila
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: turku

Re: Alfa 156 2,5 V6 Tyhjäkäyntiongelma!

Viesti Kirjoittaja apila »

Epezi kirjoitti:
apila kirjoitti:1.Ruiskunvikavalo palaa.
Testeri kiinni.
Maksaa ihan helvetisiti deltassa vikakoodien luku. Mistäs noita mittareita sais ostettua ja mitä maksaa? Lähinnä siksi tänne kirjottelin ettei tarttis laittaa viimisiä pennejä autoon. :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No elä nyt hyvä mies Deltaan vie :mrgreen:

Testereitä löytyy nykyään melkein joka korjaamolta, ja jos ei nyt siltä ensimmäiseltä löydy niin osaa varmasti kertoa keneltä löytyy. Maksaa yleensä jotain 40-50€

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Eikös esimerkiksi näiltä korjaamoketjuilta kaikilta löytyne testerit tuon ikäiseen autoon.

http://www.autoasi.fi/
http://www.boschcarservice.fi/bosch-service-fi/fi/
http://www.fixushuolto.fi/www/fixuswww_ ... id=kmindex

Ja mitä niiitä muita onkaan.

apila
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja apila »

Savo kirjoitti:Eikös esimerkiksi näiltä korjaamoketjuilta kaikilta löytyne testerit tuon ikäiseen autoon.

http://www.autoasi.fi/
http://www.boschcarservice.fi/bosch-service-fi/fi/
http://www.fixushuolto.fi/www/fixuswww_ ... id=kmindex

Ja mitä niiitä muita onkaan.
täytyy käydä huomenissa kyselemässä hiukan. tai sitten laittaa auton talliin sulamaan jos pakkanen olisi tehnyt tepposet, vaikka hädin tuskin pakkasta tänään turussa olikaan..

apila
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 22:58
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja apila »

voiskohan olla vika kuluneessa laturissa? Lyököhän kenttään?
EDIT: jotain jäätymisongelmaa autossa oli varmaankin. tänään toimi moitteitta kun lämpimästä tallista tuon otin. :)

Vastaa Viestiin